Do not have an account?
Already have an account?

1. অৱলোকন


সেৱাৰ অনুৰোধ সুবিধা ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত পঞ্জীভুক্ত ব্যৱহাৰকাৰীসকলৰ বাবে উপলব্ধ। এই সুবিধাৰ সহায়ত আপুনি তলত দিয়া সেৱাসমূহৰ বাবে অনুৰোধ উত্থাপন কৰিব পাৰে:

  • ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰী কৰা (ৰিফাণ্ড জাৰী কৰাত ব্যৰ্থ হ'লে)
  • ITR-V পলমকৈ দাখিল কৰাৰ বাবে বিলম্বৰ কাৰণে ক্ষমা অনুৰোধ (যদি আপুনি ITR ফাইল কৰাৰ 120/30 দিনৰ পাছত ITR-V দাখিল কৰে)
  • সময় উকলি যোৱাৰ পিছত ITR ফাইল কৰাৰ বাবে ক্ষমাৰ অনুৰোধ কৰা (যদি আপুনি শেষ তাৰিখৰ আগতে আপোনাৰ ITR ফাইল কৰাত ব্যৰ্থ হয়)

গুৰুত্বপূৰ্ণ টোকা:

অনুগ্ৰহ কৰি অধিসূচনা নং 5/2022, তাৰিখ 29.07.2022 চাওক, 01/08/2022 তাৰিখৰ পৰা কাৰ্যকৰী হোৱাকৈ ই-সত্যাপনকৰণ বা ITR-V দাখিলৰ সময়সীমা আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ ফাইল কৰা তাৰিখৰ পৰা 30 দিন কৰা হৈছে।

অৱশ্যে, য'ত ৰিটাৰ্ণ 31.07.2022 তাৰিখ বা তাৰ আগতে ফাইল কৰা হয়‌, তেনে ক্ষেত্ৰত 120 দিনৰ আগৰ সময়সীমা প্ৰযোজ্য হৈ থাকিব।

2. এই সেৱা লাভ কৰাৰ বাবে পূৰ্ব-আৱশ্যকতাসমূহ

  • বৈধ ব্যৱহাৰকাৰী ID আৰু পাছৱৰ্ডৰ সৈতে ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত পঞ্জীভুক্ত ব্যৱহাৰকাৰী
  • বেংক একাউণ্টৰ জৰিয়তে EVC সৃষ্টি কৰিবলৈ বৈধকৃত আৰু EVC সক্ষম কৰা বেংক একাউণ্ট
  • ডিমেট একাউণ্টৰ জৰিয়তে EVC সৃষ্টি কৰিবলৈ বৈধকৃত আৰু EVC সক্ষম কৰা ডিমেট একাউণ্ট
  • নেট বেংকিঙৰ জৰিয়তে EVC সৃষ্টি কৰিবলৈ বেংক একাউণ্টৰ সৈতে সংযুক্ত PAN

অতিৰিক্তভাৱে, প্ৰতিটো প্ৰকাৰৰ অনুৰোধ বাবে পূৰ্ব-আৱশ্যকতাসমূহৰ বাবে তলৰ তালিকাখন চাওক:

অনুৰোধৰ প্ৰকাৰ পূৰ্ব-আৱশ্যকতা
ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰী কৰাৰ অনুৰোধৰ বাবে
  • আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ ফাইল কৰা হৈছে আৰু ৰিফাণ্ড বিফল হৈছে

ITR-V দাখিল কৰাত বিলম্ব হোৱাৰ বাবে ক্ষমাৰ অনুৰোধ দাখিল কৰাৰ বাবে
  • ৰিটাৰ্ণ ফাইল কৰাৰ 120/30 দিনৰ পাছত আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ আৰু ITR-V দাখিল কৰা হয়
সময়সীমা উকলি যোৱাৰ তাৰিখৰ পিছত ITR ফাইল কৰাৰ বাবে ক্ষমাৰ অনুৰোধ দাখিল কৰিবলৈ
  • সংশ্লিষ্ট মূল্যায়ন বৰ্ষ (AY) শেষ হোৱাৰ আগতে আপোনাৰ ITR ফাইল কৰাত ব্যৰ্থতা

3. পৰ্যায়ক্ৰমিক নিৰ্দেশনা


3.1. ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰীৰ অনুৰোধ


পদক্ষেপ 1: আপোনাৰ ব্যৱহাৰকাৰী ID আৰু পাছৱৰ্ড ব্যৱহাৰ কৰি ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত ল’গইন কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 2: আপোনাৰ ডেছবোৰ্ডত, সেৱাসমূহ> ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰী ক্লিক কৰক।

Data responsive



পদক্ষেপ 3: ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰী পৃষ্ঠাত, আপুনি উত্থাপন কৰা ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰীৰ অনুৰোধৰ বিৱৰণ আৰু স্থিতি প্ৰদৰ্শিত হয়। ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰীৰ বাবে এটা নতুন অনুৰোধ সৃষ্টি কৰিবলৈ, ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰীৰ অনুৰোধ সৃষ্টি কৰক ক্লিক কৰক ।

