search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

 

AY 2025-26 ৰ বাবে ব্যৱসায় / বৃত্তি পৰা আয় থকা ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য ৰিটাৰ্ণ আৰু প্ৰপত্ৰ।

 

দায়লুপ্তি:এই পৃষ্ঠাৰ বিষয়বস্তু কেৱল এটা আভাস আৰু সাধাৰণ পথ প্ৰদৰ্শনৰ বাবে আৰু ইয়াৰ সম্পূৰ্ণ নহয়। সম্পূৰ্ণ বিৱৰণ আৰু নিৰ্দেশনাৰ বাবে, অনুগ্ৰহ কৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, নিয়ম আৰু অধিসূচনাসমূহ চাওক।

 

1। ITR-3 - ব্যক্তিগত আৰু HUF ৰ বাবে প্ৰযোজ্য

এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তিগত আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়াল (HUF)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য;

মূৰৰ তলত Income থকাব্যৱসায় বা বৃত্তি লাভ বা লাভ

কোন কোন ITR-1, ITR-2 বা ITR-4 দাখিল কৰাৰ বাবে যোগ্য নহয়।

 

2। ITR-4 (SUGAM) – ব্যক্তিগত, HUF আৰু ফাৰ্মৰ বাবে প্ৰযোজ্য (LLP ৰ বাহিৰে)

টোকা:1 

 

ITR-4 এনে ব্যক্তিয়ে ব্যৱহাৰ কৰিব নোৱাৰে যি:

  1. কোম্পানী এটাৰ সঞ্চালক, বা...
  2. পূৰ্বৰ বছৰৰ যিকোনো সময়তে কোনো তালিকাভুক্ত নোহোৱা ইকুইটি শ্বেয়াৰ ৰাখিছে, বা...
  3. ভাৰতৰ বাহিৰত অৱস্থিত কোনো সম্পত্তি (যিকোনো সত্তাৰ আৰ্থিক স্বাৰ্থকে ধৰি) আছে, বা...
  4. ভাৰতৰ বাহিৰত অৱস্থিত যিকোনো একাউণ্টত স্বাক্ষৰ কৰাৰ কৰ্তৃত্ব আছে, বা...
  5. ভাৰতৰ বাহিৰৰ যিকোনো উৎসৰ পৰা আয় আছে,
  6. হৈছে এনে এজন ব্যক্তি যাৰ ক্ষেত্ৰত ই এছ অ’ পিৰ ওপৰত কৰ পৰিশোধ বা কৰ্তন পিছুৱাই দিয়া হৈছে
    যাৰ কোনো আয়ৰ মূৰৰ অধীনত আগবঢ়াই নিবলগীয়া কোনো ধৰণৰ আগলৈ অনা লোকচান বা লোকচান আছে
  7. ৫০ লাখতকৈ অধিক মুঠ আয় আছে। 50 লাখ লাখ।
   

টোকা:2 যে প্ৰপত্ৰ ITR-4 (SUGAM) বাধ্যতামূলক নহয়। যদি তেওঁ ধাৰা 44AD, 44ADA বা 44AEৰ অধীনত ব্যৱসায় বা বৃত্তি পৰা লাভ আৰু লাভ ঘোষণা কৰিবলৈ যোগ্য হয়, তেন্তে ই এটা সৰলীকৃত ৰিটাৰ্ণ ফৰ্ম।

 

প্ৰযোজ্য প্ৰপত্ৰ

1। প্ৰপত্ৰ 16A – আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961 ৰ প্ৰমাণপত্ৰ u/s 203 দৰমহাৰ বাহিৰে আন আয়ৰ ওপৰত টিডিএছৰ বাবে

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

কৰ্তনকাৰী পৰা কৰ্তনপ্ৰাপ্তকাৰী

প্ৰপত্ৰ 16A হৈছে ত্ৰিমাসিকভাৱে জাৰি কৰা উৎসত কৰ্তন কৰা কৰ (টিডিএছ) প্ৰমাণপত্ৰ যিয়ে জমা কৰা ধনৰাশি, টিডিএছৰ পৰিমাণ, পেমেণ্টৰ প্ৰকৃতি আৰু আয়কৰ বিভাগত জমা কৰা টিডিএছ পেমেণ্টসমূহ ধৰি ৰাখে।

 

 

 

2।

প্ৰপত্ৰ 26 AS

AIS (বাৰ্ষিক তথ্য বিবৃতি)

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ (ই-ফাইলিং পৰ্টেলত উপলব্ধ:

ল'গইন কৰক > ই-ফাইল > আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ > প্ৰপত্ৰ চাওক 26AS)

প্ৰপত্ৰত দিয়া বিৱৰণ:

উৎসত কৰ কৰ্তন / সংগ্ৰহ কৰা।

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ ( আয়কৰ ই-ফাইলিং পৰ্টেলত লগ অন কৰাৰ পিছত ইয়াক প্ৰৱেশ কৰিব পাৰি)

ই-ফাইলিং পৰ্টেল > লগইন > AIS লৈ যাওক

প্ৰপত্ৰত দিয়া বিৱৰণ:

  • উৎসত কৰ কৰ্তন / সংগ্ৰহ কৰা
  • এছ এফ টি তথ্য
  • কৰ পৰিশোধ কৰা
  • ডিমাণ্ড / ৰিফাণ্ড

অন্যান্য তথ্য (যেনে অসমাপ্ত/বাকী/Completed proceedings, GST তথ্য, বিদেশী চৰকাৰৰ পৰা লাভ কৰা তথ্য ইত্যাদি)

টোকা: (অগ্ৰিম কৰ/SAT, ধন ঘূৰাই দিয়াৰ বিৱৰণ, SFT লেনদেন, TDS u/s 194 IA,194 IB,194M, TDS অবিকল্পিত) সম্পৰ্কীয় তথ্য যিবোৰ 26AS ত উপলব্ধ আছিল এতিয়া AIS ত উপলব্ধ

 

3। প্ৰপত্ৰ 3চিবি-চিডি

দাখিল কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

কৰদাতা যিয়ে তেওঁৰ একাউণ্টসমূহ 44AB.

ধাৰা 139 ৰ উপ-ধাৰা (1) ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ নিৰ্ধাৰিত তাৰিখৰ কমেও এমাহ আগতে প্ৰদান কৰিব লাগিব।

আয়কৰ অধিনিয়ম ধাৰা 44AB ৰ অধীনত প্ৰদান কৰিবলগীয়া একাউণ্টৰ অডিটৰ প্ৰতিবেদন ( প্ৰপত্ৰ 3CB) আৰু বিৱৰণৰ বিবৃতি (প্ৰপত্ৰ 3CD) , 1961

 

4। প্ৰপত্ৰ 15G - আৱাসী কৰদাতাই (কোম্পানী বা ফাৰ্ম নহয়) কৰ কৰ্তন নকৰাকৈ কিছুমান ৰচিদ দাবী কৰা ঘোষণা

দাখিল কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

60 বছৰৰ কম আৱাসী ব্যক্তি বা HUF বা অন্য কোনো ব্যক্তিক (কোম্পানী / ফাৰ্মৰ বাহিৰে) সুতৰ আয়ৰ ওপৰত টিডিএছ কৰ্তন নকৰাৰ বাবে বেংকলৈ যাবলৈ যদি আয় মৌলিক ৰেহাই সীমাৰ তলত থাকে।

বিত্তীয় বৰ্ষৰ বাবে আনুমানিক আয়

 

5। প্ৰপত্ৰ 15H - এজন আৱাসী ব্যক্তিয়ে (যিজনৰ বয়স 60 বছৰ বা তাতকৈ অধিক) কৰ কৰ্তন নকৰাকৈ কিছুমান ৰচিদ দাবী কৰি কৰিবলগীয়া ঘোষণা

দাখিল কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

এজন আৱাসী ব্যক্তি, 60 বছৰ বা তাতকৈ অধিক বছৰ বা তাতকৈ অধিক সময় সুতৰ আয়ৰ ওপৰত টিডিএছ কৰ্তন নকৰাৰ বাবে বেংকলৈ।

বিত্তীয় বৰ্ষৰ বাবে আনুমানিক আয়

 

6। প্ৰপত্ৰ 3CEB

দাখিল কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় লেনদেন বা নিৰ্দিষ্ট ঘৰুৱা লেনদেন কৰা কৰদাতাই 92E.

ধাৰা 139 ৰ উপ-ধাৰা (1) ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ নিৰ্ধাৰিত তাৰিখৰ কমেও এমাহ আগতে প্ৰদান কৰিব লাগিব।

সকলো আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় লেনদেন(সমূহ) আৰু নিৰ্দিষ্ট ঘৰুৱা লেনদেন(সমূহ)ৰ বিৱৰণ থকা চাৰ্টাৰ্ড একাউণ্টেণ্টৰ পৰা প্ৰতিবেদন

 

AY 2025-26*** ৰ বাবে কৰ স্লেব

  • বিত্ত অধিনিয়ম 2024 ধাৰা 115BAC wef AY 2024-25 ৰ বিধানসমূহ সংশোধন কৰি নতুন কৰ ব্যৱস্থাক মূল্যায়ক ব্যক্তি, HUF, AOP (সহবায় সমিতি নহয়), BOI বা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি হোৱাৰ বাবে ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা হিচাপে গঢ়ি তুলিছে। কিন্তু যোগ্য কৰদাতাসকলে নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা বাহিৰ হৈ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ আৰোপ কৰিবলৈ বাছি লোৱাৰ বিকল্প আছে। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাই নতুন কৰ ব্যৱস্থা প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে থকা আয়কৰ গণনা আৰু স্লেব ব্যৱস্থাক বুজায়। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত কৰদাতাসকলে বিভিন্ন কৰ কৰ্তন আৰু ৰেহাই দাবী কৰাৰ বিকল্প আছে।
  • ভিতৰত"অব্যৱসায়িক গোচৰ।"", শাসন ব্যৱস্থা বাছি লোৱাৰ বিকল্প প্ৰতি বছৰে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি।"পোনপটীয়াকৈ দাখিল কৰিবলগীয়া আইটিআৰত139(1) অংশৰ অধীনত ধাৰ্য্য কৰা নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে।
  • ব্যৱসায় আৰু পেছাৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাৰ ক্ষেত্ৰত নতুন কৰ ব্যৱস্থা হৈছে ডিফল্ট ব্যৱস্থা। যদি মূল্যায়কে নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা বাহিৰ হ’ব বিচাৰে, তেন্তে তেওঁলোকে আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে প্ৰপত্ৰ-10-IEA প্ৰদান কৰিব পাৰে। লগতে, এনে বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ উদ্দেশ্যে অৰ্থাৎ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা আঁতৰি যোৱাটো প্ৰপত্ৰ নং.10-IEA প্ৰদানৰ জৰিয়তেও কৰা হ'ব।কিন্তু পুৰণি কৰ ব্যৱস্থালৈ সলনি কৰি পৰৱৰ্তী যিকোনো এ ৱাইত বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ বিকল্প ব্যৱসায় আৰু পেছাৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাসকলৰ বাবে জীৱনত এবাৰহে উপলব্ধ।
  1. পূৰ্বৰ বছৰৰ ভিতৰত যিকোনো সময়তে 60 বছৰৰ কম বয়সৰ ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী)ৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:

 

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

নতুন কৰ ব্যৱস্থা u/s 115BAC

আয়কৰ স্লেব

আয়কৰ হাৰ

* অধিভাৰ

আয়কৰ স্লেব

আয়কৰ হাৰ

* অধিভাৰ

₹ 2,50,000 লৈকে।

শূন্য

শূন্য

₹ 3,00,000 লৈকে।

শূন্য

শূন্য

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000**

5% ₹ 2,50,000 ৰ ওপৰত।

শূন্য

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

5% ₹ 3,00,000 ৰ ওপৰত।

শূন্য

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 12,500 + 20% ওপৰত ₹ 5,00,000

শূন্য

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 20,000 + 10% ওপৰত ₹ 7,00,000

শূন্য

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

শূন্য

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 50,000 + 15% ওপৰত ₹ 10,00,000

শূন্য

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 80,000 + 20% ওপৰত ₹ 12,00,000

শূন্য

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

শূন্য

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

10%

₹ 500,00,000 ৰ ওপৰত।

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

15%

 

 

 

₹ ₹ 200,00,001 ৰ ওপৰত।

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

25%

 

 

  1. পূৰ্বৰ বছৰৰ যিকোনো সময়ত ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী), 60 বছৰ বা তাতকৈ অধিক কিন্তু 80 বছৰৰ কম বয়সৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

নতুন কৰ ব্যৱস্থা u/s 115BAC

আয়কৰ স্লেব

আয়কৰ হাৰ

* অধিভাৰ

আয়কৰ স্লেব

আয়কৰ হাৰ

* অধিভাৰ

₹ 3,00,000 লৈকে।

শূন্য

শূন্য

₹ 3,00,000 লৈকে।

শূন্য

শূন্য

₹ 3,00,001 - ₹ 5,00,000**

5% ₹ 3,00,000 ৰ ওপৰত।
 

শূন্য

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

5% ₹ 3,00,000 ৰ ওপৰত।

শূন্য

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 10,000 + 20% ওপৰত ₹ 5,00,000

শূন্য

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 20,000 + 10% ওপৰত ₹ 7,00,000

শূন্য

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

শূন্য

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 50,000 + 15% ওপৰত ₹ 10,00,000

শূন্য

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 80,000 + 20% ওপৰত ₹ 12,00,000

শূন্য

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

শূন্য

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

10%

₹ 500,00,000 ৰ ওপৰত।

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

15%

 

 

 

₹ ₹ 200,00,001 ৰ ওপৰত।

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

25%

  1. পূৰ্বৰ বছৰৰ যিকোনো সময়ত ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী) 80 বয়স বা তাতকৈ অধিক বয়সৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:

 ​

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

নতুন কৰ ব্যৱস্থা u/s 115BAC

আয়কৰ স্লেব

আয়কৰ হাৰ

* অধিভাৰ

আয়কৰ স্লেব

আয়কৰ হাৰ

* অধিভাৰ

₹ 5,00,000 লৈকে।

শূন্য

শূন্য

₹ 3,00,000 লৈকে।

শূন্য

শূন্য

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

20% ₹ 5,00,000 ৰ ওপৰত।

শূন্য

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

5% ₹ 3,00,000 ৰ ওপৰত।

শূন্য

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

শূন্য

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 20,000 + 10% ওপৰত ₹ 7,00,000

শূন্য

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

10%

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 50,000 + 15% ওপৰত ₹ 10,00,000

শূন্য

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

15%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 80,000 + 20% ওপৰত ₹ 12,00,000

শূন্য

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

25%

₹ 15,00,000 ৰ ওপৰত।

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

শূন্য

₹ 500,00,000 ৰ ওপৰত।

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

37%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

শূন্য

 

 

 

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

10%

 

 

 

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

15%

 

 

 

₹ ₹ 200,00,001 ৰ ওপৰত।

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

25%

*টোকা: 25% & 37% ৰ বৰ্ধিত চাৰ্চাৰ্জ, যিদৰে হ'ব পাৰে, ধাৰা 111A, 112, 112A আৰু লভ্যাংশ আয়ৰ অধীনত কৰ আদায় কৰিবলগীয়া আয়ৰ পৰা আৰোপ কৰা নহয়। সেয়েহে, এনে আয়ৰ ওপৰত প্ৰদান কৰিবলগীয়া কৰত চাৰ্চাৰ্জৰ সৰ্বোচ্চ হাৰ হ’ব 15%, কেৱল যেতিয়া আয়টো ধাৰা 115A, 115AB, 115AC, 115ACA আৰু 115E ধাৰাত কৰযোগ্য হয়।


