ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ସଂଗଠନ (AOP) / ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସଂସ୍ଥା (BOI) / ଟ୍ରଷ୍ଟ / କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି (AJP)ଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ
ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ଅବଲୋକନ / ସାଧାରଣ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଦେବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଏବଂ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ। ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ଏବଂ ଦିଶାନିର୍ଦ୍ଦେଶଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ, ଦୟାକରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, ନିୟମାବଳୀ ଏବଂ ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଦେଖନ୍ତୁ।
ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ଏକ ସଂଗଠନ (AOP) କିମ୍ବା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସଂସ୍ଥା (BOI), ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥା’ନ୍ତି ବା ନଥା'ନ୍ତି, ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 2(31) ଅଧୀନରେ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯାଇଥାଏ। ଏହା ଧ୍ୟାନ ଦେବା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଯେ ଏକ AOP କିମ୍ବା BOI ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯିବ, ଏହା ଆୟ, ଲାଭ କିମ୍ବା ପ୍ରାପ୍ତି ଲାଭର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ସହିତ ଗଠନ କିମ୍ବା ସ୍ଥାପିତ କିମ୍ବା ନିଗମିତ ହୋଇଥାଉ ବା ନଥାଉ।
ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ନିମନ୍ତେ ସ୍ଥାପିତ ଟ୍ରଷ୍ଟକୁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ ଅଧୀନରେ ବିଭିନ୍ନ ସୁବିଧା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଏ, ଅନ୍ୟ କଥା ସହିତ, ଧାରା 11 ଅଧୀନରେ ଛାଡ଼।
କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି - ଯଦି ଜଣେ କରଦାତା ବ୍ୟକ୍ତି ପରିଭାଷାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ବର୍ଗ ଅଧୀନରେ ନ ଆସନ୍ତି ତେବେ ତାଙ୍କୁ ଜଣେ କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯାଏ। ଏହି ସଂସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରାକୃତିକ ବ୍ୟକ୍ତି ନୁହଁନ୍ତି ବରଂ ଆଇନ ଅନୁଯାୟୀ ପୃଥକ ପୃଥକ ସଂସ୍ଥା।
1. ITR-5 |
ଏହି ଫର୍ମଟି ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରେ:
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ତଥାପି, ଧାରା 139(4A) କିମ୍ବା 139(4B) କିମ୍ବା 139(4D) ଅଧୀନରେ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ଏହି ଫର୍ମ ବ୍ୟବହାର କରିବେ ନାହିଁ।
2. ITR-7 |
||||
ଧାରା 139(4A) କିମ୍ବା ଧାରା 139(4B) କିମ୍ବା ଧାରା 139(4C) କିମ୍ବା ଧାରା 139(4D) ଅଧୀନରେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ସମେତ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ଯେଉଁ ବର୍ଗର ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ଆୟ ଧାରା 10ର ବିଭିନ୍ନ ଖଣ୍ଡ ଅଧୀନରେ ନିସର୍ତ୍ତରେ ଛାଡ କରାଯାଏ, ଏବଂ ଯେଉଁମାନେ ଧାରା 139ର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ସେମାନଙ୍କର ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ କରିବା ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ନୁହେଁ, ସେମାନେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ ଏହି ଫର୍ମ ବ୍ୟବହାର କରିପାରନ୍ତି (ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ - ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ)
ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ
1. |
||||
|
ଟିପ୍ପଣୀ: (ଅଗ୍ରୀମ କର/SAT, ରିଫଣ୍ଡ୍ ବିବରଣୀ, SFT ବିନିମୟ, ଧାରା 194 IA,194IB,194M ଅଧୀନରେ TDS, TDS ଖିଲାପ) ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସୂଚନା ଯାହା 26ASରେ ଉପଲବ୍ଧ ଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ AISରେ ଉପଲବ୍ଧ।
2. ଫର୍ମ 3CA-3CD |
||||
|
3. ଫର୍ମ 3CB-3CD |
||||
|
4. ଫର୍ମ 10B ଏବଂ ଫର୍ମ 10 BB |
||||
|
5. ଫର୍ମ 10-IEA, ଫର୍ମ 10-IFA |
||||
|
6. ଫର୍ମ 10 |
||||
|
7. ଫର୍ମ 10A |
||||
|
8. ଫର୍ମ 10BD |
||||
|
9. ଫର୍ମ 9A |
||||
|
10. ଫର୍ମ 16A |
||||
|
2025-26 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ କର ସ୍ଲାବ୍
AOP / BOI / AJPର କର ହାର ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଛି, ତଥାପି ସେଗୁଡ଼ିକ ପରେ ବର୍ଣ୍ଣିତ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅଧୀନସ୍ଥ।
