search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

 

AY 2025-26-ৰ বাবে ব্যক্তিৰ সংঘ (AOP) / ব্যক্তি বিশেষৰ নিকায় (BOI) / ন্যাস / কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি (AJP)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য ৰিটাৰ্ণ আৰু প্ৰপত্ৰসমূহ

 

 

দায়লুপ্তি: এই পৃষ্ঠাৰ সমল কেৱল এক অৱলোকন / সাধাৰণ নিৰ্দেশনা প্ৰদানৰ বাবেহে আৰু এয়া বিতং নহয়। সম্পূৰ্ণ বিৱৰণ আৰু নিৰ্দেশাৱলীৰ বাবে, অনুগ্ৰহ কৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, নিয়ম আৰু অধিসূচনাসমূহ চাওক।

 

 

নিগমিত হওক বা নহওক, ব্যক্তিৰ সংঘ (AOP) বা ব্যক্তি বিশেষৰ নিকায় (BOI)ক আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 2(31)ৰ অধীনত এগৰাকী ব্যক্তি হিচাপে গণ্য কৰা হয়। মন কৰিবলগীয়া যে AOP বা BOI-ক এগৰাকী ব্যক্তি বুলি বিবেচনা কৰা হ'ব, লাগিলে সেইয়া আয়, লাভ বা মুনাফা আহৰণৰ উদ্দেশ্যৰে গঠন কৰা হৈছে অথবা স্থাপন কৰা হৈছে।

সম্পূৰ্ণৰূপে দাতব্য বা ধৰ্মীয় উদ্দেশ্যৰ বাবে গঠন কৰা ন্যাসক আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধীনত বিভিন্ন লাভ আৰু অন্য বিষয়ৰ লগতে ধাৰা 11-ৰ অধীনত ৰেহাই প্ৰদান কৰাৰ বাবে অনুমোদন কৰা হৈছে।

কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি - যদি এজন কৰদাতা ব্যক্তিৰ সংজ্ঞাত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা অন্য কোনো শ্ৰেণীৰ অন্তৰ্গত নহয় তেনেহ'লে তেওঁক এজন কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি হিচাপে গণ্য কৰা হয়। আইন অনুসৰি এই সত্তাবোৰ প্ৰাকৃতিক ব্যক্তি নহয় আৰু পৃথক সত্তা হয়‌।

 

 

1. ITR-5

এই প্ৰপত্ৰখন এজন ব্যক্তিয়ে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে যি হৈছে:

  1. ফাৰ্ম
  2. সীমিত দেনাৰ অংশীদাৰী (LLP)
  3. ব্যক্তিৰ সংঘ (AOP)
  4. ব্যক্তি বিশেষৰ নিকায় (BOI)
  5. ধাৰা 2(31)ৰ দফা (vii)ত উল্লেখ কৰা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি (AJP)
  6. ধাৰা 2(31)ৰ দফা (vi)ত উল্লেখ কৰা স্থানীয় কৰ্তৃপক্ষ
  7. ধাৰা 160(1)(iii) বা (iv)ত উল্লেখ কৰা প্ৰতিনিধি কৰদাতা
  8. সমবায় সমিতি
  9. সমিতি পঞ্জীয়ন অধিনিয়ম, 1860 বা যিকোনো ৰাজ্যৰ আন যিকোনো আইনৰ অধীনত পঞ্জীয়ন কৰা সমিতি
  10. প্ৰপত্ৰ ITR-7 ফাইল কৰিবলৈ যোগ্য ন্যাসৰ বাহিৰে আন ন্যাস
  11. মৃতকৰ ভূ-সম্পত্তি
  12. দেউলীয়া ব্যক্তিৰ সম্পত্তি
  13. ধাৰা 139(4E)ত উল্লেখ কৰা ব্যৱসায়িক ন্যাস
  14. ধাৰা 139(4F)ত উল্লেখ কৰা বিনিয়োগ পুঁজি

টোকা: অৱশ্যে, 139(4A) বা 139(4B) বা 139(4D) ধাৰাৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ ফাইল কৰিব লগা ব্যক্তি এগৰাকীয়ে এই প্ৰপত্ৰখন ব্যৱহাৰ কৰিব নালাগিব।

 

2. ITR-7

ধাৰা 139(4A) বা ধাৰা 139(4B) বা ধাৰা 139(4C) বা ধাৰা 139(4D)ৰ অধীনত ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰিবলগীয়া কোম্পানীসহ ব্যক্তিসকলৰ বাবে প্ৰযোজ্য

139(4A) –
সম্পূৰ্ণভাৱে / আংশিকভাৱে দাতব্য বা ধাৰ্মিক উদ্দেশ্যৰ বাবে ন্যাসৰ অধীনত থকা সম্পত্তিৰ পৰা আহৰণ কৰা আয়

