search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

 

ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ବେତନ ପ୍ରାପ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ

 

ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ଅବଲୋକନ ଓ ସାଧାରଣ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଦେବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଏବଂ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ। ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ବିବରଣୀ ଏବଂ ମାର୍ଗଦର୍ଶିକା ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, ନିୟମାବଳୀ ଏବଂ ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।

 

 

 

1. ITR -1 (ସହଜ) - କେବଳ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଜଣେ ବାସିନ୍ଦା (ସାଧାରଣ ଭାବରେ ବାସିନ୍ଦା ହୋଇନଥିବାଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ) ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ, ଯାହାଙ୍କର ନିମ୍ନଲିଖିତ ଯେକୌଣସି ଉତ୍ସରୁ 50 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମୁଦାୟ ଆୟ ରହିଛି।

ବେତନ / ପେନ୍‌ସନ୍

ଗୋଟିଏ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି

ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଉତ୍ସ (ସୁଧ, ପାରିବାରିକ ପେନ୍‌ସନ୍, ଲାଭାଂଶ ଇତ୍ୟାଦି)

₹ 5,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କୃଷି ଆୟ

 

ଟିପ୍ପଣୀ: ITR -1 ସେହି ବ୍ୟକ୍ତି ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ ନାହିଁ  ଯିଏ:
(a) ଏକ କମ୍ପାନୀରେ ଜଣେ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ।
(b) ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ କୌଣସି ଅଣତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଇକ୍ୱିଟି ସେୟାର ରଖିଛନ୍ତି
(c) ଭାରତ ବାହାରେ କୌଣସି ସମ୍ପତ୍ତି ରହିଛି (ଯେକୌଣସି ସଂସ୍ଥାରେ ଆର୍ଥିକ ଆଗ୍ରହ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ)
(d) ଭାରତ ବାହାରେ ଅବସ୍ଥିତ କୌଣସି ଆକାଉଣ୍ଟରେ ସ୍ୱାକ୍ଷର କରିବାର ଅଧିକାର ରହିଛି
(e) ଭାରତ ବାହାରେ କୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ଅଛି
(f) ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯାହାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଧାରା 194N ଅଧୀନରେ କର କଟାଯାଇଛି
(g) ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯାହାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦେୟ କିମ୍ବା କର ରିହାତି ESOPରେ ସ୍ଥଗିତ ରଖାଯାଇଛି
(h) ଆୟର ଯେକୌଣସି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ କୌଣସି ଅଗ୍ରଗାମୀ କ୍ଷତି କିମ୍ବା ଅଗ୍ରାନ୍ୱୀତ କ୍ଷତି ଅଛି

(i) ସମୁଦାୟ ଆୟ ଟ. 50 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ।

     

2. ITR -2 - ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ (ITR 1 ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହେଁ) ଏବଂ HUF ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିର ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ ଆୟ ନଥିବା

କିଏ ITR -1 ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହଁନ୍ତି

 

3. ITR-3- ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ HUF ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିର ଲାଭ କିମ୍ବା ପ୍ରାପ୍ତି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ ଆୟ ରହିଛି

କିଏ ITR-1, ITR-2 କିମ୍ବା ITR-4 ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହଁନ୍ତି

 

4. ITR-4 (ସୁଗମ) - ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF ଏବଂ ଫାର୍ମ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ (LLP ବ୍ୟତୀତ)

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ କିମ୍ବା ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ, ଯିଏ ବାସିନ୍ଦା କିନ୍ତୁ ସାଧାରଣ ଭାବରେ ବାସିନ୍ଦା ନୁହଁନ୍ତି କିମ୍ବା ଏକ ନିବାସୀ ଫାର୍ମ (LLP ବ୍ୟତୀତ) ଯାହାଙ୍କର ମୋଟ ଆୟ ₹ 50 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରହିଛି ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଅନୁମାନମୂଳକ ଆଧାରରେ (ଧାରା 44AD / 44ADA / 44AE) ଗଣନା କରାଯାଉଥିବା ଆୟ ଏବଂ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଯେକୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ରହିଛି:

