ଗ୍ରାହକ ଯୋଡନ୍ତୁ (ERI ଦ୍ୱାରା) > ଉପଭୋକ୍ତା ମାନୁଆଲ୍
1. ଅବଲୋକନ
ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ସମସ୍ତ ପ୍ରକାର 1 ପଞ୍ଜୀକୃତ ERI ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ପାଇଁ ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ ସେବା ଉପଲବ୍ଧ। ଏହି ସେବା ସହିତ, ଆପଣ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମ ଦାଖଲ କରିବା ସହିତ ସେମାନଙ୍କ ତରଫରୁ କିଛି କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ପଞ୍ଜୀକୃତ PAN ଉପଭୋକ୍ତା ଯୋଡିବାକୁ ସମର୍ଥ ହେବେ।
ଏହା ବ୍ୟତୀତ, (1ମ ପ୍ରକାର) ERIମାନେ କରଦାତା ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇନଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ରେ ସେମାନଙ୍କର ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ିବା ସମୟରେ କରଦାତା (PAN ଉପଭୋକ୍ତା)ମାନଙ୍କୁ ପଞ୍ଜୀକୃତ କରାଇପାରିବେ।
ଏହି ସେବା ଦ୍ୱାରା (1ମ ପ୍ରକାର) ERIମାନେ ମଧ୍ୟ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ (ଲଗ୍ଇନ୍ ପରେ)ରେ ସକ୍ରିୟ / ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ବିବରଣୀ ଦେଖିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବେ।
ଆପଣଙ୍କର ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସଫଳତାର ସହିତ ଯୋଡ଼ିବା ପରେ, ଆପଣ ଯୋଡ଼ିଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ କାର୍ଯ୍ୟଗୁଡ଼ିକ କରିବାକୁ ସମର୍ଥ ହେବେ:
- ଆୟକର ଫର୍ମ ଦେଖିବା ଏବଂ ଫାଇଲ୍ କରିବା
- ସଂଶୋଧନ ସ୍ଥିତି ଦେଖିବା ଏବଂ ସଂଶୋଧନ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବା
- କର କାଟ ଅସଙ୍ଗତି ବିବରଣୀ ଦେଖିବା
- ସେବା ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବା (ଫେରସ୍ତ ପୁନଃ ଜାରି /ITR-V ଦାଖଲ କରିବାରେ ବିଳମ୍ବ ନିମନ୍ତେ କ୍ଷମା ପ୍ରାର୍ଥନା)
- ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିବା ଏବଂ ସେଗୁଡ଼ିକର ସ୍ଥିତି ଦେଖିବା
- ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ (ବଲ୍କ) ଫାଇଲ୍ କରିବା, ବଲ୍କ ଫାଇଲ୍ ହୋଇଥିବା ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦେଖିବା
- ପ୍ରାକ୍ ପୂରଣ ହୋଇଥିବା ତଥ୍ୟ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରିବା
- ବାର୍ଷିକ ସୂଚନା ବିବରଣୀ / 26AS ଦେଖିବା (ପରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ)
- ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଦେଖିବା (ପରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ)
- ବକେୟା କର ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତ୍ୟୁତ୍ତର ପ୍ରଦାନ କରିବା (ପରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ)
2। ଏହି ସେବା ପାଇବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକତାଗୁଡ଼ିକ
- ବୈଧ ୟୁଜର୍ ID ଏବଂ ପାସ୍ୱାର୍ଡ ଦ୍ୱାରା ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ERI
- କରଦାତାଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ିବା ପୂର୍ବରୁ ତାଙ୍କର ସହମତି।
ସାଧାରଣ ଆବଶ୍ୟକତା ବ୍ୟତୀତ, ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ିବାକୁ ଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ବର୍ଗ ଉପରେ ଆଧାର କରି ନିମ୍ନଲିଖିତ ସର୍ତ୍ତଗୁଡ଼ିକ ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ହେବ।
ବର୍ଣ୍ଣନା |
ପ୍ରାକ୍-ଆବଶ୍ୟକତା |
ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ PAN ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ଯୋଡ଼ିବା |
|
ଟିପ୍ପଣୀ:ଜଣେ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଜଣେ ଅଣ-ବ୍ୟକ୍ତିଗତ କରଦାତାଙ୍କୁ ଯୋଡ଼ିବା ସମୟରେ, କରଦାତାଙ୍କ ମୁଖ୍ୟ ଯୋଗାଯୋଗ ଇ-ଫାଇଲିଂ ସହିତ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ।
