search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

1. অৱলোকন

মুঠ আয়কৰ দায়বদ্ধতা এটা নিৰ্দিষ্ট বিত্তীয় বৰ্ষত উপাৰ্জন কৰা মুঠ উপাৰ্জনৰ ওপৰত গণনা কৰা হয়। অৱশ্যে, যদি নিৰ্দিষ্ট বিত্তীয় বৰ্ষৰ আয়ত বেতন হিচাপে অগ্ৰিম ধন বা বকেয়া পৰিশোধ অন্তৰ্ভুক্ত থাকে তেন্তে, আয়কৰ আইনে কৰ দায়বদ্ধতাৰ অতিৰিক্ত বোজাৰ বাবে ৰেহাইৰ (ধাৰা 89-ৰ অধীনত) অনুমতি প্ৰদান কৰে।

এনে ৰেহাই দাবী কৰিবলৈ 10E প্ৰপত্ৰ ফাইল কৰিব লাগিব। আয়কৰ ৰিটাৰ্ণ ফাইল কৰাৰ আগতে 10E প্ৰপত্ৰ ফাইল কৰাটো বাঞ্ছনীয়। উক্ত প্ৰপত্ৰখন ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত ফাইল কৰাৰ বাবে উপলব্ধ। যদি 10E প্ৰপত্ৰ ফাইল কৰা নহয় আৰু কৰদাতাই ধাৰা 89-ৰ অধীনত ৰেহাই দাবী কৰে, ফাইল কৰা ITR প্ৰক্ৰিয়াকৰণ কৰা হ'ব কিন্তু দাবী কৰা ৰেহাইৰ অনুমতি দিয়া নহয়। দৰমহাৰ অধীনত বকেয়া/অগ্ৰিম আয়ৰ ওপৰত কৰ ৰেহাই দাবী কৰিবলৈ 10E প্ৰপত্ৰ দাখিল কৰাটো বাধ্যতামূলক।


10E প্ৰপত্ৰ কেৱল অনলাইন মোডৰ জৰিয়তে দাখিল কৰিব পাৰি।


2. এই সেৱা লাভ কৰাৰ বাবে পূৰ্ব আৱশ্যকতাসমূহ

  • আপুনি ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত পঞ্জীভুক্ত ব্যৱহাৰকাৰী হ'ব লাগিব
  • কৰদাতাৰ PAN-ৰ স্থিতি "সক্ৰিয়" হোৱা উচিত

3. প্ৰপত্ৰৰ সবিশেষ


3.1 উদ্দেশ্য


ধাৰা 89-ৰ অধীনত আয়কৰ অধিনিয়মে এগৰাকী কৰদাতাক এটা বিত্তীয় বৰ্ষত কৰদাতাজনে বেতন বা পাৰিবাৰিক পেঞ্চনৰ সলনি অগ্ৰিম বা বকেয়াৰ দ্বাৰা লাভ কৰা যিকোনো বেতন বা লাভৰ ক্ষেত্ৰত ৰেহাই প্ৰদান কৰে। এই ৰেহাই অনুমোদিত কৰা হয় কিয়নো মূল্যায়ন কৰা মুঠ আয় অন্যথা যি হাৰত মূল্যায়ন কৰা হ’লহেঁতেন তাতকৈ অধিক হʼলহেঁতেন। 10E প্ৰপত্ৰত আপোনাৰ আয়ৰ বিৱৰণ প্ৰদান কৰি এনে ৰেহাই দাবী কৰিব পাৰি।


3.2 কোন ব্যক্তিয়ে ইয়াৰ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে?


ই-ফাইলিং পʼৰ্টেলত এজন ব্যক্তি হিচাপে সকলো পঞ্জীভুক্ত ব্যৱহাৰকাৰীয়ে আয়কৰ আইন, 1961-ৰ ধাৰা 89 অনুসৰি ৰেহাই দাবী কৰাৰ বাবে 10E-ত তেওঁলোকৰ আয়ৰ বিৱৰণ প্ৰদান কৰিব পাৰে।


3.3 প্ৰপত্ৰৰ এক আভাস


10E প্ৰপত্ৰৰ সাতটা অংশ আছে:

  1. অনুবন্ধ I - বকেয়া বেতন / বকেয়া হিচাপে পোৱা পাৰিবাৰিক পেঞ্চন
  2. অনুবন্ধ I - আগতীয়াকৈ পোৱা বেতন / পাৰিবাৰিক পেঞ্চন
  3. অনুবন্ধ II আৰু IIA – অতীতৰ সেৱাৰ ক্ষেত্ৰত পাৰিতোষিক হিচাপে পৰিশোধ
  4. অনুবন্ধ III – 3 বছৰতকৈ অধিক নোহোৱা নিৰন্তৰ সেৱাৰ পাছত বা নিযুক্তিৰ ম্যাদ উকলি নোযোৱা কাৰ্যকাল 3 বছৰতকৈ কম নোহোৱাৰ ক্ষেত্ৰত নিয়োজনৰ অৱসান বা এই সম্পৰ্কত নিয়োগকৰ্তা বা পূৰ্বৱৰ্তী নিয়োগকৰ্তাৰ পৰা ক্ষতিপূৰণ হিচাপে লাভ কৰা পৰিশোধ।
  5. অনুবন্ধ IV – পেঞ্চনৰ বিনিময়

প্ৰাপ্ত পৰিমাণৰ প্ৰকৃতিৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি, 10E প্ৰপত্ৰ ফাইলিং কৰোতে উপযুক্ত অনুবন্ধ বাছনি কৰিব লাগে।

4. পৰ্যায়ক্ৰমিক নিৰ্দেশনা

পদক্ষেপ 1: আপোনাৰ ব্যৱহাৰকাৰী ID আৰু পাছৱৰ্ডৰ দ্বাৰা ই-ফাইলিং প'ৰ্টেলত লগইন কৰক।

1

 

পদক্ষেপ 2: ব্যৱহাৰকাৰী ID (PAN) আৰু পাছৱৰ্ড প্ৰবিষ্ট কৰক।

2

 

পদক্ষেপ 3 : ই-ফাইল >আয়কৰ প্ৰপত্ৰ > আয়কৰ প্ৰপত্ৰ ফাইল কৰকলৈ যাওক

3

 

পদক্ষেপ 4 : প্ৰপত্ৰ 10E বাছনি/অনুসন্ধান কৰক

4

 

পদক্ষেপ 5: AY বাছনি কৰক আৰু অব্যাহত ৰাখক বিকল্পত ক্লিক কৰক।

5

 

পদক্ষেপ 6: আৰম্ভ কৰোঁ আহক বিকল্পত ক্লিক কৰক

6


পদক্ষেপ 7 : আয়ৰ বিশদ বিৱৰণ সম্পৰ্কে প্ৰযোজ্য সামগ্ৰীবোৰ বাছনি কৰক

7

 

পদক্ষেপ 8: ব্যক্তিগত তথ্য নিশ্চিত কৰক আৰু ছেভ কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক।

টোকা: অনুগ্ৰহ কৰি নিশ্চিত কৰক যে আৱাসিক স্থিতিসহ "মোৰ প্ৰ'ফাইল" শাখাৰ অধীনত সকলো বাধ্যতামূলক বিৱৰণ সম্পূৰ্ণ হৈছে। আপুনি "মোৰ প্ৰ'ফাইল" হাইপাৰলিংকত ক্লিক কৰি আপোনাৰ যোগাযোগৰ বিৱৰণ আৰু আৱাসিক স্থিতি সলনি কৰিব পাৰে।

8

 

পদক্ষেপ 9.1.a: ব্যক্তিগত তথ্যৰ টেব এতিয়া নিশ্চিত কৰা হৈছে, বকেয়া বেতন/পাৰিবাৰিক পেঞ্চনত ক্লিক কৰক (যদি আপোনাৰ বাবে প্ৰযোজ্য হয়)

a

 

পদক্ষেপ 9.1.b: এই অংশত বকেয়া হিচাপে পোৱা বেতন / পাৰিবাৰিক পেঞ্চনৰ সাধাৰণ বিৱৰণ আছে।

বিৱৰণ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু ছেভ কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক

"বকেয়া হিচাপে পোৱা বেতন/পাৰিবাৰিক পেঞ্চন" ক্ষেত্ৰৰ বিৱৰণবোৰ তালিকা A-ত প্ৰদান কৰা তথ্যৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি ক্ৰমিক নং 6-ৰ পিছত যোগ কৰিব লাগিব। "বিভিন্ন পূৰ্বৱৰ্তী বৰ্ষ সম্পৰ্কীয় বকেয়া হিচাপে পোৱা বেতন/পাৰিবাৰিক পেঞ্চনৰ বিৱৰণ"।

b

 

পদক্ষেপ 9.2.a: বকেয়া বেতন টেব এতিয়া নিশ্চিত কৰা হৈছে, অগ্ৰিম বেতন বিকল্পত ক্লিক কৰক (যদি আপোনাৰ বাবে প্ৰযোজ্য হয়)

a

 

পদক্ষেপ 9.2.b: এই অংশত আগতীয়াকৈ পোৱা দৰমহা/পাৰিবাৰিক পেঞ্চনৰ সাধাৰণ বিৱৰণ আছে।

বিৱৰণ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু ছেভ কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক

"আগতীয়াকৈ লাভ কৰা বেতন" ক্ষেত্ৰৰ বিৱৰণবোৰ তালিকা A-ত প্ৰদান কৰা তথ্যৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি ক্ৰমিক নং 6-ৰ পিছত যোগ কৰিব লাগিব। "বিভিন্ন পূৰ্বৱৰ্তী বছৰৰ সৈতে সম্পৰ্কিত অগ্ৰিম বেতন/পাৰিবাৰিক পেঞ্চনৰ বিৱৰণ"।

b

 

পদক্ষেপ 9.3.a : অগ্ৰিম বেতনৰ টেব এতিয়া নিশ্চিত কৰা হৈছে, পাৰিতোষিকত ক্লিক কৰক (যদি আপোনাৰ বাবে প্ৰযোজ্য হয়)

a

 

পদক্ষেপ 9.3.b : এই অংশত অতীতৰ সেৱাৰ সন্দৰ্ভত পাৰিতোষিকৰ ৰূপত কৰা পৰিশোধৰ সাধাৰণ বিৱৰণ আছে।

বিৱৰণ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু ছেভ কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক

b

 

 

পদক্ষেপ 9.4.a : পাৰিতোষিক টেব এতিয়া নিশ্চিত কৰা হৈছে, নিয়োজনৰ অৱসান টেবত ক্ষতিপূৰণ বিকল্পত ক্লিক কৰক (যদি আপোনাৰ বাবে প্ৰযোজ্য হয়)

a

 

পদক্ষেপ 9.4.b : এই অংশত 3 বছৰতকৈ অধিক নোহোৱা নিৰন্তৰ সেৱাৰ পাছত বা নিযুক্তিৰ ম্যাদ উকলি নোযোৱা কাৰ্যকাল 3 বছৰতকৈ কম নোহোৱাৰ ক্ষেত্ৰত নিয়োজনৰ অৱসান বা এই সম্পৰ্কত নিয়োগকৰ্তা বা পূৰ্বৱৰ্তী নিয়োগকৰ্তাৰ পৰা ক্ষতিপূৰণ হিচাপে লাভ কৰা পৰিশোধৰ সাধাৰণ বিৱৰণ আছে।

b

নিয়োজনৰ অৱসান টেবত ক্ষতিপূৰণৰ বিৱৰণ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু ছেভ কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক

 

পদক্ষেপ 9.5.a : নিয়োজনৰ অৱসানৰ ক্ষতিপূৰণ টেব এতিয়া নিশ্চিত কৰা হৈছে, পেঞ্চনৰ বিনিময় টেবত ক্লিক কৰক (যদি আপোনাৰ বাবে প্ৰযোজ্য হয়)

a

 

পদক্ষেপ 9.5.b: এই অংশত পেঞ্চনৰ বিনিময়ত পৰিশোধৰ সাধাৰণ বিৱৰণ আছে।

পেঞ্চনৰ বিনিময় টেবত বিৱৰণ প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু ছেভ কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক

b

 

পদক্ষেপ 10: পেঞ্চনৰ বিনিময় টেব এতিয়া নিশ্চিত কৰা হৈছে, সত্যাপনকৰণ টেবত ক্লিক কৰক

10

 

পদক্ষেপ 11 : চেক বক্স বাছনি কৰক, স্থান প্ৰবিষ্ট কৰক আৰু ছেভ কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক

11

পদক্ষেপ 12: সকলো টেব এতিয়া নিশ্চিত কৰা হৈছে। প্রিভিউ বিকল্পত ক্লিক কৰক

12

 

পদক্ষেপ 13 : এয়া হৈছে প্ৰপত্ৰখনৰ প্রিভিউ। ই-সত্যাপন কৰিবলৈ আগবাঢ়ক বিকল্পত ক্লিক কৰক, যদিহে প্রিভিউত বিৱৰণসমূহ শুদ্ধ হয়, অন্যথা আপুনি বিৱৰণসমূহ সম্পাদনা কৰিব পাৰে।

13

 

পদক্ষেপ 14 : আপুনি সত্যাপনকৰণৰ যিকোনো পদ্ধতিৰ জৰিয়তে প্ৰপত্ৰখন ই-সত্যাপন কৰিব পাৰে।

14

 

ই-সত্যাপনৰ পাছত, প্ৰপত্ৰ 10E দাখিল কৰা হ'ব। স্বীকৃতি নম্বৰ সৃষ্টি কৰা হ'ব আৰু পঞ্জীভুক্ত ই-মেইল ID আৰু ম'বাইল নম্বৰত প্ৰেৰণ কৰা হ'ব।

b