search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

AY 2025-26-ৰ বাবে হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়াল (HUF)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য ৰিটাৰ্ণ আৰু প্ৰপত্ৰসমূহ

 

দায়লুপ্তি: এই পৃষ্ঠাৰ সমল কেৱল এক অৱলোকন / সাধাৰণ নিৰ্দেশনা প্ৰদানৰ বাবেহে আৰু এয়া বিতং নহয়। সম্পূৰ্ণ বিৱৰণ আৰু নিৰ্দেশাৱলীৰ বাবে অনুগ্ৰহ কৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, নিয়ম আৰু অধিসূচনাসমূহ চাওক।

 

 

1. ITR-2 - ব্যক্তি (যি ITR 1 ফাইল কৰাৰ বাবে যোগ্য নহয়) আৰু HUF-ৰ বাবে প্ৰযোজ্য হয়

এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তি আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়ালৰ (HUF) বাবে প্ৰযোজ্য

ব্যৱসায় বা বৃত্তিৰ পৰা লাভ বা মুনাফা শিতানৰ অধীনত আয় নাই

যি ITR-1 ফাইল কৰাৰ বাবে যোগ্য নহয় (কেৱল ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য)

 

 

2. ITR-3 - ব্যক্তি আৰু HUF-ৰ বাবে প্ৰযোজ্য

এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তি আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়ালৰ (HUF) বাবে প্ৰযোজ্য

ব্যৱসায় বা বৃত্তিৰ পৰা লাভ বা মুনাফা শিতানৰ অধীনত আয় আছে

যি ITR-1, ITR-2 বা ITR-4 ফাইল কৰাৰ বাবে যোগ্য নহয়

 

 

 

3. ITR-4 (সুগম) - ব্যক্তি, HUF আৰু ফাৰ্ম (LLP-ৰ বাহিৰে অন্য)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য

এই ৰিটাৰ্ণ এজন ব্যক্তি বা হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়াল (HUF)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য, যি সাধাৰণতে বাসিন্দা নোহোৱা ব্যক্তিৰ বাহিৰে অন্য বাসিন্দা হয় বা এখন ফাৰ্ম (LLP-ৰ বাহিৰে অন্য) হয়, যি বাসিন্দা হয় তথা যাৰ ₹ 50 লাখলৈকে মুঠ আয় আছে আৰু যাৰ ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা লাভ কৰা আয় আছে, যি আয় অনুমান ভিত্তিত (ধাৰা 44AD / 44ADA / 44AE-ৰ অধীনত) গণনা কৰা হয় আৰু যি নিম্নলিখিত যিকোনো উৎসৰ পৰা আয় লাভ কৰে:

বেতন/পেঞ্চন

এটা গৃহ সম্পত্তি

অন্যান্য উৎসসমূহ (সুত, পৰিয়াল পেঞ্চন লাভাংশ ইত্যাদি)

₹ 5,000 লৈকে কৃষি আয়

 

 

টোকা: 1

ITR-4 এনে এজন ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয়:

  1. যি এটা কোম্পানীৰ এজন সঞ্চালক হয়‌।
  2. যি পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষৰ যিকোনো সময়তে যিকোনো তালিকাভুক্ত নোহোৱা ইকুইটী শ্বেয়াৰ ৰাখিছিল।
  3. যাৰ ভাৰতৰ বাহিৰত অৱস্থিত (যিকোনো সত্তাত বিত্তীয় আগ্ৰহসহ) কোনো সম্পত্তি আছে।
  4. যি ভাৰতৰ বাহিৰত অৱস্থিত যিকোনো একাউণ্টত স্বাক্ষৰকাৰী কৰ্তৃপক্ষ হৈ আছে।
  5. যাৰ ভাৰতৰ বাহিৰত যিকোনো উৎসৰ পৰা আয় আছে।
  6. যি এনে এগৰাকী ব্যক্তি হয় যাৰ ক্ষেত্ৰত ESOP-ত কৰ পৰিশোধ বা কৰ্তন বিলম্বিত কৰা হৈছে।
  7. যাৰ আয়ৰ যিকোনো শীৰ্ষৰ অধীনত যিকোনো আগুৱাই লৈ অনা লোকচান বা আগলৈ লৈ যাবলগীয়া লোকচান আছে।
  8. যাৰ মুঠ আয় 50 লাখ টকাতকৈ অধিক হয়‌।