139(4B) –
প্ৰতিটো ৰাজনৈতিক দলৰ মুখ্য কাৰ্যবাহী বিষয়া

139(4C) –
ধাৰা 10-ত উল্লেখ কৰা বিভিন্ন সত্তা যেনে- গৱেষণা সংঘ, নিউজ এজেঞ্চী আদি

139(4D) –
ধাৰা 35-ত উল্লেখ কৰা বিশ্ববিদ্যালয়, মহাবিদ্যালয় অথবা অন্যান্য প্ৰতিষ্ঠান

 

 

টোকা: সেই শ্ৰেণীৰ ব্যক্তিসকল যাৰ আয়ক ধাৰা 10-ৰ বিভিন্ন দফাসমূহৰ অধীনত চৰ্তবিহীনভাৱে ৰেহাই দিয়া হৈছে আৰু যিসকলে ধাৰা 139-ৰ অধীনত তেওঁলোকৰ আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰাটো বাধ্যতামূলকভাৱে প্ৰয়োজনীয় নহয়, তেওঁলোকে ৰিটাৰ্ণ ফাইল কৰাৰ বাবে এই প্ৰপত্ৰখন ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে (উদাহৰণস্বৰূপে - স্থানীয় কৰ্তৃপক্ষ)

 

প্ৰযোজ্য প্ৰপত্ৰসমূহ

 

1.

প্ৰপত্ৰ 26 AS

AIS (বাৰ্ষিক তথ্য বিবৃতি)

প্ৰদানকাৰী হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ (ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত উপলব্ধ:

ল'গইন কৰক > ই-ফাইল > আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ > প্ৰপত্ৰ 26AS চাওক)

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ:

উৎসত কৰ্তন / সংগ্ৰহ কৰা কৰ।

প্ৰদানকাৰী হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ (আয়কৰ ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত ল'গ ইন কৰাৰ পাছত ইয়াত প্ৰৱেশ কৰিব পাৰি)

ই-ফাইলিং প'ৰ্টেল > ল'গইন > AIS-লৈ যাওক

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ:

  • উৎসত কৰ্তন কৰা / সংগ্ৰহ কৰা কৰ
  • SFT তথ্য
  • কৰ পৰিশোধ
  • দাবী / ৰিফাণ্ড

অন্যান্য তথ্য (যেনে বাকী থকা/সম্পূৰ্ণ কাৰ্যবাহী, GST তথ্য, বিদেশী চৰকাৰৰ পৰা প্ৰাপ্ত তথ্য ইত্যাদি)

টোকা: 26AS-ৰ অধীনত উপলব্ধ থকা (অগ্ৰিম কৰ/SAT, ৰিফাণ্ডৰ বিৱৰণ, SFT লেনদেন, ধাৰা 194 IA,194 IB,194M-ৰ অধীনত TDS, TDS ডিফ’ল্ট)ৰ বিষয়ে তথ্য এতিয়া AIS-ত উপলব্ধ হয়।

 

2. প্ৰপত্ৰ 3CA-3CD

প্ৰদানকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰদাতা যি 44AB ধাৰাৰ অধীনত এজন হিচাপৰক্ষকৰ দ্বাৰা তেওঁৰ হিচাপৰ লেখা-পৰীক্ষা কৰোৱাৰ প্ৰয়োজন আছে। ধাৰা 139-ৰ উপ-ধাৰা (1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰাৰ দেয় তাৰিখৰ এমাহৰ আগতে উপস্থাপন কৰিব লাগিব।

আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 44AB-ৰ অধীনত উপস্থাপন কৰিবলগীয়া হিচাপৰ লেখা-পৰীক্ষাৰ প্ৰতিবেদন আৰু বিৱৰণৰ বিবৃতি

 

3. প্ৰপত্ৰ 3CB-3CD

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰদাতা যি 44AB ধাৰাৰ অধীনত এজন হিচাপৰক্ষকৰ দ্বাৰা তেওঁৰ হিচাপৰ লেখা-পৰীক্ষা কৰোৱাৰ প্ৰয়োজন আছে। ধাৰা 139-ৰ উপ-ধাৰা (1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰস্তুত কৰাৰ দেয় তাৰিখৰ এমাহৰ আগতে প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব।

আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 44AB-ৰ অধীনত উপস্থাপন কৰিবলগীয়া হিচাপৰ লেখা-পৰীক্ষাৰ প্ৰতিবেদন আৰু বিৱৰণৰ বিবৃতি

 

4. প্ৰপত্ৰ 10B আৰু প্ৰপত্ৰ 10 BB

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰ 10 B-ত লেখা-পৰীক্ষা প্ৰতিবেদন

কৰদাতা যি ধাৰা 10(23C)ৰ উপ-দফা (iv) বা উপ-দফা (v) বা উপ-দফা (vi) বা উপ-দফা (via)ত উল্লেখিত, যিকোনো দাতব্য বা ধৰ্মীয় ন্যাস বা প্ৰতিষ্ঠান বা যিকোনো বিশ্ববিদ্যালয় বা অন্যান্য শিক্ষা প্ৰতিষ্ঠান বা যিকোনো চিকিৎসালয় বা অন্যান্য চিকিৎসা প্ৰতিষ্ঠানৰ ক্ষেত্ৰত, আয়কৰ অধিনিয়ম 1961-ৰ ধাৰা 12A(1)(b) বা ধাৰা 10(23C)ৰ অধীনত এজন হিচাপৰক্ষকৰ পৰা এখন প্ৰতিবেদন সংগ্ৰহ কৰিব লাগে

  • যদি পূৰ্বৱৰ্তী বিত্তীয় বৰ্ষত ন্যাস বা প্ৰতিষ্ঠানৰ মুঠ আয় .5 কোটি টকাতকৈ অধিক হৈছে।
  • যদি এটা ন্যাস বা প্ৰতিষ্ঠানে যিকোনো পৰিমাণৰ বিদেশী বৰঙণি লাভ কৰিছে। আনকি যদিওবা প্ৰতিষ্ঠানটো ধাৰা 12A-ৰ অধীনত পঞ্জীভুক্ত নহয় বা ধাৰা 10(23C)ৰ অধীনত অনুমোদিত নহয়, তথাপিতো তেওঁলোকে প্ৰপত্ৰ 10B ফাইল কৰিবই লাগিব।
  • যদি কোনো ন্যাস বা প্ৰতিষ্ঠানে পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত ভাৰতৰ বাহিৰত ইয়াৰ আয়ৰ যিকোনো পৰিমাণ ব্যৱহাৰ কৰিছে

প্ৰপত্ৰ 10 BB-ত লেখা-পৰীক্ষা প্ৰতিবেদন:

অন্য সকলোবোৰ ক্ষেত্ৰত, প্ৰপত্ৰ 10BB প্ৰযোজ্য় হ'ব।

 

 

 

5. প্ৰপত্ৰ 10-IEA, প্ৰপত্ৰ 10-IFA

ঘোষণা প্ৰদানকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰ 10-IEA

কৰদাতাৰ পৰা বিভাগলৈ

যিহেতু FY 2023-24-ৰ পৰা নতুন কৰ ব্যৱস্থাক ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা কৰি তোলা হৈছে, সেয়ে পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ পৰিশোধ কৰিবলৈ বাছনি কৰিবলৈ বিচৰা কৰদাতাসকলে প্ৰপত্ৰ 10-IEA ফাইল কৰিব লাগিব। ব্যৱসায় বা বৃত্তিৰ পৰা আয় থকা কৰদাতাসকলে এইখন প্ৰপত্ৰ ফাইল কৰিব লাগিব।

প্ৰপত্ৰ 10-IFA

বিত্ত অধিনিয়ম 2023-য়ে ধাৰা 115BAE-ৰ অধীনত কোনো সামগ্ৰী বা বস্তুৰ নিৰ্মাণ বা উৎপাদনৰ সৈতে জড়িত বাসিন্দা সমবায় সমিতিসমূহৰ বাবে এক নতুন কৰ আঁচনি প্ৰৱৰ্তন কৰিছে। যদি কোনো সমবায় সমিতিয়ে এইখন আঁচনি বাছনি কৰে তেন্তে তেওঁলোকৰ আয়ৰ ওপৰত ৰেহাইমূলক হাৰত কৰ আৰোপ কৰা হ'ব। যিকোনো বাসিন্দা সমবায় সমিতিয়ে ধাৰা 115BAE(5)ৰ অধীনত প্ৰপত্ৰ নং 10-IFA উপস্থাপন কৰি এইটো বিকল্প ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰিব

 

6. প্ৰপত্ৰ 10

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

দাতব্য বা ধাৰ্মিক ন্যাস বা প্ৰতিষ্ঠান বা সংঘ

নিৰ্দিষ্ট উদ্দেশ্যৰ প্ৰতি কোনো দাতব্য বা ধৰ্মীয় ন্যাস বা প্ৰতিষ্ঠান বা সংঘৰ দ্বাৰা আয় জমা বা পৃথক কৰাৰ বাবে প্ৰদান কৰা বিবৃতি। ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰাৰ দেয় তাৰিখৰ কমেও দুমাহৰ আগতে উপস্থাপন কৰিব লাগিব।

 

7. প্ৰপত্ৰ 10A

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

দাতব্য বা ধৰ্মীয় ন্যাস বা প্ৰতিষ্ঠান বা সংঘ বা কোম্পানী

দাতব্য বা ধৰ্মীয় ন্যাস বা প্ৰতিষ্ঠান বা সংঘৰ পঞ্জীয়ন বা অস্থায়ী পঞ্জীয়ন বা সূচনা বা অনুমোদন বা অস্থায়ী অনুমোদনৰ বাবে আবেদন

 

8. প্ৰপত্ৰ 10BD

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

দাতব্য বা ধৰ্মীয় ন্যাস

নিৰ্দিষ্ট FY এটাৰ বাবে প্ৰাপ্ত কৰা দানৰ বিৱৰণৰ বিবৃতি। দান প্ৰাপ্ত কৰা FY-ৰ ঠিক পাছৰ FY-ৰ 31 মে তাৰিখে বা তাৰ আগতে প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব

 

9. প্ৰপত্ৰ 9A

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

দাতব্য বা ধৰ্মীয় ন্যাস

ধাৰা 11(1)ৰ ব্যাখ্যাৰ দফা (2)ৰ অধীনত বিকল্পৰ অনুশীলনৰ বাবে উপস্থাপন কৰা আবেদন, য’ত প্ৰাপ্ত নকৰাৰ বাবে আয়ৰ প্ৰয়োগ 85% কম হয় আৰু ইয়াক প্ৰাপ্ত কৰা পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষৰ সময়ছোৱাত প্ৰয়োগ কৰিব লাগিব। প্ৰাসঙ্গিক মূল্যায়ন বৰ্ষৰ আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰাৰ বাবে ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত অনুমোদিত সময় উকলি যোৱাৰ আগতে প্ৰপত্ৰখন উপস্থাপন কৰিব লাগিব।

 

10. প্ৰপত্ৰ 16A

প্ৰদানকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰ্তনকাৰীৰ পৰা কৰ্তনপ্ৰাপ্তকাৰীলৈ

প্ৰপত্ৰ 16A হৈছে ত্রৈমাসিকভাৱে জাৰি কৰা উৎসত কৰ কৰ্তনৰ (TDS) প্ৰমাণপত্ৰ য'ত TDS-ৰ পৰিমাণ, পৰিশোধৰ প্ৰকৃতি আৰু আয়কৰ বিভাগত জমা কৰা TDS পৰিশোধৰ পৰিমাণৰ বিৱৰণ থাকে

 

AY 2025-26-ৰ বাবে কৰৰ শ্লেবসমূহ

 

AOP / BOI / AJP-ৰ কৰৰ হাৰসমূহ তলত দিয়া হৈছে, অৱশ্যে সেইবোৰ পিছত বৰ্ণনা কৰা পৰৱৰ্তী চৰ্তসমূহ সাপেক্ষ হয়‌।

 

টোকা: যিবোৰ ন্যাসক প্ৰাসঙ্গিক বিধান অনুসৰি কৰৰ পৰা ৰেহাই দিয়া নাই আৰু আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধীনত অনুমোদন / পঞ্জীয়নৰ প্ৰয়োজন হয়, সেইবোৰক AOP হিচাপে নিৰ্ধাৰিত কৰা হয়।

বিত্ত অধিনিয়ম 2023-য়ে AY 2024-25-ৰ পৰা কাৰ্যকৰী হোৱাকৈ ধাৰা 115BAC-ৰ বিধানসমূহ সংশোধন কৰিছে যাতে ব্যক্তি, HUF, AOP (যি সমবায় সমিতি নহয়), BOI বা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি কৰদাতাৰ বাবে নতুন কৰ ব্যৱস্থাক ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা কৰি তুলিব পৰা যায়। অৱশ্যে, যোগ্য কৰদাতাসকলৰ নতুন কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰাৰ আৰু পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ প্ৰদান কৰাৰ বিকল্প আছে। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাই নতুন কৰ ব্যৱস্থা আৰম্ভ কৰাৰ আগতে প্ৰচলিত থকা আয়কৰ গণনা আৰু শ্লেবসমূহৰ ব্যৱস্থাক বুজায়। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত, কৰদাতাসকলৰ ওচৰত বিভিন্ন কৰ কৰ্তন আৰু ৰেহাই দাবী কৰাৰ বিকল্প আছে।

"অব্যৱসায়িক ক্ষেত্ৰ"সমূহত, ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত দেয় তাৰিখত বা তাৰ আগতে পোনপটীয়াকৈ ফাইল কৰিবলগীয়া ITR-ত প্ৰতিবছৰে ব্যৱস্থা বাছনি কৰাৰ বিকল্প ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰিব।

ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা আয় থকা আৰু নতুন কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰিব বিচৰা যোগ্য কৰদাতাৰ ক্ষেত্ৰত, কৰদাতাজনে ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰাৰ দেয় তাৰিখত বা তাতকৈ আগতে প্ৰপত্ৰ-10-IEA উপস্থাপন কৰিব লাগিব। লগতে, এনে বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ উদ্দেশ্যে অৰ্থাৎ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰাটোও প্ৰপত্ৰ নং .10-IEA প্ৰস্তুত কৰি কৰা হ'ব।

মূল্যায়ন বৰ্ষ 2024-25-ৰ পৰা আগলৈ নতুন কৰ ব্যৱস্থা নিৰ্বাচন কৰিবলৈ সমবায় সমিতিৰ বাবে প্ৰপত্ৰ 10-IFA প্ৰযোজ্য হয়। (29 ফেব্ৰুৱাৰী, 2023 তাৰিখৰ অধিসূচনা নং 83/2023-ৰ জৰিয়তে অধিসূচিত কৰা)।

নতুন নিৰ্মাণকাৰী সমবায় সমিতিৰ বাবে ৰেহাইমূলক কৰ

ধাৰা 115BAE-য়ে 01.04.2023 তাৰিখে বা ইয়াৰ পাছত পঞ্জীভুক্ত কৰা তথা 31 মাৰ্চ, 2024 তাৰিখে বা তাৰ আগতে কোনো সামগ্ৰী বা বস্তুৰ নিৰ্মাণ বা উৎপাদন আৰম্ভ কৰা সাপেক্ষে, নতুন নিৰ্মাণকাৰী সমবায় সমিতিসমূহৰ বাবে @ 15% হাৰত ৰেহাইমূলক কৰাৰোপণৰ এক বিকল্প প্ৰদান কৰিছে। অৱশ্যে, এবাৰ যিকোনো পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষৰ বাবে এইটো বিকল্প ব্যৱহাৰ কৰাৰ পাছত, একেটা বছৰ বা অন্য কোনো পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষৰ বাবে এইটো বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰিব নোৱাৰিব।

AOP (সমবায় সমিতি নোহোৱা), BOI আৰু কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তিৰ বাবে দুটা ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰৰ হাৰসমূহ নিম্নলিখিত ধৰণৰ:

 

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

115BAC ধাৰাৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা

আয়কৰ শ্লেব

আয়কৰ হাৰ

*অধিভাৰ

আয়কৰ শ্লেব

আয়কৰ হাৰ

*অধিভাৰ

₹ 2,50,000 লৈকে

শূন্য

শূন্য

₹ 3,00,000 লৈকে

শূন্য

শূন্য

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000**

₹ 2,50,000-তকৈ অধিকত 5%

শূন্য

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

₹ 3,00,000-তকৈ অধিকত 5%

শূন্য

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 12,500 + ₹ 5,00,000-তকৈ অধিকত 20%

শূন্য

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 20,000 + ₹ 7,00,000-তকৈ অধিকত 10%

শূন্য

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

শূন্য

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 50,000 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 15%

শূন্য

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 80,000 + ₹ 12,00,000-তকৈ অধিকত 20%

শূন্য

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

শূন্য

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

10%

₹ 500,00,000-তকৈ অধিক

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001-তকৈ অধিক

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

25%


*টোকা: 25% আৰু 37%-ৰ বৰ্ধিত অধিভাৰ, যিটোৱে হয়‌, ধাৰা 111A, 112, 112A আৰু লাভাংশ আয়ৰ অধীনত কৰযোগ্য আয়ৰ পৰা আৰোপ কৰা নহয়। সেয়েহে, ধাৰা 115A, 115AB, 115AC, 115ACA আৰু 115E-ৰ অধীনত কৰযোগ্য আয়ৰ বাহিৰে এনে আয়সমূহৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰিবলগীয়া কৰৰ ওপৰত অধিভাৰৰ সৰ্ব্বোচ্চ হাৰ 15% হ’ব। কেৱল কোম্পানীবোৰক ইয়াৰ সদস্য হিচাপে লৈ গঠিত ব্যক্তিৰ সংঘৰ ক্ষেত্ৰত, আয়কৰৰ পৰিমাণৰ ওপৰত অধিভাৰৰ হাৰ সৰ্বাধিক 15% হ'ব (AY 2023-24-ৰ পৰা কাৰ্যকৰী হোৱাকৈ প্ৰযোজ্য)।

 

***টোকা: দুয়োটা কৰ ব্যৱস্থাতে, আয়কৰ আৰু অধিভাৰৰ পৰিমাণৰ ওপৰত (যদি আছে) স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষা উপকৰ @ 4% হাৰত পৰিশোধ কৰিব লাগিব।

 

AOP / BOI-ৰ কৰ দায়বদ্ধতা নিৰ্ভৰ কৰে AOP / BOI-ৰ সদস্যসকলৰ শ্বেয়াৰ জ্ঞাত হয় নে নহয় তাৰ ওপৰত। তদনুসাৰে, পৰৱৰ্তী প্ৰযোজ্য চৰ্তবোৰ নিম্নলিখিত ধৰণৰ:

 

AOP / BOI-ৰ প্ৰকৃতি

AOP / BOI - মূল্যায়ন কৰা

সদস্য -মূল্যায়ন কৰা

অংশ নিৰ্ধাৰিত কৰা হৈছে

য’ত কোনো এগৰাকী সদস্যৰে আয় সেই সৰ্ব্বোচ্চ ধনৰাশিতকৈ অধিক নহয়, যি আয়কৰ আদায় কৰাৰ যোগ্য নহয় (অৰ্থাৎ মৌলিক ৰেহাই সীমা), AOP/BOI-ৰ আয় ব্যক্তি এগৰাকীৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰযোজ্য হাৰত কৰযোগ্য হ’ব।