Data responsive


পদক্ষেপ 4: ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰীৰ অনুৰোধ সৃষ্টি কৰক পৃষ্ঠাত, আপুনি যিটো ৰেকৰ্ডৰ বাবে ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰীৰ অনুৰোধ দাখিল কৰিব বিচাৰে সেইটো বাছনি কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক ক্লিক কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 5:এটা বেংক একাউণ্ট বাছনি কৰক পৃষ্ঠাত, আপুনি ৰিফাণ্ড ঘূৰাই পাব বিচৰা বেংক একাউণ্টটো বাছনি কৰক আৰু সত্যাপন কৰিবলৈ আগবাঢ়কত ক্লিক কৰক।

Data responsive


টোকা:

  • নিৰ্বাচিত বেংক একাউণ্টটো ইতিমধ্যে বৈধ হ’লে আপুনি পোনপটীয়াকৈ সত্যাপন কৰিবলৈ আগবাঢ়িব পাৰে।
  • যদি আপোনাৰ নিৰ্বাচিত বেংক একাউণ্ট বৈধ নহয়, তেন্তে আপুনি ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলৰ জৰিয়তে অনলাইনযোগে বেংক একাউণ্টটো পূৰ্বে বৈধ কৰিব পাৰে।
  • আপুনি ইয়াক ECS-ৰ জনাদেশ প্ৰপত্ৰৰ জৰিয়তে অফলাইনযোগে বৈধ কৰিব পাৰে। আপোনাৰ বেংক একাউণ্ট অফলাইনযোগে বৈধ কৰিবলৈ তলৰ পদক্ষেপসমূহ অনুসৰণ কৰক:
    1. ECS-ৰ জনাদেশ প্ৰপত্ৰ ডাউনলোড কৰক।
    2. প্ৰপত্ৰৰ প্ৰিণ্টআউট লৈ প্ৰয়োজনীয় বিৱৰণ পূৰণ কৰক।
    3. চৰকাৰী বেংকৰ পৰা বেংক মোহৰৰ সৈতে প্ৰপত্ৰখন স্বাক্ষৰিত কৰক।
    4. স্বাক্ষৰিত প্ৰপত্ৰৰ স্কেন কৰা প্ৰতিলিপি আপলোড কৰক।
  • আপুনি পুনঃ বৈধ কৰক ক্লিক কৰি বেংক একাউণ্টটো পুনৰ বৈধ কৰিবলৈ বাছি ল’ব পাৰে।


পদক্ষেপ 6: বেংকৰ বিৱৰণ সফলভাৱে সত্যাপন কৰাৰ পিছত, ই-সত্যাপন কৰক পৃষ্ঠাত আপোনাৰ পছন্দৰ বিকল্প বাছনি কৰক।

টোকা: অধিক জানিবলৈ ই-সত্যাপন কেনেকৈ কৰে ইউজাৰ মেনুৱেল চাওক।

সফল ই-সত্যাপনকৰণৰ পিছত, লেনদেন ID-ৰ সৈতে এটা সফল বাৰ্তা প্ৰদৰ্শিত হয়। অনুগ্ৰহ কৰি ভৱিষ্যতৰ প্ৰসংগৰ বাবে লেনদেন IDৰ এটা টোকা ৰাখক। ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত পঞ্জীয়ন কৰা ই-মেইল ID আৰু মʼবাইল নম্বৰতো আপুনি এটা নিশ্চিতকৰণ বাৰ্তা লাভ কৰিব।

Data responsive


টোকা: যদি আপুনি ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰীৰ অনুৰোধ চাওক ক্লিক কৰে তেন্তে আপোনাক ৰিফাণ্ড পুনঃজাৰীৰ অনুৰোধ চাওক পৃষ্ঠালৈ লৈ যোৱা হʼব য'ত আপুনি দাখিল কৰা অনুৰোধসমূহৰ স্থিতিও চাব পাৰে।


3.2. আপোনাৰ ITR-ৰ সত্যাপনকৰণত বিলম্বৰ বাবে ক্ষমাৰ অনুৰোধ


পদক্ষেপ 1: আপোনাৰ ব্যৱহাৰকাৰী ID আৰু পাছৱৰ্ড ব্যৱহাৰ কৰি ই-ফাইলিং প'ৰ্টেল লʼগ ইন কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 2: আপোনাৰ ডেছবোৰ্ডত, সেৱাসমূহ> ক্ষমাৰ অনুৰোধ ক্লিক কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 3: ক্ষমাৰ অনুৰোধ পৃষ্ঠাত, ITR-V দাখিলকৰণত বিলম্ব বিকল্প বাছনি কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক ক্লিক কৰক।

Data responsive


টোকা: যদি আপুনি ফাইল কৰাৰ 120/30 দিনৰ ভিতৰত আপোনাৰ ITR ই-সত্যাপন কৰা নাই তেন্তে ITR-V দাখিল কৰাত বিলম্ব বাছনি কৰক।


পদক্ষেপ 4:ITR-V দাখিলকৰণত বিলম্ব পৃষ্ঠাত, ক্ষমাৰ অনুৰোধ সৃষ্টি কৰক ক্লিক কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 5: ITR বাছনি কৰক পৃষ্ঠাত, ITR-V দাখিলকৰণত বিলম্বৰ বাবে আপুনি ক্ষমাৰ অনুৰোধ উত্থাপন কৰিব বিচৰা ৰেকৰ্ড বাছনি কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক ক্লিক কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 6: বিলম্বৰ কাৰণ প্ৰদান কৰক পৃষ্ঠাত, আপোনাৰ বিলম্বৰ কাৰণ বাছনি কৰক আৰু দাখিল কৰক ক্লিক কৰক।

Data responsive


এটা লেনদেন ID-ৰ সৈতে এটা সফল বাৰ্তা প্ৰদৰ্শিত হʼব।অনুগ্ৰহ কৰি ভৱিষ্যতৰ প্ৰসংগৰ বাবে লেনদেন IDৰ এটা টোকা ৰাখক। ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত পঞ্জীয়ন কৰা ই-মেইল ID আৰু মʼবাইল নম্বৰতো আপুনি এটা নিশ্চিতকৰণ বাৰ্তা লাভ কৰিব।

Data responsive


3.3. সময়সীমাৰ পিছত ITR ফাইল কৰাৰ বাবে ক্ষমাৰ অনুৰোধ


পদক্ষেপ 1: আপোনাৰ ব্যৱহাৰকাৰী ID আৰু পাছৱৰ্ড ব্যৱহাৰ কৰি ই-ফাইলিং প'ৰ্টেল লʼগ ইন কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 2: আপোনাৰ ডেছবোৰ্ডত, সেৱাসমূহ > ক্ষমাৰ অনুৰোধ ক্লিক কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 3: ক্ষমাৰ অনুৰোধ পৃষ্ঠাত, সময়সীমাৰ পিছত ITR ফাইল কৰিবলৈ অনুমতি প্ৰদান কৰক বিকল্প বাছনি কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক ক্লিক কৰক।

Data responsive


পদক্ষেপ 4: সময়সীমাৰ পিছত ফাইলিং [119(2)(b) ধাৰাৰ অধীনত] পৃষ্ঠাত, ক্ষমাৰ অনুৰোধ সৃষ্টি কৰক ক্লিক কৰক।

Data responsive



পদক্ষেপ 5: বিৱৰণ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু ITR আপলোড কৰক পৃষ্ঠাত, নিম্নলিখিত বিৱৰণসমূহ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু দাখিল কৰক ক্লিক কৰক:

  • বিকল্পসমূহৰ পৰা অনুৰোধৰ শ্ৰেণী, মূল্যায়ন বৰ্ষ, ITR, দাবীৰ মূল্য, ফাইলঙৰ প্ৰকাৰ, বিলম্বৰ কাৰণ আৰু ITR প্ৰকাৰ বাছনি কৰক
  • ITR আপলোড কৰক বিকল্প ক্লিক কৰি আপোনাৰ ITR (PDF / XLS) আপলোড কৰক (সৰ্বাধিক আকাৰ 5 MB হʼব লাগে) যাৰ বাবে আপুনি বিলম্বৰ বাবে ক্ষমাৰ অনুৰোধ দাখিল কৰিব বিচাৰে।
  • নথিপত্ৰ আপলোড কৰক বিকল্প ক্লিক কৰি আৰু নথিপত্ৰৰ বিৱৰণ বাছনি কৰি (সৰ্বাধিক 5 টা ফাইল আপলোড কৰিব পাৰি যাৰ প্ৰতিটো 5 MB তকৈ অধিক হʼব নালাগে) সমৰ্থনকাৰী নথিপত্ৰ (PDF /XLS) আপলোড কৰক যাৰ বাবে আপুনি বিলম্বৰ বাবে ক্ষমাৰ অনুৰোধ দাখিল কৰিব বিচাৰে
Data responsive


পদক্ষেপ 6: সফল দাখিলকৰণৰ পিছত, ই-সত্যাপন কৰক পৃষ্ঠাত আপোনাৰ পছন্দৰ বিকল্প বাছনি কৰক।


টোকা: অধিক জানিবলৈ ই-সত্যাপন কেনেকৈ কৰে ইউজাৰ মেনুৱেল চাওক।

সফল ই-সত্যাপনকৰণৰ পিছত, লেনদেন ID-ৰ সৈতে এটা সফল বাৰ্তা প্ৰদৰ্শিত হয়।অনুগ্ৰহ কৰি ভৱিষ্যতৰ প্ৰসংগৰ বাবে লেনদেন IDৰ এটা টোকা ৰাখক। ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত পঞ্জীয়ন কৰা ই-মেইল ID-তো আপুনি এটা নিশ্চিতকৰণ বাৰ্তা লাভ কৰিব।

Data responsive

 

4. সম্পৰ্কিত বিষয়সমূহ