ବେତନ / ପେନ୍‌ସନ୍

ଗୋଟିଏ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି

ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଉତ୍ସ (ସୁଧ, ପାରିବାରିକ ପେନ୍‌ସନ୍, ଲାଭାଂଶ ଇତ୍ୟାଦି)

₹ 5,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କୃଷି ଆୟ

 

ଟିପ୍ପଣୀ 1:

ITR -4 ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ନୁହେଁ ଯିଏ:
(a) ଗୋଟିଏ କମ୍ପାନୀର ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ
(b) ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ କୌଣସି ଅଣତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଇକ୍ୱିଟି ସେୟାର ରଖିଛନ୍ତି
(c) ଭାରତ ବାହାରେ କୌଣସି ସମ୍ପତ୍ତି ରହିଛି (ଯେକୌଣସି ସଂସ୍ଥାରେ ଆର୍ଥିକ ଆଗ୍ରହ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ)
(d) ଭାରତ ବାହାରେ ଅବସ୍ଥିତ କୌଣସି ଆକାଉଣ୍ଟରେ ସ୍ୱାକ୍ଷର କରିବାର ଅଧିକାର ରହିଛି
(e) ଭାରତ ବାହାରେ କୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ଅଛି
(f) ହେଉଛନ୍ତି ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯାହାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦେୟ କିମ୍ବା କର ରିହାତି ESOPରେ ସ୍ଥଗିତ ରଖାଯାଇଛି
(g) ଯାହାଙ୍କର ଆୟର ଯେକୌଣସି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ କୌଣସି ଅଗ୍ରଗାମୀ କ୍ଷତି କିମ୍ବା ଅଗ୍ରାନ୍ୱୀତ କ୍ଷତି ଅଛି।

 

 

(i) ସମୁଦାୟ ଆୟ ଟ. 50 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ।

 

ଟିପ୍ପଣୀ:2 ITR-4 (ସୁଗମ) ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ନୁହେଁ। ଏହା ଏକ ସରଳୀକୃତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫର୍ମ ଯାହା ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଇଛା ଅନୁଯାୟୀ ବ୍ୟବହୃତ ହେବ, ଯଦି ସେ ଧାରା 44AD, 44ADA କିମ୍ବା 44AE ଅଧୀନରେ ଆନୁମାନିକ ଆଧାରରେ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଘୋଷଣା କରିବାକୁ ଉପଯୁକ୍ତ।

 

 

 

ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ

1. ଫର୍ମ 12BB - କର ରିହାତି ପାଇଁ ଜଣେ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାବିର ବିବରଣୀ (ଧାରା 192 ଅଧୀନରେ)

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ନିଯୁକ୍ତିଦାତା (ମାନେ)ଙ୍କୁ ଜଣେ କର୍ମଚାରୀ

ଉତ୍ସରେ କଟାଯିବାକୁ ଥିବା କର (TDS) ଗଣନା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ HRA, LTC, ଗୃହ ଋଣ ଉପରେ ସୁଧ ରିହାତି, ଯୋଗ୍ୟ ପୈଠ କିମ୍ବା ନିବେଶ ଉପରେ କର ସଞ୍ଚୟ ଦାବି / ରିହାତିର ପ୍ରମାଣ ବା ବିବରଣୀ

 

2. ଫର୍ମ 16 - ବେତନ ଉପରେ ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା କର ପ୍ରମାଣପତ୍ର (ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ)

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ବିତ୍ତ ବର୍ଷ ଶେଷରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତା(ମାନେ) ତାଙ୍କ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ପାଇଁ

ପୈଠଯୋଗ୍ୟ / ଫେରସ୍ତଯୋଗ୍ୟ କର ହିସାବ କରିବା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଆୟ, ରିହାତି / ଛାଡ଼ ଉତ୍ସରେ କଟା ଯାଇଥିବା କର

