Do not have an account?
Already have an account?

1. অৱলোকন


ই-নিবাৰণ হৈছে ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত থকা এক মডিউল, যাৰ জৰিয়তে কৰদাতাই বিভিন্ন বিভাগ যেনে ই-ফাইলিং, CPC-ITR, মূল্যাংকন বিষয়া আৰু CPC-TDS সম্পৰ্কীয় অভিযোগসমূহৰ সমাধান পাব পাৰে।


2. কোনে অভিযোগ উত্থাপন কৰিব পাৰে?


ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত পঞ্জীয়ন বা অপঞ্জীভুক্ত ব্যৱহাৰকাৰীসকলে।


3. কোনবোৰ বিভাগলৈ ই-নিবাৰণত অভিযোগ উত্থাপন কৰিব পাৰি


1. ই-ফাইলিং: আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ বা বিধিগত প্ৰপত্ৰ ই-ফাইলিং আৰু অন্যান্য মূল্য-সংযোজিত সেৱা যেনে ই-সত্যাপনকৰণ আৰু ই-কাৰ্যবাহী আদিৰ সৈতে জড়িত অভিযোগসমূহ ই-ফাইলিং বিভাগত তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত উত্থাপন কৰিব পাৰি:


ই-ফাইলিং বিভাগত থকা শ্ৰেণীসমূহ:

যোগাযোগ DCS সম্পৰ্কীয় ই-PAN ITR ফাইলিং প্ৰপত্ৰ সম্পৰ্কীয়
ITDREIN

তাৎক্ষণিক ই-PAN (আধাৰৰ জৰিয়তে তাৎক্ষণিক ই-PAN)

 

JSON উপযোগিতা সম্পৰ্কীয় মʼবাইল এপ পাছৱৰ্ড
প্ৰ'ফাইল

সংশোধন সম্পৰ্কীয়

 

পঞ্জীয়ন TAN সম্পৰ্কীয় TIN 2.0
টেক্সজিনী/চেটবট সেৱাসমূহ

সত্যাপন/ই-সত্যাপন কৰিবলৈ অক্ষম

 

ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত প্ৰৱেশ ই-কাৰ্যবাহী  

2. AO: মূল্যাংকন বিষয়াসকল হৈছে নিৰ্দিষ্ট আয়কৰ বিষয়া যিয়ে তেওঁলোকৰ অধীনস্থ কৰদাতাসকলৰ মূল্যায়ন চোৱা-চিতা কৰে আৰু তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত দাবী, আপীল, PAN সম্পৰ্কীয় নিৰ্দিষ্ট প্ৰশ্নৰ বাবে যোগাযোগ কৰিব পৰা যায়:


AO বিভাগত থকা শ্ৰেণীসমূহ:

আপীল প্ৰভাৱৰ আদেশ পোৱা নাই TDS কৰ্তনত ডিফল্ট AO-ৰ দ্বাৰা শুধৰণি কৰিবলগীয়া ভুল দাবী AO-ৰ দ্বাৰা শুধৰণি কৰিবলগীয়া ভুল দাবী

বিবিধ স্থগিত আবেদন

AO-ৰ ওচৰত PAN সম্পৰ্কীয় আবেদন PAN-ৰ স্থিতি AO-ৰ ওচৰত স্থগিত শুধৰণমূলক বিষয় ৰিফাণ্ড লাভ কৰা হোৱা নাই

অন্যান্য

 

3. CPC-ITR: এই বিভাগে আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰক্ৰিয়াকৰণ নিয়ন্ত্ৰণ কৰে। ITR-V, ৰিফাণ্ড, আয়কৰ প্ৰক্ৰিয়াকৰণ সম্পৰ্কীয় অভিযোগসমূহ ইত্যাদি তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত CPC-ITR বিভাগত উত্থাপন কৰিব লাগিব:


CPC-ITR বিভাগত থকা শ্ৰেণীসমূহ:

যোগাযোগ

দাবী ITR-V
প্ৰক্ৰিয়াকৰণ

সংশোধন

ৰিফাণ্ড

4. CPC-TDS: এই বিভাগ ই-TDS আঁচনিৰ সৈতে জড়িত। TAN-ৰ বাবে TDS ৰিফাণ্ড, 26QB/26QC/26QD/26QE, প্ৰপত্ৰ 26AS/ATS সম্পৰ্কীয়, ডিফল্ট, TDS/TCS বিবৃতি সম্পৰ্কীয় সমস্যা আৰু সম্পত্তি বিক্ৰীৰ ওপৰত TDS-ৰ সৈতে জড়িত যিকোনো অভিযোগ এই বিভাগত তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত উত্থাপন কৰিব পাৰি:

CPC-TDS বিভাগত থকা শ্ৰেণীসমূহ:

26QB/26QC/26QD/26QE সম্পৰ্কীয় সমস্যাসমূহ চালান/BIN সম্পৰ্কীয় ডিফল্ট সম্পৰ্কীয়

TDS/TCS প্ৰমাণপত্ৰসমূহ ডাউনলোড সম্পৰ্কীয় সমস্যা

প্ৰপত্ৰ 13 / প্ৰপত্ৰ 15E / প্ৰপত্ৰ 15C আৰু 15D প্ৰপত্ৰ 26A/27BA প্ৰপত্ৰ 26AS/ATS সম্পৰ্কীয় KYC
TAN-ৰ বাবে TDS ৰিফাণ্ড TDS/TCS বিবৃতি সম্পৰ্কীয় সমস্যা

RACES পঞ্জীয়ন/লʼগইন সম্পৰ্কীয় প্ৰশ্নসমূহ

অন্যান্য

4. কেনেকৈ অভিযোগ উত্থাপন আৰু দাখিল কৰিব

4.1. যদি আপুনি ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত পঞ্জীয়ন কৰিছে:

পদক্ষেপ 1: ই-ফাইলিং পʼৰ্টেললৈ যাওক আৰু লʼগইন বিকল্পত ক্লিক কৰক
 

4

পদক্ষেপ 2: ল'গইন পৃষ্ঠাত আপোনাৰ ব্যৱহাৰকাৰী ID আৰু পাছৱৰ্ড প্ৰবিষ্ট কৰক।

4

পদক্ষেপ 3: আপোনাৰ ডেছবোৰ্ডত, অভিযোগ মেনু> অভিযোগ দাখিল কৰক বিকল্পলৈ যাওক।

4

পদক্ষেপ 4: অভিযোগ পৃষ্ঠাত, প্ৰাসংগিক বিভাগ বাছনি কৰক। বৈকল্পিকভাৱে, অভিযোগ উত্থাপন কৰিবলৈ অনুসন্ধান বাকচত সমস্যাটো সন্ধান কৰক।

4

পদক্ষেপ 5: প্ৰাসংগিক বিভাগ বাছনি কৰাৰ পিছত ড্ৰপডাউন মেনুৰ পৰা অভিযোগৰ শ্ৰেণী আৰু উপশ্ৰেণী বাছনি কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক বিকল্পত ক্লিক কৰক।

4

পদক্ষেপ 6: অভিযোগৰ শ্ৰেণীৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি অন্য তথ্য (AY ইত্যাদি) প্ৰবিষ্ট কৰক, অভিযোগৰ বিৱৰণ বাকচত অভিযোগৰ বিৱৰণ (কমেও 100টা আখৰ) লিখক আৰু প্ৰাসংগিক নথিপত্ৰসমূহ আপলোড কৰক (বাধ্যতামূলক নহয়) আৰু অভিযোগ দাখিল কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক।

4


পদক্ষেপ 7: এতিয়া, অভিযোগ দাখিল কৰা হৈছে। অভিযোগৰ স্থিতি পৰীক্ষা কৰিবলৈ অভিযোগ স্বীকৃতি নম্বৰৰ টোকা ৰাখক।

4

ইয়াৰ উপৰিও আপুনি আয়কৰ অভিযোগ ইমেইল ID-ৰ জৰিয়তে আপোনাৰ সমস্যা উত্থাপন কৰিব পাৰে যিটো হৈছে: webmanager@incometaxgov.in।


টোকা: আয়কৰ বিভাগে কৰদাতাসকলক অভিযোগ কাৰ্যকাৰিতা ব্যৱহাৰ কৰি লʼগইনৰ পিছত ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত অভিযোগ উত্থাপন কৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে।

4.2. যদি আপুনি ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত পঞ্জীয়ন কৰা নাই:


পদক্ষেপ 1: ই-ফাইলিং পʼৰ্টেললৈ যাওক, তললৈ স্ক্ৰল কৰক আৰু আমাৰ সৈতে যোগাযোগ কৰক শাখাত থকা অভিযোগসমূহ বিকল্পত ক্লিক কৰক।

4

পদক্ষেপ 2: “মোৰ PAN/TAN নাই” বাছনি কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক বিকল্পত ক্লিক কৰক

4

পদক্ষেপ 3: নাম, ইমেইল ID আৰু মʼবাইল নম্বৰৰ দৰে বিৱৰণ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক বিকল্পত ক্লিক কৰক।

4

পদক্ষেপ 4: ওপৰৰ পদক্ষেপত প্ৰবিষ্ট কৰা মʼবাইল নম্বৰ আৰু ইমেইল ID-ত প্ৰাপ্ত কৰা এককালীন পাছৱৰ্ড (OTP) প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু দাখিল কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক।

4

পদক্ষেপ 5: এতিয়া ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত পঞ্জীভুক্ত ব্যৱহাৰকাৰীৰ দৰেই অভিযোগ উত্থাপন কৰক।

4

5. অভিযোগৰ স্থিতি কেনেকৈ পৰীক্ষা কৰিব

লʼগইনৰ পূৰ্বে আৰু লʼগইনৰ পিছত মোডত অভিযোগৰ স্থিতি পৰীক্ষা কৰিব পাৰি।

লʼগইনৰ পূৰ্বে মোড

পদক্ষেপ 1: ই-ফাইলিং পʼৰ্টেললৈ যাওক, তললৈ স্ক্ৰল কৰক আৰু আমাৰ সৈতে যোগাযোগ কৰক শাখাত থকা অভিযোগ চাওক বিকল্পত ক্লিক কৰক।
 

4

পদক্ষেপ 2: অভিযোগ স্বীকৃতি নম্বৰ আৰু অভিযোগ দাখিল কৰাত ব্যৱহৃত মʼবাইল নম্বৰ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক বিকল্পত ক্লিক কৰক।

4

ল'গইনৰ পিছত মোড:

পদক্ষেপ 1: ই-ফাইলিং পʼৰ্টেললৈ যাওক আৰু লʼগইন কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক।

4

পদক্ষেপ 2: ল'গইন পৃষ্ঠাত আপোনাৰ ব্যৱহাৰকাৰী ID আৰু পাছৱৰ্ড প্ৰবিষ্ট কৰক।

4

পদক্ষেপ 3: আপোনাৰ ডেছবোৰ্ডত, অভিযোগ মেনু > অভিযোগৰ স্থিতি চাওকলৈ যাওক।

4



পদক্ষেপ 4: আপোনাৰ অভিযোগৰ স্থিতি পৰীক্ষা কৰক। আপুনি উত্থাপন কৰা তাৰিখ, বিভাগ আৰু স্থিতি ফিল্টাৰকেইটাও ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে।

4