AOP-ৰ আয়ৰ মূল্যায়ন সৰ্ব্বোচ্চ প্ৰান্তিক হাৰত কৰা হয়, য’ত AOP / BOI-ৰ যিকোনো সদস্যৰ আয় সেই সৰ্বোচ্চ ধনৰাশিতকৈ অধিক হয়; যাৰ ওপৰত আয়কৰ (অৰ্থাৎ মৌলিক ৰেহাই সীমা) আদায় কৰা নহয়।

কিন্তু যদি AOP / BOI-ৰ যিকোনো সদস্যৰ মুঠ আয় সৰ্বোচ্চ প্ৰান্তিক হাৰতকৈ অধিক হাৰত কৰযোগ্য হয়, তেনেহ'লে AOP / BOI-ৰ আয় নিম্নলিখিত ধৰণে কৰযোগ্য হʼব:

  • এনে সদস্যৰ কাৰণে হোৱা আয়ৰ অংশ সেই সদস্যগৰাকীৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰযোজ্য উচ্চ হাৰৰ ৰূপত কৰযোগ্য হ’ব
  • আয়ৰ উদ্বৃত্ত অংশ কৰৰ সৰ্বোচ্চ প্ৰান্তিক হাৰত কৰযোগ্য হ'ব (অৰ্থাৎ 30% যোগ অধিভাৰ আৰু প্ৰযোজ্য অনুসৰি HEC)

সদস্যসকলে প্ৰাপ্ত কৰা লাভৰ অংশ সদস্যসকলৰ বাবে ৰেহাই দিয়া হয়

অনিৰ্ধাৰিত বা অজ্ঞাত অংশ

আয় সৰ্বোচ্চ প্ৰান্তিক হাৰত মূল্যায়ন কৰা হয়। অৱশ্যে, যদি কোনো সদস্যৰ মুঠ আয় সৰ্বোচ্চ প্ৰান্তিক হাৰতকৈ অধিক হাৰত মূল্যায়ন কৰা হয়, তেন্তে AOP / BOI-ৰ আয় সেই উচ্চতৰ হাৰত মূল্যায়ন কৰা হয়

প্ৰাপ্ত কৰা আয়ৰ অংশ সদস্যসকলৰ বাবে ৰেহাই দিয়া হয়

 

টোকা: এটা AOP / BOI, যাৰ অভিযোজিত মুঠ আয় ₹ 20 লাখতকৈ অধিক হয়‌, তেওঁ অভিযোজিত মুঠ আয়ৰ 18.5% হাৰত বৈকল্পিক ন্যূনতম কৰ (AMT) পৰিশোধ কৰিবলৈ দায়বদ্ধ হʼব (লগতে প্ৰযোজ্য অনুসৰি অধিভাৰ আৰু স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষা উপকৰ), য'ত স্বাভাৱিক কৰ দায়বদ্ধতা অভিযোজিত মুঠ আয়ৰ 18.5%-তকৈ কম হয়।

 

 

বিনিয়োগ / পৰিশোধ / আয় যাৰ ওপৰত মই কৰ লাভ প্ৰাপ্ত কৰিব পাৰোঁ

 

 

ধাৰা 115BAC বা ধাৰা 115BAE-ৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাছনি কৰা কৰদাতাৰ বাবে তলত দিয়া কৰ্তনসমূহ উপলব্ধ হ'ব:
    1. ধাৰা 24(b) – গৃহ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তিৰ আয়ৰ পৰা কৰ্তন:

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

লোনৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদযোগ্য (সৰ্বাধিক সীমা)

ভাড়ালৈ দিয়া

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

কোনো সীমা অবিহনে প্ৰকৃত মূল্য

    1. আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধ্যায় VIA-ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত কৰ কৰ্তনসমূহ

ধাৰা 80JJA

জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱসায়ৰ পৰা লাভ আৰু মুনাফাৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

5টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100% য'ত এজন কৰদাতাৰ সৰ্বমুঠ আয়ত জৈৱ-পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণ বা ব্যৱস্থাপনা কৰা ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু মুনাফা অন্তৰ্ভুক্ত থাকে

 

 

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত কৰ কৰ্তনসমূহ

  1. ধাৰা 24(b) – গৃহ ঋণ আৰু গৃহ উন্নীতকৰণ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তিৰ আয়ৰ পৰা কৰ্তন। স্ৱ-দখলীকৃত সম্পত্তিৰ ক্ষেত্ৰত, গৃহ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুত কৰ্তনৰ উৰ্ধসীমা হৈছে ₹ 2 লাখ। 24(b) ধাৰাৰ অধীনত অনুমোদিত ঋণৰ ওপৰত সুত তলত তালিকাভুক্ত কৰা হৈছে:

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

ঋণ কেতিয়া লোৱা হৈছিল

লোনৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদযোগ্য (সৰ্বাধিক সীমা)

স্ব-অধিকৃত

1/04/1999 তাৰিখে বা তাৰ পাছত

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

₹ 2,00,000

1/04/1999 তাৰিখে বা তাৰ পাছত

গৃহ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

1/04/1999 তাৰিখৰ আগতে

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

₹ 30,000

1/04/1999 তাৰিখৰ আগতে

গৃহ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

ভাড়ালৈ দিয়া

যিকোনো সময়ত

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

কোনো সীমা অবিহনে প্ৰকৃত মূল্য

 

 

আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধ্যায় VI-A-ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত কৰ কৰ্তনসমূহ

ধাৰা 80G

কিছুমান পুঁজি, দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান আদিত কৰা দানৰ বাবে কৰ্তন।

দান নিম্নলিখিত শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:

কোনো সীমা অবিহনে

100% কৰ্তন

50% কৰ্তন

যোগ্যতাসম্পন্ন সীমা সাপেক্ষে

100% কৰ্তন

50% কৰ্তন

 

 

 





টোকা: ₹ 2000-তকৈ অধিক নগদ ধন হিচাপে দান দিয়া ধনৰ সন্দৰ্ভত এই ধাৰাৰ অধীনত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব।

 

 

ধাৰা 80GGA

বৈজ্ঞানিক গৱেষণা বা গ্ৰামীণ বিকাশৰ বাবে কিছুমান দানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন।

দান নিম্নলিখিত শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:

গৱেষণা সংঘ বা বিশ্ববিদ্যালয়, মহাবিদ্যালয় বা অন্যান্য প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে:

  • বৈজ্ঞানিক গৱেষণা
  • সামাজিক বিজ্ঞান বা পৰিসাংখ্যিক গৱেষণা

সংঘ বা প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে:

  • গ্ৰামোন্নয়ন
  • প্ৰাকৃতিক সম্পদৰ সংৰক্ষণ বা বনানীকৰণৰ বাবে

যিকোনো যোগ্য প্ৰকল্প সম্পাদন কৰাৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰীয় সমিতিৰ দ্বাৰা অনুমোদিত PSU বা স্থানীয় কৰ্তৃপক্ষ বা সংঘ বা প্ৰতিষ্ঠান

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ দ্বাৰা অধিসূচিত পুঁজিৰ বাবে:

  • বনানীকৰণ
  • গ্ৰামোন্নয়ন

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ দ্বাৰা স্থাপিত আৰু অধিসূচিত কৰা ৰাষ্ট্ৰীয় নগৰীয়া দৰিদ্ৰতা নিৰ্মূলকৰণ পুঁজি

 

টোকা: ₹ 2000-তকৈ অধিক নগদ ধন হিচাপে দান দিয়া ধনৰ সন্দৰ্ভত বা যদি সৰ্বমুঠ আয়ত ব্যৱসায় / বৃত্তিৰ লাভ / মুনাফাৰ পৰা হোৱা আয় অন্তৰ্ভুক্ত হয় তেনেহ'লে এই ধাৰাৰ অধীনত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব।

 

ধাৰা 80GGC

ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাসত বৰঙণি হিচাপে আগবঢ়োৱা ধন কৰ্তন হিচাপে অনুমোদিত

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

নগদ ধনৰ বাহিৰে আন যিকোনো পদ্ধতিৰ জৰিয়তে পৰিশোধ কৰা মুঠ ধনৰ কৰ্তন

 

ধাৰা 80IA

 

যিকোনো আন্তঃগাঁথনি সুবিধাৰ বিকাশ, তত্বাৱধান আৰু সঞ্চালনত জড়িত ঔদ্যোগিক প্ৰতিষ্ঠান (কেৱল ভাৰতীয় কোম্পানী), ঔদ্যোগিক উদ্যান (যিকোনো প্ৰতিষ্ঠান), যিকোনো বিদ্যুৎ প্ৰতিষ্ঠান, বিদ্যুৎ উৎপাদন কাৰখানাৰ (ভাৰতীয় কোম্পানী) পুনঃনিৰ্মাণ বা পুনৰুদ্ধাৰ কৰ্তন দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ'ব

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

কৰদাতাই যিটো AY-ৰ পৰা আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা বিকশিত / পৰিচালনা আৰু তত্বাৱধান কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে তাৰ পৰা আৰম্ভ কৰি 15 / 20টা AY-ৰ সময়ছোৱাৰ ভিতৰত একেৰাহে 10টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100%

(নিৰ্দিষ্ট ব্যৱসায়ৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত তাৰিখৰ পিছত বিকাশ, সঞ্চালন আদি আৰম্ভ কৰিলে কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব)

 
 

 

ধাৰা 80IAB

 

বিশেষ অৰ্থনৈতিক ক্ষেত্ৰৰ বিকাশত নিয়োজিত প্ৰতিষ্ঠান বা উদ্যোগ এটাৰ দ্বাৰা প্ৰাপ্ত লাভ আৰু মুনাফাৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ দ্বাৰা এক বিশেষ অৰ্থনৈতিক ক্ষেত্ৰক অধিসূচিত কৰা বছৰৰ পৰা আৰম্ভ কৰি 15টা AY-ৰ ভিতৰত একেৰাহে 10টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100%

এজন কৰদাতাৰ ক্ষেত্ৰত কোনো কৰ্তন কৰা নহ'ব, যদিহে বিশেষ অৰ্থনৈতিক ক্ষেত্ৰৰ বিকাশ 1 এপ্ৰিল 2017 তাৰিখত বা তাৰ পাছত আৰম্ভ হয়

 
 

 

ধাৰা 80IB

নিৰ্দিষ্ট ব্যৱসায়ৰ পৰা লাভ আৰু মুনাফাৰ বাবে কৰ্তন।

এই ধাৰাৰ অধীনত কৰ্তন এজন কৰদাতাৰ বাবে উপলব্ধ যাৰ সৰ্বমুঠ আয়ত এইবোৰ ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু মুনাফা অন্তৰ্ভুক্ত থাকে:

জম্মু আৰু কাশ্মীৰৰ SSI-সহ ঔদ্যোগিক প্ৰতিষ্ঠান

খনিজ তেলৰ বাণিজ্যিক উৎপাদন আৰু শোধন

ফল-মূল বা শাক-পাচলি, মাংস আৰু মাংসজাত সামগ্ৰী বা হাঁহ-কুকুৰা বা সাগৰীয় বা দুগ্ধজাত সামগ্ৰীৰ প্ৰক্ৰিয়াকৰণ, সংৰক্ষণ আৰু পেকেজিং; খাদ্য শস্য পৰিচালনা, মজুতকৰণ আৰু পৰিবহণৰ একত্ৰিত ব্যৱসায়;

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ আণ্ডাৰটেকিঙৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত কৰা চৰ্ত অনুসৰি 5 / 10 / 7 বছৰৰ বাবে লাভৰ 100% / 25%

 

ধাৰা 80IBA

গৃহ নিৰ্মাণ প্ৰকল্পৰ বিকাশ আৰু নিৰ্মাণৰ পৰা আহৰণ কৰা লাভ আৰু মুনাফা

 

নিৰ্ধাৰিত বিভিন্ন চৰ্ত সাপেক্ষে লাভৰ 100%

 

ধাৰা 80IC

হিমাচল প্ৰদেশ, ছিকিম, উত্তৰাঞ্চল আৰু উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহৰ কিছুমান প্ৰতিষ্ঠানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

নিৰ্দিষ্ট সামগ্ৰী বা বস্তু নিৰ্মাণ বা উৎপাদন কৰাৰ বাবে প্ৰথম 5টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100% আৰু পৰৱৰ্তী 5টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 25% (এটা কোম্পানীৰ বাবে 30%)

 

ধাৰা 80IE

উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহত স্থাপন কৰা কিছুমান প্ৰতিষ্ঠানলৈ কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

নিৰ্ধাৰিত বিভিন্ন চৰ্ত সাপেক্ষে 10টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100%

 

ধাৰা 80JJA

জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱসায়ৰ পৰা লাভ আৰু মুনাফাৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

5টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100% য'ত এজন কৰদাতাৰ সৰ্বমুঠ আয়ত জৈৱ-পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণ বা ব্যৱস্থাপনা কৰা ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু মুনাফা অন্তৰ্ভুক্ত থাকে

 

ধাৰা 80JJAA

নতুন শ্ৰমিক / কৰ্মচাৰীৰ নিযুক্তিৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন, সেইসকল কৰদাতাৰ বাবে প্ৰযোজ্য যাৰ ক্ষেত্ৰত ধাৰা 44AB প্ৰযোজ্য হয়

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে, 3টা AY-ৰ বাবে অতিৰিক্ত কৰ্মচাৰীৰ ব্যয়ৰ 30%

 

ধাৰা 80LA

অফশ্বৰ বেংকিং ইউনিট আৰু আন্তৰ্জাতিক বিত্তীয় সেৱা কেন্দ্ৰৰ আয়ৰ বাবে কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

নিৰ্ধাৰিত চৰ্তসমূহ অনুসৰি, একেৰাহে 5টা AY-ৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত আয়ৰ 100%

 

পৃষ্ঠাটো অন্তিমবাৰ পৰ্যালোচনা বা আপডেট কৰা তাৰিখ: 24-এপ্ৰিল-2025