 

3. ଫର୍ମ 16A - ବେତନ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଆୟ ଉପରେ TDS ପାଇଁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ରିହାତିକାରୀଙ୍କ ଠାରୁ ରିହାତି ପ୍ରାପକ

ଫର୍ମ 16A ହେଉଛି ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା କର (TDS) ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଯାହା ତ୍ରୈମାସିକ ଭାବରେ ଜାରି କରାଯାଏ ଯେଉଁଥିରେ TDS ର ପରିମାଣ, ଦେୟର ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ଆୟକର ବିଭାଗରେ ଜମା ହୋଇଥିବା TDS ପେମେଣ୍ଟର ବିବରଣୀ ରହିଥାଏ

 

4. ଫର୍ମ 67- ଭାରତ ବାହାରେ ଏକ ଦେଶ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଅଞ୍ଚଳରୁ ଆୟର ବିବରଣୀ ଏବଂ ବିଦେଶୀ କର ଜମା

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ବା ଏହା ପୂର୍ବରୁ ITR ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ଥିବା କରଦାତା

ଭାରତ ବାହାରେ ଏକ ଦେଶରେ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଅଞ୍ଚଳରେ ହୋଇଥିବା ଆୟ ବିବରଣୀ ଏବଂ ଦାବି କରାଯାଇଥିବା ବିଦେଶୀ କର କ୍ରେଡିଟ୍‌

 

5.

ଫର୍ମ 26 AS

AIS (ବାର୍ଷିକ ସୂଚନା ବିବରଣୀ)

ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ଆୟକର ବିଭାଗ (ଏହା ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଉପଲବ୍ଧ:

ଲଗ୍‌ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > ଇ-ଫାଇଲ୍ କରନ୍ତୁ > ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ > ଫର୍ମ 26AS ଦେଖନ୍ତୁ)

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

ଉତ୍ସରୁ କର କଟାଯାଇଛି/ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଛି।

ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ଆୟକର ବିଭାଗ (ଆୟକର ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରିବା ପରେ ଏହାକୁ ଆକ୍ସେସ୍ କରାଯାଇପାରିବ)

ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ > ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > AIS କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

  • ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା / ସଂଗୃହିତ କର
  • SFT ସୂଚନା
  • କରଗୁଡ଼ିକର ପୈଠ
  • ଦାବି / ରିଫଣ୍ଡ୍

ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସୂଚନା (ଯେପରିକି ବିଚାରାଧୀନ / ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଥିବା ପ୍ରକ୍ରିୟା, GST ସୂଚନା, ବିଦେଶୀ ସରକାରଙ୍କଠାରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ସୂଚନା ଇତ୍ୟାଦି)

ଟିପ୍ପଣୀ: (ଅଗ୍ରୀମ କର/SAT, ରିଫଣ୍ଡ୍ ବିବରଣୀ, SFT ବିନିମୟ, ଧାରା 194 IA,194IB,194M ଅଧୀନରେ TDS, TDS ଖିଲାପ) ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସୂଚନା ଯାହା 26ASରେ ଉପଲବ୍ଧ ଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ ନିମ୍ନରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା AISରେ ଉପଲବ୍ଧ।

 

 

 

6. ଫର୍ମ 15G - ନିବାସୀ କରଦାତାଙ୍କ (ଏକ କମ୍ପାନୀ କିମ୍ବା ଫାର୍ମ ନୁହେଁ) ଦ୍ୱାରା କର ରିହାତି ବିନା କେତେକ ପ୍ରାପ୍ତିର ଦାବି କରିବାର ଘୋଷଣା

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଯଦି ଆୟ ମୌଳିକ ଛାଡ ସୀମାରୁ କମ୍ ଥାଏ, ତେବେ ସୁଧ ଆୟ ଉପରେ TDS ନ କାଟିବା ପାଇଁ ବ୍ୟାଙ୍କକୁ 60 ବର୍ଷରୁ କମ୍ ବୟସର ଜଣେ ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ କିମ୍ବା HUF କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତି (କମ୍ପାନୀ / ଫାର୍ମ ବ୍ୟତୀତ)

ବିତ୍ତ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଆକଳିତ ଆୟ

 

7. ଫର୍ମ 15H - ଜଣେ ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ଯାହାଙ୍କର ବୟସ 60 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ଅଧିକ) ଦ୍ୱାରା କର ରିହାତି ବିନା କେତେକ ପ୍ରାପ୍ତିର ଦାବି ପାଇଁ କରାଯିବାକୁ ଥିବା ଘୋଷଣା

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

60 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ବୟସର ଜଣେ ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତି, ବ୍ୟାଙ୍କକୁ ସୁଧ ଆୟ ଉପରେ TDS ନକାଟିବା ପାଇଁ

ବିତ୍ତ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଆକଳିତ ଆୟ

 

8. ଫର୍ମ 10E - ଯେତେବେଳେ ବେତନ ବକେୟା କିମ୍ବା ଅଗ୍ରୀମ ଭାବରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥାଏ ସେତେବେଳେ ଧାରା 89(1) ଅଧୀନରେ ରିଲିଫ୍ ଦାବି ପାଇଁ ଆୟର ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଫର୍ମ

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଆୟକର ବିଭାଗର ଜଣେ କର୍ମଚାରୀ

  • ବକେୟା / ଅଗ୍ରୀମ ବେତନ
  • ଆନୁତୋଷିକ
  • ସମାପ୍ତି ସମୟରେ କ୍ଷତିପୂରଣ
  • ପେନ୍‌ସନ୍‌ର ଲଘୁକରଣ

 

ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26*** ପାଇଁ କର ସ୍ଲାବ୍

  • ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ 2024 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2024-25 ରୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଭାବରେ ଧାରା 115 BAC ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସଂଶୋଧନ କରିଛି ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF, AOP (ସମବାୟ ସମିତି ହୋଇ ନଥିବ), BOI କିମ୍ୱା କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି ପରି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପୂର୍ବନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରିବ।। ଅବଶ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ ପାଖରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ବାହାରି ଯିବାର ଏବଂ ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ଦେବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି। ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆରମ୍ଭ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ଆୟକର ଗଣନା ଓ ସ୍ଲାବ୍‌ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବୁଝାଏ। ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ବିଭିନ୍ନ କର ରିହାତି ଏବଂ ଛାଡ଼ ଦାବି କରିବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି।
  • "ଅଣ-ବ୍ୟବସାୟିକ ମାମଲା" କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ତାରିଖରେ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଥିବା ITRରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଷ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ କରିବାର ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ।
  • ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଅର୍ଜନ କରୁଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ହେଉଛି ଡିଫଲ୍ଟ ବ୍ୟବସ୍ଥା। ଯଦି କରଦାତା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି, ତେବେ ସେମାନେ ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ପାଇଁ ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ -10- IEA ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବେ। ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଏହିପରି ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଅର୍ଥାତ୍ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବା ଫର୍ମ ନଂ .10-IEA ପ୍ରଦାନ କରିବା ମାଧ୍ୟମରେ ମଧ୍ୟ କରାଯିବ। ତଥାପି, ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବଦଳାଇବା ଏବଂ ଯେକୌଣସି ପରବର୍ତ୍ତୀ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷରେ ଏହି ବିକଳ୍ପ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ନିମନ୍ତେ ବିକଳ୍ପ ଜୀବନକାଳରେ କେବଳ ଥରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ।
  1. ପୂର୍ବ ବର୍ଷଗୁଡ଼ିକରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 60 ବର୍ଷରୁ କମ୍ ବ୍ୟକ୍ତି (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣବାସିନ୍ଦା)ଙ୍କ ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