3. ପର୍ଯ୍ୟାୟ କ୍ରମିକ ମାର୍ଗଦର୍ଶିକା
ସୋପାନ 1: ବ୍ୟବହାରକାରୀ ID ଏବଂ ପାସୱାର୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରି ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 2: ଆପଣଙ୍କ ଡ୍ୟାସ୍ବୋର୍ଡରେ, ଗ୍ରାହକ ପରିଚାଳନା କରନ୍ତୁ > ମୋ ଗ୍ରାହକରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 3: ମୋ ଗ୍ରାହକ ପୃଷ୍ଠାରେ, ଆପଣ ସକ୍ରିୟ ଏବଂ ନିଷ୍କ୍ରିୟ କ୍ଲାଏଣ୍ଟ ବିବରଣୀ ଦେଖିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବେ। ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କୁ ଆପଣଙ୍କର ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡିବା ପାଇଁ ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 4: ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁପୃଷ୍ଠାରେ, ଆପଣ ଏହା କରିପାରିବେ:
ପଞ୍ଜୀକୃତ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ିବା |
ଧାରା 3.1 କୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ |
ଅଣପଞ୍ଜୀକୃତ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ିବା |
ଧାରା 3.2 କୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ |
3.1. ପଞ୍ଜୀକୃତ କରଦାତାଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ିବା
ସୋପାନ 1: ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ ପୃଷ୍ଠାରେ, କରଦାତାଙ୍କ PAN ଭରନ୍ତୁ ଏବଂ ଜନ୍ମ ତାରିଖ / ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତିକରଣ ତାରିଖ ଚୟନ କରନ୍ତୁ। ବୈଧିକରଣ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ଟିପ୍ପଣୀ: ଯଦି ଗ୍ରାହକଙ୍କ PAN ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଥାଏ, ତେବେ ଆପଣ PAN ଓ DOB ଭରିବା ସମୟରେ ପପ୍-ଅପ୍ ରେ ଏକ ଚେତାବନୀ ବାର୍ତ୍ତା ଦେଖିବେ ଯେ PAN କରଦାତାଙ୍କ ଆଧାର ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇନଥିବାରୁ ଏହା ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଅଟେ ।

ସୋପାନ 2: ସଫଳ ବୈଧିକରଣ ପରେ, ଯୋଡ଼ା ଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ଯେଉଁ ବିବରଣୀ ଏବଂ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ଆକ୍ସେସ୍ କରି ହେବ ତାହାର ସମୀକ୍ଷା କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 3: ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ ପୃଷ୍ଠାରେ, ବୈଧତା ଅବଧି ଚୟନ କରନ୍ତୁ (ବୈଧତାଠାରୁ ଏବଂ ବୈଧତା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ତାରିଖ ଚୟନ କରି) ଏବଂ ମୁଁ କରଦାତା (ଗ୍ରାହକ)ଙ୍କଠାରୁ ସ୍ୱାକ୍ଷରିତ ସହମତି ଗ୍ରହଣ କରିଛି ଚେକ୍ ବକ୍ସ ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଜାରି ରଖନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।


ଅନୁରୋଧ ସଫଳତାର ସହ ଦାଖଲ ହେବା ପରେ ଏକ ବିନିମୟ IDରେ ଏକ ସଫଳତା ବାର୍ତ୍ତା ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୁଏ। ଦୟାକରି ଭବିଷ୍ୟତ ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ବିନିମୟ ID ସାଇତି ରଖନ୍ତୁ। ପ୍ରାକ୍-ଲଗଇନ୍ 'ସେବା ଅନୁରୋଧ ସତ୍ୟାପନ କରନ୍ତୁ' କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ବ୍ୟବହାର କରି ପୋର୍ଟାଲ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ଅନୁରୋଧ ସତ୍ୟାପନ କରିବା ପାଇଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ କରଦାତାଙ୍କ ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରକୁ ଏକ ଅନୁରୋଧ ପଠାଯାଏ। କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଏହାର ଅନୁମୋଦନ ପରେ ସେ ଆପଣଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ି ହେବେ।

4.2. ଅଣପଞ୍ଜୀକୃତ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ିବା
ସୋପାନ 1: ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ ପୃଷ୍ଠାରେ, କରଦାତାଙ୍କ PAN ଭରନ୍ତୁ ଏବଂ ଜନ୍ମ ତାରିଖ / ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତି ତାରିଖ ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ବୈଧିକରଣ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 2: ଗୋଟିଏ ତ୍ରୁଟି ସନ୍ଦେଶକରଦାତା ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ନୁହଁନ୍ତିଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ। କରଦାତାଙ୍କୁ ଆପଣଙ୍କ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ିବା ପୂର୍ବରୁ ଆପଣ କରଦାତାଙ୍କୁ ପଞ୍ଜୀକୃତ କରାଇବାକୁ ହେବ।ବର୍ତ୍ତମାନ ପଞ୍ଜିକରଣ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 3: ଘୋଷଣା ପୃଷ୍ଠାରେ, ଯୋଡ଼ା ଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ଯେଉଁ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ଆକ୍ସେସ୍ କରିହେବ ତାହାର ସମୀକ୍ଷା କରନ୍ତୁ। ବୈଧତା ଅବଧି ଚୟନ କରନ୍ତୁ (ବୈଧତାଠାରୁ ଏବଂ ବୈଧତା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ତାରିଖ ଚୟନ କରି) ଏବଂ ମୁଁ କରଦାତା (ଗ୍ରାହକ)ଙ୍କଠାରୁ ସ୍ୱାକ୍ଷରିତ ସହମତି ଗ୍ରହଣ କରିଛି ଚେକ୍ ବକ୍ସ ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଜାରି ରଖନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 4:ପଞ୍ଜିକରଣ ପୃଷ୍ଠାରେ, ଜନ୍ମ ତାରିଖ/ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତିକରଣ (PAN ଉପରେ ଆଧାର କରି) ମୌଳିକ ବିବରଣୀ ଟ୍ୟାବ୍ ଅଧୀନରେ ପ୍ରାକ୍-ପୂରଣ କରାଯିବ। ନାମ ଭରନ୍ତୁ, ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ଆବାସିକ ସ୍ଥିତି ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଜାରି ରଖନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 5: ପଞ୍ଜିକରଣ ପୃଷ୍ଠାରେ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ / ମୁଖ୍ୟ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ଟ୍ୟାବ୍ ଅଧୀନରେ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର, ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ଡାକ ଠିକଣାବିବରଣୀଭରନ୍ତୁ (ପ୍ରବିଷ୍ଟ କରାଯାଇଥିବା PAN ବର୍ଗ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ) ଏବଂ ଜାରି ରଖନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ଅନୁରୋଧ ସଫଳତାର ସହ ଦାଖଲ ହେବା ପରେ ଏକ ବିନିମୟ IDରେ ଏକ ସଫଳତା ବାର୍ତ୍ତା ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୁଏ। ଦୟାକରି ଭବିଷ୍ୟତ ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ବିନିମୟ ID ସାଇତି ରଖନ୍ତୁ।ପ୍ରାକ୍-ଲଗଇନ୍ 'ସେବା ଅନୁରୋଧ ସତ୍ୟାପନ କରନ୍ତୁ' କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ବ୍ୟବହାର କରି ପୋର୍ଟାଲ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ଅନୁରୋଧ ସତ୍ୟାପନ କରିବା ପାଇଁ କରଦାତାଙ୍କ ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରକୁ ଏକ ଅନୁରୋଧ ପଠାଯାଏ। କରଦାତାଙ୍କ ଅନୁମୋଦନ ପରେ ସେ ଆପଣଙ୍କ ପାଇଁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ା ହେବେ।

4. ସମ୍ପର୍କିତ ପ୍ରସଙ୍ଗଗୁଡ଼ିକ
ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ
ଡ୍ୟାଶ୍ବୋର୍ଡ
ମୋ ERI
ପଞ୍ଜିକରଣ
ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ (ERIମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା) > ବାରମ୍ବାର ପଚରା ଯାଉଥିବା ପ୍ରଶ୍ନଗୁଡ଼ିକ
1. ଜଣେ ERI କିଏ?ERIମାନଙ୍କର ବିଭିନ୍ନ ବର୍ଗ କ’ଣ?
