1. ମୋତେ ମୋର ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ(ଗୁଡିକୁ) କାହିଁକି ବୈଧ କରିବାକୁ ପଡିବ?
କେବଳ ଏକ ବୈଧ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ଆୟକର ଫେରସ୍ତ ପ୍ରାପ୍ତ କରିଵା ପାଇଁ ମନୋନୀତ କରାଯାଇପାରିବ।
ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଏକ ଵୈଧିକୃତ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ଜଣେ ଵ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଦ୍ୟାରା ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିଵା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ EVC (ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ସତ୍ୟାପନ କୋଡ୍)କୁ ସକ୍ଷମ କରିଵା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଵ୍ୟଵହାର କରାଯାଇ ପାରିଵ। ଇ-ସତ୍ୟାପନ ଆଯକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏଵଂ ଅନ୍ୟନ୍ୟ ଫର୍ମ, ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା, ଫେରସ୍ତ ପୁନଃଜାରି କରିଵା, ପାସ୍ୱାର୍ଡ ପୁନଃସେଟ୍ କରିଵା ଓ ସୁରକ୍ଷିତ ଭାଵେ ଇ-ଫାଇଲିଂ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଲଗଇନ୍ କରିଵା ପାଇ ଵ୍ୟଵହାର କରାଯାଇ ପାରିଵ।
2.ଜଣେ ଅଣ-ବ୍ୟକ୍ତିଗତ କରଦାତା EVC ବ୍ୟବହାର କରି ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିପାରିବେ କି?
EVC ସକ୍ଷମ କିମ୍ବା ଅକ୍ଷମ କରିବା କେବଳ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ହୋଇଥାଏ। ଅନ୍ୟ ବର୍ଗର କରଦାତାମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକୁ ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିବା ପାଇଁ EVC ଜେନେରେଟ୍ କରିବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କର ବୈଧିକୃତ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ ନାହିଁ।
3. ମୁଁ ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇଁ ଏକାଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ବୈଧ ଏବଂ ମନୋନୀତ କରିପାରିବି କି?
ହଁ। ଆପଣ ଏକାଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ବୈଧିକୃତ କରିପାରିବେ ଏବଂ ଆୟକର ଫେରସ୍ତ ପାଇଁ ଏକରୁ ଅଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ମନୋନୀତ କରିପାରିବେ।
4. ମୁଁ ଆୟକର ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ମନୋନୀତ କରିପାରିବି କି ଏବଂ ଏକ ପୃଥକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ EVC-ସକ୍ଷମ କରିପାରିବି କି?
ହଁ, କିନ୍ତୁ ଉଭୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟର ସ୍ଥିତି ବୈଧିକୃତ ହୋଇଥିଵା ହେବା ଉଚିତ।
5. ଏକାଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ ହୋଇପାରିବ କି?
ନା। EVC ଯେକୌଣସି ସମୟରେ କେବଳ ଗୋଟିଏ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ପାଇଁ ସକ୍ଷମ କରାଯାଇ ପାରିବ। ଯଦି ଆପଣ ଅନ୍ୟ ଏକ ପୂର୍ବ-ବୈଧ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତି, ତେବେ ବିଦ୍ୟମାନ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ EVC ଅକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଆପଣଙ୍କର ନିଶ୍ଚିତକରଣ ମାଗି ଏକ ସନ୍ଦେଶ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ। ସେହି ଅନୁଯାୟୀ, ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ମଧ୍ୟରୁ ଯେକୌଣସି ଗୋଟିଏ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ ହେବ।
ଟିପ୍ପଣୀ: EVC କେବଳ ଇ-ଫାଇଲିଂ ସହିତ ଏକୀକୃତ ହୋଇଥିଵା ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ସକ୍ଷମ କରାଯାଇପାରିବ। ଇ-ଫାଇଲିଂ ସମନ୍ବିତ ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡିକର ତାଲିକା https://eportal.incometax.gov.in/iec/foservices/#/pre-login/e-filing-integratedbanks ପୃଷ୍ଠାରେ ମିଳିପାରିବ।
6. ଏକ ସଫଳ ବୈଧୀକରଣ ପାଇଁ ପୂର୍ବାବଶ୍ୟକତାଗୁଡ଼ିକ କ’ଣ ଅଟେ?
ସଫଳ ଵୈଧିକରଣ ପାଇଁ ପାଇଁ, ଆପଣଙ୍କର ଇ-ଫାଇଲିଂଗ ସହିତ ପଞ୍ଜିକୃତ ଏକ ବୈଧ PAN ଏବଂ PAN ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ଏକ ସକ୍ରିୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ।
7. ମୁଁ କିପରି ଜାଣିବି ଯେ ବୈଧୀକରଣ ସଫଳ ହୋଇଛି? ଯଦି ଏହା ଅସଫଳ ହୁଏ ତେବେ ମୁଁ କ’ଣ କରିବା ଉଚିତ୍?
ବୈଧକରଣ ଅନୁରୋଧର ସ୍ଥିତି ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଆପଣଙ୍କ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ଏବଂ ଇମେଲ୍ IDକୁ ପ୍ରେରଣ କରାଯିବ। ଯଦି ବୈଧତା ବିଫଳ ହୁଏ, ତେବେ ସବିଶେଷ ତଥ୍ୟ ବିଫଳ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଅଧୀନରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୁଏ। ବିଫଳ ବ୍ୟାଙ୍କ ପୂର୍ବ-ବୈଧୀକରଣ କ୍ଷେତ୍ରରେ ବିଫଳ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟଗୁଡ଼ିକୁ ବୈଧିକୃତ କରିଵା ପାଇଁ ପୁନଃ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ: ବିଫଳ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ବିଭାଗରେ ବ୍ୟାଙ୍କ ପାଇଁ ପୁନଃବୈଧତା ଏବଂ 'ବୈଧୀକରଣ ଚାଲିଛି' ସ୍ଥିତି ଥିବା ଆକାଉଣ୍ଟରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।
8.ମୁଁ ମୋର ଋଣ / PPF ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ପୂର୍ବ- ବୈଧକରଣ କରିପାରିବି କି?
