search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

 

ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ସଂଗଠନ (AOP) / ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସଂସ୍ଥା (BOI) / ଟ୍ରଷ୍ଟ / କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି (AJP)ଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ

 

 

ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ଅବଲୋକନ / ସାଧାରଣ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଦେବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଏବଂ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ। ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ଏବଂ ଦିଶାନିର୍ଦ୍ଦେଶଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ, ଦୟାକରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, ନିୟମାବଳୀ ଏବଂ ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଦେଖନ୍ତୁ।

 

 

ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ଏକ ସଂଗଠନ (AOP) କିମ୍ବା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସଂସ୍ଥା (BOI), ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥା’ନ୍ତି ବା ନଥା'ନ୍ତି, ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 2(31) ଅଧୀନରେ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯାଇଥାଏ। ଏହା ଧ୍ୟାନ ଦେବା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଯେ ଏକ AOP କିମ୍ବା BOI ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯିବ, ଏହା ଆୟ, ଲାଭ କିମ୍ବା ପ୍ରାପ୍ତି ଲାଭର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ସହିତ ଗଠନ କିମ୍ବା ସ୍ଥାପିତ କିମ୍ବା ନିଗମିତ ହୋଇଥାଉ ବା ନଥାଉ।

ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ନିମନ୍ତେ ସ୍ଥାପିତ ଟ୍ରଷ୍ଟକୁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ ଅଧୀନରେ ବିଭିନ୍ନ ସୁବିଧା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଏ, ଅନ୍ୟ କଥା ସହିତ, ଧାରା 11 ଅଧୀନରେ ଛାଡ଼।

 

କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି - ଯଦି ଜଣେ କରଦାତା ବ୍ୟକ୍ତି ପରିଭାଷାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ବର୍ଗ ଅଧୀନରେ ନ ଆସନ୍ତି ତେବେ ତାଙ୍କୁ ଜଣେ କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯାଏ। ଏହି ସଂସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରାକୃତିକ ବ୍ୟକ୍ତି ନୁହଁନ୍ତି ବରଂ ଆଇନ ଅନୁଯାୟୀ ପୃଥକ ପୃଥକ ସଂସ୍ଥା।

 

 

1. ITR-5

ଏହି ଫର୍ମଟି ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରେ:

  1. ଫାର୍ମ
  2. ସୀମିତ ଦେୟତା ସହଭାଗିତା (LLP)
  3. ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ସଂଗଠନ (AOP)
  4. ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସଂସ୍ଥା (BOI)
  5. ଧାରା 2(31)ର ଖଣ୍ଡ (vii)ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ କରାଯାଇଥିବା କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି (AJP)
  6. ଧାରା 2(31) ର ଖଣ୍ଡ (vi) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ କରାଯାଇଥିବା ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ
  7. ଧାରା 160(1)(iii) କିମ୍ବା (iv) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ ପ୍ରତିନିଧିମୂଳକ କରଦାତା
  8. ସମବାୟ ସମିତି
  9. ସମିତି ପଞ୍ଜିକରଣ ଅଧିନିୟମ, 1860 କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ରାଜ୍ୟର ଆଇନ ଅନୁଯାୟୀ ପଞ୍ଜିକୃତ ସମିତି
  10. ଫର୍ମ ITR -7 ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ଟ୍ରଷ୍ଟଗୁଡ଼ିକ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଟ୍ରଷ୍ଟ
  11. ମୃତକଙ୍କ ସମ୍ପତ୍ତି
  12. ଜଣେ ଦେବାଳିଆଙ୍କ ସମ୍ପତ୍ତି
  13. ଧାରା 139(4E) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ ବ୍ୟବସାୟିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ
  14. ଧାରା 139(4F) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ ନିବେଶ ପାଣ୍ଠି

ଟିପ୍ପଣୀ: ତଥାପି, ଧାରା 139(4A) କିମ୍ବା 139(4B) କିମ୍ବା 139(4D) ଅଧୀନରେ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ଏହି ଫର୍ମ ବ୍ୟବହାର କରିବେ ନାହିଁ।

 

2. ITR-7

ଧାରା 139(4A) କିମ୍ବା ଧାରା 139(4B) କିମ୍ବା ଧାରା 139(4C) କିମ୍ବା ଧାରା 139(4D) ଅଧୀନରେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ସମେତ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