 

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

₹ 2,50,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000**

₹ 2,50,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

₹ 3,00,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 12,500 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

10%

₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

25%

 

  1. ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 60 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ଅଧିକ କିନ୍ତୁ 80 ବର୍ଷରୁ କମ୍ ଆୟୁର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣ-ବାସିନ୍ଦା) ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

 

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,001 - ₹ 5,00,000**

₹ 3,00,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

₹ 3,00,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 10,000 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

10%

₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

25%

  1. ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 80 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ଆୟୁର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣ-ବାସିନ୍ଦା) ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

₹ 5,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 5,00,000 ଉପରେ 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

₹ 3,00,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

10%

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

15%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

25%

₹ 15,00,000ରୁ ଅଧିକ

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

37%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

 

 

 

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

10%

 

 

 

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

25%

*ଟିପ୍ପଣୀ: ଧାରା 111A, 112, 112A ଏବଂ ଲାଭାଂଶ ଆୟ ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ଆୟରୁ ସ୍ଥିତି ଯେପରି ହେଲେ ମଧ୍ୟ 25% ଏବଂ 37% ବର୍ଦ୍ଧିତ ଅଧିକର ଆଦାୟ କରାଯାଏ ନାହିଁ। ଯେତେବେଳେ ଧାରା 115A, 115AB, 115AC, 115ACA ଏବଂ 115E ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ କରଯୋଗ୍ୟ ହୋଇଥାଏ ତାହାକୁ ବାଦ୍‌ ଦେଲେ, ଏହିପରି ଆୟ ଉପରେ ଦେୟ କର ଉପରେ ସର୍ବାଧିକ ଅଧିକର ହାର 15% ହେବ।


**ଧାରା 87A ଅଧୀନରେ ଛାଡ଼: ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ମଧ୍ୟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଉପରେ ନିର୍ଭର କରି ସର୍ବାଧିକ ସୀମା ଅଧୀନରେ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ମତେ ଆୟକରର 100% ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରିହାତି ପାଇବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ଅଟନ୍ତି:

 

ମୋଟ ଆୟ

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଧାରା 87 ଅଧୀନରେ ରିହାତି ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

ଟ. 5 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ଟ. .12,500 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କର ରିହାତି ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଯଦି ମୋଟ ଆୟ ଟ. 5,00,000ରୁ ଅଧିକ ନୁହେଁ (ପ୍ରବାସୀ ଭାରତୀୟଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ନୁହେଁ)

ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ଟ. .25,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କର ରିହାତି ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଯଦି ମୋଟ ଆୟ ଟ. 7,00,000ରୁ ଅଧିକ ନୁହେଁ (ପ୍ରବାସୀ ଭାରତୀୟଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ନୁହେଁ)

5 ଲକ୍ଷରୁ 7 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

***ଟିପ୍ପଣୀ : 4% ହାରରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର ଉଭୟ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଆୟକର ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ପରିମାଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯିବ (ଯଦି କିଛି ଥାଏ)।

ଯଦି ଅର୍ଜିତ ଆୟର ପରିମାଣ ଯଥାକ୍ରମେ ₹ 50 ଲକ୍ଷ, ₹ 1 କୋଟି, ₹ 2 କୋଟି କିମ୍ବା ₹ 5 କୋଟି ରୁ ଅଧିକ ହୁଏ ତେବେ ଅଧିକରରୁ ମାର୍ଜିନ ରିଲିଫ୍ ଦାବି ନିମ୍ନୋକ୍ତ ମତେ କରାଯାଇପାରିବ:

ମୋଟ ଆୟ ପରିସର

ନାମ ମାତ୍ର ରିହାତି ବା ମାର୍ଜିନାଲ୍‌ ରିଲିଫ୍‌

ଅତିକ୍ରମ କରେ (ଟ.)

ଅତିକ୍ରମ କରେ ନାହିଁ (ଟ.)