ନା। ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇଁ ଆପଣ କେବଳ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଆକାଉଣ୍ଟଗୁଡ଼ିକୁ ପୂର୍ବ-ବୈଧ କରିପାରିବେ:
- ସେଭିଙ୍ଗ୍ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ,
- କରେଣ୍ଟ ଆକାଉଣ୍ଟ,
- କ୍ୟାଶ୍ କ୍ରେଡିଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ,
- ଓଭର୍ ଡ୍ରାଫ୍ଟ ଆକାଉଣ୍ଟ,
- NRO ଆକାଉଣ୍ଟ।
ଯଦି ଆପଣ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଆକାଉଣ୍ଟ ପ୍ରକାରର ପ୍ରାକ୍-ବୈଧିକରଣ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତି, ତେବେ ବ୍ୟାଙ୍କ ବୈଧୀକରଣ ବିଫଳ ହୋଇୟିଵ ଏବଂ ସିଷ୍ଟମ ଏକ ଅବୈଧ ଆକାଉଣ୍ଟ ତ୍ରୁଟି ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିବ।
9. ଯଦି ମୁଁ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ମୋର ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର / ଇମେଲ୍ ID ପରିବର୍ତ୍ତନ କରେ, ଯାହାକୁ ମୁଁ ପୂର୍ବରୁ ବୈଧ କରିସାରିଛି, ତେବେ କ'ଣ ହେବ?
ଏପରି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆପଣ ଏକ ! ଦେଖିଵାକୁ ପାଇଵେ। ଆପଣଙ୍କର ସଂଯୋଗ କରାଯାଇଥିଵା ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ବିଭାଗରେ ଆପଣଙ୍କର ଅମେଳ ହେଉଥିଵା ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ (ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର / ଇମେଲ୍ ID) ପାଖରେ ଥିଵା ଚେତାବନୀ ଚିହ୍ନ। ଯଦି ଆପଣ ସେହି ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ EVC-ସକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି, ତେବେ ଆପଣଙ୍କୁ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ପଞ୍ଜିକୃତ ଆପଣଙ୍କର ବିବରଣୀ ସହିତ ମେଳ କରିବା ପାଇଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଆପଣଙ୍କର ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀକୁ ଅପଡେଟ୍ କରିବାକୁ ପଡିବ କିମ୍ବା ଆପଣଙ୍କର ଇ-ଫାଇଲିଂ ପଞ୍ଜିକୃତ ପ୍ରାଥମିକ ମୋବାଇଲ୍/ଇମେଲ୍ ସହିତ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ଥିବା ମୋବାଇଲ୍/ଇମେଲ୍ ଅପଡେଟ୍ କରିବାକୁ ପଡିବ। ଥରେ ବିବରଣୀଗୁଡିକ ଅପଡେଟ୍ ହେବା ପରେ, ଆପଣଙ୍କ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ପୁନଃ ବୈଧ କରନ୍ତୁ।
10. ଥରେ ମୁଁ ମୋର ବିବରଣୀ ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ମୋର ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ବୈଧ କରିବା ପାଇଁ କେତେ ସମୟ ଲାଗିଥାଏ?
ପୂର୍ବ-ବୈଧକରଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଅଟେ। ଥରେ ଆପଣଙ୍କ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ ହେବା ପରେ ଏହାକୁ ଆପଣଙ୍କ ବ୍ୟାଙ୍କକୁ ପଠାଯାଇଥାଏ। 10 - 12ଟି କାର୍ଯ୍ୟ ଦିବସ ମଧ୍ୟରେ ଆପଣଙ୍କ ଇ-ଫାଇଲିଂ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ବୈଧତା ସ୍ଥିତି ଅପଡେଟ୍ କରାଯାଇଥାଏ।
11. ଯଦି ମୁଁ ଫେରସ୍ତ ପାଇଁ ଏକାଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ମନୋନୀତ କରେ, ତେବେ ଫେରସ୍ତ କେଉଁ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଜମା ହେବ?
ଯଦି ଏକାଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ଫେରସ୍ତ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ମନୋନୀତ କରାଯାଏ, ତେବେ ରିଫଣ୍ଡ ସେହି ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଜମା କରାଯିବ ଯେଉଁ ଆକାଉଣ୍ଟ ପ୍ରଥମେ ବ୍ୟାଙ୍କ ବୈଧତା ପ୍ରକ୍ରିୟା ସଫଳତାର ସହିତ ସମାପ୍ତ କରିଛି।
12. ଫେରସ୍ତ ପାଇଁ ଯୁଗ୍ମ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ନାମ ମନୋନୀତ କରାଯାଇପାରିବ କି?
ହଁ, ଯଦି ଏକ ଯୁଗ୍ମ ଆକାଉଣ୍ଟ ନାମ ମନୋନୀତ କରାଯାଇ ପାରିଵ ଯଦି ଏହା ପ୍ରାକ୍-ଵୈଧିକୃତ ହୋଇଛି ଏଵଂ ଵ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟର ପ୍ରାଥମିକ ଧାରକଙ୍କ PAN ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଛି।