ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ବେତନ ପ୍ରାପ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ
ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ଅବଲୋକନ ଓ ସାଧାରଣ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଦେବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଏବଂ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ। ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ବିବରଣୀ ଏବଂ ମାର୍ଗଦର୍ଶିକା ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, ନିୟମାବଳୀ ଏବଂ ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।
1. ITR -1 (ସହଜ) - କେବଳ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ |
||||||||
ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଜଣେ ବାସିନ୍ଦା (ସାଧାରଣ ଭାବରେ ବାସିନ୍ଦା ହୋଇନଥିବାଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ) ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ, ଯାହାଙ୍କର ନିମ୍ନଲିଖିତ ଯେକୌଣସି ଉତ୍ସରୁ 50 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମୁଦାୟ ଆୟ ରହିଛି।
|
||||||||
2. ITR -2 - ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ (ITR 1 ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହେଁ) ଏବଂ HUF ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ |
||
ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ
|
3. ITR-3- ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ HUF ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ |
||
ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ
|
4. ITR-4 (ସୁଗମ) - ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF ଏବଂ ଫାର୍ମ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ (LLP ବ୍ୟତୀତ) |
|||||||
ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ କିମ୍ବା ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ, ଯିଏ ବାସିନ୍ଦା କିନ୍ତୁ ସାଧାରଣ ଭାବରେ ବାସିନ୍ଦା ନୁହଁନ୍ତି କିମ୍ବା ଏକ ନିବାସୀ ଫାର୍ମ (LLP ବ୍ୟତୀତ) ଯାହାଙ୍କର ମୋଟ ଆୟ ₹ 50 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରହିଛି ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଅନୁମାନମୂଳକ ଆଧାରରେ (ଧାରା 44AD / 44ADA / 44AE) ଗଣନା କରାଯାଉଥିବା ଆୟ ଏବଂ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଯେକୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ରହିଛି:
|
ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ
1. ଫର୍ମ 12BB - କର ରିହାତି ପାଇଁ ଜଣେ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାବିର ବିବରଣୀ (ଧାରା 192 ଅଧୀନରେ) |
||||
|
2. ଫର୍ମ 16 - ବେତନ ଉପରେ ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା କର ପ୍ରମାଣପତ୍ର (ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ) |
||||
|
3. ଫର୍ମ 16A - ବେତନ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଆୟ ଉପରେ TDS ପାଇଁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର |
||||
|
4. ଫର୍ମ 67- ଭାରତ ବାହାରେ ଏକ ଦେଶ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଅଞ୍ଚଳରୁ ଆୟର ବିବରଣୀ ଏବଂ ବିଦେଶୀ କର ଜମା |
||||
|
5. |
||||
|
ଟିପ୍ପଣୀ: (ଅଗ୍ରୀମ କର/SAT, ରିଫଣ୍ଡ୍ ବିବରଣୀ, SFT ବିନିମୟ, ଧାରା 194 IA,194IB,194M ଅଧୀନରେ TDS, TDS ଖିଲାପ) ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସୂଚନା ଯାହା 26ASରେ ଉପଲବ୍ଧ ଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ ନିମ୍ନରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା AISରେ ଉପଲବ୍ଧ।
6. ଫର୍ମ 15G - ନିବାସୀ କରଦାତାଙ୍କ (ଏକ କମ୍ପାନୀ କିମ୍ବା ଫାର୍ମ ନୁହେଁ) ଦ୍ୱାରା କର ରିହାତି ବିନା କେତେକ ପ୍ରାପ୍ତିର ଦାବି କରିବାର ଘୋଷଣା |
||||
|
7. ଫର୍ମ 15H - ଜଣେ ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ଯାହାଙ୍କର ବୟସ 60 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ଅଧିକ) ଦ୍ୱାରା କର ରିହାତି ବିନା କେତେକ ପ୍ରାପ୍ତିର ଦାବି ପାଇଁ କରାଯିବାକୁ ଥିବା ଘୋଷଣା |
||||
|
8. ଫର୍ମ 10E - ଯେତେବେଳେ ବେତନ ବକେୟା କିମ୍ବା ଅଗ୍ରୀମ ଭାବରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥାଏ ସେତେବେଳେ ଧାରା 89(1) ଅଧୀନରେ ରିଲିଫ୍ ଦାବି ପାଇଁ ଆୟର ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଫର୍ମ |
||||
|
ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26*** ପାଇଁ କର ସ୍ଲାବ୍
- ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ 2024 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2024-25 ରୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଭାବରେ ଧାରା 115 BAC ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସଂଶୋଧନ କରିଛି ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF, AOP (ସମବାୟ ସମିତି ହୋଇ ନଥିବ), BOI କିମ୍ୱା କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି ପରି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପୂର୍ବନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରିବ।। ଅବଶ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ ପାଖରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ବାହାରି ଯିବାର ଏବଂ ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ଦେବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି। ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆରମ୍ଭ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ଆୟକର ଗଣନା ଓ ସ୍ଲାବ୍ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବୁଝାଏ। ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ବିଭିନ୍ନ କର ରିହାତି ଏବଂ ଛାଡ଼ ଦାବି କରିବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି।
