AY 2025-26 ৰ বাবে ব্যৱসায় / বৃত্তি পৰা আয় থকা ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য ৰিটাৰ্ণ আৰু ফৰ্ম
দায়লুপ্তি:এই পৃষ্ঠাৰ বিষয়বস্তু কেৱল এটা আভাস আৰু সাধাৰণ পথ প্ৰদৰ্শনৰ বাবে আৰু ইয়াৰ সম্পূৰ্ণ নহয়। সম্পূৰ্ণ বিৱৰণ আৰু নিৰ্দেশনাৰ বাবে, অনুগ্ৰহ কৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, নিয়ম আৰু অধিসূচনাসমূহ চাওক।
1. ITR-3 - ব্যক্তিগত আৰু HUF ৰ বাবে প্ৰযোজ্য |
||
এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তিগত আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়াল (HUF)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য;
|
2. ITR-4 (SUGAM) – ব্যক্তিগত, HUF আৰু ফাৰ্মৰ বাবে প্ৰযোজ্য (LLP ৰ বাহিৰে) |
|||||
টোকা:১
|
প্ৰযোজ্য প্ৰপত্ৰ
১/ প্ৰপত্ৰ ১৬এ – দৰমহাৰ বাহিৰে আন আয়ৰ ওপৰত টিডিএছৰ বাবে আয়কৰ অধিনিয়ম, ১৯৬১ৰ ২০৩ নং প্ৰমাণপত্ৰ |
||||
|
||||
|
২. |
||||
|
টোকা: (এডভান্স কৰ/এছএটি, ৰিফাণ্ডৰ বিৱৰণ, এছএফটি লেনদেন, টিডিএছ u/s ১৯৪ আইএ,১৯৪ আইবি,১৯৪এম, টিডিএছ ডিফল্ট) সম্পৰ্কীয় তথ্য যিবোৰ ২৬এএছত উপলব্ধ আছিল এতিয়া এআইএছত উপলব্ধ
৩/ প্ৰপত্ৰ ৩চিবি-চিডি |
||||
|
৪) প্ৰপত্ৰ ১৫জি - আৱাসী কৰদাতাই (কোম্পানী বা ফাৰ্ম নহয়) কৰ কৰ্তন নকৰাকৈ কিছুমান ৰচিদ দাবী কৰা ঘোষণা |
||||
|
৫) প্ৰপত্ৰ ১৫এইচ - কোনো আৱাসী ব্যক্তিয়ে (যিজনৰ বয়স ৬০ বছৰ বা তাতকৈ অধিক) কৰ কৰ্তন নকৰাকৈ কিছুমান ৰচিদ ঘোষণা কৰি দিব লাগিব |
||||
|
৬/ প্ৰপত্ৰ ৩চিইবি |
||||
|
AY 2025-26*** ৰ বাবে কৰ স্লেব
- ২০২৪ চনৰ বিত্ত অধিনিয়ম এ ৱাই ২০২৪-২৫ৰ ধাৰা ১১৫বিএচিৰ বিধানসমূহ সংশোধন কৰি মূল্যায়কজন ব্যক্তি, এইচ ইউ এফ, এ অ' পি (সহবায় সমিতি নহয়), বি অ' আই বা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি হোৱাৰ বাবে নতুন কৰ ব্যৱস্থাক ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা হিচাপে গঢ়ি তুলিছে। কিন্তু যোগ্য কৰদাতাসকলে নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা বাহিৰ হৈ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ আৰোপ কৰিবলৈ বাছি লোৱাৰ বিকল্প আছে। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাই নতুন কৰ ব্যৱস্থা প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে থকা আয়কৰ গণনা আৰু স্লেব ব্যৱস্থাক বুজায়। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত কৰদাতাসকলে বিভিন্ন কৰ কৰ্তন আৰু ৰেহাই দাবী কৰাৰ বিকল্প আছে।
- ভিতৰত"অব্যৱসায়িক গোচৰ।"", শাসন ব্যৱস্থা বাছি লোৱাৰ বিকল্প প্ৰতি বছৰে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি।"পোনপটীয়াকৈ দাখিল কৰিবলগীয়া আইটিআৰতধাৰা ১৩৯(১)ৰ অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে।
- ব্যৱসায় আৰু পেছাৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাৰ ক্ষেত্ৰত নতুন কৰ ব্যৱস্থা হৈছে ডিফল্ট ব্যৱস্থা। যদি মূল্যায়কে নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা বাহিৰ হ’ব বিচাৰে, তেন্তে তেওঁলোকে আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে প্ৰপত্ৰ-১০-আইইএ প্ৰদান কৰিব পাৰে। লগতে, এনে বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ উদ্দেশ্যে অৰ্থাৎ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা আঁতৰি অহাটোও প্ৰপত্ৰ নং ১০-আই ই এ প্ৰদানৰ জৰিয়তে কৰা হ’ব।কিন্তু পুৰণি কৰ ব্যৱস্থালৈ সলনি কৰি পৰৱৰ্তী যিকোনো এ ৱাইত বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ বিকল্প ব্যৱসায় আৰু পেছাৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাসকলৰ বাবে জীৱনত এবাৰহে উপলব্ধ।
- পূৰ্বৰ বছৰৰ ভিতৰত যিকোনো সময়তে ৬০ বছৰৰ তলৰ ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী)ৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা |
নতুন কৰ ব্যৱস্থা u/s 115BAC |
||||
আয়কৰ স্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
* অধিভাৰ |
আয়কৰ স্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
* অধিভাৰ |
₹ ২,৫০,০০০ লৈকে |
শূন্য |
শূন্য |
₹ ৩,০০,০০০ লৈকে |
শূন্য |
শূন্য |
₹ ২,৫০,০০১ - ₹ ৫,০০,০০০** |
₹ ২,৫০,০০০ ৰ ওপৰত ৫% |
শূন্য |
₹ ৩,০০,০০১ - ₹ ৭,০০,০০০** |
₹ ৩,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৫% |
শূন্য |
₹ ৫,০০,০০১ - ₹ ১০,০০,০০০ |
₹ ১২,৫০০ + ₹ ৫,০০,০০০ ৰ ওপৰত ২০% |
শূন্য |
₹ ৭,০০,০০১ - ₹ ১০,০০,০০০ |
₹ ২০,০০০ + ১০% ₹ ৭,০০,০০০ ৰ ওপৰত |
শূন্য |
₹ ১০,০০,০০১- ₹ ৫০,০০,০০০ |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
শূন্য |
₹ ১০,০০,০০১ - ₹ ১২,০০,০০০ |
₹ ৫০,০০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ১৫% |
শূন্য |
₹ ৫০,০০,০০১- ₹ ১০০,০০,০০০ |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
১০% |
₹ ১২,০০,০০১ - ₹ ১৫,০০,০০০ |
₹ ৮০,০০০ + ₹ ১২,০০,০০০ ৰ ওপৰত ২০% |
শূন্য |
₹ ১০০,০০,০০১- ₹ ২০০,০০,০০০ |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
১৫% |
₹ ১৫,০০,০০১- ₹ ৫০,০০,০০০ |
₹ ১,৪০,০০০ + ₹ ১৫,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
শূন্য |
₹ ২০০,০০,০০১- ₹ ৫০০,০০,০০০ |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
২৫% |
₹ ৫০,০০,০০১- ₹ ১০০,০০,০০০ |
₹ ১,৪০,০০০ + ₹ ১৫,০০,০০০ৰ ওপৰত ৩০% |
১০% |
₹ ৫ লাখৰ ওপৰত |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
৩৭% |
₹ ১০০,০০,০০১- ₹ ২০০,০০,০০০ |
₹ ১,৪০,০০০ + ₹ ১৫,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
১৫% |
|
|
|
₹ ₹ ২ লাখৰ ওপৰত |
₹ ১,৪০,০০০ + ₹ ১৫,০০,০০০ৰ ওপৰত ৩০% |
২৫% |
- ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী), ৬০ বছৰ বা তাতকৈ অধিক বয়সৰ কিন্তু ৮০ বছৰৰ কম বয়সৰ যিকোনো সময়তে পূৰ্বৰ বছৰৰ ভিতৰত কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা |
নতুন কৰ ব্যৱস্থা u/s 115BAC |
||||
আয়কৰ স্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
* অধিভাৰ |
আয়কৰ স্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
* অধিভাৰ |
₹ ৩,০০,০০০ লৈকে |
শূন্য |
শূন্য |
₹ ৩,০০,০০০ লৈকে |
শূন্য |
শূন্য |
₹ ৩,০০,০০১ - ₹ ৫,০০,০০০** |
₹ ৩,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৫% |
শূন্য |
₹ ৩,০০,০০১ - ₹ ৭,০০,০০০** |
₹ ৩,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৫% |
শূন্য |
₹ ৫,০০,০০১ - ₹ ১০,০০,০০০ |
₹ ১০,০০০ + ₹ ৫,০০,০০০ ৰ ওপৰত ২০% |
শূন্য |
₹ ৭,০০,০০১ - ₹ ১০,০০,০০০ |
₹ ২০,০০০ + ১০% ₹ ৭,০০,০০০ ৰ ওপৰত |
শূন্য |
₹ ১০,০০,০০১- ₹ ৫০,০০,০০০ |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
শূন্য |
₹ ১০,০০,০০১ - ₹ ১২,০০,০০০ |
₹ ৫০,০০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ১৫% |
শূন্য |
₹ ৫০,০০,০০১- ₹ ১০০,০০,০০০ |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
১০% |
₹ ১২,০০,০০১ - ₹ ১৫,০০,০০০ |
₹ ৮০,০০০ + ₹ ১২,০০,০০০ ৰ ওপৰত ২০% |
শূন্য |
₹ ১০০,০০,০০১- ₹ ২০০,০০,০০০ |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
১৫% |
₹ ১৫,০০,০০১- ₹ ৫০,০০,০০০ |
₹ ১,৪০,০০০ + ₹ ১৫,০০,০০০ৰ ওপৰত ৩০% |
শূন্য |
₹ ২০০,০০,০০১- ₹ ৫০০,০০,০০০ |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
২৫% |
₹ ৫০,০০,০০১- ₹ ১০০,০০,০০০ |
₹ ১,৪০,০০০ + ₹ ১৫,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
১০% |
₹ ৫ লাখৰ ওপৰত |
₹ ১,১২,৫০০ + ₹ ১০,০০,০০০ ৰ ওপৰত ৩০% |
৩৭% |
₹ ১০০,০০,০০১- ₹ ২০০,০০,০০০ |
₹ ১,৪০,০০০ + ₹ ১৫,০০,০০০ৰ ওপৰত ৩০% |
১৫% |
|
|
|
₹ ₹ ২ লাখৰ ওপৰত |
₹ ১,৪০,০০০ + ₹ ১৫,০০,০০০ৰ ওপৰত ৩০% |
২৫% |
- পূৰ্বৰ বছৰৰ যিকোনো সময়তে ৮০ বছৰ বা তাতকৈ অধিক বয়সৰ ব্যক্তি (আৱাসী বা অনাবাসী)ৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:
|
|
*টোকা: ধাৰা ১১১এ, ১১২, ১১২এ আৰু লভ্যাংশ আয়ৰ অধীনত কৰ আদায় কৰিবলগীয়া আয়ৰ পৰা ২৫% আৰু ৩৭% বৰ্ধিত চাৰ্চাৰ্জ আৰোপ কৰা নহয়। সেয়েহে এনে আয়ৰ ওপৰত প্ৰদান কৰিবলগীয়া কৰত চাৰ্চাৰ্জৰ সৰ্বোচ্চ হাৰ ১৫% হ’ব, কেৱল যেতিয়া আয় ধাৰা ১১৫এ, ১১৫এবি, ১১৫এচি, ১১৫এচিএ আৰু ১১৫ইৰ অধীনত কৰযোগ্য হয়।
**ৰেহাই u/s 87A: আৱাসী ব্যক্তিসকলেও আয়কৰৰ ১০০% পৰ্যন্ত ৰেহাইৰ বাবে যোগ্য, যাৰ অধীনত কৰ ব্যৱস্থাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি সৰ্বোচ্চ সীমাৰ অধীনত:
মুঠ আয় |
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা |
নতুন কৰ ব্যৱস্থা |
ধাৰা ৮৭এৰ অধীনত ৰেহাই প্ৰযোজ্য |
||
100 টকা পৰ্যন্ত। ৫ লাখ টকা |
আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে ১২,৫০০ টকা পৰ্যন্ত কৰ ৰেহাই প্ৰযোজ্য যদিহে মুঠ আয় ৫,০০,০০০ টকাতকৈ বেছি নহয় (প্ৰবাসী ভাৰতীয়ৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয় |
২৫,০০০ টকা পৰ্যন্ত কৰ ৰেহাই আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য যদিহে মুঠ আয় ৭,০০,০০০ টকাতকৈ বেছি নহয় (প্ৰবাসী ভাৰতীয়ৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয় |
৫ লাখৰ পৰা ৭ লাখলৈ |
NIL |
***বি:দ্ৰ : দুয়োটা শাসন ব্যৱস্থাতে আয়কৰৰ পৰিমাণৰ ওপৰত স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষাৰ চেছ @ ৪% যোগ কৰি অধিভাৰ (যদি আছে) দিব লাগিব।
যদিহে আয়ৰ পৰিমাণ ক্ৰমে ₹ ৫০ লাখ, ₹ ১ কোটি, ₹ ২ কোটি বা ₹ ৫ কোটিতকৈ অধিক হয় তেন্তে চাৰ্চাৰ্জৰ পৰা প্ৰান্তীয় সকাহ দাবী কৰিব পাৰিতলত দিয়া ধৰণে:
নিকা আয়ৰ পৰিসৰ |
প্ৰান্তীয় সকাহ |
|
(টকা) অতিক্ৰম কৰে। |
(টকা)তকৈ বেছি নহয়।
|
|
৫০ লাখ টকা |
১ কোটি টকা |
আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ ৫০ লাখ টকাৰ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশিতকৈ ৫০ লাখ টকাৰ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক হ’ব নালাগে |
১ কোটি টকা |
২ কোটি টকা |
আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। ১ কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। ১ কোটি টকা |
২ কোটি টকা |
৫ কোটি টকা |
আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। ২ কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। ২ কোটি টকা |
৫ কোটি টকা |
– |
আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। ৫ কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। ৫ কোটি টকা। |
মইnvestments / Payments / Incomes যাৰ ওপৰত মই কৰ সুবিধা পাব পাৰো
115BAC ৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাবে বাছনি কৰা কৰদাতাৰ বাবে তলত দিয়া কৰ্তনসমূহ উপলব্ধ হ'ব:
- ধাৰা ২৪(খ) – গৃহ নিৰ্মাণ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তি পৰা আয়ৰ পৰা কৰ্তন :
সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি |
ঋণৰ উদ্দেশ্য |
অনুমোদিত (সৰ্বোচ্চ সীমা) |
লেট আউট |
ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা |
কোনো সীমা নোহোৱাকৈ প্ৰকৃত মূল্য |
- আয়কৰ অধিনিয়ম VIA অধ্যায় অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা কৰ কৰ্তন
ধাৰা ৮০চিচিডি(২) |
|||||
কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই দিয়া বৰঙণিৰ প্ৰতি কৰ্তন
|
ধাৰা ৮০চিচিএইচ
অগ্নিপাথ আঁচনিলৈ অৱদানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন
|
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা কৰ কৰ্তন
- ধাৰা ২৪(খ) – গৃহ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তি পৰা আয়ৰ পৰা কৰ্তন& গৃহ নিৰ্মাণ উন্নয়ন ঋণ। স্ব-দখল সম্পত্তিৰ ক্ষেত্ৰত গৃহ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুত কৰ্তনৰ উচ্চ সীমা ₹ ২ লাখ। 24(b) অনুমোদিত ঋণৰ সুত তলত সূচীভুক্ত কৰা হৈছে:
সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি |
যেতিয়া ঋণ লোৱা হৈছিল |
ঋণৰ উদ্দেশ্য |
অনুমোদিত (সৰ্বোচ্চ সীমা) |
স্ব-ব্যৱসায়ী |
১/০৪/১৯৯৯ তাৰিখ বা তাৰ পিছত |
ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা |
₹ ২,০০,০০০ টকা |
১/০৪/১৯৯৯ তাৰিখ বা তাৰ পিছত |
ঘৰৰ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে |
₹ ৩০,০০০ টকা |
|
১/০৪/১৯৯৯ চনৰ আগতে |
ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা |
₹ ৩০,০০০ টকা |
|
১/০৪/১৯৯৯ চনৰ আগতে |
ঘৰৰ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে |
₹ ৩০,০০০ টকা |
|
লেট আউট |
যিকোনো সময়তে |
ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা |
কোনো সীমা নোহোৱাকৈ প্ৰকৃত মূল্য |
আয়কৰ অধিনিয়ম VIA অধ্যায় অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা কৰ কৰ্তন
ধাৰা ৮০চি, ৮০চিচিচি, ৮০চিচিডি (১) |
||||||||
ৰ বাবে কৰা পেমেণ্টৰ দিশত কৰ্তন
|
ধাৰা ৮০চিচিডি(১বি) |
|
||||
কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিলৈ দিয়া ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন , ৮০চিচিডিৰ অধীনত দাবী কৰা কৰ্তন বাদ দি (১) |
|
||||
ধাৰা ৮০চিচিডি(২) |
||||||||||
কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই দিয়া অৱদানৰ প্ৰতি কৰ্তন
|
ধাৰা ৮০চিচিএইচ
অগ্নিপথ আঁচনিলৈ অৱদানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন
|
ধাৰা ৮০ঘ |
||||||||||||||||||||
স্বাস্থ্য বীমা প্ৰিমিয়াম আৰু প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য চেক আপলৈ কৰা ধনৰ দিশত কৰ্তন
জ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ ওপৰত কৰা চিকিৎসা ব্যয়ৰ দিশত কৰ্তন , যদিহে স্বাস্থ্য বীমা কভাৰেজৰ ওপৰত কোনো প্ৰিমিয়াম প্ৰদান কৰা নহয়
|
ধাৰা ৮০ডিডি |
|
|
কোনো অক্ষম নিৰ্ভৰশীল বা প্ৰাসংগিক অনুমোদিত আঁচনিৰ অধীনত যিকোনো ধন পৰিশোধ কৰা হৈছে / জমা কৰা ৰক্ষণাবেক্ষণ বা চিকিৎসাৰ দিশত কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন |
ৰ ফ্লেট কৰ্তন কৰ্তন হৈছে... |
|
অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰক: যদি কৰদাতাই 80DD ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিছে তেন্তে ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰাৰ আগতেও ফৰ্ম 10-IA দাখিল কৰাটো পৰামৰ্শ দিয়া হৈছে।
পিছতো প্ৰপত্ৰ ১০আইএ দাখিল কৰিব পাৰি যদিও পিছত কোনো অসুবিধাৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ আয়ৰ ৰিটাৰ্ণৰ লগতে প্ৰপত্ৰ ১০-আইএ দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।
ধাৰা ৮০ডিডিবি |
|
|||
নিৰ্দিষ্ট ৰোগৰ বাবে স্ৱয়ং/নিজে বা নিৰ্ভৰশীলৰ চিকিৎসাৰ দিশত কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন |
|
|||
ধাৰা ৮০ই |
||
স্ৱয়ং/নিজে বা আত্মীয়ৰ উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন |
|
ধাৰা ৮০ইই |
||
২০১৬ চনৰ ১ এপ্ৰিলৰ পৰা ২০১৭ চনৰ ৩১ মাৰ্চৰ ভিতৰত ঋণ অনুমোদিত হোৱা আৱাসিক ঘৰৰ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন |
|
ধাৰা ৮০ইইএ |
|||
প্ৰথমবাৰৰ বাবে আৱাসিক ঘৰৰ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ সুত পৰিশোধৰ দিশত কেৱল ব্যক্তিৰ বাবে উপলব্ধ কৰ্তন য'ত ঋণ অনুমোদিত হয় ১ এপ্ৰিল ২০১৯ৰ পৰা ৩১ মাৰ্চ ২০২২ৰ ভিতৰত & কৰ্তন ৮০ইইৰ অধীনত দাবী কৰা উচিত নাছিল |
|
ধাৰা ৮০ইইবি |
||
২০১৯ চনৰ ১ এপ্ৰিলৰ পৰা ২০২৩ চনৰ ৩১ মাৰ্চৰ ভিতৰত ঋণ অনুমোদিত হোৱা ইলেক্ট্ৰিক বাহন ক্ৰয়ৰ বাবে ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন |
|
ধাৰা ৮০জি |
||||||||||||
নিৰ্ধাৰিত পুঁজি, দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান আদিলৈ কৰা অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন। তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত অনুদান কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য
টোকা: ₹ ২০০০/-তকৈ অধিক নগদ ধনেৰে কৰা অনুদানৰ ক্ষেত্ৰত এই ধাৰাত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ’ব। |
ধাৰা ৮০জিজি |
|||
ঘৰৰ বাবে দিয়া ভাড়াৰ দিশত কৰ্তন আৰু কেৱল সেইসকলৰ বাবে প্ৰযোজ্য যিসকল স্বনিয়োজিত বা যাৰ বাবে এইচ আৰ এ দৰমহাৰ অংশ নহয় তলত দিয়া কমখিনি কৰ্তন হিচাপে অনুমতি দিয়া হ’ব
|
ধাৰা ৮০জিজিএ |
|||||||
বৈজ্ঞানিক গৱেষণা বা গ্ৰাম্য উন্নয়নৰ বাবে কৰা অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন
|
ধাৰা ৮০জিজিচি |
|
|
|||||
ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাস দিয়া অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন |
|
|
|||||
|
|||||||
৮০আইএ |
|
||||||
যিকোনো আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা (কেৱল ভাৰতীয় কোম্পানী), ঔদ্যোগিক উদ্যান (যিকোনো প্ৰতিষ্ঠান), যিকোনো শক্তি প্ৰতিষ্ঠান , পুনৰ্গঠন বা শক্তি উৎপাদন কেন্দ্ৰ পুনৰুজ্জীৱিতকৰণ (ভাৰতীয় কোম্পানী) উন্নয়ন, ৰক্ষণাবেক্ষণ আৰু পৰিচালনাত নিয়োজিত প্ৰতিষ্ঠান কৰ্তন দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ’ব |
|
|
|||||
|
৮০আইএবি |
|
||||
বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডলৰ উন্নয়নত নিয়োজিত কোনো প্ৰতিষ্ঠান বা উদ্যোগৰ দ্বাৰা লাভ আৰু লাভৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
||||
৮০আই বি |
|||||
