AY 2025-26-ৰ বাবে প্ৰৱাসী ব্যক্তি
AY 2025-26-ৰ বাবে বেতনভোগী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য ৰিটাৰ্ণ আৰু প্ৰপত্ৰসমূহ
দায়লুপ্তি: এই পৃষ্ঠাৰ সমল কেৱল এক অৱলোকন / সাধাৰণ নিৰ্দেশনা প্ৰদানৰ বাবেহে আৰু এয়া বিতং নহয়। সম্পূৰ্ণ বিৱৰণ আৰু নিৰ্দেশাৱলীৰ বাবে, অনুগ্ৰহ কৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, নিয়ম আৰু অধিসূচনাসমূহ চাওক।
প্ৰৱাসী ব্যক্তি হৈছে এনে এজন ব্যক্তি যি কৰমূলক উদ্দেশ্যৰ বাবে ভাৰতৰ বাসিন্দা নহয়। ব্যক্তি এজন প্ৰৱাসী হয়নে নহয় নিৰ্ধাৰণ কৰিবলৈ, তলত দিয়া অনুসৰি আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 6-ৰ অধীনত তেওঁৰ আৱাসিক স্থিতি নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগিব:
যদি এজন ব্যক্তিয়ে নিম্নলিখিত যিকোনো চৰ্ত সিদ্ধ কৰে তেনেহ'লে যিকোনো পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত এজন ব্যক্তিক ভাৰতৰ বাসিন্দা হিচাপে গণ্য কৰা হ'ব:
1. যদি তেওঁ পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত 182 দিন বা অধিক সময়কালৰ বাবে ভাৰতত আছে বা
2. যদি তেওঁ পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত 60 দিন বা অধিক সময়কালৰ বাবে ভাৰতত আছে আৰু পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষৰ ঠিক আগতে 4 বছৰত 365 দিন বা অধিক সময়ৰ বাবে আছে।
এগৰাকী ব্যক্তি যিয়ে ওপৰত উল্লেখ কৰা দুয়োটা চৰ্ত পূৰণ নকৰে তেওঁক সেই পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষৰ বাবে প্ৰৱাসী হিচাপে গণ্য কৰা হ'ব।
অৱশ্যে, সেইটো বছৰত ভাৰত ভ্ৰমণ কৰা এজন ভাৰতীয় নাগৰিক আৰু ভাৰতীয় মূলৰ ব্যক্তিৰ ক্ষেত্ৰত, ওপৰৰ (2)ত উল্লেখ কৰা অনুসৰি 60 দিনৰ ম্যাদ 182 দিনৰ সৈতে সলনি কৰা হ'ব। একে ধৰণৰ ৰেহাই ভাৰতীয় নাগৰিকক প্ৰদান কৰা হয় যি যিকোনো পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত কৰ্মীদলৰ সদস্য হিচাপে বা ভাৰতৰ বাহিৰত নিয়োগৰ উদ্দেশ্যে ভাৰত ত্যাগ কৰে।
মূল্যায়ন বৰ্ষ 2021-22-ৰ পৰা কাৰ্য্যকৰী হোৱা বিত্ত অধিনিয়ম, 2020-য়ে উক্ত ব্যতিক্ৰমটো এনেদৰে সংশোধন কৰিছে যে, ওপৰৰ (2)ত উল্লেখ কৰা 60 দিনৰ সময়সীমাক 120 দিনৰ সৈতে সলনি কৰা হ'ব, যদি এজন ভাৰতীয় নাগৰিক বা ভাৰতীয় মূলৰ ব্যক্তি যাৰ বিদেশী উৎসৰ পৰা হোৱা আয়ৰ বাহিৰে মুঠ আয়, পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষত ₹ 15 লাখ অতিক্ৰম কৰে।
বিত্ত অধিনিয়ম, 2020-য়ে এটা নতুন ধাৰা 6(1A) প্ৰৱৰ্তন কৰিছে যিটো মূল্যায়ন বৰ্ষ 2021-22-ৰ পৰা প্ৰযোজ্য হ'ব। এই অধিনিয়মৰ অধীনত, যদি কোনো ভাৰতীয় নাগৰিকে ₹ 15 লাখতকৈ অধিক আয় কৰে (বিদেশী উৎসৰ পৰা হোৱা আয়ৰ বাহিৰে) তেন্তে তেওঁক ভাৰতৰ বাসিন্দা বুলি গণ্য কৰা হ'ব, যদিহে তেওঁ কোনো দেশত কৰ দিবলগীয়া নহয়।
1. ITR-2 - প্ৰৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য |
|
এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তি (বাসিন্দা বা প্ৰৱাসী হওক) আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়ালৰ (HUF) বাবে প্ৰযোজ্য।
|
2. ITR-3 - প্ৰৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে প্ৰযোজ্য |
||
এই ৰিটাৰ্ণ ব্যক্তি (বাসিন্দা বা প্ৰৱাসী হওক) আৰু হিন্দু অবিভক্ত পৰিয়ালৰ (HUF) বাবে প্ৰযোজ্য।
|
প্ৰযোজ্য প্ৰপত্ৰসমূহ
1. প্ৰপত্ৰ 12BB - কৰ কৰ্তনৰ বাবে কৰ্মচাৰী এজনৰ দাবীৰ বিৱৰণ (ধাৰা 192-ৰ অধীনত) |
||||
|
2. প্ৰপত্ৰ 16 - বেতনৰ ওপৰত উৎসত কৰ্তন কৰা কৰৰ বিৱৰণ (আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 203-ৰ অধীনত প্ৰমাণপত্ৰ) |
||||
|
3. প্ৰপত্ৰ 16A – বেতনৰ বাহিৰে আন আয়ৰ ওপৰত কৰ TDS-ৰ বাবে আয়কৰ অধিনিয়ম, 1961-ৰ ধাৰা 203-ৰ অধীনত প্ৰমাণপত্ৰ |
||||
|
4. |
||||
|
5. প্ৰপত্ৰ 10E - বেতন বকেয়া হিচাপে বা আগতীয়াকৈ পৰিশোধিত কৰা হʼলে ধাৰা 89(1)ৰ অধীনত ৰেহাই দাবী কৰাৰ বাবে আয়ৰ বিৱৰণ প্রস্তুত কৰাৰ প্ৰপত্ৰ |
||||
|
6. প্ৰপত্ৰ 3CB-3CD |
||||
|
7. প্ৰপত্ৰ 3CEB |
||||
|
8. প্ৰপত্ৰ 3CE |
||||
|
AY 2025-26-ৰ বাবে কৰৰ শ্লেবসমূহ***
- বিত্ত অধিনিয়ম 2024-য়ে AY 2024-25-ৰ পৰা কাৰ্যকৰী হোৱাকৈ ধাৰা 115BAC-ৰ বিধানসমূহ সংশোধন কৰিছে যাতে ব্যক্তি, HUF, AOP (যি সমবায় সমিতি নহয়), BOI বা কৃত্ৰিম ন্যায়িক ব্যক্তি কৰদাতাৰ বাবে নতুন কৰ ব্যৱস্থাক ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা কৰি তুলিব পৰা যায়। অৱশ্যে, যোগ্য কৰদাতাসকলৰ ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা আঁতৰি পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত কৰ প্ৰদান কৰিবলৈ বাছনি কৰাৰ বিকল্প আছে। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাই নতুন কৰ ব্যৱস্থা আৰম্ভ কৰাৰ আগতে প্ৰচলিত থকা আয়কৰ গণনা আৰু শ্লেবসমূহৰ ব্যৱস্থাক বুজায়। পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত, কৰদাতাসকলৰ ওচৰত বিভিন্ন কৰ কৰ্তন আৰু ৰেহাই দাবী কৰাৰ বিকল্প আছে।
- "অব্যৱসায়িক ক্ষেত্ৰসমূহত", ব্যৱস্থাটো বাছি লোৱাৰ বিকল্প প্ৰতি বছৰে পোনপটীয়াকৈ ITR-ত বাছনি কৰিব পাৰি আৰু এনে ITR ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত নিৰ্দিষ্ট কৰা নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে ফাইল কৰিব লাগিব।
- ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা আয় থকা যোগ্য কৰদাতাৰ ক্ষেত্ৰত যদি কৰদাতাই কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা আঁতৰি যাব বিচাৰে, তেন্তে তেওঁলোকে আয়ৰ ৰিটাৰ্ণ উপস্থাপন কৰিবৰ বাবে ধাৰা 139(1)ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত তাৰিখত বা তাৰ আগতে প্ৰপত্ৰ-10-IEA উপস্থাপন কৰিব লাগিব। লগতে, এনে বিকল্প প্ৰত্যাহাৰ কৰাৰ উদ্দেশ্যে অৰ্থাৎ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা অনিৰ্বাচন কৰাটোও প্ৰপত্ৰ নং.10-IEA প্ৰস্তুত কৰি কৰা হ'ব। অৱশ্যে, পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ পৰা আঁতৰি ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থাত পুনৰ প্ৰৱেশ কৰাৰ বিকল্পটো পৰৱৰ্তী AY-তহে উপলব্ধ হʼব আৰু ব্যৱসায় আৰু বৃত্তিৰ পৰা আয় হোৱা যোগ্য কৰদাতাসকলৰ বাবে জীৱনকালত মাত্ৰ এবাৰহে উপলব্ধ হʼব।
- প্ৰৱাসী ব্যক্তিৰ বাবে কৰৰ হাৰসমূহ নিম্নলিখিত ধৰণৰ:
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থা |
ধাৰা 115BAC (1A)ৰ অধীনত ডিফল্ট কৰ ব্যৱস্থা |
||||
আয়কৰ শ্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
*অধিভাৰ |
আয়কৰ শ্লেব |
আয়কৰ হাৰ |
*অধিভাৰ |
₹ 2,50,000 লৈকে |
শূন্য |
শূন্য |
₹ 3,00,000 লৈকে |
শূন্য |
শূন্য |
₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000 |
₹ 2,50,000-তকৈ অধিকত 5% |
শূন্য |
₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000 |
₹ 3,00,000-তকৈ অধিকত 5% |
শূন্য |
₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 12,500 + ₹ 5,00,000-তকৈ অধিকত 20% |
শূন্য |
₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 20,000 + ₹ 7,00,000-তকৈ অধিকত 10% |
শূন্য |
₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
শূন্য |
₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000 |
₹ 50,000 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 15% |
শূন্য |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
10% |
₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000 |
₹ 80,000 + ₹ 12,00,000-তকৈ অধিকত 20% |
শূন্য |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
15% |
₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
শূন্য |
₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000 |
₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
25% |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
10% |
₹ 500,00,000-তকৈ অধিক |
₹ 1,12,500 + ₹ 10,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
37% |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
15% |
|
|
|
₹ 200,00,001-তকৈ অধিক |
₹ 1,40,000 + ₹ 15,00,000-তকৈ অধিকত 30% |
25% |
*টোকা: 25% আৰু 37%-ৰ বৰ্ধিত অধিভাৰ, যিটোৱে হয়, ধাৰা 111A, 112, 112A আৰু লাভাংশ আয়ৰ অধীনত কৰযোগ্য আয়ৰ ওপৰত আৰোপ কৰা নহয়, যদিহে প্ৰৱাসী বাসিন্দাৰ ওপৰত প্ৰযোজ্য হয়। সেয়েহে, ধাৰা 115A, 115AB, 115AC, 115ACA আৰু 115E-ৰ অধীনত কৰযোগ্য আয়ৰ বাহিৰে এনে আয়সমূহৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰিব লগীয়া কৰৰ ওপৰত অধিভাৰৰ সৰ্ব্বোচ্চ হাৰ 15% হ’ব।
**টোকা : পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত, প্ৰৱাসী বাসিন্দাৰ বাবে কৰৰ হাৰ কৰদাতাৰ জন্ম তাৰিখ নিৰ্বিশেষে ওপৰত উল্লেখ কৰাৰ দৰে হʼব।
***টোকা: দুয়োটা কৰ ব্যৱস্থাতে, আয়কৰ আৰু অধিভাৰৰ পৰিমাণৰ ওপৰত (যদি আছে) স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষা উপকৰ @ 4% হাৰত পৰিশোধ কৰিব লাগিব।
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত অৰ্জিত আয় ক্ৰমে ₹ 50 লাখ, ₹ 1 কোটি, ₹ 2 কোটি বা ₹ 5 কোটিতকৈ অধিক হʼলে আৰু নতুন কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত আয় ক্ৰমে ₹ 50 লাখ, ₹ 1 কোটি আৰু ₹ 2 কোটিতকৈ অধিক হʼলে অধিভাৰৰ পৰা তলত দিয়া ধৰণে প্ৰান্তিক ৰেহাই দাবী কৰিব পাৰি:
নেট আয়ৰ পৰিসৰ |
প্ৰান্তিক ৰেহাই |
|
(টকা)তকৈ অধিক |
(টকা)তকৈ অধিক নহয়
|
|
50 লাখ |
1 কোটি |
আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি, 50 লাখ টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিতকৈ দুয়োটা কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত 50 লাখ টকাতকৈ অধিক হোৱা আয়তকৈ বেছি হʼব নোৱাৰে। |
1 কোটি |
2 কোটি |
আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি, 1 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিতকৈ দুয়োটা কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত 1 কোটি টকাতকৈ অধিক হোৱা আয়তকৈ বেছি হʼব নোৱাৰে। |
2 কোটি |
5 কোটি |
আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি, 2 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিতকৈ দুয়োটা কৰ ব্যৱস্থাৰ অধীনত 2 কোটি টকাতকৈ অধিক হোৱা আয়তকৈ বেছি হʼব নোৱাৰে। |
5 কোটি |
– |
আয়কৰ আৰু অধিভাৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা ধনৰাশি, 5 কোটি টকাৰ মুঠ আয়ত আয়কৰ হিচাপে পৰিশোধ কৰিব লগা মুঠ ধনৰাশিতকৈ পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত 5 কোটি টকাতকৈ অধিক হোৱা আয়তকৈ বেছি হʼব নোৱাৰে। |
বিনিয়োগ / পৰিশোধ / আয় যাৰ ওপৰত মই কৰ লাভ প্ৰাপ্ত কৰিব পাৰোঁ
ধাৰা 115BAC-ৰ অধীনত নতুন কৰ ব্যৱস্থা বাছনি কৰা কৰদাতাৰ বাবে তলত দিয়া কৰ্তনসমূহ উপলব্ধ হ'ব:
- ধাৰা 24(b) – গৃহ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তিৰ আয়ৰ পৰা কৰ্তন:
সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি |
ঋণৰ উদ্দেশ্য |
অনুমোদনযোগ্য (সৰ্বোচ্চ সীমা) |
ITR-ত ফাইল পূৰণ কৰিবলগীয়া বিৱৰণসমূহ |
ভাড়ালৈ দিয়া |
গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় |
কোনো সীমা অবিহনে প্ৰকৃত মূল্য (কিন্তু যদি “গৃহ সম্পত্তিৰ পৰা আয়” শীৰ্ষৰ অধীনত লোকচান থাকে তেন্তে অনুসূচী CYLA-ৰ অন্য কোনো শীৰ্ষৰ বিপৰীতে সমাযোজন কৰা কৰিব নোৱাৰি আৰু পৰৱৰ্তী বৰ্ষসমূহলৈ আগলৈ লৈ যাব নোৱাৰি) |
• বেংক / বেংকৰ বাহিৰে অন্য প্ৰতিষ্ঠানৰ পৰা লোৱা ঋণ • বেংক / প্ৰতিষ্ঠান / ব্যক্তিৰ নাম, যাৰ পৰা ঋণ লোৱা হৈছে • ঋণ একাউণ্ট নম্বৰ। • ঋণ অনুমোদনৰ তাৰিখ • ঋণৰ মুঠ ধনৰাশি • বিত্তীয় বৰ্ষৰ অন্তিম তাৰিখত বাকী থকা ঋণ • ধাৰা 24(b)ৰ অধীনত ধাৰ লোৱা মূলধনৰ ওপৰত সুত |
পুৰণি কৰ ব্যৱস্থাত কৰ কৰ্তনসমূহ
- ধাৰা 24(b) – গৃহ ঋণ আৰু গৃহ উন্নীতকৰণ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ ওপৰত গৃহ সম্পত্তিৰ আয়ৰ পৰা কৰ্তন। স্ৱ-দখলীকৃত সম্পত্তিৰ ক্ষেত্ৰত, গৃহ ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুত কৰ্তনৰ উৰ্ধসীমা হৈছে ₹ 2 লাখ। 24(b) ধাৰাৰ অধীনত অনুমোদিত ঋণৰ ওপৰত সুত তলত তালিকাভুক্ত কৰা হৈছে:
সম্পত্তিৰ প্ৰকৃতি |
ঋণ কেতিয়া লোৱা হৈছিল |
ঋণৰ উদ্দেশ্য |
অনুমোদনযোগ্য (সৰ্বোচ্চ সীমা) |
প্ৰয়োজনীয় বিৱৰণসমূহ |
স্ব-দখলীকৃত |
1/04/1999 তাৰিখে বা তাৰ পাছত |
গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় |
₹ 2,00,000 |
• বেংক / বেংকৰ বাহিৰে অন্য প্ৰতিষ্ঠানৰ পৰা লোৱা ঋণ • বেংক / প্ৰতিষ্ঠান / ব্যক্তিৰ নাম, যাৰ পৰা ঋণ লোৱা হৈছে • ঋণ একাউণ্ট নম্বৰ। • ঋণ অনুমোদনৰ তাৰিখ • ঋণৰ মুঠ ধনৰাশি • বিত্তীয় বৰ্ষৰ অন্তিম তাৰিখত বাকী থকা ঋণ • ধাৰা 24(b)ৰ অধীনত ধাৰ লোৱা মূলধনৰ ওপৰত সুত |
1/04/1999 তাৰিখে বা তাৰ পাছত |
গৃহ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে |
₹ 30,000 |
||
1/04/1999 তাৰিখৰ আগতে |
গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় |
₹ 30,000 |
||
1/04/1999 তাৰিখৰ আগতে |
গৃহ সম্পত্তিৰ মেৰামতিৰ বাবে |
₹ 30,000 |
||
ভাড়ালৈ দিয়া |
যিকোনো সময়ত |
গৃহ সম্পত্তি নিৰ্মাণ বা ক্ৰয় |
কোনো সীমা অবিহনে প্ৰকৃত মূল্য |
আয়কৰ অধিনিয়মৰ অধ্যায় VIA-ৰ অধীনত নিৰ্ধাৰিত কৰ কৰ্তনসমূহ
ধাৰা 80C, 80CCC, 80CCD (1) |
||||||||
এইবোৰৰ বাবে কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন
|
অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰক;
1. যদি আপুনি ধাৰা 80 CCD (1), 80 CCD (1B)-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিব বিচাৰে তেন্তে আপুনি তলত বিৱৰণসমূহ প্ৰদান কৰিব লাগিব:
• বৰঙণিৰ পৰিমাণ
• কৰদাতাৰ PRAN।
ধাৰা 80CCD(1B) |
||||
80CCD (1)ৰ অধীনত দাবী কৰা কৰ্তনৰ বাহিৰে, কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পেঞ্চন আঁচনিলৈ কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন |
|
ধাৰা 80D |
||||||||||||||||||||
স্বাস্থ্য বীমা প্ৰিমিয়াম আৰু প্ৰতিৰোধমূলক স্বাস্থ্য পৰীক্ষাত কৰা পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন
বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ ওপৰত হোৱা চিকিৎসামূলক ব্যয়ৰ বাবে কৰ্তন, যদি স্বাস্থ্য বীমা সুৰক্ষাৰ ওপৰত কোনো প্ৰিমিয়াম পৰিশোধ কৰা হোৱা নাই
|
টোকা:
ধাৰা 80D-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰা কৰদাতাসকলে তলত দিয়া ধৰণে বিৱৰণসমূহ প্ৰদান কৰিব লাগিব:
• বীমাকৰ্তা (বীমা কোম্পানী)ৰ নাম
• পলিচি নম্বৰ
• স্বাস্থ্য বীমাৰ পৰিমাণ
80E |
|||
নিজৰ বা আত্মীয়ৰ উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে লোৱা ঋণত কৰা সুত পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন |
|
টোকা:
ধাৰা 80E-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিবৰ বাবে, তলৰ বিৱৰণসমূহ ITR-ত প্ৰদান কৰিব লাগিব:
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ পৰা লোৱা ঋণ
• প্ৰতিষ্ঠান / বেংকৰ নাম, যাৰ পৰা ঋণ লোৱা হয়
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ ঋণ একাউণ্ট নম্বৰ
• ঋণ অনুমোদনৰ তাৰিখ
• ঋণৰ মুঠ ধনৰাশি
• বিত্তীয় বৰ্ষৰ অন্তিম তাৰিখত বাকী থকা ঋণ
• 80E ধাৰাৰ অধীনত সুত
অনুগ্ৰহ কৰি মন কৰিব যে ধাৰা 24(b)ৰ সীমা শেষ হ’লেহে ধাৰা 80E-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিব পাৰি।
80EE |
|||
আৱাসিক গৃহ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ বাবদ সুত পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন, য'ত ঋণটো 1 এপ্ৰিল 2016 তাৰিখৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2017 তাৰিখৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয় |
|
টোকা:
ধাৰা 80EE-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিবৰ বাবে, তলৰ বিৱৰণসমূহ ITR-ত প্ৰদান কৰিব লাগিব:
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ পৰা লোৱা ঋণ
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ নাম, যাৰ পৰা ঋণ লোৱা হৈছে
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ ঋণ একাউণ্ট নম্বৰ
• ঋণ অনুমোদনৰ তাৰিখ
• ঋণৰ মুঠ ধনৰাশি
• বিত্তীয় বৰ্ষৰ অন্তিম তাৰিখত বাকী থকা ঋণ
• 80EE ধাৰাৰ অধীনত ঋণ
80EEA |
|||
প্ৰথমবাৰৰ বাবে আৱাসিক গৃহ সম্পত্তি অধিগ্ৰহণৰ বাবে লোৱা ঋণৰ ওপৰত সুত পৰিশোধৰ বাবে কৰ্তন, য'ত ঋণটো 1 এপ্ৰিল 2019 তাৰিখৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2022 তাৰিখৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয় আৰু ইয়াৰ বাবে ধাৰা 80EE-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিব নালাগিব |
|
টোকা:
ধাৰা 80EEA-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিবৰ বাবে, তলৰ বিৱৰণসমূহ ITR-ত প্ৰদান কৰিব লাগিব:
• আৱাসিক গৃহ সম্পত্তিৰ ষ্টাম্প মূল্য
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ পৰা লোৱা ঋণ
• বেংক/ প্ৰতিষ্ঠানৰ নাম, যাৰ পৰা ঋণ লোৱা হৈছে
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ ঋণ একাউণ্ট নম্বৰ।
• ঋণ অনুমোদনৰ তাৰিখ
• ঋণৰ মুঠ ধনৰাশি
• বিত্তীয় বৰ্ষৰ অন্তিম তাৰিখত বাকী থকা ঋণ
• 80EEA ধাৰাৰ অধীনত সুত
মন কৰিব যে ধাৰা 24(b)ৰ সীমা শেষ হ’লেহে ধাৰা 80EEA-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিব পাৰি। লগতে, ঋণ অনুমোদনৰ তাৰিখ আৰু অন্যান্য যোগ্য চৰ্তাৱলীৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি কৰদাতাই 80EE বা 80EEA দাবী কৰিব পাৰে।
80EEB |
|||
বৈদ্যুতিক বাহন ক্ৰয়ৰ বাবে লোৱা ঋণৰ ওপৰত পৰিশোধ কৰা সুতৰ বাবে কৰ্তন, য'ত ঋণটো 1 এপ্ৰিল 2019 তাৰিখৰ পৰা 31 মাৰ্চ 2023 তাৰিখৰ ভিতৰত অনুমোদন কৰা হয় |
|
টোকা:
ধাৰা 80EEB-ৰ অধীনত কৰ্তন দাবী কৰিবৰ বাবে, তলৰ বিৱৰণসমূহ ITR-ত প্ৰদান কৰিব লাগিব:
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ পৰা লোৱা ঋণ
• বেংক/ প্ৰতিষ্ঠানৰ নাম, যাৰ পৰা ঋণ লোৱা হৈছে
• বেংক/প্ৰতিষ্ঠানৰ ঋণ একাউণ্ট নম্বৰ।
• ঋণ অনুমোদনৰ তাৰিখ
• ঋণৰ মুঠ ধনৰাশি
• বিত্তীয় বৰ্ষৰ অন্তিম তাৰিখত বাকী থকা ঋণ
• 80EEB ধাৰাৰ অধীনত সুত
• বাহনৰ পঞ্জীয়ন নম্বৰ।
80G |
||||||||||||
কিছুমান পুঁজি, দাতব্য প্ৰতিষ্ঠান আদিত কৰা দানৰ বাবে কৰ্তন। দান নিম্নলিখিত শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:
টোকা: ₹2,000-তকৈ অধিক নগদ ধন হিচাপে দান দিয়া ধনৰ সন্দৰ্ভত এই ধাৰাৰ অধীনত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব। |
80GG |
|||
ঘৰৰ বাবে পৰিশোধ কৰা ভাড়াৰ বাবে কৰ্তন আৰু কেৱল যাৰ বাবে HRA বেতনৰ অংশ নহয় তেওঁলোকৰ বাবে প্ৰযোজ্য নিম্নলিখিতবোৰৰ ভিতৰত ন্যূনতমটো কৰ্তন হিচাপে অনুমোদিত কৰা হ'ব:
|
80GGA |
|||||
বৈজ্ঞানিক গৱেষণা বা গ্ৰামীণ বিকাশৰ বাবে কৰা দানৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন। দান নিম্নলিখিত শ্ৰেণীসমূহৰ অধীনত কৰ্তনৰ বাবে যোগ্য:
টোকা: ₹ 2,000-তকৈ অধিক নগদ ধন হিচাপে দান দিয়া ধনৰ সন্দৰ্ভত বা যদি সৰ্বমুঠ আয়ত ব্যৱসায় / বৃত্তিৰ লাভ / মুনাফাৰ পৰা হোৱা আয় অন্তৰ্ভুক্ত হয় তেনেহ'লে এই ধাৰাৰ অধীনত কোনো কৰ্তনৰ অনুমতি দিয়া নহ'ব। |
80GGC |
|||
ৰাজনৈতিক দল বা নিৰ্বাচনী ন্যাসত বৰঙণি হিচাপে আগবঢ়োৱা ধনৰ বাবে কৰ্তন |
|
80IA |
|
|||||
এটা প্ৰতিষ্ঠানৰ লাভৰ সন্দৰ্ভত ধাৰা 80-IA(4)(iv)ত উল্লেখ কৰা কৰ্তন [শক্তি]। |
|
|||||
80IB |
|||||||
আন্তঃগাঁথনি উন্নয়নৰ আণ্ডাৰটেকিঙৰ বাহিৰে আন নিৰ্দিষ্ট ঔদ্যোগিক আণ্ডাৰটেকিঙৰ পৰা লাভ আৰু মুনাফাৰ বাবে কৰ্তন- এইটো বিহিত কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা অনুমোদিত হোৱা AY-ৰ পৰা 10 বছৰলৈকে লাভৰ 100% (যদি 31 মাৰ্চ, 2000 তাৰিখৰ পাছত কিন্তু 1 এপ্ৰিল, 2007 তাৰিখৰ আগতে অনুমোদিত হয়)।
|
80IE |
|||
উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহত স্থাপন কৰা কিছুমান প্ৰতিষ্ঠানলৈ কৰ্তন (কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে) |
|
80JJA |
|||
জৈৱ পচনযোগ্য আৱৰ্জনা সংগ্ৰহ আৰু প্ৰক্ৰিয়াকৰণৰ ব্যৱসায়ৰ পৰা লাভ আৰু মুনাফাৰ সন্দৰ্ভত কৰ্তন (কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে) |
|
80JJAA |
|||
নতুন শ্ৰমিক/কৰ্মচাৰীৰ নিযুক্তিৰ ক্ষেত্ৰত কৰ্তন, ধাৰা 44AB প্ৰযোজ্য হোৱা (কিছুমান চৰ্ত সাপেক্ষে) কৰদাতাৰ বাবে প্ৰযোজ্য। |
|
80TTA |
|||
ব্যক্তি (বয়োজ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ বাহিৰে) / HUF-ৰ দ্বাৰা সঞ্চয় বেংক একাউণ্টৰ ওপৰত প্ৰাপ্ত সুতৰ ওপৰত কৰ্তন। |
|