- "ଅଣ-ବ୍ୟବସାୟିକ ମାମଲା" କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ତାରିଖରେ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଥିବା ITRରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଷ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ କରିବାର ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ।
- ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଅର୍ଜନ କରୁଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ହେଉଛି ଡିଫଲ୍ଟ ବ୍ୟବସ୍ଥା। ଯଦି କରଦାତା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି, ତେବେ ସେମାନେ ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ପାଇଁ ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ -10- IEA ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବେ। ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଏହିପରି ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଅର୍ଥାତ୍ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବା ଫର୍ମ ନଂ .10-IEA ପ୍ରଦାନ କରିବା ମାଧ୍ୟମରେ ମଧ୍ୟ କରାଯିବ। ତଥାପି, ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବଦଳାଇବା ଏବଂ ଯେକୌଣସି ପରବର୍ତ୍ତୀ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷରେ ଏହି ବିକଳ୍ପ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ନିମନ୍ତେ ବିକଳ୍ପ ଜୀବନକାଳରେ କେବଳ ଥରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ।
- ପୂର୍ବ ବର୍ଷଗୁଡ଼ିକରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 60 ବର୍ଷରୁ କମ୍ ବ୍ୟକ୍ତି (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣବାସିନ୍ଦା)ଙ୍କ ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
||||
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
₹ 2,50,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000** |
₹ 2,50,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000** |
₹ 3,00,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 12,500 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
10% |
₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000 |
₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
15% |
₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
25% |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
10% |
₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
37% |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
15% |
|
|
|
₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
25% |
- ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 60 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ଅଧିକ କିନ୍ତୁ 80 ବର୍ଷରୁ କମ୍ ଆୟୁର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣ-ବାସିନ୍ଦା) ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
||||
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,001 - ₹ 5,00,000** |
₹ 3,00,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000** |
₹ 3,00,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 10,000 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
10% |
₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000 |
₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
15% |
₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
25% |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
10% |
₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
37% |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
15% |
|
|
|
₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
25% |
- ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 80 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ଆୟୁର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣ-ବାସିନ୍ଦା) ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:
|
|
*ଟିପ୍ପଣୀ: ଧାରା 111A, 112, 112A ଏବଂ ଲାଭାଂଶ ଆୟ ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ଆୟରୁ ସ୍ଥିତି ଯେପରି ହେଲେ ମଧ୍ୟ 25% ଏବଂ 37% ବର୍ଦ୍ଧିତ ଅଧିକର ଆଦାୟ କରାଯାଏ ନାହିଁ। ଯେତେବେଳେ ଧାରା 115A, 115AB, 115AC, 115ACA ଏବଂ 115E ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ କରଯୋଗ୍ୟ ହୋଇଥାଏ ତାହାକୁ ବାଦ୍ ଦେଲେ, ଏହିପରି ଆୟ ଉପରେ ଦେୟ କର ଉପରେ ସର୍ବାଧିକ ଅଧିକର ହାର 15% ହେବ।
**ଧାରା 87A ଅଧୀନରେ ଛାଡ଼: ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ମଧ୍ୟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଉପରେ ନିର୍ଭର କରି ସର୍ବାଧିକ ସୀମା ଅଧୀନରେ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ମତେ ଆୟକରର 100% ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରିହାତି ପାଇବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ଅଟନ୍ତି:
ମୋଟ ଆୟ |