ଇ-ରିଟର୍ଣ୍ଣ ମଧ୍ୟସ୍ଥି (ERI) ହେଉଛନ୍ତି ପ୍ରାଧିକୃତ ମଧ୍ୟସ୍ଥି ଯେ ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ (ITR) କିମ୍ବା ଆଇନଗତ / ପ୍ରଶାସନିକ ଫର୍ମ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଆୟକର ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ସେବା ଦାଖଲ କରିବାରେ କରଦାତା / TAN ଉପଭୋକ୍ତାମାନଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିପାରିବେ।
ଆୟକର ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ବର୍ଗୀକୃତ ହୋଇଥିବା ଅନୁଯାୟୀ ତିନି ପ୍ରକାର ERI ଅଛନ୍ତି:
- 1ମ ପ୍ରକାର ERI: ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଆୟକର ବିଭାଗର ଉପଯୋଗିତା / ଆୟକର ବିଭାଗର ଅନୁମୋଦିତ ଉପଯୋଗିତାକୁ ବ୍ୟବହାର କରି ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ / ଫର୍ମ ଫାଇଲ୍ କରନ୍ତି,
- 2ୟ ପ୍ରକାର ERI: ଆୟକର ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ପ୍ରୋଗ୍ରାମିଂ ଇଣ୍ଟରଫେସ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ / ଫର୍ମ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ସେମାନଙ୍କର ନିଜସ୍ୱ ସଫ୍ଟୱେୟାର୍ ଆପ୍ଲିକେସନ୍ / ପୋର୍ଟାଲ୍ ସୃଷ୍ଟି କରନ୍ତି, ଏବଂ
- 3ୟ ପ୍ରକାର ERI: ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ / ଫର୍ମ ଫାଇଲ୍ କରିବା ନିମନ୍ତେ ଉପଭୋକ୍ତାମାନଙ୍କୁ ସକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଉପଲବ୍ଧ ଆୟକର ବିଭାଗର ଉପଯୋଗିତାକୁ ବ୍ୟବହାର କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ସେମାନଙ୍କର ନିଜସ୍ୱ ଅଫଲାଇନ୍ ସଫ୍ଟୱେୟାର୍ ୟୁଟିଲିଟି ବିକାଶ କରନ୍ତି।
2. ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ (ERIମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା) ସେବା କ'ଣ?
ଏହି ସେବା ଦ୍ୱାରା 1ମ ପ୍ରକାର ERIମାନେ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ / ଅଣପଞ୍ଜୀକୃତ PAN ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ଯୋଡ଼ିବାରେ ସକ୍ଷମ ହେବେ। PAN ଉପଭୋକ୍ତାମାନଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡିବା ପରେ, 1ମ ପ୍ରକାର ଏବଂ 2ୟ ପ୍ରକାର ERIମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଗ୍ରାହକମାନଙ୍କ ଅନୁରୋଧ କିମ୍ବା ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁଯାୟୀ ସେମାନଙ୍କ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବେ।
3. ଗ୍ରାହକ ଯୋଡିବା ପାଇଁ କିଏ ଏହି ସେବା ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ?
କେବଳ 1ମ ପ୍ରକାର ERI (ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ) ଏବଂ 2ୟ ପ୍ରକାର ERI (API ମାଧ୍ୟମରେ) ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ PAN ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ଯୋଡିବାରେ ସକ୍ଷମ ହେବେ।
4. ଯଦି PAN ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇନାହିଁ, ତେବେ ମୁଁ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବି କି?
ହଁ। ଆପଣ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ଜଣେ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡିବାରେ ସକ୍ଷମ ହେବେ। ଏହା କରିବା ପାଇଁ, ଆପଣ କରଦାତାଙ୍କ ମୌଳିକ ସୂଚନା ଏବଂ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀକୁ ଭରିବା ଆବଶ୍ୟକ ଏବଂ ତାଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡିବା ପାଇଁ କରଦାତାଙ୍କ ସହମତି ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ।
5. ମୁଁ କରଦାତା (ଯିଏ PAN ଉପଭୋକ୍ତା)ଙ୍କୁ ମୋର ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଥରେ ଯୋଡ଼ିବା ପରେ ମୁଁ କେଉଁ ସେବାଗୁଡ଼ିକ କରିପାରିବି?
ଜଣେ PAN ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ଆପଣଙ୍କର ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ସଫଳତାର ସହିତ ଯୋଡିବା ପରେ, ଆପଣ ଯୋଡ଼ିଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ବିଭିନ୍ନ ସେବା ପାଇଁ ସମର୍ଥ ହେବେ, ଏ ମଧ୍ୟରେ ରହିଛି:
- ବଲ୍କ ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦେଖିବା ଏବଂ ଫାଇଲ୍ କରିବା
- ପ୍ରାକ୍ ପୂରଣ ହୋଇଥିବା ଡାଟା ଡାଉନଲୋଡ୍ କରିବା
- ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ ଦେଖିବା ଏବଂ ଫାଇଲ୍ କରିବା (ଆପଣଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଫାଇଲ୍ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ ଦେଖିବା)
- ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତ୍ୟୁତ୍ତର ଦେବା (ପରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ)
- କର କାଟ ଅସଙ୍ଗତି ବିବରଣୀ ଦେଖିବା
- ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଦେଖିବା (ପରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ)
- ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିବା ଏବଂ ଦେଖିବା
- ସଂଶୋଧନ
- ସେବା ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବା (ଫେରସ୍ତ ପୁନଃ ଜାରି /ITR-V ଦାଖଲ କରିବାରେ ବିଳମ୍ବ ନିମନ୍ତେ କ୍ଷମା ପ୍ରାର୍ଥନା)
7. କରଦାତାଙ୍କୁ ମୋ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଡିବା ପାଇଁ ମୋର ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ମୁଁ ତୁରନ୍ତ ମୋ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବି କି?
ନା। ଆପଣ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ତୁରନ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ସମର୍ଥ ହେବେ ନାହିଁ। ଆପଣ ଜଣେ ଗ୍ରାହକ ଯୋଡିବା ପରେ, ସତ୍ୟାପନ ପାଇଁ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରକୁ ଏକ ଅନୁରୋଧ ପଠାଯାଏ। 7 ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ଆପଣଙ୍କ ଅନୁରୋଧର ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଅନୁମୋଦନ ପରେ, ଆପଣ ପରବର୍ତ୍ତୀ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବେ।
8. କେଉଁ ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ଗ୍ରାହକ ମୋର ଅନୁରୋଧକୁ ଅନୁମୋଦନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ?
ଜଣେ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ତାଙ୍କୁ ଯୋଡିବା ପାଇଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ 7 ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ଆପଣଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିବା ଅନୁରୋଧକୁ ବୈଧିକରଣ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ। 7 ଦିନ ପରେ, ଅନୁରୋଧ ID ସମାପ୍ତ ହେବ, ଏବଂ ଆପଣଙ୍କୁ ପୁନର୍ବାର ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରିବାକୁ ପଡିବ।
9. ଯଦି ମୋର ବିନିମୟ IDର ଅବଧି ଶେଷ ହୁଏ, ଏବଂ କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କୌଣସି ପଦକ୍ଷେପ ଆରମ୍ଭ ହୁଏ ନାହିଁ ତେବେ କ'ଣ ହେବ?
ଯଦି ଅନୁରୋଧ କରିବାର 7 ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ଆପଣଙ୍କ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅନୁରୋଧ ଅନୁମୋଦିତ ନହୁଏ, ତେବେ ଏହାର ଅବଧି ଶେଷ ହୋଇଯିବ, ଏବଂ ଆପଣଙ୍କୁ ପୁନର୍ବାର ଅନୁରୋଧ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ। ଥରେ ଅନୁରୋଧ କରାଯିବା ପରେ, ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରକୁ କେବଳ ସତ୍ୟାପନ ପାଇଁ ଅନୁରୋଧ ପଠାଯାଏ।
10. କରଦାତାଙ୍କ ନିକଟକୁ ଏକ ଅନୁସ୍ମାରକ ପଠାଯାଏ କି?
ସେବା ଅନୁରୋଧର ସତ୍ୟାପନ ପାଇଁ କରଦାତାଙ୍କୁ କୌଣସି ଅନୁସ୍ମାରକ / ସୂଚନା ପଠାଯାଏ ନାହିଁ।
ଶବ୍ଦାବଳୀ
ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ନାମ/ସଂକ୍ଷିପ୍ତକରଣ |
ବର୍ଣ୍ଣନା/ପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ୱରୂପ |
AY |
ଆସେସ୍ମେଣ୍ଟ ଇୟର୍ |
ITD |
ଇନ୍କମ୍ ଟ୍ୟାକ୍ସ ଡିପାର୍ଟମେଣ୍ଟ |
ITR |
ଇନ୍କମ୍ ଟ୍ୟାକ୍ସ ରିଟର୍ଣ୍ଣ |
HUF |
ହିନ୍ଦୁ ଅନ୍ଡିଭାଇଡେଡ୍ ଫ୍ୟାମିଲି |
TAN |
TDS ଆଣ୍ଡ TCS ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର |
ERI |
ଇ-ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଇଣ୍ଟରମେଡିଆରୀ |
API |
ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ପ୍ରୋଗ୍ରାମିଂ ଇଣ୍ଟରଫେସ୍ |
PAN |
ପର୍ମାନେଣ୍ଟ ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର |
TDS |
ଟ୍ୟାକ୍ସ ଡିଡକ୍ଟେଡ୍ ଆଟ୍ ସୋର୍ସ |
TCS |
ଟ୍ୟାକ୍ସ କଲେକ୍ଟେଡ୍ ଆଟ୍ ସୋର୍ସ |
ମୂଲ୍ୟାୟନ ପ୍ରଶ୍ନ
(ବି.ଦ୍ର.: ସଠିକ୍ ଉତ୍ତରଟି ଗାଡ଼ ଅକ୍ଷରରେ ଅଛି)
Q1. ଗ୍ରାହକମାନଙ୍କୁ ଯୋଡିବା ପାଇଁ ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିବା ଅନୁରୋଧ ସକ୍ରିୟ ରହିବାର ଅବଧି କେତେ?
a) 24 ଘଣ୍ଟା
b) 5 ଦିନ
c) 7 ଦିନ
d) 30 ଦିନ
ଉତ୍ତର - c) 7 ଦିନ
Q2. କେଉଁମାନେ ସେମାନଙ୍କର ନିଜସ୍ୱ API ମାଧ୍ୟମରେ ଗ୍ରାହକମାନଙ୍କୁ ଯୋଡ଼ିପାରିବେ?
a) 1ମ ପ୍ରକାର ERIମାନେ
b) 2ୟ ପ୍ରକାର ERIମାନେ
c) 3ୟ ପ୍ରକାର ERIମାନେ
d) ଉପରୋକ୍ତ ସମସ୍ତ
ଉତ୍ତର - b) 2ୟ ପ୍ରକାର ERIମାନେ