search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

AY 2025-26-ৰ বাবে প্ৰৱাসী ব্যক্তি

 

AY 2025-26-ৰ বাবে বেতনভোগী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য ৰিটাৰ্ণ আৰু প্ৰপত্ৰসমূহ

 

 

দায়লুপ্তি: এই পৃষ্ঠাৰ সমল কেৱল এক অৱলোকন / সাধাৰণ নিৰ্দেশনা প্ৰদানৰ বাবেহে আৰু এয়া বিতং নহয়। সম্পূৰ্ণ বিৱৰণ আৰু নিৰ্দেশাৱলীৰ বাবে, অনুগ্ৰহ কৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, নিয়ম আৰু অধিসূচনাসমূহ চাওক।

 

 

প্ৰৱাসী ব্যক্তি হৈছে এনে এজন ব্যক্তি যি কৰমূলক উদ্দেশ্যৰ বাবে ভাৰতৰ বাসিন্দা নহয়। ব্যক্তি এজন প্ৰৱাসী হয়নে নহয় নিৰ্ধাৰণ কৰিবলৈ, তলত দিয়া অনুসৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 6-ৰ অধীনত তেওঁৰ আৱাসিক স্থিতি নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগিব:

 

যদি এজন ব্যক্তিয়ে নিম্নলিখিত যিকোনো চৰ্ত সিদ্ধ কৰে তেনেহ'লে যিকোনো পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত এজন ব্যক্তিক ভাৰতৰ বাসিন্দা হিচাপে গণ্য কৰা হ'ব:
1. যদি তেওঁ পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত 182 দিন বা অধিক সময়কালৰ বাবে ভাৰতত আছে বা
2. যদি তেওঁ পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত 60 দিন বা অধিক সময়কালৰ বাবে ভাৰতত আছে আৰু পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষৰ ঠিক আগতে 4 বছৰত 365 দিন বা অধিক সময়ৰ বাবে আছে।

এগৰাকী ব্যক্তি যিয়ে ওপৰত উল্লেখ কৰা দুয়োটা চৰ্ত পূৰণ নকৰে তেওঁক সেই পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষৰ বাবে প্ৰৱাসী হিচাপে গণ্য কৰা হ'ব।

অৱশ্যে, সেইটো বছৰত ভাৰত ভ্ৰমণ কৰা এজন ভাৰতীয় নাগৰিক আৰু ভাৰতীয় মূলৰ ব্যক্তিৰ ক্ষেত্ৰত, ওপৰৰ (2)ত উল্লেখ কৰা অনুসৰি 60 দিনৰ ম্যাদ 182 দিনৰ সৈতে সলনি কৰা হ'ব। একে ধৰণৰ ৰেহাই ভাৰতীয় নাগৰিকক প্ৰদান কৰা হয় যি যিকোনো পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত কৰ্মীদলৰ সদস্য হিচাপে বা ভাৰতৰ বাহিৰত নিয়োগৰ উদ্দেশ্যে ভাৰত ত্যাগ কৰে।

মূল্যায়ন বৰ্ষ 2021-22-ৰ পৰা কাৰ্য্যকৰী হোৱা বিত্ত অধিনিয়ম, 2020-য়ে উক্ত ব্যতিক্ৰমটো এনেদৰে সংশোধন কৰিছে যে, ওপৰৰ (2)ত উল্লেখ কৰা 60 দিনৰ সময়সীমাক 120 দিনৰ সৈতে সলনি কৰা হ'ব, যদি এজন ভাৰতীয় নাগৰিক বা ভাৰতীয় মূলৰ ব্যক্তি যাৰ বিদেশী উৎসৰ পৰা হোৱা আয়ৰ বাহিৰে মুঠ আয়, পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত ₹ 15 লাখ অতিক্ৰম কৰে।

বিত্ত অধিনিয়ম, 2020-য়ে এটা নতুন ধাৰা 6(1A) প্ৰৱৰ্তন কৰিছে যিটো মূল্যায়ন বৰ্ষ 2021-22-ৰ পৰা প্ৰযোজ্য হ'ব। এই অধিনিয়মৰ অধীনত, যদি কোনো ভাৰতীয় নাগৰিকে ₹ 15 লাখতকৈ অধিক আয় কৰে (বিদেশী উৎসৰ পৰা হোৱা আয়ৰ বাহিৰে) তেন্তে তেওঁক ভাৰতৰ বাসিন্দা বুলি গণ্য কৰা হ'ব, যদিহে তেওঁ কোনো দেশত কৰ দিবলগীয়া নহয়।

 

1. ITR-2 - প্ৰৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য

এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তি (বাসিন্দা বা প্ৰৱাসী হওক) আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়ালৰ (HUF) বাবে প্ৰযোজ্য।

ব্যৱসায় বা বৃত্তিৰ লাভ আৰু মুনাফা শীৰ্ষৰ অধীনত আয় নথকা।

যি ITR-1 ফাইল কৰাৰ বাবে যোগ্য নহয়

 

2. ITR-3 - প্ৰৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য

এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তি (বাসিন্দা বা প্ৰৱাসী হওক) আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়ালৰ (HUF) বাবে প্ৰযোজ্য।

ব্যৱসায় বা বৃত্তিৰ লাভ আৰু মুনাফা শীৰ্ষৰ অধীনত আয় থকা।

যি ITR-1, 2 বা 4 ফাইল কৰাৰ বাবে যোগ্য নহয়

 

প্ৰযোজ্য প্ৰপত্ৰসমূহ

 

1. প্ৰপত্ৰ 12BB - কৰ কৰ্তনৰ বাবে কৰ্মচাৰী এজনৰ দাবীৰ বিৱৰণ (ধাৰা 192-ৰ অধীনত)

প্ৰদানকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

এজন কৰ্মচাৰী তেওঁৰ নিয়োগকৰ্তা(সকল)লৈ

উৎসত কৰ্তন কৰিব লগা কৰ (TDS) গণনাৰ উদ্দেশ্যে HRA, LTC, ধাৰে লোৱা মূলধনৰ ওপৰত সুত কৰ্তন, কৰ সঞ্চয় দাবী / কৰ্তনৰ সাক্ষ্য বা বিৱৰণ

 

2. প্ৰপত্ৰ 16 - বেতনৰ ওপৰত উৎসত কৰ্তন কৰা কৰৰ বিৱৰণ (আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 203-ৰ অধীনত প্ৰমাণপত্ৰ)

প্ৰদানকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

পৰিশোধযোগ্য / ৰিফাণ্ডযোগ্য কৰ গণনা কৰাৰ উদ্দেশ্যে পৰিশোধ কৰা বেতন, কৰ্তন / অব্যাহতি আৰু উৎসত কৰ্তন কৰা কৰ

 

3. প্ৰপত্ৰ 16A – বেতনৰ বাহিৰে আন আয়ৰ ওপৰত কৰ TDS-ৰ বাবে আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 203-ৰ অধীনত প্ৰমাণপত্ৰ

প্ৰদানকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰ্তনকাৰীৰ পৰা কৰ্তনপ্ৰাপ্তকাৰীলৈ

প্ৰপত্ৰ 16A হৈছে ত্রৈমাসিকভাৱে জাৰি কৰা উৎসত কৰ কৰ্তনৰ (TDS) প্ৰমাণপত্ৰ য'ত TDS-ৰ পৰিমাণ, পৰিশোধৰ প্ৰকৃতি আৰু আয়কৰ বিভাগত জমা কৰা TDS পৰিশোধৰ পৰিমাণৰ বিৱৰণ থাকে।

 

4.

প্ৰপত্ৰ 26 AS

AIS (বাৰ্ষিক তথ্য বিবৃতি)

প্ৰদানকাৰী হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ (ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত উপলব্ধ:

ল'গইন কৰক > ই-ফাইল > আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ > প্ৰপত্ৰ 26AS চাওক)

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ:

উৎসত কৰ্তন কৰা / সংগ্ৰহ কৰা কৰ।

প্ৰদানকাৰী হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ (আয়কৰ ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত ল'গ ইন কৰাৰ পাছত ইয়াত প্ৰৱেশ কৰিব পাৰি)

ই-ফাইলিং প'ৰ্টেল > ল'গইন > AIS-লৈ যাওক

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ:

  • উৎসত কৰ্তন কৰা / সংগ্ৰহ কৰা কৰ
  • SFT তথ্য
  • কৰ পৰিশোধ
  • দাবী / ৰিফাণ্ড

অন্যান্য তথ্য (যেনে বাকী থকা/সম্পূৰ্ণ কাৰ্যবাহী, GST তথ্য, বিদেশী চৰকাৰৰ পৰা প্ৰাপ্ত তথ্য ইত্যাদি)

 

টোকা: 26AS-ৰ অধীনত উপলব্ধ থকা (অগ্ৰিম কৰ/SAT, ৰিফাণ্ডৰ বিৱৰণ, SFT লেনদেন, ধাৰা 194 IA,194 IB,194M-ৰ অধীনত TDS, TDS ডিফ’ল্ট)ৰ বিষয়ে তথ্য এতিয়া AIS-ত উপলব্ধ হয়

 

5. প্ৰপত্ৰ 10E - ধাৰা 89(1)ৰ অধীনত ৰেহাই দাবী কৰাৰ বাবে আয়ৰ বিশদ বিৱৰণ উপস্থাপন কৰাৰ বাবে প্ৰপত্ৰ, যেতিয়া বেতন বকেয়া থাকে বা আগতীয়াকৈ পৰিশোধ কৰা হয়

প্ৰদানকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

আয়কৰ বিভাগৰ এজন কৰ্মচাৰী

  • বকেয়া / অগ্ৰিম বেতন
  • পাৰিতোষিক
  • অৱসানৰ ওপৰত ক্ষতিপূৰণ
  • পেঞ্চনৰ বিনিময়

 

6. প্ৰপত্ৰ 3CB-3CD

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰদাতা যি 44AB ধাৰাৰ অধীনত এজন হিচাপৰক্ষকৰ দ্বাৰা তেওঁৰ হিচাপৰ লেখা-পৰীক্ষা কৰোৱাৰ প্ৰয়োজন আছে।

ধাৰা 139-ৰ উপ-ধাৰা (1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰস্তুত কৰাৰ দেয় তাৰিখৰ এমাহৰ আগতে প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব।

 

আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 44AB-ৰ অধীনত উপস্থাপন কৰিবলগীয়া হিচাপৰ লেখা-পৰীক্ষাৰ প্ৰতিবেদন আৰু বিৱৰণৰ বিবৃতি

 

7. প্ৰপত্ৰ 3CEB

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰদাতা যি আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় লেনদেন বা নিৰ্দিষ্ট দেশীয় লেনদেনত প্ৰৱেশ কৰাৰ বাবে ধাৰা 92E-ৰ অধীনত হিচাপৰক্ষকৰ পৰা এখন প্ৰতিবেদন প্ৰাপ্ত কৰিব লাগে।

ধাৰা 139-ৰ উপ-ধাৰা (1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰস্তুত কৰাৰ দেয় তাৰিখৰ এমাহৰ আগতে প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব।

আন্তৰ্জাতিক লেনদেন(সমূহ) আৰু নিৰ্ধাৰিত দেশীয় লেনদেন(সমূহ) সম্পৰ্কীয় এজন হিচাপৰক্ষকৰ পৰা প্ৰতিবেদন

 

8. প্ৰপত্ৰ 3CE

দাখিলকাৰী হৈছে

প্ৰপত্ৰত প্ৰদান কৰা বিৱৰণ

কৰদাতা যি নিৰ্দিষ্ট ব্যক্তিৰ পৰা নিৰ্দিষ্ট আয় প্ৰাপ্ত কৰাৰ বাবে 44DA ধাৰাৰ অধীনত এজন হিচাপৰক্ষকৰ পৰা এখন প্ৰতিবেদন প্ৰাপ্ত কৰিব লাগে।

ধাৰা 139-ৰ উপ-ধাৰা (1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰস্তুত কৰাৰ দেয় তাৰিখৰ এমাহৰ আগতে প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব।

চৰকাৰ বা ভাৰতীয় সংস্থাৰ পৰা কাৰিকৰী সেৱাৰ বাবে ৰ’য়েল্টী বা মাচুলৰ ৰূপত আয় প্ৰাপ্ত কৰাৰ সম্পৰ্কত এজন হিচাপৰক্ষকৰ পৰা প্রতিবেদন।

 

AY 2025-26-ৰ বাবে কৰৰ শ্লেবসমূহ***

  • বিত্ত অধিনিয়ম 2024-য়ে AY 2024-25-ৰ পৰা কাৰ্যকৰী হোৱাকৈ ধাৰা 115BAC-ৰ বিধানসমূহ সংশোধন কৰিছে যাতে ব্যক্তি, HUF, AOP (যি সমবায় সমিতি নহয়), BOI বা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি কৰদাতাৰ বাবে নতুন কৰ ব্যৱস্থাক ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা কৰি তুলিব পৰা যায়। অৱশ্যে, যোগ্য কৰদাতাসকলৰ নতুন কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰাৰ আৰু পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ প্ৰদান কৰাৰ বিকল্প আছে। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাই নতুন কৰ ব্যৱস্থা আৰম্ভ কৰাৰ আগতে প্ৰচলিত থকা আয়কৰ গণনা আৰু শ্লেবসমূহৰ ব্যৱস্থাক বুজায়। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত, কৰদাতাসকলৰ ওচৰত বিভিন্ন কৰ কৰ্তন আৰু ৰেহাই দাবী কৰাৰ বিকল্প আছে।

 

  • "অব্যৱসায়িক ক্ষেত্ৰ"সমূহত, ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত দেয় তাৰিখত বা তাৰ আগতে পোনপটীয়াকৈ ফাইল কৰিব লগা ITR-ত প্ৰতিবছৰে ব্যৱস্থা বাছনি কৰাৰ বিকল্প ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰিব।

 

  • ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা আয় হোৱা যোগ্য কৰদাতাসকলৰ বাবে, নতুন কৰ ব্য়ৱস্থাই ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা হয়। যদি কৰদাতাজনে নতুন কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰিব বিচাৰে, তেন্তে তেওঁ ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰাৰ দেয় তাৰিখত বা তাতকৈ আগতে প্ৰপত্ৰ-10-IEA উপস্থাপন কৰিব লাগিব। লগতে, এনে বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ উদ্দেশ্যে অৰ্থাৎ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰাটোও প্ৰপত্ৰ নং.10-IEA প্ৰস্তুত কৰি কৰা হ'ব। অৱশ্যে, ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাৰ বাবে, পুৰণি কৰ ব্যৱস্থালৈ সলনি কৰা আৰু পৰৱৰ্তী যিকোনো AY-ত সেইটো বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ সুবিধাটো জীৱনকালত কেৱল এবাৰহে উপলব্ধ হয়।

 

  1. প্ৰৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে কৰৰ হাৰসমূহ নিম্নলিখিত ধৰণৰ:

 

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

115BAC ধাৰাৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা

আয়কৰ শ্লেব

আয়কৰ হাৰ

*অধিভাৰ

আয়কৰ শ্লেব

আয়কৰ হাৰ

*অধিভাৰ

₹ 2,50,000 লৈকে

শূন্য

শূন্য

₹ 3,00,000 লৈকে

শূন্য

শূন্য

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000

₹ 2,50,000-তকৈ অধিকত 5%

শূন্য

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000

₹ 3,00,000-তকৈ অধিকত 5%

শূন্য

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 12,500 + ₹ 5,00,000-তকৈ অধিকত 20%

শূন্য

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 20,000 + ₹ 7,00,000-তকৈ অধিকত 10%

শূন্য

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

শূন্য

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 50,000 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 15%

শূন্য

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 80,000 + ₹ 12,00,000-তকৈ অধিকত 20%

শূন্য

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

শূন্য

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

10%

₹ 500,00,000-তকৈ অধিক

₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30%

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001-তকৈ অধিক

₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30%

25%

 

*টোকা: 25% আৰু 37%-ৰ বৰ্ধিত অধিভাৰ, যিটোৱে হয়‌, ধাৰা 111A, 112, 112A আৰু লাভাংশ আয়ৰ অধীনত কৰযোগ্য আয়ৰ পৰা আৰোপ কৰা নহয়। সেয়েহে, ধাৰা 115A, 115AB, 115AC, 115ACA আৰু 115E-ৰ অধীনত কৰযোগ্য আয়ৰ বাহিৰে এনে আয়সমূহৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰিব লগীয়া কৰৰ ওপৰত অধিভাৰৰ সৰ্ব্বোচ্চ হাৰ 15% হ’ব।

***টোকা: দুয়োটা কৰ ব্যৱস্থাতে, আয়কৰ আৰু অধিভাৰৰ পৰিমাণৰ ওপৰত (যদি আছে) স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষা উপকৰ @ 4% হাৰত পৰিশোধ কৰিব লাগিব।

অধিভাৰৰ পৰা প্ৰান্তিক ৰেহাই দাবী কৰিব পাৰিব যদিহে আয়ৰ ধনৰাশি ক্ৰমান্বয়ে ₹ 50 লাখ, ₹ 1 কোটি, ₹ 2 কোটি বা ₹ 5 কোটিতকৈ অধিক হয়, এয়া তলত দিয়া অনুসৰি হ'ব:

 

নেট আয়ৰ পৰিসৰ

প্ৰান্তিক ৰেহাই

(টকা)তকৈ অধিক

(টকা)তকৈ অধিক নহয়

 

 

50 লাখ

1 কোটি

আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি 50 লাখ টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিৰ পৰা 50 লাখ টকাতকৈ অধিক আয়তকৈ অধিক নহ’ব

1 কোটি

2 কোটি

আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি 1 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিৰ পৰা 1 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়তকৈ অধিক নহ’ব

2 কোটি

5 কোটি

আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি 2 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিৰ পৰা 2 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়তকৈ অধিক নহ’ব

5 কোটি

আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি 5 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিৰ পৰা 5 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়তকৈ অধিক নহ’ব।

 

বিনিয়োগ / পৰিশোধ / আয় যাৰ ওপৰত মই কৰ লাভ প্ৰাপ্ত কৰিব পাৰোঁ

 

ধাৰা 115BAC-ৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাছনি কৰা কৰদাতাৰ বাবে তলত দিয়া কৰ্তনসমূহ উপলব্ধ হ'ব:

 

  1. ধাৰা 24(b) – গৃহ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তিৰ আয়ৰ পৰা কৰ্তন:

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

লোনৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদযোগ্য (সৰ্বাধিক সীমা)

ভাড়ালৈ দিয়া

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

কোনো সীমা অবিহনে প্ৰকৃত মূল্য

 

 

  1. আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধ্যায় VIA-ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত কৰ কৰ্তনসমূহ

ধাৰা 80CCD(2)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই আগবঢ়োৱা অৱদানৰ বাবে কৰ্তন

সকলো শ্ৰেণীৰ নিয়োগকৰ্তাৰ বাবে

 

বেতনৰ 14% কৰ্তনৰ সীমা

 

ধাৰা 80CCH

অগ্নিপথ আঁচনিলৈ অৱদান যোগোৱাৰ বাবে কৰ্তন

য'ত এজন কৰদাতা ব্যক্তিয়ে অগ্নিপথ আঁচনিত নামভৰ্তি কৰিছে আৰু 2022 চনৰ নৱেম্বৰৰ 1 তাৰিখত বা তাৰ পাছত অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিৰ সদস্য হৈছে, তেওঁ পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত উক্ত পুঁজিত তেওঁৰ একাউণ্টত যিকোনো পৰিমাণৰ ধন পৰিশোধ কৰিছে বা জমা কৰিছে

 

মুঠ আয়ৰ গণনাত এনেদৰে পৰিশোধ কৰা বা জমা কৰা সমস্ত ধনৰাশিৰ এটা পৰিমাণ কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া হৈছে

য'ত কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত এজন কৰদাতাৰ একাউণ্টলৈ যিকোনো অৱদান আগবঢ়ায়

 

মুঠ আয়ৰ গণনাত এনেদৰে অৱদান আগবঢ়োৱা সমস্ত ধনৰাশিৰ এটা পৰিমাণ কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া হৈছে

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত কৰ কৰ্তনসমূহ

  1. ধাৰা 24(b) – গৃহ ঋণ আৰু গৃহ উন্নীতকৰণ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তিৰ আয়ৰ পৰা কৰ্তন। স্ৱ-দখলীকৃত সম্পত্তিৰ ক্ষেত্ৰত, গৃহ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুত কৰ্তনৰ উৰ্ধসীমা হৈছে ₹ 2 লাখ। 24(b) ধাৰাৰ অধীনত অনুমোদিত ঋণৰ ওপৰত সুত তলত তালিকাভুক্ত কৰা হৈছে:

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

ঋণ কেতিয়া লোৱা হৈছিল

লোনৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদযোগ্য (সৰ্বাধিক সীমা)

স্ব-অধিকৃত

1/04/1999 তাৰিখে বা তাৰ পাছত

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

₹ 2,00,000

1/04/1999 তাৰিখে বা তাৰ পাছত

গৃহ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

1/04/1999 তাৰিখৰ আগতে

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

₹ 30,000

1/04/1999 তাৰিখৰ আগতে

গৃহ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

ভাড়ালৈ দিয়া

যিকোনো সময়ত

গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয়

কোনো সীমা অবিহনে প্ৰকৃত মূল্য

 

আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধ্যায় VIA-ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত কৰ কৰ্তনসমূহ

ধাৰা 80C, 80CCC, 80CCD (1)

এইবোৰৰ বাবে কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন

80C

  • জীৱন বীমা প্ৰিমিয়াম
  • ভৱিষ্য নিধি
  • কিছুমান ইকুইটী শ্বেয়াৰৰ ছাবস্ক্ৰিপচন
  • টিউচন মাচুল
  • ৰাষ্ট্ৰীয় সঞ্চয় প্ৰমাণপত্ৰ
  • গৃহ ঋণৰ মূলধন
  • অন্যান্য বিভিন্ন বস্তু

 

₹ 1,50,000-ৰ সংযুক্ত কৰ্তনৰ সীমা

80CCC

পেঞ্চন আঁচনিৰ বাবে LIC বা অন্যান্য বীমাকৰ্তাৰ বাৰ্ষিকী পৰিকল্পনা

80CCD(1)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনি

 

 

ধাৰা 80CCD(1B)

80CCD (1)ৰ অধীনত দাবী কৰা কৰ্তনৰ বাহিৰে, কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিলৈ কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন

 

কৰ্তনৰ সীমা ₹ 50,000

 

ধাৰা 80CCD(2)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই আগবঢ়োৱা অৱদানৰ বাবে কৰ্তন

যদি নিয়োগকৰ্তা PSU বা আন হয়

 

বেতনৰ 10% কৰ্তনৰ সীমা

যদি নিয়োগকৰ্তা কেন্দ্ৰীয় বা ৰাজ্য চৰকাৰ হয়

বেতনৰ 14% কৰ্তনৰ সীমা

 

ধাৰা 80CCH

অগ্নিপথ আঁচনিলৈ অৱদান যোগোৱাৰ বাবে কৰ্তন

য'ত এজন কৰদাতা ব্যক্তিয়ে অগ্নিপথ আঁচনিত নামভৰ্তি কৰিছে আৰু 2022 চনৰ নৱেম্বৰৰ 1 তাৰিখত বা তাৰ পাছত অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিৰ সদস্য হৈছে, তেওঁ পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত উক্ত পুঁজিত তেওঁৰ একাউণ্টত যিকোনো পৰিমাণৰ ধন পৰিশোধ কৰিছে বা জমা কৰিছে

মুঠ আয়ৰ গণনাত এনেদৰে পৰিশোধ কৰা বা জমা কৰা সমস্ত ধনৰাশিৰ এটা পৰিমাণ কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া হৈছে

য'ত কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত এজন কৰদাতাৰ একাউণ্টলৈ যিকোনো অৱদান আগবঢ়ায়

 

মুঠ আয়ৰ গণনাত এনেদৰে অৱদান আগবঢ়োৱা সমস্ত ধনৰাশিৰ এটা পৰিমাণ কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া হৈছে

 

ধাৰা 80D

স্বাস্থ্য বীমা প্ৰিমিয়াম আৰু প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাত কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন

নিজৰ / পতি-পত্নী বা নিৰ্ভৰশীল সন্তানৰ বাবে

 

₹ 25,000 (যদি কোনো ব্যক্তি বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিক হয় তেন্তে ₹ 50,000)

প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাৰ বাবে ₹ 5,000, যিটো ওপৰৰ সীমাত অন্তৰ্ভুক্ত হয়

পিতৃ-মাতৃৰ বাবে

₹ 25,000 (যদি কোনো ব্যক্তি বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিক হয় তেন্তে ₹50,000)

প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাৰ বাবে ₹ 5,000, যিটো ওপৰৰ সীমাত অন্তৰ্ভুক্ত হয়

বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ ওপৰত হোৱা চিকিৎসামূলক ব্যয়ৰ বাবে কৰ্তন, যদি স্বাস্থ্য বীমা সুৰক্ষাৰ ওপৰত কোনো প্ৰিমিয়াম পৰিশোধ কৰা হোৱা নাই

 

নিজৰ / পতি-পত্নী বা নিৰ্ভৰশীল সন্তানৰ বাবে

কৰ্তনৰ সীমা ₹ 50,000

পিতৃ-মাতৃৰ বাবে

 

কৰ্তনৰ সীমা ₹ 50,000

 

80E

নিজৰ বা আত্মীয়ৰ উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে লোৱা লোনৰ ওপৰত কৰা সুত পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন

 

লোৱা ঋণৰ ওপৰত সুতৰ বাবে পৰিশোধ কৰা মুঠ ধনৰাশি

 

80EE

আৱাসিক গৃহ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ বাবদ সুত পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন, য'ত ঋণটো 1 এপ্ৰিল 2016 তাৰিখৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2017 তাৰিখৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয়

 

লোৱা ঋণৰ বাবদ পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত ₹ 50,000 লৈকে কৰ্তনৰ সীমা

 

80EEA

প্ৰথমবাৰৰ বাবে আৱাসিক গৃহ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ ওপৰত সুত পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন, য'ত ঋণটো 1 এপ্ৰিল 2019 তাৰিখৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2022 তাৰিখৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয় আৰু ইয়াৰ বাবে ধাৰা 80EE-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিব নালাগিব

 

লোৱা ঋণৰ বাবদ পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত ₹ 1,50,000 লৈকে কৰ্তনৰ সীমা

 

80EEB

বৈদ্যুতিক বাহন ক্ৰয়ৰ বাবে লোৱা ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ বাবে কৰ্তন, য'ত ঋণটো 1 এপ্ৰিল 2019 তাৰিখৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2023 তাৰিখৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয়

 

লোৱা ঋণৰ বাবদ পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত ₹ 1,50,000 লৈকে কৰ্তনৰ সীমা

 

80G

কিছুমান পুঁজি, দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান আদিত কৰা দানৰ বাবে কৰ্তন।

দান নিম্নলিখিত শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:

কোনো সীমা অবিহনে

 

100% কৰ্তন

50% কৰ্তন

যোগ্যতাসম্পন্ন সীমা সাপেক্ষে

 

100% কৰ্তন

50% কৰ্তন

 

টোকা: ₹2,000-তকৈ অধিক নগদ ধন হিচাপে দান দিয়া ধনৰ সন্দৰ্ভত এই ধাৰাৰ অধীনত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব।

 

80GG

ঘৰৰ বাবে পৰিশোধ কৰা ভাড়াৰ বাবে কৰ্তন আৰু কেৱল যাৰ বাবে HRA বেতনৰ অংশ নহয় তেওঁলোকৰ বাবে প্ৰযোজ্য

নিম্নলিখিতবোৰৰ ভিতৰত ন্যূনতমটো কৰ্তন হিচাপে অনুমোদিত কৰা হ'ব:

এই কৰ্তনৰ আগতে পৰিশোধ কৰা ভাড়া মুঠ আয়ৰ পৰা 10% হ্ৰাস কৰা হৈছে

প্ৰতিমাহে ₹ 5,000

এই কৰ্তনৰ আগতে মুঠ আয়ৰ 25%


টোকা: এই কৰ্তন দাবী কৰাৰ বাবে প্ৰপত্ৰ 10BA পূৰণ কৰিব লাগিব।

 

 

80GGA

বৈজ্ঞানিক গৱেষণা বা গ্ৰামীণ বিকাশৰ বাবে কৰা দানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন।

দান নিম্নলিখিত শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:

গৱেষণা সংঘ বা বিশ্ববিদ্যালয়, মহাবিদ্যালয় বা অন্যান্য প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে:

  • বৈজ্ঞানিক গৱেষণা
  • সামাজিক বিজ্ঞান বা পৰিসাংখ্যিক গৱেষণা

সংঘ বা প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে

  • গ্ৰামোন্নয়ন
  • প্ৰাকৃতিক সম্পদৰ সংৰক্ষণ বা বনানীকৰণৰ বাবে

যিকোনো যোগ্য প্ৰকল্প সম্পাদন কৰাৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰীয় সমিতিৰ দ্বাৰা অনুমোদিত PSU বা স্থানীয় কৰ্তৃপক্ষ বা সংঘ বা প্ৰতিষ্ঠান

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ দ্বাৰা অধিসূচিত পুঁজিৰ বাবে:

  • বনানীকৰণ
  • গ্ৰামোন্নয়ন

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ দ্বাৰা প্ৰতিষ্ঠিত আৰু অধিসূচিত অনুসৰি ৰাষ্ট্ৰীয় নগৰীয়া দৰিদ্ৰতা নিৰ্মূলকৰণ পুঁজি

টোকা: ₹ 2,000-তকৈ অধিক নগদ ধন হিচাপে দান দিয়া ধনৰ সন্দৰ্ভত বা যদি সৰ্বমুঠ আয়ত ব্যৱসায় / বৃত্তিৰ লাভ / মুনাফাৰ পৰা হোৱা আয় অন্তৰ্ভুক্ত হয় তেনেহ'লে এই ধাৰাৰ অধীনত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব।

 

80GGC

ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাসলৈ দিয়া দানৰ বাবে কৰ্তন

 

নগদ ধনেৰে পৰিশোধ কৰাৰ বাহিৰে আন যিকোনো পদ্ধতিৰ জৰিয়তে পৰিশোধ কৰা মুঠ ধনৰাশিৰ কৰ্তন।

 

80IA

 

 

যিকোনো আন্তঃগাঁথনি সুবিধাৰ বিকাশ, তত্বাৱধান আৰু সঞ্চালনত জড়িত ঔদ্যোগিক প্ৰতিষ্ঠান (কেৱল ভাৰতীয় কোম্পানী), ঔদ্যোগিক উদ্যান (যিকোনো প্ৰতিষ্ঠান), যিকোনো বিদ্যুৎ প্ৰতিষ্ঠান, বিদ্যুৎ উৎপাদন কাৰখানাৰ (ভাৰতীয় কোম্পানী) পুনঃনিৰ্মাণ বা পুনৰুদ্ধাৰ কৰ্তন দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ'ব
(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

কৰদাতাই যিটো AY-ৰ পৰা আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা বিকশিত / পৰিচালনা আৰু তত্বাৱধান কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে তাৰ পৰা আৰম্ভ কৰি 15 / 20টা AY-ৰ সময়ছোৱাৰ ভিতৰত একেৰাহে 10টা AY-ৰ বাবে লাভৰ100%

1 এপ্ৰিল, 2017 তাৰিখত বা তাৰ পাছত আন্তঃগাঁথনি সুবিধাৰ বিকাশ বা পৰিচালনা আৰু তত্বাৱধান আৰম্ভ কৰা কোনো উদ্যোগক কোনো কৰ্তনৰ বাবে অনুমতি দিয়া নহ'ব।

(নিৰ্দিষ্ট ব্যৱসায়ৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত তাৰিখৰ পিছত বিকাশ, সঞ্চালন আদি আৰম্ভ কৰিলে কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব)

 
 

 

80IAB

 

 

বিশেষ অৰ্থনৈতিক ক্ষেত্ৰৰ বিকাশত নিয়োজিত প্ৰতিষ্ঠান বা উদ্যোগ এটাৰ দ্বাৰা প্ৰাপ্ত লাভ আৰু মুনাফাৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন
(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ দ্বাৰা এক বিশেষ অৰ্থনৈতিক ক্ষেত্ৰক অধিসূচিত কৰা বছৰৰ পৰা আৰম্ভ কৰি 15টা AY-ৰ ভিতৰত একেৰাহে 10টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100%

এজন কৰদাতাৰ ক্ষেত্ৰত কোনো কৰ্তন কৰা নহ'ব, যদিহে বিশেষ অৰ্থনৈতিক ক্ষেত্ৰৰ বিকাশ 1 এপ্ৰিল 2017 তাৰিখত বা তাৰ পাছত আৰম্ভ হয়

 
 

 

80IB

নিৰ্দিষ্ট ব্যৱসায়ৰ পৰা লাভ আৰু মুনাফাৰ বাবে কৰ্তন। সেই AY-ৰ পৰা 10 বছৰৰ বাবে লাভৰ 100% য'ত ইয়াক বিহিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা হৈছে (যদি 31 মাৰ্চ 2000 তাৰিখৰ পাছত কিন্তু 1 এপ্ৰিল 2007 তাৰিখৰ আগতে অনুমোদিত হয়)

এই ধাৰাৰ অধীনত কৰ্তন এজন কৰদাতাৰ বাবে উপলব্ধ যাৰ সৰ্বমুঠ আয়ত এইবোৰ ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু মুনাফা অন্তৰ্ভুক্ত থাকে:

জম্মু আৰু কাশ্মীৰৰ SSI-সহ ঔদ্যোগিক প্ৰতিষ্ঠান

খনিজ তেলৰ বাণিজ্যিক উৎপাদন আৰু শোধন

ফল-মূল বা শাক-পাচলি, মাংস আৰু মাংসজাত সামগ্ৰী বা হাঁহ-কুকুৰা বা সাগৰীয় বা দুগ্ধজাত সামগ্ৰীৰ প্ৰক্ৰিয়াকৰণ, সংৰক্ষণ আৰু পেকেজিং; খাদ্য শস্য পৰিচালনা, মজুতকৰণ আৰু পৰিবহণৰ একত্ৰিত ব্যৱসায়;

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

বৈজ্ঞানিক আৰু ঔদ্যোগিক গৱেষণা আৰু উন্নয়নক মূল উদ্দেশ্য হিচাপে লৈ আৰু বিহিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত ভাৰতীয় কোম্পানীয়ে কৰ্তনৰ দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ’ব

এইটো বিহিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা AY-ৰ পৰা বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ আণ্ডাৰটেকিঙৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত কৰা চৰ্তসমূহ অনুসৰি 5 / 10 / 7 বছৰৰ বাবে লাভৰ 100% / 25% (যদি 1999 চনৰ 1 এপ্ৰিলৰ আগতে অনুমোদিত হৈছিল)

 

80IBA

গৃহ নিৰ্মাণ প্ৰকল্পৰ বিকাশ আৰু নিৰ্মাণৰ পৰা আহৰণ কৰা লাভ আৰু মুনাফা

 

নিৰ্ধাৰিত বিভিন্ন চৰ্ত সাপেক্ষে লাভৰ 100%

 

80IC

হিমাচল প্ৰদেশ, ছিকিম, উত্তৰাঞ্চল আৰু উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহৰ কিছুমান প্ৰতিষ্ঠানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

নিৰ্দিষ্ট সামগ্ৰী বা বস্তু নিৰ্মাণ বা উৎপাদন কৰাৰ বাবে প্ৰথম 5টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100% আৰু পৰৱৰ্তী 5টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 25% (এটা কোম্পানীৰ বাবে 30%)

 

 

80IE

উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহত স্থাপন কৰা কিছুমান প্ৰতিষ্ঠানলৈ কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

 

নিৰ্ধাৰিত বিভিন্ন চৰ্ত সাপেক্ষে 10টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100%

 

80JJA

জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱসায়ৰ পৰা লাভ আৰু মুনাফাৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে)

5টা AY-ৰ বাবে লাভৰ 100% য'ত এজন কৰদাতাৰ সৰ্বমুঠ আয়ত জৈৱ-পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণ বা ব্যৱস্থাপনা কৰা ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু মুনাফা অন্তৰ্ভুক্ত থাকে

 

 

80JJAA

নতুন শ্ৰমিক/কৰ্মচাৰীৰ নিযুক্তিৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন, ধাৰা 44AB প্ৰযোজ্য হোৱা (কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে) কৰদাতাৰ বাবে প্ৰযোজ্য।

 

কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে, 3টা AY-ৰ বাবে অতিৰিক্ত কৰ্মচাৰীৰ ব্যয়ৰ 30%

 

80TTA

ব্যক্তি (বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ বাহিৰে) / HUF-ৰ দ্বাৰা সঞ্চয় বেংক একাউণ্টৰ ওপৰত প্ৰাপ্ত সুতৰ ওপৰত কৰ্তন।

কৰ্তনৰ সীমা ₹ 10,000

 

 

পৃষ্ঠাটো অন্তিমবাৰ পৰ্যালোচনা বা আপডেট কৰা তাৰিখ: 08-মে-2025