 

 

50 ଲକ୍ଷ

1 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 50 ଲକ୍ଷ ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 50 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

1 କୋଟି

2 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 1 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 1 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

2 କୋଟି

5 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 2 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 2 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

5 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 5 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 5 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

 

ନିବେଶ / ପୈଠ / ଆୟ ଯାହା ଉପରେ ମୁଁ କର ରିହାତି ପାଇପାରିବି

115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଚୟନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ହେବ:
    1. ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି:

ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର

ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା)

ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ

    1. ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି

ଧାରା 80CCD(2)

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍‌ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ଯୋଗଦାନ ଉପରେ ରିହାତି

ସମସ୍ତ ବର୍ଗର ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ

ବେତନର ରିହାତି ସୀମା 14%

 

ଧାରା 80CCH

ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ଯୋଗଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି

ଯେଉଁଠାରେ ଜଣେ କରଦାତା, ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଭାବରେ ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଛନ୍ତି ଏବଂ 1 ନଭେମ୍ବର, 2022 କିମ୍ବା ଏହା ପରେ ଅଗ୍ନିବୀର କର୍ପସ ପାଣ୍ଠିରେ ସଦସ୍ୟ ହୋଇଛନ୍ତି, ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଉକ୍ତ ପାଣ୍ଠିରେ ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଯେକୌଣସି ରାଶି ପୈଠ କିମ୍ବା ଜମା କରିଛନ୍ତି

 

ମୋଟ ଆୟ ଗଣନାରେ ଏହିପରି ପୈଠ କିମ୍ବା ଜମା ହୋଇଥିବା ସମଗ୍ର ରାଶିର ଏକ ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି

ଯେଉଁଠାରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଅଗ୍ନିବୀର କର୍ପସ ପାଣ୍ଠିରେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ କୌଣସି ଯୋଗଦାନ କରନ୍ତି

 

ଏହିପରି ଭାବରେ ଯୋଗଦାନ ଦିଆଯାଇଥିବା ସମୁଦାୟ ପରିମାଣର ମୋଟ ଆୟ ହିସାବରେ ଏକ ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କର ରିହାତି

  1. ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଏବଂ ଗୃହ ଉନ୍ନୟନ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି। ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ ସମ୍ପତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆବାସ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଉଥିବା ସୁଧ ରିହାତି ପାଇଁ ଉପର ସୀମା ହେଉଛି ₹ 2 ଲକ୍ଷ। ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ ଉପରେ ସୁଧକୁ ନିମ୍ନରେ ସାରଣୀ କରାଯାଇଛି:

ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର

କେବେ ଋଣ ନିଆଯାଇଥିଲା

ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା)

ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ

1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

₹ 2,00,000

1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ

₹ 30,000

1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

₹ 30,000

1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ

₹ 30,000

ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା

ଯେକୌଣସି ସମୟରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ

ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି

ଧାରା 80C, 80CCC, 80CCD (1)

କରାଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି

80C

  • ଜୀବନ ବୀମା ପ୍ରିମିୟମ୍
  • ଭବିଷ୍ୟନିଧି ପାଣ୍ଠି
  • ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଇକ୍ୱିଟି ସେୟାର୍‌ର ସଦସ୍ୟତା
  • ଟ୍ୟୁସନ ଦେୟ
  • ଜାତୀୟ ସଞ୍ଚୟ ପ୍ରମାଣପତ୍ର
  • ଆବାସ ଋଣର ମୂଳ
  • ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଭିନ୍ନ ଜିନିଷ

 

ସଂଯୁକ୍ତ ରିହାତି ସୀମା ₹ 1,50,000

80CCC

ପେନ୍‌ସନ୍‌ ସ୍କିମ୍‌ ନିମନ୍ତେ ଏଲ୍‌ଆଇସି କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କର ବାର୍ଷିକ ଯୋଜନା

80CCD(1)

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍‌ସନ୍‌ ଯୋଜନା

 