ଟିପ୍ପଣୀ: ଯେଉଁ ଟ୍ରଷ୍ଟଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ କରାଧାନରୁ ମୁକ୍ତ ନୁହଁନ୍ତି ଏବଂ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ ଅଧୀନରେ ଅନୁମୋଦନ / ପଞ୍ଜିକରଣ ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କୁ AOP ଭାବରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କରାଯାଏ।
ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ 2023 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2024-25 ରୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଭାବରେ ଧାରା 115 BAC ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସଂଶୋଧନ କରିଛି ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF, AOP (ସମବାୟ ସମିତି ହୋଇ ନଥିବ), BOI କିମ୍ୱା କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି ପରି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପୂର୍ବନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରିବ।। ଅବଶ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ ପାଖରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ବାହାରି ଯିବାର ଏବଂ ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ଦେବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି। ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆରମ୍ଭ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ଆୟକର ଗଣନା ଓ ସ୍ଲାବ୍ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବୁଝାଏ। ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ବିଭିନ୍ନ କର ରିହାତି ଏବଂ ଛାଡ଼ ଦାବି କରିବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି।
"ଅଣ-ବ୍ୟବସାୟିକ ମାମଲା" କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ତାରିଖରେ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଥିବା ITRରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଷ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ କରିବାର ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ।
ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ କରୁଥିବା ଏବଂ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବାକୁ ଚାହୁଁଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ ପାଇଁ ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖରେ କିମ୍ବା ଏହା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ-10-IEA ଦାଖଲ କରିବାକୁ ହେବ। ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଏହିପରି ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଅର୍ଥାତ୍ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବା ଫର୍ମ ନଂ .10-IEA ପ୍ରଦାନ କରିବା ମାଧ୍ୟମରେ ମଧ୍ୟ କରାଯିବ।
ସମବାୟ ସମିତି ପାଇଁ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2024-25 ପରଠାରୁ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ ପାଇଁ ଫର୍ମ 10-IFA ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ। (ବିଜ୍ଞପ୍ତି ନଂ 83/2023 ଦିନାଙ୍କିତ 29 ସେପ୍ଟେମ୍ବର 2023 ଦ୍ବାରା ଅଧିସୂଚିତ)।
ନୂତନ ଉତ୍ପାଦନ ସମବାୟ ସମିତି ପାଇଁ ରିହାତି କର
ଧାରା 115BAE 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2024 କିମ୍ବା ତା ପୂର୍ବରୁ ଏକ ସାମଗ୍ରୀ କିମ୍ବା ଜିନିଷର ପ୍ରସ୍ତୁତି କିମ୍ବା ଉତ୍ପାଦନ ଅଧୀନରେ 01.04.2023ରେ କିମ୍ବା ପରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ନୂତନ ଉତ୍ପାଦନ ସମବାୟ ସମିତି ପାଇଁ 15% ର କର ରିହାତି ହାରରେ କରାଧାନର ବିକଳ୍ପ ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ। ଅବଶ୍ୟ, ଥରେ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଏହି ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବା ପରେ ଏହାକୁ ସମାନ ବର୍ଷ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ପାଇଁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ।
AOP (ସମବାୟ ସମିତି ନୁହେଁ), BOI ଏବଂ କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଦୁଇଟି ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ରଖାଯାଇଛି:
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
||||
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
₹ 2,50,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000** |
₹ 2,50,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000** |
₹ 3,00,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 12,500 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
10% |
₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000 |
₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
15% |
₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
25% |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
10% |
₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
37% |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
15% |
|
|
|
₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
25% |
*ଟିପ୍ପଣୀ: ଧାରା 111A, 112, 112A ଏବଂ ଲାଭାଂଶ ଆୟ ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ଆୟରୁ ସ୍ଥିତି ଯେପରି ହେଲେ ମଧ୍ୟ 25% ଏବଂ 37% ବର୍ଦ୍ଧିତ ଅଧିକର ଆଦାୟ କରାଯାଏ ନାହିଁ। ତେଣୁ, ଯେଉଁ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆୟ 115A, 115AB, 115AC, 115ACA ଏବଂ 115E ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ତାହାକୁ ବାଦ୍ ଦେଲେ ଏପରି ଆୟଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ଦେୟଯୋଗ୍ୟ କର ଉପରେ ଅଧିକରର ସର୍ବାଧିକ ହାର 15% ହେବ।କେବଳ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକୁ ଏହାର ସଦସ୍ୟ ଭାବରେ ନେଇ ଗଠିତ ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ଏକ ସଙ୍ଗଠନ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆୟକର ପରିମାଣ ଉପରେ ଅଧିକର ହାର ସର୍ବାଧିକ 15% ହେବ (ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2023-24 ଠାରୁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ।
***ଟିପ୍ପଣୀ: 4% ହାରରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର ଆୟକର ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ପରିମାଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯିବ (ଯଦି କିଛି ଥାଏ)।
AOP / BOIର କର ଦେୟତା AOP / BOIର ସଦସ୍ୟମାନଙ୍କର ଅଂଶଧନ ଜଣାଶୁଣା କି ନାହିଁ ତାହା ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ। ତଦନୁସାରେ, ଏହା ପରେ ପ୍ରଯୁୂଜ୍ୟ ସର୍ତ୍ତଗୁଡ଼ିକ ନିମ୍ନ ଅନୁଯାୟୀ ରହିଛି:
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ଗୋଟିଏ AOP / BOI ଯାହାର ସମାଯୋଜିତ ମୋଟ ଆୟ ₹20 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ, ତାହା ସମାଯୋଜିତ ହୋଇଥିବା ମୋଟ ଆୟର 18.5%ରେ ବିକଳ୍ପ ସର୍ବନିମ୍ନ କର (AMT) ଦେବାକୁ ଦାୟବଦ୍ଧ ହେବ (ଏଥିସହ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଅଧିକର ଏବଂ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର), ଯେଉଁଠାରେ ସାଧାରଣ କର ଦେୟତା ସମାଯୋଜିତ ହୋଇଥିବା ମୋଟ ଆୟର 18.5%ରୁ କମ୍ ଅଟେ।
ନିବେଶ / ପୈଠ / ଆୟ ଯାହା ଉପରେ ମୁଁ କର ରିହାତି ପାଇପାରିବି
ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ କିମ୍ବା ଧାରା 115BAE ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଚୟନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ହେବ:
-
- ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି:
ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର |
ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ |
ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା) |
ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ |
-
- ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି
ଧାରା 80JJA |
|||
ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଉପରେ ରିହାତି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କର ରିହାତି
- ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଏବଂ ଗୃହ ଉନ୍ନୟନ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି। ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ ସମ୍ପତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆବାସ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଉଥିବା ସୁଧ ରିହାତି ପାଇଁ ଉପର ସୀମା ହେଉଛି ₹ 2 ଲକ୍ଷ। ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ ଉପରେ ସୁଧକୁ ନିମ୍ନରେ ସାରଣୀ କରାଯାଇଛି:
ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର |
କେବେ ଋଣ ନିଆଯାଇଥିଲା |
ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ |
ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା) |
ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ |
1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
₹ 2,00,000 |
1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ |
₹ 30,000 |
|
1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
₹ 30,000 |
|
1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ |
₹ 30,000 |
|
ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା |
ଯେକୌଣସି ସମୟରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ |
ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VI-A ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି।
ଧାରା 80G |
||||||||||||
କେତେକ ପାଣ୍ଠି, ଦାତବ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଇତ୍ୟାଦିକୁ, ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି। ନିମ୍ନ ବର୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଅଧୀନରେ ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ:
|
ଧାରା 80GGA |
|||||
ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା କିମ୍ବା ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ପାଇଁ କେତେକ ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି। ନିମ୍ନ ବର୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଅଧୀନରେ ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ:
ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2000/ - ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତି ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଯଦି ମୋଟ ସମୁଦାୟ ଆୟ ବ୍ୟବସାୟ / ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ / ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥାଏ। |
ଧାରା 80GGC |
|||
ରାଜନୈତିକ ପାର୍ଟି କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟରେ ଯୋଗଦାନ କରିଥିବା ରାଶି ପାଇଁ ରିହାତି ରହିଛି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
ଧାରା 80IA |
|
|||||
ଯେକୌଣସି ଭିତ୍ତିଭୂମି ସୁବିଧା (କେବଳ ଭାରତୀୟ କମ୍ପାନୀ), ଶିଳ୍ପ ପାର୍କ (ଯେକୌଣସି ଉଦ୍ୟୋଗ), କୌଣସି ଶକ୍ତି ଉଦ୍ୟୋଗ, ବିଦ୍ୟୁତ୍ ଉତ୍ପାଦନକାରୀ କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକର ପୁନଃନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା ପୁନରୁଦ୍ଧାର (ଭାରତୀୟ କମ୍ପାନୀ)ର ବିକାଶ, ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଏବଂ ସଂଚାଳନରେ ନିୟୋଜିତ ଉଦ୍ୟୋଗଗୁଡିକ ରିହାତି ଦାବି କରିବାକୁ ହକ୍ଦାର ହେବେ (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
|||||
ଧାରା 80IAB |
|
|||||
ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ଜୋନ୍ ବିକାଶରେ ନିୟୋଜିତ ଏକ ଉଦ୍ୟୋଗ କିମ୍ବା ଏକ ଏଣ୍ଟରପ୍ରାଇଜ୍ ଦ୍ୱାରା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
|||||
ଧାରା 80IB |
||||
ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଦିଗରେ ରିହାତି। ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯାହାର ମୋଟ୍ ସମୁଦାୟ ଆୟ ବ୍ୟବସାୟରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ଯେକୌଣସି ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ:
ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ଉଦ୍ୟୋଗ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ 5 / 10 / 7 ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100% / 25% |
ଧାରା 80IBA |
|||
ଆବାସ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ବିକାଶ ଏବଂ ନିର୍ମାଣରୁ ମିଳିଥିବା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି |
|
ଧାରା 80IC |
|||
ହିମାଚଳ ପ୍ରଦେଶ, ସିକ୍କିମ୍, ଉତ୍ତରାଞ୍ଚଳ ଏବଂ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ କେତେକ ଉଦ୍ୟୋଗ ସମ୍ପର୍କରେ ରିହାତି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
ଧାରା 80IE |
|||
ଉତ୍ତର - ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ସ୍ଥାପିତ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦ୍ୟୋଗ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
ଧାରା 80JJA |
|||
ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଉପରେ ରିହାତି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
ଧାରା 80JJAA |
|||
ନୂତନ ଶ୍ରମିକ / କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ନିଯୁକ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି, ସେହି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଲାଗୁ ହୋଇଥାଏ ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଧାରା 44AB ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
ଧାରା 80LA |
|||
ବିଦେଶୀ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ ୟୁନିଟ୍ ଏବଂ ଅନ୍ତଃରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ ବିତ୍ତୀୟ ସେବା କେନ୍ଦ୍ରରୁ ଆୟ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|