**ৰেহাই u/s 87A: আৱাসী ব্যক্তিসকলেও আয়কৰৰ 100% পৰ্যন্ত ৰেহাইৰ বাবে যোগ্য, কৰ ব্যৱস্থাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি সৰ্বোচ্চ সীমাৰ অধীনত:

 মুঠ আয়

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

নতুন কৰ ব্যৱস্থা

87A প্ৰযোজ্য ধাৰা অধীনত ৰেহাই

100 টকা পৰ্যন্ত। 5 লাখ

12],500 পৰ্যন্ত কৰ ৰেহাই আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য যদিহে মুঠ আয় 5,00,000 (প্ৰবাসী ভাৰতীয়ৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয়) টকাতকৈ অধিক নহয়

25],000 পৰ্যন্ত কৰ ৰেহাই আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য যদিহে মুঠ আয় 7,00,000 (প্ৰবাসী ভাৰতীয়ৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয়) টকাতকৈ অধিক নহয়

5 লাখৰ পৰা 7 লাখলৈ

NIL

***বি:দ্ৰ : দুয়োটা শাসন ব্যৱস্থাতে আয়কৰৰ পৰিমাণ আৰু অধিভাৰ (যদি আছে)ৰ ওপৰত স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষাৰ চেছ @ 4% প্ৰদান কৰা হ'ব।

যদিহে আয়ৰ পৰিমাণ ক্ৰমে ₹ 50 লাখ, ₹ 1 কোটি, ₹ 2 কোটি বা ₹ 5 কোটিতকৈ অধিক হয় তেন্তে চাৰ্চাৰ্জৰ পৰা প্ৰান্তীয় সকাহ দাবী কৰিব পাৰিতলত দিয়া ধৰণে:

নিকা আয়ৰ পৰিসৰ

প্ৰান্তীয় সকাহ

(টকা) অতিক্ৰম কৰে।

(টকা)তকৈ বেছি নহয়।

 

 

50 লাখ

1 কোটি

আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ 50 লাখ টকাৰ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি 50 লাখ টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক হ’ব নালাগে

1 কোটি

2 কোটি

আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 1 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 1 কোটি টকা

2 কোটি

5 কোটি

আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 2 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 2 কোটি টকা

5 কোটি

আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 5 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 5 কোটি টকা।
 

 

ম‍ইnvestments / Payments / Incomes যাৰ ওপৰত মই কৰ সুবিধা পাব পাৰো

নিম্নলিখিত কৰ্তনসমূহ নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাবে বাছনি কৰা কৰদাতাৰ বাবে উপলব্ধ হ'ব u/s 115BAC:
  1. ধাৰা 24(b) – গৃহ নিৰ্মাণ ঋণৰ ওপৰত প্ৰদান কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তি পৰা আয়ৰ পৰা কৰ্তন :

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

ঋণৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদিত (সৰ্বোচ্চ সীমা)

লেট আউট

ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা

কোনো সীমা নোহোৱাকৈ প্ৰকৃত মূল্য

  1. আয়কৰ অধিনিয়ম VIA অধ্যায় অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা কৰ কৰ্তন

ধাৰা 80CCD(2)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই দিয়া বৰঙণিৰ প্ৰতি কৰ্তন

সকলো শ্ৰেণীৰ নিয়োগকৰ্তাৰ বাবে

 ​

কৰ্তন সীমাৰ...14%দৰমহাৰ

 

ধাৰা 80CCH

অগ্নিপাথ আঁচনিলৈ অৱদানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

য'ত এজন মূল্যায়ক, অগ্নিপাথ আঁচনিত নামভৰ্তি কৰা ব্যক্তি হোৱাৰ বাবে আৰু নৱেম্বৰৰ 1ম দিনটোত বা তাৰ পিছত অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত চাবস্ক্ৰাইব কৰা, পূৰ্বৰ বছৰত উক্ত পুঁজিত নিজৰ একাউণ্টত যিকোনো ধন পৰিশোধ কৰিছে বা জমা কৰিছে

 ​

মুঠ আয়ৰ গণনাত, এইদৰে প্ৰদান কৰা বা জমা কৰা ধনৰ সমগ্ৰ ধনৰ পৰা কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া হৈছিল

য’ত কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত কোনো মূল্যায়কৰ একাউণ্টত যিকোনো বৰঙণি আগবঢ়ায়

 ​

তেনেদৰে অৱদান আগবঢ়োৱা ধনৰ গোটেইখিনিৰ মুঠ আয়ৰ গণনাত কৰ্তনৰ অনুমতি দিলে

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা কৰ কৰ্তন

  1. ধাৰা 24(খ) – গৃহ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তি পৰা আয়ৰ পৰা কৰ্তন& গৃহ নিৰ্মাণ উন্নয়ন ঋণ। স্ব-দখল সম্পত্তিৰ ক্ষেত্ৰত গৃহ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুত কৰ্তনৰ উচ্চ সীমা ₹ 2 লাখ। অনুমোদিত ঋণৰ সুত 24(b) তলত সূচীভুক্ত কৰা হৈছে:

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

যেতিয়া ঋণ লোৱা হৈছিল

ঋণৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদিত (সৰ্বোচ্চ সীমা)

স্ব-ব্যৱসায়ী

1/04/1999 ৰ ওপৰত বা পিছত।

ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা

₹ 2,00,000

1/04/1999 ৰ ওপৰত বা পিছত।

ঘৰৰ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

1/04/1999 ৰ আগত।

ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা

₹ 30,000

1/04/1999 ৰ আগত।

ঘৰৰ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

লেট আউট

যিকোনো সময়তে

ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা

কোনো সীমা নোহোৱাকৈ প্ৰকৃত মূল্য

 আয়কৰ অধিনিয়ম VIA অধ্যায় অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা কৰ কৰ্তন

ধাৰা 80C, 80CCC, 80CCD (1)

ৰ বাবে কৰা পেমেণ্টৰ দিশত কৰ্তন

80গ

  • জীৱন বীমা প্ৰিমিয়াম
  • প্ৰভিডেণ্ট ফাণ্ড
  • কিছুমান ইকুইটি শ্বেয়াৰৰ চাবস্ক্ৰিপচন
  • টিউচন মাচুল
  • ৰাষ্ট্ৰীয় সঞ্চয়ৰ প্ৰমাণ পত্ৰ
  • গৃহ নিৰ্মাণ ঋণৰ অধ্যক্ষ
  • অন্যান্য বিভিন্ন সামগ্ৰী

 

ৰ সংযুক্ত কৰ্তনৰ সীমা₹ 1,50,000

80চিচিচি

পেঞ্চন আঁচনিৰ প্ৰতি এল আই চি বা অন্য বীমা কোম্পানীৰ বাৰ্ষিকী পৰিকল্পনা

80CCD(1)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনি

 

 

ধাৰা 80CCD(1B)

 

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিলৈ কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন , 80CCD (1) ৰ অধীনত দাবী কৰা কৰ্তন বাদ দি।

 ​

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 50,000

 
 

 

ধাৰা 80CCD(2)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই দিয়া অৱদানৰ প্ৰতি কৰ্তন

যদি নিয়োগকৰ্তাজন পি এছ ইউ বা অন্যান্য হয়

কৰ্তন সীমাৰ...10%দৰমহাৰ

যদি নিয়োগকৰ্তা কেন্দ্ৰীয় বা ৰাজ্য চৰকাৰ হয়

কৰ্তন সীমাৰ...14%দৰমহাৰ

 

 

ধাৰা 80CCH

অগ্নিপাথ আঁচনিলৈ অৱদানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

য'ত এজন মূল্যায়ক, অগ্নিপাথ আঁচনিত নামভৰ্তি কৰা ব্যক্তি হোৱাৰ বাবে আৰু নৱেম্বৰৰ 1ম দিনটোত বা তাৰ পিছত অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত চাবস্ক্ৰাইব কৰা, পূৰ্বৰ বছৰত উক্ত পুঁজিত নিজৰ একাউণ্টত যিকোনো ধন পৰিশোধ কৰিছে বা জমা কৰিছে

 ​

মুঠ আয়ৰ গণনাত, এইদৰে প্ৰদান কৰা বা জমা কৰা ধনৰ সমগ্ৰ ধনৰ পৰা কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া হৈছিল

য’ত কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত কোনো মূল্যায়কৰ একাউণ্টত যিকোনো বৰঙণি আগবঢ়ায়

 ​

তেনেদৰে অৱদান আগবঢ়োৱা ধনৰ গোটেইখিনিৰ মুঠ আয়ৰ গণনাত কৰ্তনৰ অনুমতি দিলে

 

 

ধাৰা 80D

স্বাস্থ্য বীমা প্ৰিমিয়াম আৰু প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য চেক আপলৈ কৰা ধনৰ দিশত কৰ্তন

স্ৱয়ং/নিজে / পত্নী বা নিৰ্ভৰশীল সন্তানৰ বাবে

 ​

₹ 25,000(₹ 50,000 যদি কোনো ব্যক্তি জ্যেষ্ঠ নাগৰিক হয়)

₹ 5,000প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাৰ বাবে, ওপৰৰ সীমাত অন্তৰ্ভুক্ত

অভিভাৱকৰ বাবে

₹ 25,000(₹50,000 যদি কোনো ব্যক্তি জ্যেষ্ঠ নাগৰিক হয়)

₹ 5,000প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাৰ বাবে, ওপৰৰ সীমাত অন্তৰ্ভুক্ত

জ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ ওপৰত কৰা চিকিৎসা ব্যয়ৰ দিশত কৰ্তন , যদিহে স্বাস্থ্য বীমা কভাৰেজৰ ওপৰত কোনো প্ৰিমিয়াম প্ৰদান কৰা নহয়

 

স্ৱয়ং/নিজে/ পত্নী বা নিৰ্ভৰশীল সন্তানৰ বাবে

 ​

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 50,000

অভিভাৱকৰ বাবে

 ​

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 50,000

 

ধাৰা 80DD

 

 

 

কোনো অক্ষম নিৰ্ভৰশীল বা প্ৰাসংগিক অনুমোদিত আঁচনিৰ অধীনত যিকোনো ধন পৰিশোধ কৰা হৈছে / জমা কৰা ৰক্ষণাবেক্ষণ বা চিকিৎসাৰ দিশত কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন

ৰ ফ্লেট কৰ্তন
₹ 75,000
অক্ষম ব্যক্তিৰ বাবে উপলব্ধ, খৰচ নিৰ্বিশেষে।

কৰ্তন হৈছে...
₹ 1,25,000
যদি ব্যক্তিজনৰ গুৰুতৰ অক্ষমতা আছে (80% বা তাতকৈ অধিক)।=

 
 

অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰক: যদি কৰদাতাই 80DD u/s কৰ্তন দাবী কৰিছে তেন্তে ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰাৰ আগতেও ফৰ্ম 10-IA দাখিল কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়া হৈছে।

প্ৰপত্ৰ 10IA পিছতো দাখিল কৰিব পাৰি যদিও পিছত কোনো অসুবিধাৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ আয় ঘূৰাই দিয়াৰ লগতে প্ৰপত্ৰ 10-IA দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।

ধাৰা 80ডিডিবি

 

 

নিৰ্দিষ্ট ৰোগৰ বাবে স্ৱয়ং/নিজে বা নিৰ্ভৰশীলৰ চিকিৎসাৰ দিশত কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন

 

কৰ্তন সীমাৰ...
₹ 40,000
(₹ 1,00,000 যদি জ্যেষ্ঠ নাগৰিক)

 
 

  

ধাৰা 80E

স্ৱয়ং/নিজে বা আত্মীয়ৰ উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন

লোৱা ঋণৰ সুতৰ দিশত প্ৰদান কৰা মুঠ ধনৰাশি

 

ধাৰা 80EE

1এপ্ৰিল 2016ৰ পৰা 31মাৰ্চ 2017ৰ ভিতৰত ঋণ অনুমোদিত হোৱা আৱাসিক ঘৰৰ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন ।

কৰ্তন সীমাৰ...
₹ 50,000
লোৱা ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত

 

 

ধাৰা 80EEA

প্ৰথমবাৰৰ বাবে আৱাসিক ঘৰৰ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ সুতৰ পৰিশোধৰ প্ৰতি কেৱল ব্যক্তিৰ বাবে উপলব্ধ কৰ্তন য'ত ঋণ 1st এপ্ৰিল 2019ৰ পৰা 31st মাৰ্চ 2022ৰ ভিতৰত অনুমোদিত হয় & কৰ্তন 80EE ৰ অধীনত দাবী কৰা উচিত নাছিল

 ​

কৰ্তন সীমাৰ...
₹ 1,50,000
লোৱা ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত

 

ধাৰা 80EEB

বৈদ্যুতিক বাহন ক্ৰয়ৰ বাবে ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন য'ত ঋণ 1এপ্ৰিল 2019ৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2023ৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয়।

কৰ্তন সীমাৰ...
₹ 1,50,000
লোৱা ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত

 

ধাৰা 80G

নিৰ্ধাৰিত পুঁজি, দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান আদিলৈ কৰা অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন।

তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত অনুদান কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য

কোনো সীমা নোহোৱাকৈ

 ​

100%কৰ্তন

50%কৰ্তন

অৰ্হতা সীমাৰ অধীনত

 ​

100%কৰ্তন

50%কৰ্তন

 টোকা: ₹ 2000/- তকৈ অধিক নগদ ধনেৰে কৰা অনুদানৰ ক্ষেত্ৰত এই ধাৰাত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব।

 

ধাৰা 80GG

ঘৰৰ বাবে দিয়া ভাড়াৰ দিশত কৰ্তন আৰু কেৱল সেইসকলৰ বাবে প্ৰযোজ্য যিসকল স্বনিয়োজিত বা যাৰ বাবে এইচ আৰ এ দৰমহাৰ অংশ নহয়

তলত দিয়া কমখিনি কৰ্তন হিচাপে অনুমতি দিয়া হ’ব

এই কৰ্তনৰ পূৰ্বে মুঠ আয় 10% হ্ৰাস কৰা ভাড়া প্ৰদান কৰা হৈছে

₹ 5,000 প্ৰতিমাহে

মুঠ আয় 25% (দীৰ্ঘম্যাদী মূলধনী লাভ, ধাৰা 111A ৰ অধীনত হ্ৰস্বম্যাদী মূলধনী লাভ বা ধাৰা 115A বা 115D ৰ অধীনত আয় বাদ দি)


টোকা:এই কৰ্তন দাবী কৰাৰ বাবে পূৰণ কৰিবলগীয়া প্ৰপত্ৰ 10BA।

 

ধাৰা 80GGA

বৈজ্ঞানিক গৱেষণা বা গ্ৰাম্য উন্নয়নৰ বাবে কৰা অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন


তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত অনুদান কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:

গৱেষণা সংস্থা বা বিশ্ববিদ্যালয়, মহাবিদ্যালয় বা অন্যান্য প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে...

  • বৈজ্ঞানিক গৱেষণা
  • সমাজ বিজ্ঞান বা পৰিসংখ্যা গৱেষণা

এছ'চিয়েচন বা ইনষ্টিটিউচনৰ বাবে

  • গ্ৰাম্য উন্নয়ন
  • প্ৰাকৃতিক সম্পদ সংৰক্ষণ বা বনানীকৰণৰ বাবে

পি এছ ইউ বা স্থানীয় কৰ্তৃপক্ষ বা যিকোনো যোগ্য প্ৰকল্প সম্পন্ন কৰাৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰীয় সমিতিৰ অনুমোদিত সংঘ বা প্ৰতিষ্ঠান

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অধিসূচনা কৰা ধনৰ বাবে...