আন্তঃগাঁথনি উন্নয়ন উদ্যোগৰ বাহিৰেও অন্য নিৰ্দিষ্ট ঔদ্যোগিক উদ্যোগৰ পৰা লাভ আৰু লাভৰ দিশত কৰ্তন যিটো এ ৱাইত ইয়াক নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষই অনুমোদন জনাইছে তাৰ পৰা ১০ বছৰৰ বাবে লাভৰ ১০০% (যদি ২০০০ চনৰ ৩১ মাৰ্চৰ পিছত অনুমোদিত হয় কিন্তু ২০০৭ চনৰ ১ এপ্ৰিলৰ আগতে)। এই ধাৰা অনুসৰি কৰ্তন এনে এজন মূল্যায়কৰ বাবে উপলব্ধ যাৰ সৰ্বমুঠ আয় ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু লাভ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়:
১০০% / ২৫%5 / 10 / 7 বছৰৰ বাবে লাভৰ পৰিমাণ AY ৰ পৰা বিভিন্ন ধৰণৰ উদ্যোগৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট কৰা চৰ্ত অনুসৰি য'ত ইয়াক নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা হয় (যদি ১৯৯৯ চনৰ ১ এপ্ৰিলৰ আগতে অনুমোদিত হয়)। |
৮০আই বি এ |
|||
উন্নয়ন আৰু গৃহ নিৰ্মাণ প্ৰকল্পৰ পৰা পোৱা লাভ আৰু লাভ |
|
৮০আইচি |
|||
হিমাচল প্ৰদেশ, ছিকিম, উত্তৰাঞ্চল আৰু উত্তৰ-পূব ৰাজ্যৰ কিছুমান বিশেষ উদ্যোগৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
৮০আইই |
||
উত্তৰ-পূবৰ ৰাজ্যত স্থাপন কৰা কিছুমান বিশেষ অণ্ডাৰটেকিংলৈ কৰ্তন (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
৮০জেজেএ |
||
জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱসায় পৰা লাভ আৰু লাভৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
৮০জজা |
|||
নতুন শ্ৰমিক / কৰ্মচাৰীৰ নিয়োগৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন , মূল্যায়কজনৰ বাবে প্ৰযোজ্য যাৰ ক্ষেত্ৰত ধাৰা ৪৪এবি প্ৰযোজ্য (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত) |
|
৮০কিউকিউবি |
|||
পাঠ্যপুথিৰ বাহিৰে আন কিছুমান কিতাপৰ আৱাসী লেখকৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন |
|
টোকা:ইয়াত দাবী কৰা কৰ্তন আয়কৰ অধিনিয়ম অন্য ঠাইত দাবী কৰিব নোৱাৰি ৷
৮০আৰ আৰ বি |
||
পেটেণ্টৰ ওপৰত ৰয়েল্টিৰ ক্ষেত্ৰত আৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে কৰ্তন |
|
টোকা:ইয়াত দাবী কৰা কৰ্তন আয়কৰ অধিনিয়ম অন্য ঠাইত দাবী কৰিব নোৱাৰি ৷
ধাৰা ৮০টিটিএ |
|
||||
অজ্যেষ্ঠ নাগৰিকে চেভিং বেংক একাউণ্টত লাভ কৰা সুতৰ কৰ্তন |
|
||||
ধাৰা ৮০টিটিবি |
|
||||
আৱাসী জ্যেষ্ঠ নাগৰিকে জমা ধনৰ ওপৰত লাভ কৰা সুতৰ কৰ্তন |
|
||||
ধাৰা ৮০ইউ |
|
||||
অক্ষমতা থকা এজন আৱাসী ব্যক্তিগত কৰদাতাৰ বাবে কৰ্তন |
|
||||
অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰক:যদি কৰদাতাই 80U ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিছে তেন্তে ৰিটাৰ্ণ দাখিল কৰাৰ আগতেও ফৰ্ম 10-IA দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।
পিছতো প্ৰপত্ৰ ১০আইএ দাখিল কৰিব পাৰি যদিও পিছত কোনো অসুবিধাৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ আয়ৰ ৰিটাৰ্ণৰ লগতে প্ৰপত্ৰ ১০-আইএ দাখিল কৰাটো বাঞ্ছনীয়।