AY 2025-26 ৰ বাবে ব্যৱসায় / বৃত্তি পৰা আয় থকা ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য ৰিটাৰ্ণ আৰু প্ৰপত্ৰ।
দায়লুপ্তি:এই পৃষ্ঠাৰ বিষয়বস্তু কেৱল এটা আভাস আৰু সাধাৰণ পথ প্ৰদৰ্শনৰ বাবে আৰু ইয়াৰ সম্পূৰ্ণ নহয়। সম্পূৰ্ণ বিৱৰণ আৰু নিৰ্দেশনাৰ বাবে, অনুগ্ৰহ কৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, নিয়ম আৰু অধিসূচনাসমূহ চাওক।
1। ITR-3 - ব্যক্তিগত আৰু HUF ৰ বাবে প্ৰযোজ্য |
||
এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তিগত আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়াল (HUF)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য;
|
2। ITR-4 (SUGAM) – ব্যক্তিগত, HUF আৰু ফাৰ্মৰ বাবে প্ৰযোজ্য (LLP ৰ বাহিৰে) |
|||||
টোকা:1
|
প্ৰযোজ্য প্ৰপত্ৰ
1। প্ৰপত্ৰ 16A – আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961 ৰ প্ৰমাণপত্ৰ u/s 203 দৰমহাৰ বাহিৰে আন আয়ৰ ওপৰত টিডিএছৰ বাবে |
||||
|
||||
|
2। |
||||
|
টোকা: (অগ্ৰিম কৰ/SAT, ধন ঘূৰাই দিয়াৰ বিৱৰণ, SFT লেনদেন, TDS u/s 194 IA,194 IB,194M, TDS অবিকল্পিত) সম্পৰ্কীয় তথ্য যিবোৰ 26AS ত উপলব্ধ আছিল এতিয়া AIS ত উপলব্ধ
3। প্ৰপত্ৰ 3চিবি-চিডি |
||||
|
4। প্ৰপত্ৰ 15G - আৱাসী কৰদাতাই (কোম্পানী বা ফাৰ্ম নহয়) কৰ কৰ্তন নকৰাকৈ কিছুমান ৰচিদ দাবী কৰা ঘোষণা |
||||
|
5। প্ৰপত্ৰ 15H - এজন আৱাসী ব্যক্তিয়ে (যিজনৰ বয়স 60 বছৰ বা তাতকৈ অধিক) কৰ কৰ্তন নকৰাকৈ কিছুমান ৰচিদ দাবী কৰি কৰিবলগীয়া ঘোষণা |
||||
|
6। প্ৰপত্ৰ 3CEB |
||||
|
AY 2025-26*** ৰ বাবে কৰ স্লেব
- বিত্ত অধিনিয়ম 2024 ধাৰা 115BAC wef AY 2024-25 ৰ বিধানসমূহ সংশোধন কৰি নতুন কৰ ব্যৱস্থাক মূল্যায়ক ব্যক্তি, HUF, AOP (সহবায় সমিতি নহয়), BOI বা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি হোৱাৰ বাবে ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা হিচাপে গঢ়ি তুলিছে। কিন্তু যোগ্য কৰদাতাসকলে নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা বাহিৰ হৈ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ আৰোপ কৰিবলৈ বাছি লোৱাৰ বিকল্প আছে। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাই নতুন কৰ ব্যৱস্থা প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে থকা আয়কৰ গণনা আৰু স্লেব ব্যৱস্থাক বুজায়। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত কৰদাতাসকলে বিভিন্ন কৰ কৰ্তন আৰু ৰেহাই দাবী কৰাৰ বিকল্প আছে।
- ভিতৰত"অব্যৱসায়িক গোচৰ।"", শাসন ব্যৱস্থা বাছি লোৱাৰ বিকল্প প্ৰতি বছৰে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি।"পোনপটীয়াকৈ দাখিল কৰিবলগীয়া আইটিআৰত139(1) অংশৰ অধীনত ধাৰ্য্য কৰা নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে।
- ব্যৱসায় আৰু পেছাৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাৰ ক্ষেত্ৰত নতুন কৰ ব্যৱস্থা হৈছে ডিফল্ট ব্যৱস্থা। যদি মূল্যায়কে নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা বাহিৰ হ’ব বিচাৰে, তেন্তে তেওঁলোকে আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে প্ৰপত্ৰ-10-IEA প্ৰদান কৰিব পাৰে। লগতে, এনে বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ উদ্দেশ্যে অৰ্থাৎ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা আঁতৰি যোৱাটো প্ৰপত্ৰ নং.10-IEA প্ৰদানৰ জৰিয়তেও কৰা হ'ব।কিন্তু পুৰণি কৰ ব্যৱস্থালৈ সলনি কৰি পৰৱৰ্তী যিকোনো এ ৱাইত বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ বিকল্প ব্যৱসায় আৰু পেছাৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাসকলৰ বাবে জীৱনত এবাৰহে উপলব্ধ।
- পূৰ্বৰ বছৰৰ ভিতৰত যিকোনো সময়তে 60 বছৰৰ কম বয়সৰ ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী)ৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা |
নতুন কৰ ব্যৱস্থা u/s 115BAC |
||||
আয়কৰ স্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
* অধিভাৰ |
আয়কৰ স্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
* অধিভাৰ |
₹ 2,50,000 লৈকে। |
শূন্য |
শূন্য |
₹ 3,00,000 লৈকে। |
শূন্য |
শূন্য |
₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000** |
5% ₹ 2,50,000 ৰ ওপৰত। |
শূন্য |
₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000** |
5% ₹ 3,00,000 ৰ ওপৰত। |
শূন্য |
₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 12,500 + 20% ওপৰত ₹ 5,00,000 |
শূন্য |
₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 20,000 + 10% ওপৰত ₹ 7,00,000 |
শূন্য |
₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
শূন্য |
₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000 |
₹ 50,000 + 15% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
শূন্য |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
10% |
₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000 |
₹ 80,000 + 20% ওপৰত ₹ 12,00,000 |
শূন্য |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
15% |
₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000 |
শূন্য |
₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000 |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
25% |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000 |
10% |
₹ 500,00,000 ৰ ওপৰত। |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
37% |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000 |
15% |
|
|
|
₹ ₹ 200,00,001 ৰ ওপৰত। |
₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000 |
25% |
- পূৰ্বৰ বছৰৰ যিকোনো সময়ত ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী), 60 বছৰ বা তাতকৈ অধিক কিন্তু 80 বছৰৰ কম বয়সৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা |
নতুন কৰ ব্যৱস্থা u/s 115BAC |
||||
আয়কৰ স্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
* অধিভাৰ |
আয়কৰ স্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
* অধিভাৰ |
₹ 3,00,000 লৈকে। |
শূন্য |
শূন্য |
₹ 3,00,000 লৈকে। |
শূন্য |
শূন্য |
₹ 3,00,001 - ₹ 5,00,000** |
5% ₹ 3,00,000 ৰ ওপৰত। |
শূন্য |
₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000** |
5% ₹ 3,00,000 ৰ ওপৰত। |
শূন্য |
₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 10,000 + 20% ওপৰত ₹ 5,00,000 |
শূন্য |
₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 20,000 + 10% ওপৰত ₹ 7,00,000 |
শূন্য |
₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
শূন্য |
₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000 |
₹ 50,000 + 15% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
শূন্য |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
10% |
₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000 |
₹ 80,000 + 20% ওপৰত ₹ 12,00,000 |
শূন্য |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
15% |
₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000 |
শূন্য |
₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000 |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
25% |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000 |
10% |
₹ 500,00,000 ৰ ওপৰত। |
₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000 |
37% |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000 |
15% |
|
|
|
₹ ₹ 200,00,001 ৰ ওপৰত। |
₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000 |
25% |
- পূৰ্বৰ বছৰৰ যিকোনো সময়ত ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী) 80 বয়স বা তাতকৈ অধিক বয়সৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:
|
|
*টোকা: 25% & 37% ৰ বৰ্ধিত চাৰ্চাৰ্জ, যিদৰে হ'ব পাৰে, ধাৰা 111A, 112, 112A আৰু লভ্যাংশ আয়ৰ অধীনত কৰ আদায় কৰিবলগীয়া আয়ৰ পৰা আৰোপ কৰা নহয়। সেয়েহে, এনে আয়ৰ ওপৰত প্ৰদান কৰিবলগীয়া কৰত চাৰ্চাৰ্জৰ সৰ্বোচ্চ হাৰ হ’ব 15%, কেৱল যেতিয়া আয়টো ধাৰা 115A, 115AB, 115AC, 115ACA আৰু 115E ধাৰাত কৰযোগ্য হয়।
**ৰেহাই u/s 87A: আৱাসী ব্যক্তিসকলেও আয়কৰৰ 100% পৰ্যন্ত ৰেহাইৰ বাবে যোগ্য, কৰ ব্যৱস্থাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি সৰ্বোচ্চ সীমাৰ অধীনত:
মুঠ আয় |
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা |
নতুন কৰ ব্যৱস্থা |
87A প্ৰযোজ্য ধাৰা অধীনত ৰেহাই |
||
100 টকা পৰ্যন্ত। 5 লাখ |
12],500 পৰ্যন্ত কৰ ৰেহাই আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য যদিহে মুঠ আয় 5,00,000 (প্ৰবাসী ভাৰতীয়ৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয়) টকাতকৈ অধিক নহয় |
25],000 পৰ্যন্ত কৰ ৰেহাই আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য যদিহে মুঠ আয় 7,00,000 (প্ৰবাসী ভাৰতীয়ৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয়) টকাতকৈ অধিক নহয় |
5 লাখৰ পৰা 7 লাখলৈ |
NIL |
***বি:দ্ৰ : দুয়োটা শাসন ব্যৱস্থাতে আয়কৰৰ পৰিমাণ আৰু অধিভাৰ (যদি আছে)ৰ ওপৰত স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষাৰ চেছ @ 4% প্ৰদান কৰা হ'ব।
যদিহে আয়ৰ পৰিমাণ ক্ৰমে ₹ 50 লাখ, ₹ 1 কোটি, ₹ 2 কোটি বা ₹ 5 কোটিতকৈ অধিক হয় তেন্তে চাৰ্চাৰ্জৰ পৰা প্ৰান্তীয় সকাহ দাবী কৰিব পাৰিতলত দিয়া ধৰণে:
নিকা আয়ৰ পৰিসৰ |
প্ৰান্তীয় সকাহ |
|
(টকা) অতিক্ৰম কৰে। |
(টকা)তকৈ বেছি নহয়।
|
|
50 লাখ |
1 কোটি |
আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ 50 লাখ টকাৰ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি 50 লাখ টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক হ’ব নালাগে |
1 কোটি |
2 কোটি |
আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 1 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 1 কোটি টকা |
2 কোটি |
5 কোটি |
আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 2 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 2 কোটি টকা |
5 কোটি |
– |
আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 5 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 5 কোটি টকা। |
মইnvestments / Payments / Incomes যাৰ ওপৰত মই কৰ সুবিধা পাব পাৰো
নিম্নলিখিত কৰ্তনসমূহ নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাবে বাছনি কৰা কৰদাতাৰ বাবে উপলব্ধ হ'ব u/s 115BAC:
- ধাৰা 24(b) – গৃহ নিৰ্মাণ ঋণৰ ওপৰত প্ৰদান কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তি পৰা আয়ৰ পৰা কৰ্তন :
সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি |
ঋণৰ উদ্দেশ্য |
অনুমোদিত (সৰ্বোচ্চ সীমা) |
লেট আউট |
ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা |
কোনো সীমা নোহোৱাকৈ প্ৰকৃত মূল্য |
- আয়কৰ অধিনিয়ম VIA অধ্যায় অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা কৰ কৰ্তন
ধাৰা 80CCD(2) |
|||||
কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই দিয়া বৰঙণিৰ প্ৰতি কৰ্তন
|
ধাৰা 80CCH
অগ্নিপাথ আঁচনিলৈ অৱদানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন
|
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা কৰ কৰ্তন
- ধাৰা 24(খ) – গৃহ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তি পৰা আয়ৰ পৰা কৰ্তন& গৃহ নিৰ্মাণ উন্নয়ন ঋণ। স্ব-দখল সম্পত্তিৰ ক্ষেত্ৰত গৃহ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুত কৰ্তনৰ উচ্চ সীমা ₹ 2 লাখ। অনুমোদিত ঋণৰ সুত 24(b) তলত সূচীভুক্ত কৰা হৈছে:
সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি |
যেতিয়া ঋণ লোৱা হৈছিল |
ঋণৰ উদ্দেশ্য |
অনুমোদিত (সৰ্বোচ্চ সীমা) |
স্ব-ব্যৱসায়ী |
1/04/1999 ৰ ওপৰত বা পিছত। |
ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা |
₹ 2,00,000 |
1/04/1999 ৰ ওপৰত বা পিছত। |
ঘৰৰ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে |
₹ 30,000 |
|
1/04/1999 ৰ আগত। |
ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা |
₹ 30,000 |
|
1/04/1999 ৰ আগত। |
ঘৰৰ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে |
₹ 30,000 |
|
লেট আউট |
যিকোনো সময়তে |
ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা |
কোনো সীমা নোহোৱাকৈ প্ৰকৃত মূল্য |
আয়কৰ অধিনিয়ম VIA অধ্যায় অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা কৰ কৰ্তন
ধাৰা 80C, 80CCC, 80CCD (1) |
||||||||
ৰ বাবে কৰা পেমেণ্টৰ দিশত কৰ্তন
|
ধাৰা 80CCD(1B) |
|
||||
কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিলৈ কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন , 80CCD (1) ৰ অধীনত দাবী কৰা কৰ্তন বাদ দি। |
|
||||
ধাৰা 80CCD(2) |
||||||||||
কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই দিয়া অৱদানৰ প্ৰতি কৰ্তন
|
ধাৰা 80CCH
অগ্নিপাথ আঁচনিলৈ অৱদানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন
|
ধাৰা 80D |
||||||||||||||||||||
স্বাস্থ্য বীমা প্ৰিমিয়াম আৰু প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য চেক আপলৈ কৰা ধনৰ দিশত কৰ্তন
জ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ ওপৰত কৰা চিকিৎসা ব্যয়ৰ দিশত কৰ্তন , যদিহে স্বাস্থ্য বীমা কভাৰেজৰ ওপৰত কোনো প্ৰিমিয়াম প্ৰদান কৰা নহয়
|
ধাৰা 80DD |
|
|
কোনো অক্ষম নিৰ্ভৰশীল বা প্ৰাসংগিক অনুমোদিত আঁচনিৰ অধীনত যিকোনো ধন পৰিশোধ কৰা হৈছে / জমা কৰা ৰক্ষণাবেক্ষণ বা চিকিৎসাৰ দিশত কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন |
ৰ ফ্লেট কৰ্তন কৰ্তন হৈছে... |
|
অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰক: যদি কৰদাতাই 80DD u/s কৰ্তন দাবী কৰিছে তেন্তে ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰাৰ আগতেও ফৰ্ম 10-IA দাখিল কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়া হৈছে।
প্ৰপত্ৰ 10IA পিছতো দাখিল কৰিব পাৰি যদিও পিছত কোনো অসুবিধাৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ আয় ঘূৰাই দিয়াৰ লগতে প্ৰপত্ৰ 10-IA দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।
ধাৰা 80ডিডিবি |
|
|||
নিৰ্দিষ্ট ৰোগৰ বাবে স্ৱয়ং/নিজে বা নিৰ্ভৰশীলৰ চিকিৎসাৰ দিশত কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন |
|
|||
ধাৰা 80E |
||
স্ৱয়ং/নিজে বা আত্মীয়ৰ উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন |
|
ধাৰা 80EE |
||
1এপ্ৰিল 2016ৰ পৰা 31মাৰ্চ 2017ৰ ভিতৰত ঋণ অনুমোদিত হোৱা আৱাসিক ঘৰৰ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন । |
|
ধাৰা 80EEA |
|||
প্ৰথমবাৰৰ বাবে আৱাসিক ঘৰৰ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ সুতৰ পৰিশোধৰ প্ৰতি কেৱল ব্যক্তিৰ বাবে উপলব্ধ কৰ্তন য'ত ঋণ 1st এপ্ৰিল 2019ৰ পৰা 31st মাৰ্চ 2022ৰ ভিতৰত অনুমোদিত হয় & কৰ্তন 80EE ৰ অধীনত দাবী কৰা উচিত নাছিল |
|
ধাৰা 80EEB |
||
বৈদ্যুতিক বাহন ক্ৰয়ৰ বাবে ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন য'ত ঋণ 1এপ্ৰিল 2019ৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2023ৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয়। |
|
ধাৰা 80G |
||||||||||||
নিৰ্ধাৰিত পুঁজি, দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান আদিলৈ কৰা অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন। তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত অনুদান কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য
টোকা: ₹ 2000/- তকৈ অধিক নগদ ধনেৰে কৰা অনুদানৰ ক্ষেত্ৰত এই ধাৰাত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব। |
ধাৰা 80GG |
|||
ঘৰৰ বাবে দিয়া ভাড়াৰ দিশত কৰ্তন আৰু কেৱল সেইসকলৰ বাবে প্ৰযোজ্য যিসকল স্বনিয়োজিত বা যাৰ বাবে এইচ আৰ এ দৰমহাৰ অংশ নহয় তলত দিয়া কমখিনি কৰ্তন হিচাপে অনুমতি দিয়া হ’ব
|
ধাৰা 80GGA |
|||||||
বৈজ্ঞানিক গৱেষণা বা গ্ৰাম্য উন্নয়নৰ বাবে কৰা অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন
|
ধাৰা 80GGC |
|
|
|||||
ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাস দিয়া অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন |
|
|
|||||
|
|||||||
80আই এ |
|
||||||
যিকোনো আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা (কেৱল ভাৰতীয় কোম্পানী), ঔদ্যোগিক উদ্যান (যিকোনো প্ৰতিষ্ঠান), যিকোনো শক্তি প্ৰতিষ্ঠান , পুনৰ্গঠন বা শক্তি উৎপাদন কেন্দ্ৰ পুনৰুজ্জীৱিতকৰণ (ভাৰতীয় কোম্পানী) উন্নয়ন, ৰক্ষণাবেক্ষণ আৰু পৰিচালনাত নিয়োজিত প্ৰতিষ্ঠান কৰ্তন দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ’ব |
|
|
|||||
|
80আইএবি |
|
||||
বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডলৰ উন্নয়নত নিয়োজিত কোনো প্ৰতিষ্ঠান বা উদ্যোগৰ দ্বাৰা লাভ আৰু লাভৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
||||
80আই বি |
|||||
আন্তঃগাঁথনি উন্নয়ন উদ্যোগৰ বাহিৰেও অন্য নিৰ্দিষ্ট ঔদ্যোগিক উদ্যোগৰ পৰা লাভ আৰু লাভৰ দিশত কৰ্তন 100% লাভৰ পৰা 10 বছৰৰ বাবে য'ত ইয়াক নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা হয় (যদি 31 মাৰ্চ 2000ৰ পিছত অনুমোদিত হয় 2000 কিন্তু 1 এপ্ৰিলৰ আগতে 2007)। এই ধাৰা অনুসৰি কৰ্তন এনে এজন মূল্যায়কৰ বাবে উপলব্ধ যাৰ সৰ্বমুঠ আয় ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু লাভ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়:
100% / 25%5 / 10 / 7 বছৰৰ বাবে লাভৰ পৰিমাণ AY ৰ পৰা বিভিন্ন ধৰণৰ উদ্যোগৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট কৰা চৰ্ত অনুসৰি য'ত ইয়াক নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা হয় (যদি 1 এপ্ৰিল এপ্ৰিলৰ আগতে অনুমোদিত হয় 1999)। |
80আই বি এ |
|||
উন্নয়ন আৰু গৃহ নিৰ্মাণ প্ৰকল্পৰ পৰা পোৱা লাভ আৰু লাভ |
|
80আইচি |
|||
হিমাচল প্ৰদেশ, ছিকিম, উত্তৰাঞ্চল আৰু উত্তৰ-পূব ৰাজ্যৰ কিছুমান বিশেষ উদ্যোগৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
80আই ই |
||
উত্তৰ-পূবৰ ৰাজ্যত স্থাপন কৰা কিছুমান বিশেষ অণ্ডাৰটেকিংলৈ কৰ্তন (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
80জেজেএ |
||
জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱসায় পৰা লাভ আৰু লাভৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
80জেজেএএ |
|||
নতুন শ্ৰমিক / কৰ্মচাৰীৰ নিয়োগৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন , মূল্যায়নকাৰীৰ বাবে প্ৰযোজ্য যাৰ বাবে ধাৰা 44AB প্ৰযোজ্য (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
80কিউকিউবি |
|||
পাঠ্যপুথিৰ বাহিৰে আন কিছুমান কিতাপৰ আৱাসী লেখকৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন |
|
টোকা:ইয়াত দাবী কৰা কৰ্তন আয়কৰ অধিনিয়ম অন্য ঠাইত দাবী কৰিব নোৱাৰি ৷
80আৰ আৰ বি |
||
পেটেণ্টৰ ওপৰত ৰয়েল্টিৰ ক্ষেত্ৰত আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে কৰ্তন |
|
টোকা:ইয়াত দাবী কৰা কৰ্তন আয়কৰ অধিনিয়ম অন্য ঠাইত দাবী কৰিব নোৱাৰি ৷
ধাৰা 80TTA |
|
||||
অজ্যেষ্ঠ নাগৰিকে চেভিং বেংক একাউণ্টত লাভ কৰা সুতৰ কৰ্তন |
|
||||
ধাৰা 80TTB |
|
||||
আৱাসী জ্যেষ্ঠ নাগৰিকে জমা ধনৰ ওপৰত লাভ কৰা সুতৰ কৰ্তন |
|
||||
ধাৰা 80U |
|
||||
অক্ষমতা থকা এজন আৱাসী ব্যক্তিগত কৰদাতাৰ বাবে কৰ্তন |
|
||||
অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰক:যদি কৰদাতাই 80U ৰ দ্বাৰা কৰ্তন দাবী কৰিছে তেন্তে ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰাৰ আগতে ফৰ্ম 10-IA দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।
প্ৰপত্ৰ 10IA পিছতো দাখিল কৰিব পাৰি যদিও পিছত কোনো অসুবিধাৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ আয় ঘূৰাই দিয়াৰ লগতে প্ৰপত্ৰ 10-IA দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।