  • বনানীকৰণ
  • গ্ৰাম্য উন্নয়ন

ৰাষ্ট্ৰীয় নগৰীয়া দৰিদ্ৰতা নিৰ্মূলকৰণ পুঁজি স্থাপন আৰু কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অধিসূচনা কৰা ধৰণে

 

 

টোকা:₹ 2000/- তকৈ অধিক নগদ ধনেৰে কৰা অনুদানৰ ক্ষেত্ৰত বা যদি সৰ্বমুঠ আয় লাভ / ব্যৱসায় লাভ / বৃত্তি পৰা আয় অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয় তেন্তে এই ধাৰা কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব

  

ধাৰা 80GGC

 

 

 

ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাস দিয়া অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন

ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাস দিয়া অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন

 

 

 

 

 80আই এ

 

যিকোনো আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা (কেৱল ভাৰতীয় কোম্পানী), ঔদ্যোগিক উদ্যান (যিকোনো প্ৰতিষ্ঠান), যিকোনো শক্তি প্ৰতিষ্ঠান , পুনৰ্গঠন বা শক্তি উৎপাদন কেন্দ্ৰ পুনৰুজ্জীৱিতকৰণ (ভাৰতীয় কোম্পানী) উন্নয়ন, ৰক্ষণাবেক্ষণ আৰু পৰিচালনাত নিয়োজিত প্ৰতিষ্ঠান কৰ্তন দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ’ব
(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)
 

100% লাভৰ 10 একেৰাহে AY ৰ বাবে 15 AY ৰ এটা সময়ৰ ভিতৰত পৰে যিটো AY ৰ পৰা আৰম্ভ হয় য'ত মূল্যায়কে আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা বিকশিত / পৰিচালনা আৰু ৰক্ষণাবেক্ষণ আৰম্ভ কৰে।

কোনো উদ্যোগে যিয়ে আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধাৰ উন্নয়ন বা পৰিচালনা আৰু ৰক্ষণাবেক্ষণ আৰম্ভ কৰে 1এপ্ৰিল মাহৰ দিনটোত বা তাৰ পিছত, 2017। (নিৰ্দিষ্ট ব্যৱসায়ৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট তাৰিখৰ পিছত উন্নয়ন, পৰিচালনা আদি আৰম্ভ কৰিলে কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ’ব)

 

       

 

80আইএবি

 

বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডলৰ উন্নয়নত নিয়োজিত কোনো প্ৰতিষ্ঠান বা উদ্যোগৰ দ্বাৰা লাভ আৰু লাভৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

100%কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডলক অৱগত কৰা বছৰৰ পৰা আৰম্ভ কৰি 15 AY ৰ ভিতৰত 10 ৰ বাবে একেৰাহে লাভৰ পৰিমাণ

কৰদাতা কোনো কৰ্তন নহয়, য'ত বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডলৰ উন্নয়ন 1এপ্ৰিল 2017ৰ পিছত বা তাৰ পিছত আৰম্ভ হয়।

 
 

 80আই বি

আন্তঃগাঁথনি উন্নয়ন উদ্যোগৰ বাহিৰেও অন্য নিৰ্দিষ্ট ঔদ্যোগিক উদ্যোগৰ পৰা লাভ আৰু লাভৰ দিশত কৰ্তন 100% লাভৰ পৰা 10 বছৰৰ বাবে য'ত ইয়াক নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা হয় (যদি 31 মাৰ্চ 2000ৰ পিছত অনুমোদিত হয় 2000 কিন্তু 1 এপ্ৰিলৰ আগতে 2007)।

এই ধাৰা অনুসৰি কৰ্তন এনে এজন মূল্যায়কৰ বাবে উপলব্ধ যাৰ সৰ্বমুঠ আয় ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু লাভ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়:

জে এণ্ড কেত এছ এছ আইকে ধৰি ঔদ্যোগিক প্ৰতিষ্ঠান ;

খনিজ তেলৰ বাণিজ্যিক উৎপাদন আৰু শোধন;

ফল-মূল বা শাক-পাচলি, মাংস আৰু মাংসজাত সামগ্ৰী বা হাঁহ-কুকুৰা বা সাগৰীয় বা দুগ্ধজাত সামগ্ৰীৰ প্ৰক্ৰিয়াকৰণ, সংৰক্ষণ আৰু পেকেজিং; খাদ্য শস্য পৰিচালনা, সংৰক্ষণ আৰু পৰিবহণৰ সংহত ব্যৱসায়

বৈজ্ঞানিক আৰু ঔদ্যোগিক গৱেষণা আৰু উন্নয়নক মূল উদ্দেশ্য হিচাপে লৈ আৰু নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত ইণ্ডিয়ান কোম্পানীয়ে কৰ্তন দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ’ব