139(4A) –
ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ସମ୍ପୁର୍ଣ୍ଣ / ଆଂଶିକ ଭାବରେ ଟ୍ରଷ୍ଟ ଅଧୀନରେ ଥିବା ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ଆୟ

139(4B) –
ପ୍ରତ୍ୟେକ ରାଜନୈତିକ ଦଳର ମୁଖ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀ ଅଧିକାରୀ

139(4C) –
ଧାରା 10 ରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା ଗବେଷଣା ସଂଗଠନ, ସମ୍ବାଦ ଏଜେନ୍ସି ଇତ୍ୟାଦି ବିଭିନ୍ନ ସଂସ୍ଥା

139(4D) –
ଧାରା 35 ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ, କଲେଜ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ

 

 

ଟିପ୍ପଣୀ: ଯେଉଁ ବର୍ଗର ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ଆୟ ଧାରା 10ର ବିଭିନ୍ନ ଖଣ୍ଡ ଅଧୀନରେ ନିସର୍ତ୍ତରେ ଛାଡ କରାଯାଏ, ଏବଂ ଯେଉଁମାନେ ଧାରା 139ର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ସେମାନଙ୍କର ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ କରିବା ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ନୁହେଁ, ସେମାନେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ ଏହି ଫର୍ମ ବ୍ୟବହାର କରିପାରନ୍ତି (ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ - ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ)

 

ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ

 

1.

ଫର୍ମ 26 AS

AIS (ବାର୍ଷିକ ସୂଚନା ବିବରଣୀ)

ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ଆୟକର ବିଭାଗ (ଏହା ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଉପଲବ୍ଧ:

ଲଗ୍‌ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > ଇ-ଫାଇଲ୍ କରନ୍ତୁ > ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ > ଫର୍ମ 26AS ଦେଖନ୍ତୁ)

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

ଉତ୍ସରୁ କର କଟାଯାଇଛି/ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଛି।

ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ଆୟକର ବିଭାଗ (ଆୟକର ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରିବା ପରେ ଏହାକୁ ଆକ୍ସେସ୍ କରାଯାଇପାରିବ)

ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ > ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > AIS କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

  • ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା / ସଂଗୃହିତ କର
  • SFT ସୂଚନା
  • କରଗୁଡ଼ିକର ପୈଠ
  • ଦାବି / ରିଫଣ୍ଡ୍

ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସୂଚନା (ଯେପରିକି ବିଚାରାଧୀନ / ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଥିବା ପ୍ରକ୍ରିୟା, GST ସୂଚନା, ବିଦେଶୀ ସରକାରଙ୍କଠାରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ସୂଚନା ଇତ୍ୟାଦି)

ଟିପ୍ପଣୀ: (ଅଗ୍ରୀମ କର/SAT, ରିଫଣ୍ଡ୍ ବିବରଣୀ, SFT ବିନିମୟ, ଧାରା 194 IA,194IB,194M ଅଧୀନରେ TDS, TDS ଖିଲାପ) ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସୂଚନା ଯାହା 26ASରେ ଉପଲବ୍ଧ ଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ AISରେ ଉପଲବ୍ଧ।

 

2. ଫର୍ମ 3CA-3CD

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

କରଦାତା ଯିଏ ଧାରା 44AB ଧାରା ଅଧୀନରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଅଡିଟ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି। ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅଧୀନରେ ଆୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ।

ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 44AB ଅଧୀନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ଆକାଉଣ୍ଟର ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଏବଂ ସବିେଶଷ ବିବରଣର ବିବୃତ୍ତି।

 

3. ଫର୍ମ 3CB-3CD

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

କରଦାତା ଯିଏ ଧାରା 44AB ଅନୁଯାୟୀ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଅଡିଟ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି। ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ ଫେରସ୍ତ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।

ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 44AB ଅଧୀନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ଆକାଉଣ୍ଟର ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଏବଂ ସବିେଶଷ ବିବରଣର ବିବୃତ୍ତି।

 

4. ଫର୍ମ 10B ଏବଂ ଫର୍ମ 10 BB

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମ 10 B ରେ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ

କରଦାତା ଯିଏ ଧାରା 10(23C) ର ଉପ-ଧାରା (iv) କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା (v) କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା (vi) କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା (via) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା କିମ୍ବା କୌଣସି ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା ରେ ସୂଚିତ କୌଣସି ଡାକ୍ତରଖାନା କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଚିକିତ୍ସା ଅନୁଷ୍ଠାନ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 12A (1) (b) କିମ୍ବା ଧାରା 10(23C) ଅଧୀନରେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଠାରୁ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପାଇବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି

  • ଯଦି ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥାର ସମୁଦାୟ ଆୟ ପୂର୍ବ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ଟ.5 କୋଟିରୁ ଅଧିକ।
  • ଯଦି କୌଣସି ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା କୌଣସି ପରିମାଣର ବିଦେଶୀ ଅବଦାନ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି । ଯଦିଓ ସଂସ୍ଥା ଧାରା 12A ଅନୁଯାୟୀ ପଞ୍ଜିକୃତ ହୋଇନାହିଁ କିମ୍ବା ଧାରା 10(23C) ଅନୁଯାୟୀ ଅନୁମୋଦିତ ନୁହେଁ, ସେମାନଙ୍କୁ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଫର୍ମ 10B ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ହେବ।
  • ଯଦି କୌଣସି ସଂସ୍ଥା କିମ୍ବା ଟ୍ରଷ୍ଟ ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଭାରତ ବାହାରେ ନିଜର ଆୟର କୌଣସି ପରିମାଣ ବ୍ୟବହାର କରିଛନ୍ତି।

ଫର୍ମ 10 BB ରେ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ:

ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ମାମଲା ପାଇଁ, ଫର୍ମ 10BB ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ହେବ।

 

 

 

5. ଫର୍ମ 10-IEA, ଫର୍ମ 10-IFA

ଘୋଷଣାନାମା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମ 10- IEA

କରଦାତାଙ୍କ ଠାରୁ ବିଭାଗ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଯେହେତୁ 2023-24 ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରୁ ନୂତନ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ଡିଫଲ୍ଟ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇଛି, ଯେଉଁ କରଦାତାମାନେ ପୁରୁଣା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ପୈଠ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ସେମାନଙ୍କୁ ଫର୍ମ 10- IEA ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ହେବ। ଏହି ଫର୍ମ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଅର୍ଜନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଫାଇଲ୍ କରାଯିବ।

ଫର୍ମ 10- IFA

ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ 2023 କୌଣସି ବସ୍ତୁ କିମ୍ବା ଜିନିଷର ଉତ୍ପାଦନ କିମ୍ବା ଉତ୍ପାଦନରେ ନିୟୋଜିତ ନିବାସୀ ସମବାୟ ସମିତି ପାଇଁ ଧାରା 115BAE ଅଧୀନରେ ଏକ ନୂତନ କର ଯୋଜନା ପ୍ରବର୍ତ୍ତନ କରିଛି। ଯଦି ଏକ ସମବାୟ ସମିତି ଏହି ଯୋଜନା ଚୟନ କରେ, ତେବେ ଆୟ ରିହାତି ଦରରେ କରଯୋଗ୍ୟ ହେବ। ନିବାସୀ ସମବାୟ ସମିତି ଫର୍ମ ସଂଖ୍ୟା 10-IFA ପ୍ରସ୍ତୁତ କରି ଧାରା 115BAE (5) ଅଧୀନରେ ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ।

 

6. ଫର୍ମ 10

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ସଂଗଠନ

ଏକ ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ସଂଗଠନ ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ ଆୟ ସଂଗ୍ରହ କିମ୍ବା ପୃଥକ କରିବା ଦିଗରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ। ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବାର ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଅତି କମ୍‌ରେ ଦୁଇ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯିବ ।

 

7. ଫର୍ମ 10A

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ସଂଗଠନ କିମ୍ବା କମ୍ପାନୀ

ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା କିମ୍ବା ସଂଗଠନର ପଞ୍ଜିକରଣ କିମ୍ବା ଅସ୍ଥାୟୀ ପଞ୍ଜିକରଣ କିମ୍ବା ସୂଚନା କିମ୍ବା ଅନୁମୋଦନ କିମ୍ବା ଅସ୍ଥାୟୀ ଅନୁମୋଦନ ପାଇଁ ଆବେଦନ

 