 

টোকা:2

ITR-4 (সুগম) বাধ্যতামূলক নহয়। এইখন কৰদাতা এগৰাকী ধাৰা 44AD, 44ADA বা 44AE-ৰ অধীনত আনুমানিক ভিত্তিত ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা লাভ আৰু মুনাফা ঘোষণা কৰাৰ বাবে যোগ্য হ’লে তেওঁ ব্যৱহাৰ কৰিব পৰা এখন সৰলীকৃত ৰিটাৰ্ণ প্ৰপত্ৰ।

 

প্ৰযোজ্য প্ৰপত্ৰসমূহ

1. প্ৰপত্ৰ 16A – বেতনৰ বাহিৰে আন আয়ৰ ওপৰত TDS-ৰ বাবে আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 203-ৰ অধীনত প্ৰমাণপত্ৰ

প্ৰদানকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ:

কৰ্তনকাৰীৰ পৰা কৰ্তনপ্ৰাপ্তকাৰীলৈ

প্ৰপত্ৰ 16A হৈছে উৎসত কৰ কৰ্তনৰ (TDS) প্ৰমাণপত্ৰ, যিয়ে বেতনৰ বাহিৰে আন আয়ৰ ওপৰত TDS-ৰ পৰিমাণ, পৰিশোধৰ প্ৰকৃতি আৰু আয়কৰ বিভাগত জমা কৰা TDS-ৰ বিৱৰণ প্ৰদান কৰে

 

2.

প্ৰপত্ৰ 26 AS

AIS (বাৰ্ষিক তথ্য বিবৃতি)

প্ৰদানকাৰী হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ (ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত উপলব্ধ:

ল'গইন কৰক > ই-ফাইল > আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ > প্ৰপত্ৰ 26AS চাওক)

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ:

উৎসত কৰ্তন / সংগ্ৰহ কৰা কৰ।

প্ৰদানকাৰী হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ (আয়কৰ ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত ল'গ ইন কৰাৰ পাছত ইয়াত প্ৰৱেশ কৰিব পাৰি)

ই-ফাইলিং প'ৰ্টেল > ল'গইন > AIS-লৈ যাওক

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ:

  • উৎসত কৰ্তন কৰা / সংগ্ৰহ কৰা কৰ
  • SFT তথ্য
  • কৰ পৰিশোধ
  • দাবী / ৰিফাণ্ড

অন্যান্য তথ্য (যেনে বাকী থকা/সম্পূৰ্ণ কাৰ্যবাহী, GST তথ্য, বিদেশী চৰকাৰৰ পৰা প্ৰাপ্ত তথ্য ইত্যাদি)

টোকা: 26AS-ৰ অধীনত উপলব্ধ থকা (অগ্ৰিম কৰ/SAT, ৰিফাণ্ডৰ বিৱৰণ, SFT লেনদেন, ধাৰা 194 IA,194 IB,194M-ৰ অধীনত TDS, TDS ডিফ’ল্ট)ৰ বিষয়ে তথ্য এতিয়া AIS-ত উপলব্ধ হয়

3. প্ৰপত্ৰ 15G - কৰ কৰ্তন অবিহনে নিৰ্দিষ্ট প্ৰাপ্তিৰ দাবী কৰি এগৰাকী বাসিন্দা কৰদাতা (যি কোম্পানী বা ফাৰ্ম নহয়)ৰ দ্বাৰা ঘোষণা

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

60 বছৰতকৈ কম বয়সৰ এজন বাসিন্দা ব্যক্তি বা HUF বা অন্য কোনো ব্যক্তিয়ে (কোম্পানী / ফাৰ্মৰ বাহিৰে অন্য), সুতৰ আয়ৰ ওপৰত TDS কৰ্তন নকৰাৰ বাবে বেংকক আবেদন কৰিব লাগিব, যদিহে আয় মৌলিক ৰেহাইৰ সীমাতকৈ কম হয়।

FY-ৰ বাবে আনুমানিক আয়

 

4. প্ৰপত্ৰ 67- ভাৰতৰ বাহিৰৰ কোনো দেশ বা নিৰ্দিষ্ট অঞ্চলৰ পৰা আয়ৰ বিবৃতি আৰু বৈদেশিক কৰ ক্ৰেডিট

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰদাতাই, ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত ITR উপস্থাপন কৰাৰ দেয় তাৰিখত বা তাৰ আগতে উপস্থাপন কৰিব লাগিব।

ভাৰতৰ বাহিৰৰ কোনো দেশ বা নিৰ্দিষ্ট অঞ্চলৰ পৰা আয় আৰু দাবী কৰা বিদেশী কৰ ক্ৰেডিট।

 

 

5. প্ৰপত্ৰ 3CB-3CD

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰদাতা যি 44AB ধাৰাৰ অধীনত এজন হিচাপৰক্ষকৰ দ্বাৰা তেওঁৰ হিচাপৰ লেখা-পৰীক্ষা কৰোৱাৰ প্ৰয়োজন আছে।

ধাৰা 139-ৰ উপ-ধাৰা (1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰস্তুত কৰাৰ দেয় তাৰিখৰ এমাহৰ আগতে প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব।

 

আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 44AB-ৰ অধীনত একাউণ্টৰ লেখা-পৰীক্ষাৰ প্রতিবেদন (প্ৰপত্ৰ 3CB) আৰু বিৱৰণৰ বিবৃতি (প্ৰপত্ৰ 3CD) উপস্থাপন কৰিব লাগিব

 

 

6. প্ৰপত্ৰ 3CEB

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰদাতা যি আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় লেনদেন বা নিৰ্দিষ্ট দেশীয় লেনদেনত প্ৰৱেশ কৰাৰ বাবে ধাৰা 92E-ৰ অধীনত চাৰ্টাৰ্ড একাউণ্টেণ্টৰ পৰা এখন প্ৰতিবেদন প্ৰাপ্ত কৰিব লাগে।

ধাৰা 139-ৰ উপ-ধাৰা (1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰস্তুত কৰাৰ দেয় তাৰিখৰ এমাহৰ আগতে প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব।

চাৰ্টাৰ্ড একাউণ্টেণ্ট এজনৰ পৰা সকলো আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় লেনদেন(সমূহ) আৰু নিৰ্ধাৰিত দেশীয় লেনদেন(সমূহ)ৰ বিৱৰণ সন্নিৱিষ্ট থকা প্ৰতিবেদন।

AY 2025-26-ৰ বাবে কৰৰ শ্লেবসমূহ***

  • বিত্ত অধিনিয়ম 2024-য়ে AY 2024-25-ৰ পৰা কাৰ্যকৰী হোৱাকৈ ধাৰা 115BAC-ৰ বিধানসমূহ সংশোধন কৰিছে যাতে ব্যক্তি, HUF, AOP (যি সমবায় সমিতি নহয়), BOI বা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি কৰদাতাৰ বাবে নতুন কৰ ব্যৱস্থাক ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা কৰি তুলিব পৰা যায়। অৱশ্যে, যোগ্য কৰদাতাসকলৰ নতুন কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰাৰ আৰু পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ প্ৰদান কৰাৰ বিকল্প আছে। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাই নতুন কৰ ব্যৱস্থা আৰম্ভ কৰাৰ আগতে প্ৰচলিত থকা আয়কৰ গণনা আৰু শ্লেবসমূহৰ ব্যৱস্থাক বুজায়। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত, কৰদাতাসকলৰ ওচৰত বিভিন্ন কৰ কৰ্তন আৰু ৰেহাই দাবী কৰাৰ বিকল্প আছে।

 

  • "অব্যৱসায়িক ক্ষেত্ৰ"সমূহত, ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত দেয় তাৰিখত বা তাৰ আগতে পোনপটীয়াকৈ ফাইল কৰিব লগা ITR-ত প্ৰতিবছৰে ব্যৱস্থা বাছনি কৰাৰ বিকল্প ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰিব।

 

  • ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা আয় হোৱা যোগ্য কৰদাতাসকলৰ বাবে, নতুন কৰ ব্য়ৱস্থাই ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা হয়। যদি কৰদাতাজনে নতুন কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰিব বিচাৰে, তেন্তে তেওঁ ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰাৰ দেয় তাৰিখত বা তাতকৈ আগতে প্ৰপত্ৰ-10-IEA উপস্থাপন কৰিব লাগিব। লগতে, এনে বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ উদ্দেশ্যে অৰ্থাৎ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰাটোও প্ৰপত্ৰ নং .10-IEA প্ৰস্তুত কৰি কৰা হ'ব। অৱশ্যে, ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাৰ বাবে, পুৰণি কৰ ব্যৱস্থালৈ সলনি কৰা আৰু পৰৱৰ্তী যিকোনো AY-ত সেইটো বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ সুবিধাটো জীৱনকালত কেৱল এবাৰহে উপলব্ধ হয়।

 

  • পূৰ্বৱৰ্তী বছৰৰ HUF-ৰ (বাসিন্দা বা প্ৰবাসী) বাবে কৰৰ হাৰসমূহ নিম্নলিখিত ধৰণৰ:

 

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

115BAC ধাৰাৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা

আয়কৰ শ্লেব

আয়কৰ হাৰ

*অধিভাৰ

আয়কৰ শ্লেব

আয়কৰ হাৰ

*অধিভাৰ

₹ 2,50,000 লৈকে

শূন্য

শূন্য

₹ 3,00,000 লৈকে

শূন্য

শূন্য

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000**

₹ 2,50,000-তকৈ অধিকত 5%

শূন্য

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

₹ 3,00,000-তকৈ অধিকত 5%

শূন্য

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 12,500 + ₹ 5,00,000-তকৈ অধিকত 20%

শূন্য

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 20,000 + ₹ 7,00,000-তকৈ অধিকত 10%

শূন্য

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

শূন্য

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 50,000 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 15%

শূন্য

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 80,000 + ₹ 12,00,000-তকৈ অধিকত 20%

শূন্য

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

শূন্য

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

10%

₹ 500,00,000-তকৈ অধিক

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001-তকৈ অধিক

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

25%

 

 

*টোকা: 25% আৰু 37%-ৰ বৰ্ধিত অধিভাৰ, যিটোৱে হয়‌, ধাৰা 111A, 112, 112A আৰু লাভাংশ আয়ৰ অধীনত কৰযোগ্য আয়ৰ পৰা আৰোপ কৰা নহয়। সেয়েহে, ধাৰা 115A, 115AB, 115AC, 115ACA আৰু 115E-ৰ অধীনত কৰযোগ্য আয়ৰ বাহিৰে এনে আয়সমূহৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰিব লগীয়া কৰৰ ওপৰত অধিভাৰৰ সৰ্ব্বোচ্চ হাৰ 15% হ’ব।


**ধাৰা 87A-ৰ অধীনত ৰেহাই: বাসিন্দা ব্যক্তিসকলেও তলত দিয়া কৰ ব্যৱস্থাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি সৰ্বাধিক সীমা সাপেক্ষে আয়কৰৰ 100% লৈকে ৰেহাই পোৱাৰ বাবে যোগ্য হয়:

 

মুঠ আয়

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

নতুন কৰ ব্যৱস্থা

ধাৰা 87A-ৰ অধীনত প্ৰযোজ্য ৰেহাই

5 লাখ টকালৈকে

বাসিন্দা ব্যক্তিৰ বাবে .12,500 টকালৈকে কৰ ৰেহাই প্ৰযোজ্য হয়, যদিহে তেওঁলোকৰ মুঠ আয় 5,00,000 টকাতকৈ অধিক নহয় (NRI-সকলৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয়

বাসিন্দা ব্যক্তিৰ বাবে .25,000 টকালৈকে কৰ ৰেহাই প্ৰযোজ্য হয়, যদিহে তেওঁলোকৰ মুঠ আয় 7,00,000 টকাতকৈ অধিক নহয় (NRI-সকলৰ বাবে প্ৰযোজ্য নহয়

5 লাখৰ পৰা 7 লাখলৈকে

শূন্য

 

***টোকা: দুয়োটা কৰ ব্যৱস্থাতে, আয়কৰ আৰু অধিভাৰৰ পৰিমাণৰ ওপৰত (যদি আছে) স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষা উপকৰ @ 4% হাৰত পৰিশোধ কৰিব লাগিব।

অধিভাৰৰ পৰা প্ৰান্তিক ৰেহাই দাবী কৰিব পাৰিব যদিহে আয়ৰ ধনৰাশি ক্ৰমান্বয়ে ₹ 50 লাখ, ₹ 1 কোটি, ₹ 2 কোটি বা ₹ 5 কোটিতকৈ অধিক হয়, এয়া তলত দিয়া অনুসৰি হ'ব:

 

শুদ্ধ আয়ৰ পৰিসৰ

প্ৰান্তিক ৰেহাই

(টকা)তকৈ অধিক

(টকা)তকৈ অধিক নহয়

 

 

50 লাখ

1 কোটি

আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি 50 লাখ টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিৰ পৰা 50 লাখ টকাতকৈ অধিক আয়তকৈ অধিক নহ’ব

1 কোটি

2 কোটি

আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি 1 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিৰ পৰা 1 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়তকৈ অধিক নহ’ব

2 কোটি

5 কোটি

আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি 2 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিৰ পৰা 2 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়তকৈ অধিক নহ’ব

5 কোটি

আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি 5 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিৰ পৰা 5 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়তকৈ অধিক নহ’ব।

 

বিনিয়োগ / পৰিশোধ / আয় যাৰ ওপৰত কৰদাতাই কৰ লাভ প্ৰাপ্ত কৰিব পাৰে

ধাৰা 115BAC-ৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাছনি কৰা কৰদাতাৰ বাবে তলত দিয়া কৰ্তনসমূহ উপলব্ধ হ'ব:

 

    1. ধাৰা 24(b) – গৃহ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তিৰ আয়ৰ পৰা কৰ্তন:

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

লোনৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদযোগ্য (সৰ্বাধিক সীমা)

ভাড়ালৈ দিয়া

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

কোনো সীমা অবিহনে প্ৰকৃত মূল্য

 

আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধ্যায় VI-A-ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত কৰ কৰ্তনসমূহ

ধাৰা 115 BAC-ৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাছনি কৰা এজন HUF কৰদাতাৰ বাবে অধ্যায় VI-A-ৰ কৰ্তনসমূহ উপলব্ধ নহ'ব।

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত কৰ কৰ্তনসমূহ

  1. ধাৰা 24(b) – গৃহ ঋণ আৰু গৃহ উন্নীতকৰণ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তিৰ আয়ৰ পৰা কৰ্তন। স্ৱ-দখলীকৃত সম্পত্তিৰ ক্ষেত্ৰত, গৃহ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুত কৰ্তনৰ উৰ্ধসীমা হৈছে ₹ 2 লাখ। 24(b) ধাৰাৰ অধীনত অনুমোদিত ঋণৰ ওপৰত সুত তলত তালিকাভুক্ত কৰা হৈছে:

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

ঋণ কেতিয়া লোৱা হৈছিল

লোনৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদযোগ্য (সৰ্বাধিক সীমা)

স্ব-অধিকৃত

1/04/1999 তাৰিখে বা তাৰ পাছত

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

₹ 2,00,000

1/04/1999 তাৰিখে বা তাৰ পাছত

গৃহ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

1/04/1999 তাৰিখৰ আগতে

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

₹ 30,000

1/04/1999 তাৰিখৰ আগতে

গৃহ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

ভাড়ালৈ দিয়া

যিকোনো সময়ত

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

কোনো সীমা অবিহনে প্ৰকৃত মূল্য

আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধ্যায় VIA-ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত কৰ কৰ্তনসমূহ

80C

এইবোৰৰ বাবে কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন

  • জীৱন বীমা প্ৰিমিয়াম
  • ভৱিষ্য নিধি
  • কিছুমান ইকুইটী শ্বেয়াৰৰ ছাবস্ক্ৰিপচন
  • টিউচন মাচুল
  • ৰাষ্ট্ৰীয় সঞ্চয় প্ৰমাণপত্ৰ,
  • গৃহ ঋণৰ মূলধন
  • অন্যান্য বিভিন্ন বস্তু

 

ইয়াৰ সংযুক্ত কৰ্তন সীমা হৈছে

₹ 1,50,000

 

80D

স্বাস্থ্য বীমা প্ৰিমিয়াম আৰু প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাত কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন

নিজৰ / পতি-পত্নী বা নিৰ্ভৰশীল সন্তানৰ বাবে

 

কৰ্তনৰ সীমা হৈছে
₹ 25,000 (যদি কোনো ব্যক্তি বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিক হয় তেন্তে ₹ 50,000)
প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাৰ বাবে ₹ 5,000 , ওপৰৰ সীমাত অন্তৰ্ভুক্ত

পিতৃ-মাতৃৰ বাবে

 

কৰ্তনৰ সীমা হৈছে
₹ 25,000 (₹ 50,000 যদি কোনো ব্যক্তি বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিক হয়)
প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাৰ বাবে ₹ 5,000, ওপৰৰ সীমাত অন্তৰ্ভুক্ত

বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ ওপৰত হোৱা চিকিৎসামূলক ব্যয়ৰ বাবে কৰ্তন, যদি স্বাস্থ্য বীমা সুৰক্ষাৰ ওপৰত কোনো প্ৰিমিয়াম পৰিশোধ কৰা হোৱা নাই

নিজৰ / পতি-পত্নী বা নিৰ্ভৰশীল সন্তানৰ বাবে

 

কৰ্তনৰ সীমা ₹ 50,000

পিতৃ-মাতৃৰ বাবে

 

কৰ্তনৰ সীমা ₹ 50,000

 

 

80DD

 

কোনো প্ৰতিবন্ধী নিৰ্ভৰশীলৰ ভৰণ-পোষণ বা চিকিৎসা উপচাৰৰ বাবে কৰা পৰিশোধ বা প্ৰাসঙ্গিক অনুমোদিত আঁচনিৰ অধীনত যিকোনো ধনৰাশিৰ পৰিশোধ/ জমাৰ ওপৰত কৰা কৰ্তন।

 

ফ্লেট কৰ্তন
₹ 75,000
খৰছ নিৰ্বিশেষে, প্ৰতিবন্ধী ব্যক্তি এগৰাকীৰ বাবে উপলব্ধ।

কৰ্তনৰ পৰিমাণ হৈছে
₹ 1,25,000
যদি ব্যক্তিজন গুৰুতভাৱে অক্ষম হয়‌ (80% বা অধিক)।

 
 

টোকা: যদি আপুনি 80DD ধাৰাৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰি আছে তেন্তে ৰিটাৰ্ণ ফাইল কৰাৰ আগতেই প্ৰপত্ৰ 10-IA ফাইল কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়া হয়। প্ৰপত্ৰ 10IA পাছতো ফাইল কৰিব পাৰি অৱশ্যে পাছত যিকোনো অসুবিধা পৰিহাৰ কৰিবলৈ আয়ৰ ৰিটাৰ্ণৰ সৈতে প্ৰপত্ৰ 10-IA ফাইল কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়া হয়।

 

80DDB

 

নিৰ্দিষ্ট ৰোগৰ বাবে নিজৰ বা নিৰ্ভৰশীলৰ চিকিৎসাৰ বাবে কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন।

 

কৰ্তনৰ সীমা
₹ 40,000
(বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিক হ'লে ₹ 1,00,000)

 
 

 

80G

নিৰ্ধাৰিত পুঁজি, দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান আদিৰ বাবে কৰা দানৰ বাবে কৰ্তন।

দান নিম্নলিখিত শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য

কোনো সীমা অবিহনে

 

100% কৰ্তন
50% কৰ্তন

যোগ্যতাসম্পন্ন সীমা সাপেক্ষে

 

100% কৰ্তন
50% কৰ্তন

টোকা: ₹ 2,000-তকৈ অধিক নগদ ধন হিচাপে দান দিয়া ধনৰ সন্দৰ্ভত এই ধাৰাৰ অধীনত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব

 

80GGA

বৈজ্ঞানিক গৱেষণা বা গ্ৰামীণ বিকাশৰ বাবে কৰা দানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

দান নিম্নলিখিত শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:

গৱেষণা সংঘ বা বিশ্ববিদ্যালয়, মহাবিদ্যালয় বা অন্যান্য প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে

  • বৈজ্ঞানিক গৱেষণা
  • সামাজিক বিজ্ঞান বা পৰিসাংখ্যিক গৱেষণা

সংঘ বা প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে

  • গ্ৰামোন্নয়ন
  • প্ৰাকৃতিক সম্পদৰ সংৰক্ষণ বা বনানীকৰণৰ বাবে

যিকোনো যোগ্য প্ৰকল্প সম্পাদন কৰাৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰীয় সমিতিৰ দ্বাৰা অনুমোদিত PSU বা স্থানীয় কৰ্তৃপক্ষ বা সংঘ বা প্ৰতিষ্ঠান

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ দ্বাৰা অধিসূচিত পুঁজিৰ বাবে

  • বনানীকৰণ
  • গ্ৰামোন্নয়ন

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ দ্বাৰা প্ৰতিষ্ঠিত আৰু অধিসূচিত অনুসৰি ৰাষ্ট্ৰীয় নগৰীয়া দৰিদ্ৰতা নিৰ্মূলকৰণ পুঁজি

টোকা: ₹ 2,000-তকৈ অধিক নগদ ধন হিচাপে দান দিয়া ধনৰ সন্দৰ্ভত এই ধাৰাৰ অধীনত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব

 

80GGC

 

ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাসলৈ দিয়া দানৰ বাবে কৰ্তন

 

নগদ ধনৰ বাহিৰে আন যিকোনো পদ্ধতিৰ জৰিয়তে পৰিশোধ কৰা মুঠ ধনৰ কৰ্তন

 
 

 

80TTA

 

অনা-বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিকে সঞ্চয় বেংক একাউণ্টত প্ৰাপ্ত সুতৰ ওপৰত কৰ্তন

 

কৰ্তনৰ সীমা
₹ 10,000

 
 

পৃষ্ঠাটো অন্তিমবাৰ পৰ্যালোচনা বা আপডেট কৰা তাৰিখ: 24-এপ্ৰিল-2025