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

100% / 25%5 / 10 / 7 বছৰৰ বাবে লাভৰ পৰিমাণ AY ৰ পৰা বিভিন্ন ধৰণৰ উদ্যোগৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট কৰা চৰ্ত অনুসৰি য'ত ইয়াক নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা হয় (যদি 1 এপ্ৰিল এপ্ৰিলৰ আগতে অনুমোদিত হয় 1999)।

 

80আই বি এ

উন্নয়ন আৰু গৃহ নিৰ্মাণ প্ৰকল্পৰ পৰা পোৱা লাভ আৰু লাভ

 

নিৰ্দিষ্ট কৰা বিভিন্ন চৰ্তৰ অধীনত লাভৰ 100%

 

80আইচি

হিমাচল প্ৰদেশ, ছিকিম, উত্তৰাঞ্চল আৰু উত্তৰ-পূব ৰাজ্যৰ কিছুমান বিশেষ উদ্যোগৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

 

100% লাভৰ বাবে প্ৰথম 5 AY আৰু 25% (30% এটা কোম্পানীৰ বাবে) পৰৱৰ্তী 5 AY ৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট সামগ্ৰী বা বস্তু নিৰ্মাণ বা উৎপাদন কৰিবলৈ

 

 

80আই ই

উত্তৰ-পূবৰ ৰাজ্যত স্থাপন কৰা কিছুমান বিশেষ অণ্ডাৰটেকিংলৈ কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

100% 10 AY ৰ বাবে লাভৰ% নিৰ্দিষ্ট কৰা বিভিন্ন চৰ্তৰ অধীনত

 

80জেজেএ

জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱসায় পৰা লাভ আৰু লাভৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

100%5 একেৰাহে AY ৰ বাবে জৈৱ-বিঘ্নিত আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ, প্ৰক্ৰিয়াকৰণ আৰু পৰিশোধনৰ কাৰ্য্যকলাপৰ পৰা লাভৰ পৰিমাণ

 

80জেজেএএ

নতুন শ্ৰমিক / কৰ্মচাৰীৰ নিয়োগৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন , মূল্যায়নকাৰীৰ বাবে প্ৰযোজ্য যাৰ বাবে ধাৰা 44AB প্ৰযোজ্য

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

 

30%3 AY ৰ বাবে অতিৰিক্ত কৰ্মচাৰী খৰচৰ, কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত

 

80কিউকিউবি

পাঠ্যপুথিৰ বাহিৰে আন কিছুমান কিতাপৰ আৱাসী লেখকৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন

লেখক / যৌথ লেখকৰ দ্বাৰা ৰয়েল্টিৰ দ্বাৰা আহৰণ কৰা আয় সৰ্বাধিক ₹ 3 লাখ পৰ্যন্ত, অন্য চৰ্তৰ অধীনত

টোকা:ইয়াত দাবী কৰা কৰ্তন আয়কৰ অধিনিয়ম অন্য ঠাইত দাবী কৰিব নোৱাৰি ৷

 

80আৰ আৰ বি

পেটেণ্টৰ ওপৰত ৰয়েল্টিৰ ক্ষেত্ৰত আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে কৰ্তন

পেটেণ্ট অধিনিয়ম অনুসৰি প্ৰথম উদ্ভাৱক / সহ-মালিক , 1970 ৰয়েল্টি বা ₹ 3 লাখ (যিটো কম) পৰ্যন্ত ৰয়েল্টিলৈ আয় উপাৰ্জন কৰা।

টোকা:ইয়াত দাবী কৰা কৰ্তন আয়কৰ অধিনিয়ম অন্য ঠাইত দাবী কৰিব নোৱাৰি ৷

 

ধাৰা 80TTA

 

 

অজ্যেষ্ঠ নাগৰিকে চেভিং বেংক একাউণ্টত লাভ কৰা সুতৰ কৰ্তন

 ​

কৰ্তন সীমাৰ...
₹ 10,000/-

 
 

 

ধাৰা 80TTB

 

 

আৱাসী জ্যেষ্ঠ নাগৰিকে জমা ধনৰ ওপৰত লাভ কৰা সুতৰ কৰ্তন

 ​

কৰ্তন সীমাৰ...
₹ 50,000/-

 
 

 

ধাৰা 80U

 

 

অক্ষমতা থকা এজন আৱাসী ব্যক্তিগত কৰদাতাৰ বাবে কৰ্তন

 ​

চেপেটা₹ 75,000অক্ষম ব্যক্তিৰ বাবে কৰ্তন, ব্যয় নিৰ্বিশেষে

চেপেটা₹ 1,25,000গুৰুতৰ অক্ষমতা থকা ব্যক্তিৰ বাবে কৰ্তন (80% বা তাতকৈ অধিক), কৰা খৰচ নিৰ্বিশেষে

 
 

অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰক:যদি কৰদাতাই 80U ৰ দ্বাৰা কৰ্তন দাবী কৰিছে তেন্তে ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰাৰ আগতে ফৰ্ম 10-IA দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।

প্ৰপত্ৰ 10IA পিছতো দাখিল কৰিব পাৰি যদিও পিছত কোনো অসুবিধাৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ আয় ঘূৰাই দিয়াৰ লগতে প্ৰপত্ৰ 10-IA দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।

 

 

পৃষ্ঠাটো অন্তিমবাৰ পৰ্যালোচনা বা আপডেট কৰা তাৰিখ: 14-এপ্ৰিল-2025