8. ଫର୍ମ 10BD

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ

ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିତ୍ତ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ଦାନର ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ଦାନ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ବିତ୍ତ ବର୍ଷର ଠିକ୍‌ ପରବର୍ତ୍ତୀ ବିତ୍ତ ବର୍ଷର 31 ମେ’ କିମ୍ବା ଏହା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ

 

9. ଫର୍ମ 9A

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଦାତବ୍ୟ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ

ଧାରା 11(1)କୁ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରୁଥିବା ଖଣ୍ଡ (2) ଅନୁଯାୟୀ ବିକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ଆବେଦନ ଯେଉଁଠାରେ ଅଣ-ପ୍ରାପ୍ତି କାରଣରୁ ଆୟର ପ୍ରୟୋଗ 85%ରୁ କମ୍ ହୋଇଥାଏ ଏବଂ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ଏହା ପ୍ରାପ୍ତ କରାଯାଇଥିବା ସମୟରେ ପ୍ରୟୋଗ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ। ସମ୍ପୃକ୍ତ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷର ଆୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଅନୁମୋଦିତ ସମୟ ସମାପ୍ତ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯିବା ଉଚିତ୍।

 

10. ଫର୍ମ 16A

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ରିହାତିକାରୀଙ୍କ ଠାରୁ ରିହାତି ପ୍ରାପକ

ଫର୍ମ 16A ହେଉଛି ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା କର (TDS) ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଯାହା ତ୍ରୈମାସିକ ଭାବରେ ଜାରି କରାଯାଏ ଯେଉଁଥିରେ TDS ର ପରିମାଣ, ଦେୟର ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ଆୟକର ବିଭାଗରେ ଜମା ହୋଇଥିବା TDS ପେମେଣ୍ଟର ବିବରଣୀ ରହିଥାଏ

 

2025-26 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ କର ସ୍ଲାବ୍

 

AOP / BOI / AJPର କର ହାର ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଛି, ତଥାପି ସେଗୁଡ଼ିକ ପରେ ବର୍ଣ୍ଣିତ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅଧୀନସ୍ଥ।

 

ଟିପ୍ପଣୀ: ଯେଉଁ ଟ୍ରଷ୍ଟଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ କରାଧାନରୁ ମୁକ୍ତ ନୁହଁନ୍ତି ଏବଂ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ ଅଧୀନରେ ଅନୁମୋଦନ / ପଞ୍ଜିକରଣ ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କୁ AOP ଭାବରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କରାଯାଏ।

ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ 2023 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2024-25 ରୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଭାବରେ ଧାରା 115 BAC ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସଂଶୋଧନ କରିଛି ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF, AOP (ସମବାୟ ସମିତି ହୋଇ ନଥିବ), BOI କିମ୍ୱା କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି ପରି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପୂର୍ବନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରିବ।। ଅବଶ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ ପାଖରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ବାହାରି ଯିବାର ଏବଂ ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ଦେବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି। ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆରମ୍ଭ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ଆୟକର ଗଣନା ଓ ସ୍ଲାବ୍‌ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବୁଝାଏ। ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ବିଭିନ୍ନ କର ରିହାତି ଏବଂ ଛାଡ଼ ଦାବି କରିବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି।

"ଅଣ-ବ୍ୟବସାୟିକ ମାମଲା" କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ତାରିଖରେ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଥିବା ITRରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଷ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ କରିବାର ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ।

ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ କରୁଥିବା ଏବଂ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବାକୁ ଚାହୁଁଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ ପାଇଁ ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖରେ କିମ୍ବା ଏହା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ-10-IEA ଦାଖଲ କରିବାକୁ ହେବ। ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଏହିପରି ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଅର୍ଥାତ୍ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବା ଫର୍ମ ନଂ .10-IEA ପ୍ରଦାନ କରିବା ମାଧ୍ୟମରେ ମଧ୍ୟ କରାଯିବ।

ସମବାୟ ସମିତି ପାଇଁ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2024-25 ପରଠାରୁ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ ପାଇଁ ଫର୍ମ 10-IFA ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ। (ବିଜ୍ଞପ୍ତି ନଂ 83/2023 ଦିନାଙ୍କିତ 29 ସେପ୍ଟେମ୍ବର 2023 ଦ୍ବାରା ଅଧିସୂଚିତ)।