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ଧାରା 87 ଅଧୀନରେ ରିହାତି ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ |
||
ଟ. 5 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ଟ. .12,500 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କର ରିହାତି ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଯଦି ମୋଟ ଆୟ ଟ. 5,00,000ରୁ ଅଧିକ ନୁହେଁ (ପ୍ରବାସୀ ଭାରତୀୟଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ନୁହେଁ) |
ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ଟ. .25,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କର ରିହାତି ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଯଦି ମୋଟ ଆୟ ଟ. 7,00,000ରୁ ଅଧିକ ନୁହେଁ (ପ୍ରବାସୀ ଭାରତୀୟଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ନୁହେଁ) |
5 ଲକ୍ଷରୁ 7 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
***ଟିପ୍ପଣୀ : 4% ହାରରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର ଉଭୟ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଆୟକର ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ପରିମାଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯିବ (ଯଦି କିଛି ଥାଏ)।
ଯଦି ଅର୍ଜିତ ଆୟର ପରିମାଣ ଯଥାକ୍ରମେ ₹ 50 ଲକ୍ଷ, ₹ 1 କୋଟି, ₹ 2 କୋଟି କିମ୍ବା ₹ 5 କୋଟି ରୁ ଅଧିକ ହୁଏ ତେବେ ଅଧିକରରୁ ମାର୍ଜିନ ରିଲିଫ୍ ଦାବି ନିମ୍ନୋକ୍ତ ମତେ କରାଯାଇପାରିବ:
ମୋଟ ଆୟ ପରିସର |
ନାମ ମାତ୍ର ରିହାତି ବା ମାର୍ଜିନାଲ୍ ରିଲିଫ୍ |
|
ଅତିକ୍ରମ କରେ (ଟ.) |
ଅତିକ୍ରମ କରେ ନାହିଁ (ଟ.)
|
|
50 ଲକ୍ଷ |
1 କୋଟି |
ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 50 ଲକ୍ଷ ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 50 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। |
1 କୋଟି |
2 କୋଟି |
ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 1 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 1 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। |
2 କୋଟି |
5 କୋଟି |
ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 2 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 2 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। |
5 କୋଟି |
– |
ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 5 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 5 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। |
ନିବେଶ / ପୈଠ / ଆୟ ଯାହା ଉପରେ ମୁଁ କର ରିହାତି ପାଇପାରିବି
115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଚୟନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ହେବ:
-
- ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି:
ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର |
ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ |
ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା) |
ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ |
-
- ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି
ଧାରା 80CCD(2) |
|||||
କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ଯୋଗଦାନ ଉପରେ ରିହାତି
|
ଧାରା 80CCH
ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ଯୋଗଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି
|
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କର ରିହାତି
- ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଏବଂ ଗୃହ ଉନ୍ନୟନ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି। ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ ସମ୍ପତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆବାସ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଉଥିବା ସୁଧ ରିହାତି ପାଇଁ ଉପର ସୀମା ହେଉଛି ₹ 2 ଲକ୍ଷ। ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ ଉପରେ ସୁଧକୁ ନିମ୍ନରେ ସାରଣୀ କରାଯାଇଛି:
ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର |
କେବେ ଋଣ ନିଆଯାଇଥିଲା |
ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ |
ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା) |
ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ |
1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
₹ 2,00,000 |
1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ |
₹ 30,000 |
|
1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
₹ 30,000 |
|
1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ |
₹ 30,000 |
|
ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା |
ଯେକୌଣସି ସମୟରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ |
ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି
ଧାରା 80C, 80CCC, 80CCD (1) |
||||||||
କରାଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି
|
ଧାରା 80CCD(1B) |
|
||||
80CCD (1) ଅଧୀନରେ ଦାବି କରାଯାଇଥିବା ରିହାତି ବ୍ୟତୀତ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି |
|
||||
ଧାରା 80CCD(2) |
||||||||||
କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ଯୋଗଦାନ ଉପରେ ରିହାତି
|
ଧାରା 80CCH
ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ଯୋଗଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି
|
ଧାରା 80D |
||||||||||||||||||||
ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ପ୍ରିମିୟମ୍ ଏବଂ ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି
ଯଦି ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ସୁରକ୍ଷା ଉପରେ କୌଣସି ପ୍ରିମିୟମ୍ ପୈଠ କରାଯାଇ ନାହିଁ, ତେବେ ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ହୋଇଥିବା ଚିକିତ୍ସା ଖର୍ଚ୍ଚ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି
|
ଧାରା 80DD |
|
|
ଜଣେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ କିମ୍ବା ଚିକିତ୍ସା ଉପଚାର ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ପୈଠ କିମ୍ବା ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଅନୁମୋଦିତ ଯୋଜନା ଅଧୀନରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା / ଜମା କରାଯାଇଥିବା ଯେ କୌଣସି ପରିମାଣ ପ୍ରତି ରିହାତି |
ଏହାର ସିଧାସଳଖ ରିହାତି ଏହି ରିହାତି ହେଉଛି |
|
ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ଯଦି କରଦାତା ଧାରା 80DD ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରୁଛନ୍ତି, ତେବେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ 10-IA ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି।
ଫର୍ମ 10IA ପରେ ମଧ୍ୟ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ କିନ୍ତୁ ପରେ କୌଣସି ଅସୁବିଧାକୁ ଏଡ଼ାଇବା ପାଇଁ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ସହିତ 10-IA ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି।
ଧାରା 80DDB |
|
|||
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ରୋଗ ପାଇଁ ନିଜର କିମ୍ବା ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ଚିକିତ୍ସା ଦିଗରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି |
|
|||
ଧାରା 80E |
||
ନିଜର କିମ୍ବା ସମ୍ପର୍କୀୟଙ୍କ ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ପାଇଁ ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି |
|
ଧାରା 80EE |
||
ଆବାସିକ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯେଉଁଠାରେ 1 ଏପ୍ରିଲ 2016 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2017ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି। |
|
ଧାରା 80EEA |
|||
ଆବାସିକ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି କେବଳ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ ରିହାତି ଯେଉଁଠାରେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ 1 ଏପ୍ରିଲ 2019 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2022 ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି ଏବଂ ଧାରା 80EE ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରାଯାଇ ନାହିଁ। |
|
ଧାରା 80EEB |
||
ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ବାହନ କ୍ରୟ ପାଇଁ ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଯେଉଁଠାରେ 1 ଏପ୍ରିଲ 2019 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2023 ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି। |
|
ଧାରା 80G |
||||||||||||
ଅନୁମୋଦିତ ପାଣ୍ଠି, ଦାତବ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଇତ୍ୟାଦିକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି। ନିମ୍ନ ବର୍ଗ ଅଧୀନରେ କରାଯାଇଥିବା ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ଅଟେ
ଟିପ୍ପଣୀ:ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹ 2000/ - ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତିର ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ।
|
ଧାରା 80GG |
|||
ଗୃହ ପାଇଁ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଥିବା ଭଡ଼ା ପ୍ରତି ରିହାତି ଏବଂ ଏହା କେବଳ ଯେଉଁମାନେ ଆତ୍ମ-ନିଯୁକ୍ତ କିମ୍ବା ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ HRA ବେତନର ଅଂଶ ନୁହେଁ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନିମ୍ନଲିଖିତ ମଧ୍ୟରୁ ସର୍ବନିମ୍ନ ରିହାତି ଭାବରେ ଅନୁମୋଦିତ ହେବ
|
ଧାରା 80GGA |
|||||||
ବୈଜ୍ଞାନିକ ଅନୁସନ୍ଧାନ କିମ୍ବା ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି
|
ଧାରା 80GGC |
|
||||
ରାଜନୈତିକ ପକ୍ଷ କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଦିଗରେ ରିହାତି |
|
||||
ଧାରା 80TTA |
|
||||
ଅଣ-ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସଞ୍ଚୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ଖାତା ଉପରେ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ରିହାତି |
|
||||
ଧାରା 80TTB |
|
||||
ନିବାସୀ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ହୋଇଥିବା ଜମା ଉପରେ ମିଳିଥିବା ସୁଧ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି |
|
||||
ଧାରା 80U |
|
||||
ଭିନ୍ନକ୍ଷମତା ଥିବା ଜଣେ ନିବାସୀ ଏକକ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି |
|
||||
ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ଯଦି କରଦାତା ଧାରା 80U ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରୁଛନ୍ତି ତେବେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ 10-IA ମଧ୍ୟ ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି।
ଫର୍ମ 10IA ପରେ ମଧ୍ୟ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ କିନ୍ତୁ ପରେ କୌଣସି ଅସୁବିଧାକୁ ଏଡ଼ାଇବା ପାଇଁ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ସହିତ 10-IA ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି।