search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

AY 2025-26 ৰ বাবে অনাবাসী ব্যক্তি।

 

AY 2025-26 ৰ বাবে দৰমহাপ্ৰাপ্ত ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য ৰিটাৰ্ণ আৰু প্ৰপত্ৰসমূহ।

 

 

দায়লুপ্তি:এই পৃষ্ঠাৰ বিষয়বস্তু কেৱল এটা আভাস আৰু সাধাৰণ পথ প্ৰদৰ্শনৰ বাবে আৰু ইয়াৰ সম্পূৰ্ণ নহয়। সম্পূৰ্ণ বিৱৰণ আৰু নিৰ্দেশনাৰ বাবে, অনুগ্ৰহ কৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, নিয়ম আৰু অধিসূচনাসমূহ চাওক।

 

 

অনাবাসী ব্যক্তি হ’ল এনে এজন ব্যক্তি যি কৰ উদ্দেশ্যে ভাৰতৰ বাসিন্দা নহয়। ব্যক্তিজন অনাবাসী নে নহয় সেইটো নিৰ্ণয় কৰিবলৈ তেওঁৰ আৱাসিক অৱস্থা আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961 ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগিব:

 

কোনো ব্যক্তিয়ে যদি তলত দিয়া চৰ্তসমূহৰ যিকোনো এটা পূৰণ কৰে তেন্তে তেওঁক পূৰ্বৰ যিকোনো বছৰত ভাৰতত বাসিন্দা হিচাপে গণ্য কৰা হ’ব:
1। যদি তেওঁ / তাই 182 দিনৰ বাবে ভাৰতত থাকে, বা আগৰ বছৰৰ ভিতৰত তাতকৈ অধিক সময়ৰ বাবে বা...
2। যদি তেওঁ / তাই পূৰ্বৰ বছৰৰ ভিতৰত 60 দিন বা তাতকৈ অধিক সময়ৰ বাবে ভাৰতত থাকেআৰু365 দিন বা তাতকৈ অধিক 4 বছৰৰ ভিতৰত পূৰ্বৰ বছৰৰ ঠিক আগৰ বছৰবোৰত।

এজন ব্যক্তি যিয়ে...সন্তুষ্ট নকৰে দুয়োটা চৰ্তওপৰত উল্লেখ কৰা ধৰণে গণ্য কৰা হ’বঅনাবাসীসেই আগৰ বছৰটোত।

কিন্তু বছৰৰ ভিতৰত ভাৰত ভ্ৰমণ কৰা এজন ভাৰতীয় নাগৰিক আৰু ভাৰতীয় মূলৰ ব্যক্তিৰ ক্ষেত্ৰত ওপৰত (2) ত উল্লেখ কৰা 60 দিনৰ সময়সীমাক 182 দিনেৰে প্ৰতিস্থাপন কৰা হ’ব। পূৰ্বৰ যিকোনো বছৰত ক্ৰু মেম্বাৰ হিচাপে বা ভাৰতৰ বাহিৰত কৰ্মসংস্থাপনৰ উদ্দেশ্যে ভাৰত এৰি যোৱা ভাৰতীয় নাগৰিককো একেধৰণৰ ৰেহাই দিয়া হয়।

বিত্ত অধিনিয়ম, 2020, wef মূল্যায়ন বৰ্ষ 2021-22 এ ওপৰৰ ব্যতিক্ৰমটো সংশোধন কৰি এইটো নিৰ্ধাৰণ কৰিছে যে ওপৰত (2) ত উল্লেখ কৰা 60 দিনৰ সময়সীমাৰ সলনি 120 দিন ব্যৱহাৰ কৰা হ'ব, যদিহে কোনো ভাৰতীয় নাগৰিক বা ভাৰতীয় মূলৰ ব্যক্তি যাৰ মুঠ আয়, অন্য... বিদেশী উৎসৰ পৰা আয়তকৈ, পূৰ্বৰ বছৰৰ ভিতৰত ₹ 15 লাখতকৈ অধিক।

বিত্ত অধিনিয়ম, 2020 এ নতুন ধাৰা 6(1A) প্ৰৱৰ্তন কৰিছে যিটো মূল্যায়ন বৰ্ষ 2021-22]ৰ পৰা প্ৰযোজ্য। ইয়াত প্ৰদান কৰা হৈছে যে ₹ 15 লাখতকৈ অধিক মুঠ আয় (বিদেশী উৎসৰ পৰা আয়ৰ বাহিৰে) উপাৰ্জন কৰা এজন ভাৰতীয় নাগৰিকক ভাৰতত বাসিন্দা বুলি গণ্য কৰা হ’ব যদিহে তেওঁ কোনো দেশত কৰ পৰিশোধ কৰিবলৈ দায়বদ্ধ নহয়।

 

1। ITR-2 - অ-আবাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য

এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তিগত (আৱাসী বা অনাবাসী হওক) আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়াল (HUF)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য।

ব্যৱসায় বা বৃত্তি লাভ আৰু লাভৰ শিৰোনামৰ অধীনত আয় নথকা।

কোন কোন ITR-1 দাখিলৰ বাবে যোগ্য নহয়।

 

2। ITR-3 - অ-আবাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য

এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তিগত (আৱাসী বা অনাবাসী হওক) আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়াল (HUF)ৰ বাবে প্ৰযোজ্য।

ব্যৱসায় বা বৃত্তি লাভ আৰু লাভৰ শিৰোনামৰ অধীনত আয় থকা।

কোন কোন ITR-1, 2 বা 4 দাখিল কৰাৰ বাবে যোগ্য নহয়।

 

প্ৰযোজ্য প্ৰপত্ৰ

 

1। প্ৰপত্ৰ 12BB - কৰ কৰ্তনৰ বাবে এজন কৰ্মচাৰীৰ দাবীৰ বিৱৰণ (u/s192)

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

এজন কৰ্মচাৰীয়ে তেওঁৰ নিয়োগকৰ্তা(সকল)লৈ

এইচ আৰ এ, এল টি চি, ঋণ লোৱা মূলধনৰ সুত কৰ্তন , উৎসত কৰ্তন কৰিবলগীয়া কৰ (টি ডি এছ) গণনাৰ উদ্দেশ্যে কৰ সঞ্চয়ৰ দাবী / কৰ্তনৰ প্ৰমাণ বা বিৱৰণ

 

2। প্ৰপত্ৰ 16 - দৰমহাৰ ওপৰত উৎসত কৰ্তন কৰা কৰ সবিশেষ ( আয়কৰ অধিনিয়ম প্ৰমাণপত্ৰ u/s 203 , 1961)

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

প্ৰদান কৰা দৰমহা, কৰ্তন / ৰেহাই আৰু উৎসত কৰ্তন কৰা কৰ প্ৰদানযোগ্য / ঘূৰাই দিব পৰা কৰ গণনাৰ উদ্দেশ্যে

 

3। প্ৰপত্ৰ 16A – আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961 ৰ প্ৰমাণপত্ৰ u/s 203 দৰমহাৰ বাহিৰে আন আয়ৰ ওপৰত কৰ TDS ৰ বাবে

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

কৰ্তনকাৰী পৰা কৰ্তনপ্ৰাপ্তকাৰী

প্ৰপত্ৰ 16A হৈছে ত্ৰিমাসিকভাৱে জাৰি কৰা উৎসত কৰ্তন কৰা কৰ (টিডিএছ) প্ৰমাণপত্ৰ যিয়ে আয়কৰ বিভাগত জমা কৰা টিডিএছ, পেমেণ্টৰ প্ৰকৃতি আৰু টিডিএছৰ পৰিমাণ ধৰি ৰাখে।

 

4।

প্ৰপত্ৰ 26 AS

AIS (বাৰ্ষিক তথ্য বিবৃতি)

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ (ই-ফাইলিং পৰ্টেলত উপলব্ধ:

ল'গইন কৰক > ই-ফাইল > আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ > প্ৰপত্ৰ চাওক 26AS)

প্ৰপত্ৰত দিয়া বিৱৰণ:

কৰ কৰ্তন / উৎসত সংগ্ৰহ কৰা।

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে:

আয়কৰ বিভাগ ( আয়কৰ ই-ফাইলিং পৰ্টেলত লগ অন কৰাৰ পিছত ইয়াক প্ৰৱেশ কৰিব পাৰি)

ই-ফাইলিং পৰ্টেল > লগইন > AIS লৈ যাওক

প্ৰপত্ৰত দিয়া বিৱৰণ:

  • উৎসত কৰ কৰ্তন / সংগ্ৰহ কৰা
  • এছ এফ টি তথ্য
  • কৰ পৰিশোধ কৰা
  • ডিমাণ্ড / ৰিফাণ্ড

অন্যান্য তথ্য (যেনে অসমাপ্ত/বাকী/Completed proceedings, GST তথ্য, বিদেশী চৰকাৰৰ পৰা লাভ কৰা তথ্য ইত্যাদি)

 

টোকা: (অগ্ৰিম কৰ/SAT, ধন ঘূৰাই দিয়াৰ বিৱৰণ, SFT লেনদেন, TDS u/s 194 IA,194 IB,194M, TDS অবিকল্পিত) সম্পৰ্কীয় তথ্য যিবোৰ 26AS ত উপলব্ধ আছিল এতিয়া AIS ত উপলব্ধ

 

5। প্ৰপত্ৰ 10E - সকাহ দাবীৰ বাবে আয়ৰ বিৱৰণ প্ৰদানৰ বাবে প্ৰপত্ৰ U/S 89(1) যেতিয়া দৰমহা বকেয়া বা অগ্ৰিম ধন দিয়া হয়

দ্বাৰা প্ৰদান কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

আয়কৰ বিভাগৰ এজন কৰ্মচাৰী

  • বকেয়া / অগ্ৰিম দৰমহা
  • গ্ৰেচুইটি
  • টাৰ্মিনেচনৰ ওপৰত ক্ষতিপূৰণ
  • পেঞ্চনৰ পৰিৱৰ্তন

 

6। প্ৰপত্ৰ 3CB-3চিডি

দাখিল কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

কৰদাতা যিয়ে তেওঁৰ একাউণ্টসমূহ এজন একাউণ্টেণ্ট u/s 44AB ৰ দ্বাৰা অডিট কৰিব লাগিব।

ধাৰা 139 ৰ উপ-ধাৰা (1) ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ নিৰ্ধাৰিত তাৰিখৰ এমাহ আগতে প্ৰদান কৰা হ'ব।

 

আয়কৰ অধিনিয়ম , 1961ৰ 44AB ৰ অধীনত প্ৰদান কৰিবলগীয়া একাউণ্টৰ নিৰীক্ষণৰ প্ৰতিবেদন আৰু বিবৃতি বিৱৰণ।

 

7। প্ৰপত্ৰ 3CEB

দাখিল কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

কৰদাতা যিয়ে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় লেনদেন বা নিৰ্দিষ্ট ঘৰুৱা লেনদেনত প্ৰৱেশ কৰাৰ বাবে এজন একাউণ্টেণ্ট u/s 92E ৰ পৰা প্ৰতিবেদন লাভ কৰিব লাগিব।

ধাৰা 139 ৰ উপ-ধাৰা (1) ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ নিৰ্ধাৰিত তাৰিখৰ এমাহ আগতে প্ৰদান কৰা হ'ব।

আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় লেনদেন(সমূহ) আৰু নিৰ্দিষ্ট ঘৰুৱা লেনদেন(সমূহ)ৰ সৈতে জড়িত এজন একাউণ্টেণ্টৰ পৰা প্ৰতিবেদন

 

8। প্ৰপত্ৰ 3CE

দাখিল কৰা হৈছে

প্ৰপত্ৰত দিয়া সবিশেষ

কৰদাতা যিয়ে নিৰ্দিষ্ট ব্যক্তিৰ পৰা নিৰ্দিষ্ট আয় লাভৰ বাবে 44DA u/s 44DA ৰ পৰা প্ৰতিবেদন লাভ কৰিব লাগিব।

ধাৰা 139 ৰ উপ-ধাৰা (1)ৰ অধীনত আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ নিৰ্ধাৰিত তাৰিখৰ এমাহ আগতে প্ৰদান কৰা হ'ব।

এজন একাউণ্টেণ্টৰ পৰা প্ৰতিবেদন, চৰকাৰ বা ভাৰতীয় কোনো কোম্পানীৰ পৰা কাৰিকৰী সেৱাৰ বাবে ৰয়েল্টি বা মাচুলৰ জৰিয়তে আয় লাভৰ সৈতে জড়িত।

 

AY 2025-26*** ৰ বাবে কৰ স্লেব

  • বিত্ত অধিনিয়ম 2024 ধাৰা 115BAC wef AY 2024-25 ৰ বিধানসমূহ সংশোধন কৰি নতুন কৰ ব্যৱস্থাক মূল্যায়ক ব্যক্তি, HUF, AOP (সহবায় সমিতি নহয়), BOI বা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি হোৱাৰ বাবে ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা হিচাপে গঢ়ি তুলিছে। কিন্তু যোগ্য কৰদাতাসকলে নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা বাহিৰ হৈ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ আৰোপ কৰিবলৈ বাছি লোৱাৰ বিকল্প আছে। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাই নতুন কৰ ব্যৱস্থা প্ৰৱৰ্তনৰ পূৰ্বে থকা আয়কৰ গণনা আৰু স্লেব ব্যৱস্থাক বুজায়। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত কৰদাতাসকলে বিভিন্ন কৰ কৰ্তন আৰু ৰেহাই দাবী কৰাৰ বিকল্প আছে।

 

  • ভিতৰত"অব্যৱসায়িক গোচৰ", শাসন ব্যৱস্থা বাছি লোৱাৰ বিকল্প প্ৰতি বছৰে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰিপোনপটীয়াকৈ দাখিল কৰিবলগীয়া আইটিআৰত139(1) অংশৰ অধীনত ধাৰ্য্য কৰা নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে।

 

  • ব্যৱসায় আৰু পেছাৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাৰ ক্ষেত্ৰত নতুন কৰ ব্যৱস্থা হৈছে ডিফল্ট ব্যৱস্থা। যদি মূল্যায়কে নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা বাহিৰ হ’ব বিচাৰে, তেন্তে তেওঁলোকে আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ প্ৰদানৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে প্ৰপত্ৰ-10-IEA প্ৰদান কৰিব পাৰে। লগতে, এনে বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ উদ্দেশ্যে অৰ্থাৎ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা আঁতৰি যোৱাটো প্ৰপত্ৰ নং.10-IEA প্ৰদানৰ জৰিয়তেও কৰা হ'ব।কিন্তু পুৰণি কৰ ব্যৱস্থালৈ সলনি কৰি পৰৱৰ্তী যিকোনো এ ৱাইত বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ বিকল্প ব্যৱসায় আৰু পেছাৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাসকলৰ বাবে জীৱনত এবাৰহে উপলব্ধ।

 

  1. প্ৰৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে কৰ হাৰ তলত দিয়া ধৰণৰ:

 

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা

নতুন কৰ ব্যৱস্থা u/s 115BAC

আয়কৰ স্লেব

আয়কৰ হাৰ

* অধিভাৰ

আয়কৰ স্লেব

আয়কৰ হাৰ

* অধিভাৰ

₹ 2,50,000 লৈকে।

শূন্য

শূন্য

₹ 3,00,000 লৈকে।

শূন্য

শূন্য

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000

5% ₹ 2,50,000 ৰ ওপৰত।

শূন্য

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000

5% ₹ 3,00,000 ৰ ওপৰত।

শূন্য

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 12,500 + 20% ওপৰত ₹ 5,00,000

শূন্য

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 20,000 + 10% ওপৰত ₹ 7,00,000

শূন্য

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

শূন্য

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 50,000 + 15% ওপৰত ₹ 10,00,000

শূন্য

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 80,000 + 20% ওপৰত ₹ 12,00,000

শূন্য

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

শূন্য

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

10%

₹ 500,00,000 ৰ ওপৰত।

₹ 1,12,500 + 30% ওপৰত ₹ 10,00,000

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

15%

 

 

 

₹ ₹ 200,00,001 ৰ ওপৰত।

₹ 1,40,000 + 30% ওপৰত ₹ 15,00,000

25%

 

*টোকা: 25% & 37% ৰ বৰ্ধিত চাৰ্চাৰ্জ, যিদৰে হ'ব পাৰে, ধাৰা 111A, 112, 112A আৰু লভ্যাংশ আয়ৰ অধীনত কৰ আদায় কৰিবলগীয়া আয়ৰ পৰা আৰোপ কৰা নহয়। সেয়েহে, এনে আয়ৰ ওপৰত প্ৰদান কৰিবলগীয়া কৰত চাৰ্চাৰ্জৰ সৰ্বোচ্চ হাৰ হ’ব 15%, কেৱল যেতিয়া আয়টো ধাৰা 115A, 115AB, 115AC, 115ACA আৰু 115E ধাৰাত কৰযোগ্য হয়।

***টোকা:স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষাৰ cess @ 4% দুয়োটা শাসন ব্যৱস্থাতে আয়কৰ যোগ কৰি অধিভাৰ (যদি আছে)ৰ পৰিমাণৰ ওপৰত প্ৰদান কৰা হ’ব।

যদিহে আয়ৰ পৰিমাণ ক্ৰমে ₹ 50 লাখ, ₹ 1 কোটি, ₹ 2 কোটি বা ₹ 5 কোটিতকৈ অধিক হয় তেন্তে চাৰ্চাৰ্জৰ পৰা প্ৰান্তীয় সকাহ দাবী কৰিব পাৰিতলত দিয়া ধৰণে:

 

নিকা আয়ৰ পৰিসৰ

প্ৰান্তীয় সকাহ

(টকা) অতিক্ৰম কৰে।

(টকা)তকৈ বেছি নহয়।

 

 

50 লাখ

1 কোটি

আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ 50 লাখ টকাৰ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি 50 লাখ টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক হ’ব নালাগে

1 কোটি

2 কোটি

আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 1 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 1 কোটি টকা

2 কোটি

5 কোটি

আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 2 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 2 কোটি টকা

5 কোটি

আয়কৰ আৰু চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া পৰিমাণ মুঠ আয়ৰ ওপৰত আয়কৰ হিচাপে প্ৰদান কৰিবলগীয়া মুঠ ধনৰাশি ৫০ লাখ টকাতকৈ অধিক হ’ব নালাগে। 5 কোটি টকাতকৈ অধিক আয়ৰ পৰিমাণতকৈ অধিক। 5 কোটি টকা।
 

 

বিনিয়োগ / পেমেন্ট / আয় যাৰ ওপৰত মই কৰৰ লাভ পাব পাৰো

 

নিম্নলিখিত কৰ্তনসমূহ নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাবে বাছনি কৰা কৰদাতাৰ বাবে উপলব্ধ হ'ব u/s 115BAC:

 

  1. ধাৰা 24(b) – গৃহ নিৰ্মাণ ঋণৰ ওপৰত প্ৰদান কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তি পৰা আয়ৰ পৰা কৰ্তন :

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

ঋণৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদিত (সৰ্বোচ্চ সীমা)

লেট আউট

ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা

কোনো সীমা নোহোৱাকৈ প্ৰকৃত মূল্য

 

 

  1. আয়কৰ অধিনিয়ম VIA অধ্যায় অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা কৰ কৰ্তন

ধাৰা 80CCD(2)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই দিয়া বৰঙণিৰ প্ৰতি কৰ্তন

সকলো শ্ৰেণীৰ নিয়োগকৰ্তাৰ বাবে

 

কৰ্তন সীমাৰ...14%দৰমহাৰ

 

ধাৰা 80CCH

অগ্নিপাথ আঁচনিলৈ অৱদানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

য'ত এজন মূল্যায়কে অগ্নিপথ আঁচনিত নামভৰ্তি কৰা ব্যক্তি হোৱাৰ বাবে আৰু নৱেম্বৰৰ 1ম দিনটোত বা তাৰ পিছত অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত চাবস্ক্ৰাইব কৰা, পূৰ্বৰ বছৰত উক্ত পুঁজিত নিজৰ একাউণ্টত যিকোনো ধন পৰিশোধ কৰিছে বা জমা কৰিছে

 

মুঠ আয়ৰ গণনাত, এইদৰে প্ৰদান কৰা বা জমা কৰা ধনৰ সমগ্ৰ ধনৰ পৰা কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া হৈছিল

য’ত কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত কোনো মূল্যায়কৰ একাউণ্টত যিকোনো বৰঙণি আগবঢ়ায়

 

তেনেদৰে অৱদান আগবঢ়োৱা ধনৰ গোটেইখিনিৰ মুঠ আয়ৰ গণনাত কৰ্তনৰ অনুমতি দিলে

পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা কৰ কৰ্তন

  1. ধাৰা 24(b) – গৃহ নিৰ্মাণ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তি পৰা আয়ৰ পৰা কৰ্তন& গৃহ নিৰ্মাণ উন্নয়ন ঋণ। স্ব-দখল সম্পত্তিৰ ক্ষেত্ৰত গৃহ ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুত কৰ্তনৰ উচ্চ সীমা ₹ 2 লাখ। অনুমোদিত ঋণৰ সুত 24(b) তলত সূচীভুক্ত কৰা হৈছে:

সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি

যেতিয়া ঋণ লোৱা হৈছিল

ঋণৰ উদ্দেশ্য

অনুমোদিত (সৰ্বোচ্চ সীমা)

স্ব-ব্যৱসায়ী

1/04/1999 ৰ ওপৰত বা পিছত।

ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা

₹ 2,00,000

1/04/1999 ৰ ওপৰত বা পিছত।

ঘৰৰ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

1/04/1999 ৰ আগত।

ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা

₹ 30,000

1/04/1999 ৰ আগত।

ঘৰৰ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে

₹ 30,000

লেট আউট

যিকোনো সময়তে

ঘৰৰ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় কৰা

কোনো সীমা নোহোৱাকৈ প্ৰকৃত মূল্য

 

আয়কৰ অধিনিয়ম VIA অধ্যায় অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা কৰ কৰ্তন

ধাৰা 80C, 80CCC, 80CCD (1)

ৰ বাবে কৰা পেমেণ্টৰ দিশত কৰ্তন

80গ

  • জীৱন বীমা প্ৰিমিয়াম
  • প্ৰভিডেণ্ট ফাণ্ড
  • কিছুমান ইকুইটি শ্বেয়াৰৰ চাবস্ক্ৰিপচন
  • টিউচন মাচুল
  • ৰাষ্ট্ৰীয় সঞ্চয়ৰ প্ৰমাণ পত্ৰ
  • গৃহ নিৰ্মাণ ঋণৰ অধ্যক্ষ
  • অন্যান্য বিভিন্ন সামগ্ৰী

 

ৰ সংযুক্ত কৰ্তনৰ সীমা₹ 1,50,000

80চিচিচি

পেঞ্চন আঁচনিৰ প্ৰতি এল আই চি বা অন্য বীমা কোম্পানীৰ বাৰ্ষিকী পৰিকল্পনা

80CCD(1)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনি

 

 

ধাৰা 80CCD(1B)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিলৈ কৰা ধনৰ প্ৰতি কৰ্তন , 80CCD (1) ৰ অধীনত দাবী কৰা কৰ্তন বাদ দি।

 

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 50,000

 

ধাৰা 80CCD(2)

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিত নিয়োগকৰ্তাই দিয়া অৱদানৰ প্ৰতি কৰ্তন

যদি নিয়োগকৰ্তাজন পি এছ ইউ বা অন্যান্য হয়

 

কৰ্তন সীমাৰ...10%দৰমহাৰ

যদি নিয়োগকৰ্তা কেন্দ্ৰীয় বা ৰাজ্য চৰকাৰ হয়

কৰ্তন সীমাৰ...14%দৰমহাৰ

 

ধাৰা 80CCH

অগ্নিপাথ আঁচনিলৈ অৱদানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন

য'ত এজন মূল্যায়কে অগ্নিপথ আঁচনিত নামভৰ্তি কৰা ব্যক্তি হোৱাৰ বাবে আৰু নৱেম্বৰৰ 1ম দিনটোত বা তাৰ পিছত অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত চাবস্ক্ৰাইব কৰা, পূৰ্বৰ বছৰত উক্ত পুঁজিত নিজৰ একাউণ্টত যিকোনো ধন পৰিশোধ কৰিছে বা জমা কৰিছে

মুঠ আয়ৰ গণনাত, এইদৰে প্ৰদান কৰা বা জমা কৰা ধনৰ সমগ্ৰ ধনৰ পৰা কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া হৈছিল

য’ত কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অগ্নিবীৰ কৰ্পাছ পুঁজিত কোনো মূল্যায়কৰ একাউণ্টত যিকোনো বৰঙণি আগবঢ়ায়

 

তেনেদৰে অৱদান আগবঢ়োৱা ধনৰ গোটেইখিনিৰ মুঠ আয়ৰ গণনাত কৰ্তনৰ অনুমতি দিলে

 

ধাৰা 80D

স্বাস্থ্য বীমা প্ৰিমিয়াম আৰু প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য চেক আপলৈ কৰা ধনৰ দিশত কৰ্তন

স্ৱয়ং/নিজে / পত্নী বা নিৰ্ভৰশীল সন্তানৰ বাবে

 

₹ 25,000(₹ 50,000 যদি কোনো ব্যক্তি জ্যেষ্ঠ নাগৰিক হয়)

₹ 5,000প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাৰ বাবে, ওপৰৰ সীমাত অন্তৰ্ভুক্ত

অভিভাৱকৰ বাবে

 ​

₹ 25,000(₹50,000 যদি কোনো ব্যক্তি জ্যেষ্ঠ নাগৰিক হয়)

₹ 5,000প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাৰ বাবে, ওপৰৰ সীমাত অন্তৰ্ভুক্ত

জ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ ওপৰত কৰা চিকিৎসা ব্যয়ৰ দিশত কৰ্তন , যদিহে স্বাস্থ্য বীমা কভাৰেজৰ ওপৰত কোনো প্ৰিমিয়াম প্ৰদান কৰা নহয়

 

স্ৱয়ং/নিজে/ পত্নী বা নিৰ্ভৰশীল সন্তানৰ বাবে

 ​

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 50,000

অভিভাৱকৰ বাবে

 

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 50,000

 

80ই

আত্ম বা আত্মীয়ৰ উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন

 

লোৱা ঋণৰ সুতৰ দিশত প্ৰদান কৰা মুঠ ধনৰাশি

 

80ই ই

আৱাসিক গৃহ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ ওপৰত কৰা সুতৰ পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন য'ত 1এপ্ৰিল 2016ৰ পৰা 31মাৰ্চ 2017ৰ ভিতৰত ঋণ অনুমোদিত হয়।

 

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 50,000লোৱা ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত

 

80ই ই এ

প্ৰথমবাৰৰ বাবে আৱাসিক গৃহ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ প্ৰতি কৰ্তন য'ত ঋণ 1এপ্ৰিল 2019ৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2022ৰ ভিতৰত অনুমোদিত হয় আৰু কৰ্তন 80EE ৰ অধীনত দাবী কৰা উচিত নাছিল

 

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 1,50,000লোৱা ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত

 

80ইইবি

বৈদ্যুতিক বাহন ক্ৰয়ৰ বাবে ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ দিশত কৰ্তন য'ত ঋণ 1এপ্ৰিল 2019ৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2023ৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয়।

 

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 1,50,000লোৱা ঋণৰ ওপৰত দিয়া সুতৰ ওপৰত

 

80জি

কিছুমান পুঁজি, দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান ইত্যাদিলৈ কৰা অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন।

তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত অনুদান কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:

কোনো সীমা নোহোৱাকৈ

 

100%কৰ্তন

50%কৰ্তন

অৰ্হতা সীমাৰ অধীনত

 

100%কৰ্তন

50%কৰ্তন

 

টোকা:₹2,000/- তকৈ অধিক নগদ ধনেৰে কৰা অনুদানৰ ক্ষেত্ৰত এই ধাৰাত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব।

 

80জিজি

ঘৰৰ বাবে দিয়া ভাড়াৰ দিশত কৰ্তন আৰু কেৱল যাৰ বাবে এইচ আৰ এ দৰমহাৰ অংশ নহয় তেওঁলোকৰ বাবে প্ৰযোজ্য।

কৰ্তন হিচাপে তলত দিয়াবোৰৰ ভিতৰত নূন্যতম অনুমোদিত হ’ব:

এই কৰ্তনৰ পূৰ্বে মুঠ আয়ৰ 10% হ্ৰাস কৰা ভাড়া প্ৰদান কৰা হৈছে

₹ 5,000 প্ৰতিমাহে

এই কৰ্তনৰ পূৰ্বে মুঠ আয়ৰ 25%


টোকা: এই কৰ্তন দাবী কৰাৰ বাবে দাখিল কৰিবলগীয়া প্ৰপত্ৰ 10BA।

 

 

80জিজিএ

বৈজ্ঞানিক গৱেষণা বা গ্ৰাম্য উন্নয়নৰ বাবে কৰা অনুদানৰ প্ৰতি কৰ্তন ।

তলৰ শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত অনুদান কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:

গৱেষণা সংস্থা বা বিশ্ববিদ্যালয়, মহাবিদ্যালয় বা অন্যান্য প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে:

  • বৈজ্ঞানিক গৱেষণা
  • সমাজ বিজ্ঞান বা পৰিসংখ্যা গৱেষণা

সংস্থা বা প্ৰতিষ্ঠানৰ বাবে

  • গ্ৰাম্য উন্নয়ন
  • প্ৰাকৃতিক সম্পদ সংৰক্ষণ বা বনানীকৰণৰ বাবে

পি এছ ইউ বা স্থানীয় কৰ্তৃপক্ষ বা যিকোনো যোগ্য প্ৰকল্প সম্পন্ন কৰাৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰীয় সমিতিৰ অনুমোদিত সংঘ বা প্ৰতিষ্ঠান

কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অধিসূচনা কৰা ধনৰাশি:

  • বনানীকৰণ
  • গ্ৰাম্য উন্নয়ন

ৰাষ্ট্ৰীয় নগৰীয়া দৰিদ্ৰতা নিৰ্মূলকৰণ পুঁজি স্থাপন আৰু কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে অধিসূচনা কৰা ধৰণে

টোকা:এই ধাৰাত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব ₹ 2,000 তকৈ অধিক নগদ ধনেৰে কৰা অনুদানৰ ক্ষেত্ৰত বা যদি মুঠ মুঠ আয়ত লাভ / ব্যৱসায় / বৃত্তি পৰা লাভ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়।

 

80জিজিচি

ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাস দিয়া অনুদানৰ দিশত কৰ্তন

 

নগদ ধনৰ বাহিৰে আন যিকোনো ধৰণৰ জৰিয়তে প্ৰদান কৰা মুঠ ধনৰাশি কৰ্তন ।

 

80আই এ

 

 

কোনো আন্তঃগাঁথনি সুবিধা (কেৱল ভাৰতীয় কোম্পানী), ঔদ্যোগিক উদ্যান (যিকোনো প্ৰতিষ্ঠান), যিকোনো শক্তি প্ৰতিষ্ঠান , শক্তি উৎপাদন প্লাণ্টৰ পুনৰ্গঠন বা পুনৰুজ্জীৱিতকৰণ (ভাৰতীয় কোম্পানী) উন্নয়ন, ৰক্ষণাবেক্ষণ আৰু পৰিচালনাত নিয়োজিত প্ৰতিষ্ঠান কৰ্তন দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ’ব
(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

 

100%10 ক্ৰমাগত AY ৰ বাবে লাভৰ পৰিমাণ 15 / 20 AY ৰ এটা সময়ৰ ভিতৰত পৰে যিটো AY ৰ পৰা আৰম্ভ হয় য'ত কৰদাতা আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা বিকশিত / পৰিচালনা আৰু ৰক্ষণাবেক্ষণ আৰম্ভ কৰে

আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধাৰ উন্নয়ন বা পৰিচালনা আৰু ৰক্ষণাবেক্ষণ 1 এপ্ৰিল 2017ৰ পিছত বা তাৰ পিছত আৰম্ভ কৰা কোনো উদ্যোগক কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব।

(নিৰ্দিষ্ট ব্যৱসায়ৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট তাৰিখৰ পিছত উন্নয়ন, পৰিচালনা আদি আৰম্ভ কৰিলে কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ’ব)

 
 

 

80আইএবি

 

 

বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডলৰ উন্নয়নত নিয়োজিত কোনো প্ৰতিষ্ঠান বা উদ্যোগৰ দ্বাৰা লাভ আৰু লাভৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন
(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

 

100%কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডলক অৱগত কৰা বছৰৰ পৰা আৰম্ভ কৰি 15 AY ৰ ভিতৰত 10 ৰ বাবে একেৰাহে লাভৰ পৰিমাণ

কৰদাতা কোনো কৰ্তন নহয়, য'ত বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডলৰ উন্নয়ন 1 এপ্ৰিল 2017 ৰ পৰা বা তাৰ পিছত আৰম্ভ হয়।

 
 

 

80আই বি

নিৰ্দিষ্ট ব্যৱসায়ৰ পৰা লাভ আৰু লাভৰ দিশত কৰ্তন । 100% লাভৰ 10 বছৰৰ বাবে য'ত ইয়াক নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা হয় (যদি 31st মাৰ্চৰ পিছত 2000 কিন্তু 1st এপ্ৰিল 2007]ৰ আগতে অনুমোদিত হয়)

এই ধাৰাত কৰ্তন এনে এজন কৰদাতা বাবে উপলব্ধ যাৰ মুঠ মুঠ আয়ত ব্যৱসায়ৰ পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু লাভ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়:

জে এণ্ড কেত এছ এছ আইকে ধৰি ঔদ্যোগিক প্ৰতিষ্ঠান

খনিজ তেলৰ বাণিজ্যিক উৎপাদন আৰু শোধন

ফল-মূল বা শাক-পাচলি, মাংস আৰু মাংসজাত সামগ্ৰী বা হাঁহ-কুকুৰা বা সাগৰীয় বা দুগ্ধজাত সামগ্ৰীৰ প্ৰক্ৰিয়াকৰণ, সংৰক্ষণ আৰু পেকেজিং; খাদ্য শস্য পৰিচালনা, সংৰক্ষণ আৰু পৰিবহণৰ সংহত ব্যৱসায় ;

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

বৈজ্ঞানিক আৰু উদ্যোগিক গৱেষণা আৰু উন্নয়নক মূল উদ্দেশ্য হিচাপে লৈ আৰু নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত ইণ্ডিয়ান কোম্পানীয়ে কৰ্তন দাবী কৰাৰ অধিকাৰী হ’ব

100% / 25%5 / 10 / 7 বছৰৰ বাবে লাভৰ পৰিমাণ AY ৰ পৰা বিভিন্ন ধৰণৰ উদ্যোগৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট কৰা চৰ্ত অনুসৰি য'ত ইয়াক নিৰ্ধাৰিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত কৰা হয় (যদি 1 এপ্ৰিল এপ্ৰিলৰ আগতে অনুমোদিত হয় 1999)

 

80আই বি এ

উন্নয়ন আৰু গৃহ নিৰ্মাণ প্ৰকল্পৰ পৰা পোৱা লাভ আৰু লাভ

 

100%নিৰ্দিষ্ট কৰা বিভিন্ন চৰ্তৰ অধীনত লাভৰ পৰিমাণ

 

80আইচি

হিমাচল প্ৰদেশ, ছিকিম, উত্তৰাঞ্চল আৰু উত্তৰ-পূব ৰাজ্যৰ কিছুমান বিশেষ উদ্যোগৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

 

100%প্ৰথম 5 AY আৰু 25% (এটা কোম্পানীৰ বাবে 30%) ৰ বাবে লাভৰ পৰিমাণ পৰৱৰ্তী 5 AY ৰ বাবে নিৰ্দিষ্ট সামগ্ৰী বা বস্তু নিৰ্মাণ বা উৎপাদন কৰিবলৈ

 

 

80আই ই

উত্তৰ - পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যত স্থাপন কৰা কিছুমান আণ্ডাৰটেকিংলৈ কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

 

100%10 AY ৰ বাবে লাভৰ পৰিমাণ ধাৰ্য্য কৰা বিভিন্ন চৰ্তৰ অধীনত

 

80জেজেএ

জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱসায় পৰা লাভ আৰু লাভৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন

(কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)

100%5 AY ৰ বাবে লাভৰ পৰিমাণ য'ত এজন কৰদাতা সৰ্বমুঠ আয় জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণ বা পৰিশোধনৰ ব্যৱসায় পৰা আহৰণ কৰা যিকোনো লাভ আৰু লাভ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়

 

 

80জেজেএএ

নতুন শ্ৰমিক / কৰ্মচাৰীৰ নিয়োগৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন , যিটো কৰদাতা বাবে প্ৰযোজ্য যাৰ বাবে ধাৰা 44AB প্ৰযোজ্য (কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত)।

 

30%3 AY ৰ বাবে অতিৰিক্ত কৰ্মচাৰী খৰচৰ, কিছুমান চৰ্তৰ অধীনত

 

80টিটিএ

ব্যক্তি (জ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ বাহিৰে) / এইচ ইউ এফৰ দ্বাৰা চেভিং বেংক একাউণ্টত লাভ কৰা সুতৰ কৰ্তন ।

 

কৰ্তন সীমাৰ...₹ 10,000/-

 

 

পৃষ্ঠাটো অন্তিমবাৰ পৰ্যালোচনা বা আপডেট কৰা তাৰিখ: 14-এপ্ৰিল-2025