ନୂତନ ଉତ୍ପାଦନ ସମବାୟ ସମିତି ପାଇଁ ରିହାତି କର

ଧାରା 115BAE 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2024 କିମ୍ବା ତା ପୂର୍ବରୁ ଏକ ସାମଗ୍ରୀ କିମ୍ବା ଜିନିଷର ପ୍ରସ୍ତୁତି କିମ୍ବା ଉତ୍ପାଦନ ଅଧୀନରେ 01.04.2023ରେ କିମ୍ବା ପରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ନୂତନ ଉତ୍ପାଦନ ସମବାୟ ସମିତି ପାଇଁ 15% ର କର ରିହାତି ହାରରେ କରାଧାନର ବିକଳ୍ପ ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ। ଅବଶ୍ୟ, ଥରେ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଏହି ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବା ପରେ ଏହାକୁ ସମାନ ବର୍ଷ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ପାଇଁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ।

AOP (ସମବାୟ ସମିତି ନୁହେଁ), BOI ଏବଂ କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଦୁଇଟି ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ରଖାଯାଇଛି:

 

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

₹ 2,50,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000**

₹ 2,50,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

₹ 3,00,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 12,500 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

10%

₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

25%


*ଟିପ୍ପଣୀ: ଧାରା 111A, 112, 112A ଏବଂ ଲାଭାଂଶ ଆୟ ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ଆୟରୁ ସ୍ଥିତି ଯେପରି ହେଲେ ମଧ୍ୟ 25% ଏବଂ 37% ବର୍ଦ୍ଧିତ ଅଧିକର ଆଦାୟ କରାଯାଏ ନାହିଁ। ତେଣୁ, ଯେଉଁ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆୟ 115A, 115AB, 115AC, 115ACA ଏବଂ 115E ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ତାହାକୁ ବାଦ୍‌ ଦେଲେ ଏପରି ଆୟଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ଦେୟଯୋଗ୍ୟ କର ଉପରେ ଅଧିକରର ସର୍ବାଧିକ ହାର 15% ହେବ।କେବଳ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକୁ ଏହାର ସଦସ୍ୟ ଭାବରେ ନେଇ ଗଠିତ ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ଏକ ସଙ୍ଗଠନ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆୟକର ପରିମାଣ ଉପରେ ଅଧିକର ହାର ସର୍ବାଧିକ 15% ହେବ (ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2023-24 ଠାରୁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ।

 

***ଟିପ୍ପଣୀ: 4% ହାରରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର ଆୟକର ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ପରିମାଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯିବ (ଯଦି କିଛି ଥାଏ)।

 

AOP / BOIର କର ଦେୟତା AOP / BOIର ସଦସ୍ୟମାନଙ୍କର ଅଂଶଧନ ଜଣାଶୁଣା କି ନାହିଁ ତାହା ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ। ତଦନୁସାରେ, ଏହା ପରେ ପ୍ରଯୁୂଜ୍ୟ ସର୍ତ୍ତଗୁଡ଼ିକ ନିମ୍ନ ଅନୁଯାୟୀ ରହିଛି:

 

AOP / BOIର ପ୍ରକାର

AOP / BOI - ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ହୋଇଛି

ସଦସ୍ୟ - ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରାଯାଇଛି

ଅଂଶଧନ ସ୍ଥିର କରାଯାଇଛି

ଯେଉଁଠାରେ କୌଣସି ସଦସ୍ୟଙ୍କ ଆୟ ସର୍ବାଧିକ ପରିମାଣରୁ ଅଧିକ ନୁହେଁ, ଯାହା ଆୟକର ଆରୋପ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହେଁ (ଅର୍ଥାତ୍ ମୌଳିକ ଛାଡ ସୀମା), ଏଥି ପାଇଁ AOP / BOIର ଆୟ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ହାରରେ କରଯୋଗ୍ୟ ହେବ।

AOPର ଆୟ ସର୍ବାଧିକ ନାମମାତ୍ର ହାରରେ ଆକଳନ କରାଯାଏ ଯେଉଁଠାରେ AOP / BOIର କୌଣସି ସଦସ୍ୟଙ୍କ ଆୟ ଆୟକର ପାଇଁ ଦେୟଯୋଗ୍ୟ ହୋଇନଥିବା ସର୍ବାଧିକ ପରିମାଣକୁ ଅତିକ୍ରମ କରିଥାଏ (ଅର୍ଥାତ୍‌ ମୌଳିକ ଛାଡ଼ ସୀମା)।

କିନ୍ତୁ ଯଦି AOP /BOIର କୌଣସି ସଦସ୍ୟଙ୍କ ମୋଟ ଆୟ ସର୍ବାଧିକ ନାମ ମାତ୍ର ହାରଠାରୁ ଅଧିକ ହାରରେ କରଯୋଗ୍ୟ ହୁଏ, ତେବେ AOP / BOIର ଆୟ ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ନିମ୍ନ ଅନୁଯାୟୀ କରଯୋଗ୍ୟ ହେବ:

  • ଏହିପରି ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ଦାୟୀ ଆୟର କିଛି ଅଂଶ ସେହି ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ଉଚ୍ଚ ହାରରେ କରଯୋଗ୍ୟ ହେବ।
  • ଆୟର ବକେୟା ଅଂଶ କରର ସର୍ବାଧିକ ନାମ ମାତ୍ର ହାରରେ (ଅର୍ଥାତ୍ 30% ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ଏବଂ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ HEC ଭାବରେ) ରେ କରଯୋଗ୍ୟ ହେବ

ସଦସ୍ୟମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରାପ୍ତ ଲାଭର ଅଂଶ ହେଉଛି ସଦସ୍ୟମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଥିବା ଛାଡ

ଅନିଶ୍ଚିତ କିମ୍ୱା ଅଜ୍ଞାତ ଅଂଶୀଦାର କରନ୍ତୁ

ସର୍ବାଧିକ ନାମ ମାତ୍ର ହାରରେ ଆୟ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରାଯାଏ। ତଥାପି, ଯଦି କୌଣସି ସଦସ୍ୟଙ୍କ ମୋଟ ଆୟ ସର୍ବାଧିକ ନାମ ମାତ୍ର ହାରଠାରୁ ଅଧିକ ହାରରେ ଆକଳନ କରାଯାଏ, ତେବେ ସେହି ଉଚ୍ଚତର ହାରରେ AOP / BOIର ଆୟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ହୁଏ

ସଦସ୍ୟଙ୍କ ହାତରେ ଥିବା ଆୟର ଭାଗକୁ ଛାଡ଼ କରାଯାଇଛି

 

ଟିପ୍ପଣୀ: ଗୋଟିଏ AOP / BOI ଯାହାର ସମାଯୋଜିତ ମୋଟ ଆୟ ₹20 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ, ତାହା ସମାଯୋଜିତ ହୋଇଥିବା ମୋଟ ଆୟର 18.5%ରେ ବିକଳ୍ପ ସର୍ବନିମ୍ନ କର (AMT) ଦେବାକୁ ଦାୟବଦ୍ଧ ହେବ (ଏଥିସହ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଅଧିକର ଏବଂ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର), ଯେଉଁଠାରେ ସାଧାରଣ କର ଦେୟତା ସମାଯୋଜିତ ହୋଇଥିବା ମୋଟ ଆୟର 18.5%ରୁ କମ୍ ଅଟେ।

 

 

ନିବେଶ / ପୈଠ / ଆୟ ଯାହା ଉପରେ ମୁଁ କର ରିହାତି ପାଇପାରିବି

 

 

ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ କିମ୍ବା ଧାରା 115BAE ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଚୟନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ହେବ:
    1. ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି:

ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର

ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା)

ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ

    1. ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି

ଧାରା 80JJA

ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଉପରେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ସର୍ବମୋଟ ଆୟରେ ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ କିମ୍ବା ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ଜୈବବସ୍ତୁର ବ୍ୟବସାୟରୁ ଆସିଥିବା କୌଣସି ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%

 

 

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କର ରିହାତି

  1. ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଏବଂ ଗୃହ ଉନ୍ନୟନ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି। ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ ସମ୍ପତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆବାସ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଉଥିବା ସୁଧ ରିହାତି ପାଇଁ ଉପର ସୀମା ହେଉଛି ₹ 2 ଲକ୍ଷ। ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ ଉପରେ ସୁଧକୁ ନିମ୍ନରେ ସାରଣୀ କରାଯାଇଛି:

ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର

କେବେ ଋଣ ନିଆଯାଇଥିଲା

ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା)

ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ

1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

₹ 2,00,000

1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ

₹ 30,000

1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

₹ 30,000

1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ

₹ 30,000

ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା

ଯେକୌଣସି ସମୟରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ

 

 

ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VI-A ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି।

ଧାରା 80G

କେତେକ ପାଣ୍ଠି, ଦାତବ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଇତ୍ୟାଦିକୁ, ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି।

ନିମ୍ନ ବର୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଅଧୀନରେ ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ:

କୌଣସି ସୀମା ବିନା

100% ରିହାତି

50% ରିହାତି

ଯୋଗ୍ୟତା ସୀମା ଅଧୀନରେ

100% ରିହାତି

50% ରିହାତି

 

 

 





ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2000/ - ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତି ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ ।

 

 

ଧାରା 80GGA

ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା କିମ୍ବା ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ପାଇଁ କେତେକ ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି।

ନିମ୍ନ ବର୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଅଧୀନରେ ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ:

ଗବେଷଣା ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ, ମହାବିଦ୍ୟାଳୟ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ:

  • ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା
  • ସାମାଜିକ ବିଜ୍ଞାନ କିମ୍ବା ପରିସଂଖ୍ୟାନ ଗବେଷଣା

ଏଥିପାଇଁ ସଙ୍ଗଠନ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ:

  • ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ
  • ପ୍ରାକୃତିକ ସମ୍ପଦର ସଂରକ୍ଷଣ କିମ୍ବା ବନୀକରଣ ପାଇଁ

କୌଣସି ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ଜାତୀୟ ସମିତି ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ PSU କିମ୍ବା ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ କିମ୍ବା ଏକ ସଂଗଠନ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା।

ଏଥିପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅଧିସୂଚିତ ପାଣ୍ଠି:

  • ବନୀକରଣ
  • ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସ୍ଥାପିତ ଏବଂ ଘୋଷିତ ଜାତୀୟ ସହରାଞ୍ଚଳ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂରୀକରଣ ପାଣ୍ଠି

 

ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2000/ - ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତି ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଯଦି ମୋଟ ସମୁଦାୟ ଆୟ ବ୍ୟବସାୟ / ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ / ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥାଏ।

 

ଧାରା 80GGC

ରାଜନୈତିକ ପାର୍ଟି କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟରେ ଯୋଗଦାନ କରିଥିବା ରାଶି ପାଇଁ ରିହାତି ରହିଛି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ନଗଦ ଅର୍ଥ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ପଦ୍ଧତି ମାଧ୍ୟମରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ମୋଟ ପରିମାଣର ରିହାତି

 

ଧାରା 80IA

 

ଯେକୌଣସି ଭିତ୍ତିଭୂମି ସୁବିଧା (କେବଳ ଭାରତୀୟ କମ୍ପାନୀ), ଶିଳ୍ପ ପାର୍କ (ଯେକୌଣସି ଉଦ୍ୟୋଗ), କୌଣସି ଶକ୍ତି ଉଦ୍ୟୋଗ, ବିଦ୍ୟୁତ୍‌ ଉତ୍ପାଦନକାରୀ କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକର ପୁନଃନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା ପୁନରୁଦ୍ଧାର (ଭାରତୀୟ କମ୍ପାନୀ)ର ବିକାଶ, ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଏବଂ ସଂଚାଳନରେ ନିୟୋଜିତ ଉଦ୍ୟୋଗଗୁଡିକ ରିହାତି ଦାବି କରିବାକୁ ହକ୍‌ଦାର ହେବେ

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

15/ 20ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ଆସୁଥିବା କ୍ରମାଗତ 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%, ସେହି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷରୁ ଆରମ୍ଭ ହେବ ଯେଉଁଥିରେ କରଦାତା ଭିତ୍ତିଭୂମି ସୁବିଧା ବିକାଶ କରିଛନ୍ତି / ପରିଚାଳନା ଏବଂ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଆରମ୍ଭ କରିଛନ୍ତ।

(ଯଦି ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବ୍ୟବସାୟ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ତାରିଖ ପରେ ବିକାଶ, ସଂଚାଳନ ଇତ୍ୟାଦି ଆରମ୍ଭ ହୁଏ ତେବେ କୌଣସି ରିହାତିକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ)

 
 

 

ଧାରା 80IAB

 

ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ଜୋନ୍ ବିକାଶରେ ନିୟୋଜିତ ଏକ ଉଦ୍ୟୋଗ କିମ୍ବା ଏକ ଏଣ୍ଟରପ୍ରାଇଜ୍ ଦ୍ୱାରା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ଯେଉଁ ବର୍ଷଠାରୁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଏକ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ମଣ୍ଡଳ ସୂଚିତ କରାଯାଇଛି ସେବେଠାରୁ 15ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରୁ କ୍ରମାଗତ 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%

1 ଏପ୍ରିଲ 2017 ରେ କିମ୍ବା ଏହା ପରେ ବିକାଶ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ଜୋନ୍‌ ନିମନ୍ତେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କୁ କୌଣସି ରିହାତି ନାହିଁ

 
 

 

ଧାରା 80IB

ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଦିଗରେ ରିହାତି।

ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯାହାର ମୋଟ୍‌ ସମୁଦାୟ ଆୟ ବ୍ୟବସାୟରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ଯେକୌଣସି ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ:

ଜାମ୍ମୁ-କାଶ୍ମୀରରେ SSI ସମେତ ଏକ ଔଦ୍ୟୋଗିକ ଉପକ୍ରମ

ଖଣିଜ ତୈଳର ବ୍ୟବସାୟିକ ଉତ୍ପାଦନ ଏବଂ ବିଶୋଧନ

ଫଳ କିମ୍ବା ପନିପରିବା, ମାଂସ ଏବଂ ମାଂସ ଉତ୍ପାଦ କିମ୍ବା କୁକୁଡ଼ା ଚାଷ କିମ୍ବା ସାମୁଦ୍ରିକ କିମ୍ବା ଦୁଗ୍ଧଜାତ ଦ୍ରବ୍ୟର ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ, ସଂରକ୍ଷଣ ଏବଂ ପ୍ୟାକେଜିଂ; ଖାଦ୍ୟ ଶସ୍ୟ ପରିଚାଳନା, ଭଣ୍ଡାରଣ ଏବଂ ପରିବହନର ଏକୀକୃତ ବ୍ୟବସାୟ;

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ଉଦ୍ୟୋଗ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ 5 / 10 / 7 ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100% / 25%

 

ଧାରା 80IBA

ଆବାସ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ବିକାଶ ଏବଂ ନିର୍ମାଣରୁ ମିଳିଥିବା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅଧୀନରେ ଲାଭର 100%

 

ଧାରା 80IC

ହିମାଚଳ ପ୍ରଦେଶ, ସିକ୍କିମ୍, ଉତ୍ତରାଞ୍ଚଳ ଏବଂ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ କେତେକ ଉଦ୍ୟୋଗ ସମ୍ପର୍କରେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସାମଗ୍ରୀ କିମ୍ବା ଜିନିଷ ପ୍ରସ୍ତୁତି କିମ୍ବା ଉତ୍ପାଦନ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଥମ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ଲାଭର 100% ଏବଂ ପରବର୍ତ୍ତୀ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ଲାଭର 25% (ଏକ କମ୍ପାନୀ ପାଇଁ 30%)

 

ଧାରା 80IE

ଉତ୍ତର - ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ସ୍ଥାପିତ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦ୍ୟୋଗ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ 10 ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%

 

ଧାରା 80JJA

ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଉପରେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ସର୍ବମୋଟ ଆୟରେ ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ କିମ୍ବା ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ଜୈବବସ୍ତୁର ବ୍ୟବସାୟରୁ ଆସିଥିବା କୌଣସି ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%

 

ଧାରା 80JJAA

ନୂତନ ଶ୍ରମିକ / କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ନିଯୁକ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି, ସେହି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଲାଗୁ ହୋଇଥାଏ ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଧାରା 44AB ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନରେ 3 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଅତିରିକ୍ତ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଖର୍ଚ୍ଚର 30%

 

ଧାରା 80LA

ବିଦେଶୀ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ ୟୁନିଟ୍ ଏବଂ ଅନ୍ତଃରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ ବିତ୍ତୀୟ ସେବା କେନ୍ଦ୍ରରୁ ଆୟ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସର୍ତ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ କ୍ରମାଗତ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଆୟର100%

 

ପେଜ୍‌ଟି ଶେଷଥର ସମୀକ୍ଷା କିମ୍ବା ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଛି: 25-Apr-2025