 

ଧାରା 80CCD(1B)

 

80CCD (1) ଅଧୀନରେ ଦାବି କରାଯାଇଥିବା ରିହାତି ବ୍ୟତୀତ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍‌ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି

ରିହାତି ସୀମା ₹ 50,000

 
 

 

ଧାରା 80CCD(2)

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍‌ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ଯୋଗଦାନ ଉପରେ ରିହାତି

ଯଦି ନିଯୁକ୍ତିଦାତା ଜଣେ PSU କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ

ବେତନର ରିହାତି ସୀମା 10%

ଯଦି ନିଯୁକ୍ତିଦାତା କେନ୍ଦ୍ର କିମ୍ବା ରାଜ୍ୟ ସରକାର ହୋଇଥାନ୍ତି

ବେତନର ରିହାତି ସୀମା 14%

 

ଧାରା 80CCH

ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ଯୋଗଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି

ଯେଉଁଠାରେ ଜଣେ କରଦାତା, ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଭାବରେ ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଛନ୍ତି ଏବଂ 1 ନଭେମ୍ବର, 2022 କିମ୍ବା ଏହା ପରେ ଅଗ୍ନିବୀର କର୍ପସ ପାଣ୍ଠିରେ ସଦସ୍ୟ ହୋଇଛନ୍ତି, ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଉକ୍ତ ପାଣ୍ଠିରେ ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଯେକୌଣସି ରାଶି ପୈଠ କିମ୍ବା ଜମା କରିଛନ୍ତି

 

ମୋଟ ଆୟ ଗଣନାରେ ଏହିପରି ପୈଠ କିମ୍ବା ଜମା ହୋଇଥିବା ସମଗ୍ର ରାଶିର ଏକ ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି

ଯେଉଁଠାରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଅଗ୍ନିବୀର କର୍ପସ ପାଣ୍ଠିରେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ କୌଣସି ଯୋଗଦାନ କରନ୍ତି

ଏହିପରି ଭାବରେ ଯୋଗଦାନ ଦିଆଯାଇଥିବା ସମୁଦାୟ ପରିମାଣର ମୋଟ ଆୟ ହିସାବରେ ଏକ ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି

 

ଧାରା 80D

ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ପ୍ରିମିୟମ୍ ଏବଂ ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

ନିଜର/ ଜୀବନସାଥୀ କିମ୍ବା ନିର୍ଭରଶୀଳ ସନ୍ତାନମାନଙ୍କ ପାଇଁ

₹ 25,000 (ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତି ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକ ତେବେ ₹ 50,000)

ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ₹ 5,000 ଉପରୋକ୍ତ ସୀମାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ

ପିତାମାତାଙ୍କ ପାଇଁ

₹ 25,000 (ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତି ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକ ତେବେ ₹50,000)

ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ₹ 5,000 ଉପରୋକ୍ତ ସୀମାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ

 

 

 

 

 

 

 

 

ଯଦି ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ସୁରକ୍ଷା ଉପରେ କୌଣସି ପ୍ରିମିୟମ୍ ପୈଠ କରାଯାଇ ନାହିଁ, ତେବେ ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ହୋଇଥିବା ଚିକିତ୍ସା ଖର୍ଚ୍ଚ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

 

ନିଜ ପାଇଁ / ଜୀବନସାଥୀ କିମ୍ବା ନିର୍ଭରଶୀଳ ସନ୍ତାନସନ୍ତତିଙ୍କ ପାଇଁ

ରିହାତି ସୀମା ₹ 50,000

ପିତାମାତାଙ୍କ ପାଇଁ

ରିହାତି ସୀମା ₹ 50,000

 

ଧାରା 80DD

 

 

 

ଜଣେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ କିମ୍ବା ଚିକିତ୍ସା ଉପଚାର ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ପୈଠ କିମ୍ବା ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଅନୁମୋଦିତ ଯୋଜନା ଅଧୀନରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା / ଜମା କରାଯାଇଥିବା ଯେ କୌଣସି ପରିମାଣ ପ୍ରତି ରିହାତି

ଏହାର ସିଧାସଳଖ ରିହାତି
₹ 75,000
କରାଯାଇଥିବା ବ୍ୟୟ ନିର୍ବିଶେଷରେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମତା ଥିବା ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଉପଲବ୍ଧ।

ଏହି ରିହାତି ହେଉଛି
₹ 1,25,000
ଯଦି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କର ଗୁରୁତର ଅକ୍ଷମତା (80% କିମ୍ୱା ଅଧିକ) ଅଛି।=

 
 

 

 

 


ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ଯଦି କରଦାତା ଧାରା 80DD ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରୁଛନ୍ତି, ତେବେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ 10-IA ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି।

ଫର୍ମ 10IA ପରେ ମଧ୍ୟ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ କିନ୍ତୁ ପରେ କୌଣସି ଅସୁବିଧାକୁ ଏଡ଼ାଇବା ପାଇଁ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ସହିତ 10-IA ଫାଇଲ୍‌ କରିବାକୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି।

ଧାରା 80DDB

 

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ରୋଗ ପାଇଁ ନିଜର କିମ୍ବା ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ଚିକିତ୍ସା ଦିଗରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି

 

ରିହାତି ସୀମା
₹ 40,000
(ଯଦି ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକ ତେବେ ₹ 1,00,000)

 
 

 

ଧାରା 80E

ନିଜର କିମ୍ବା ସମ୍ପର୍କୀୟଙ୍କ ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ପାଇଁ ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି

ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ସୁଧ ଦିଗରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ମୋଟ ରାଶି

 

ଧାରା 80EE

ଆବାସିକ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯେଉଁଠାରେ 1 ଏପ୍ରିଲ 2016 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2017ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି।

ରିହାତି ସୀମା
₹ 50,000
ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ

 

 

ଧାରା 80EEA

ଆବାସିକ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି କେବଳ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ ରିହାତି ଯେଉଁଠାରେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ 1 ଏପ୍ରିଲ 2019 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2022 ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି ଏବଂ ଧାରା 80EE ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରାଯାଇ ନାହିଁ।

 

ରିହାତି ସୀମା
₹ 1,50,000
ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ

 

ଧାରା 80EEB

ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ବାହନ କ୍ରୟ ପାଇଁ ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଯେଉଁଠାରେ 1 ଏପ୍ରିଲ 2019 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2023 ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି।

ରିହାତି ସୀମା
₹ 1,50,000
ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ

 

ଧାରା 80G

ଅନୁମୋଦିତ ପାଣ୍ଠି, ଦାତବ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଇତ୍ୟାଦିକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି।

ନିମ୍ନ ବର୍ଗ ଅଧୀନରେ କରାଯାଇଥିବା ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ଅଟେ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା

100% ରିହାତି

50% ରିହାତି

ଯୋଗ୍ୟତା ସୀମା ଅଧୀନରେ

100% ରିହାତି

50% ରିହାତି

 

ଟିପ୍ପଣୀ:ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹ 2000/ - ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତିର ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ।

 

 

ଧାରା 80GG

ଗୃହ ପାଇଁ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଥିବା ଭଡ଼ା ପ୍ରତି ରିହାତି ଏବଂ ଏହା କେବଳ ଯେଉଁମାନେ ଆତ୍ମ-ନିଯୁକ୍ତ କିମ୍ବା ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ HRA ବେତନର ଅଂଶ ନୁହେଁ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ

ନିମ୍ନଲିଖିତ ମଧ୍ୟରୁ ସର୍ବନିମ୍ନ ରିହାତି ଭାବରେ ଅନୁମୋଦିତ ହେବ

ଏହି ରିହାତି ପୂର୍ବରୁ ମୋଟ ଆୟର 10%କୁ ହ୍ରାସ କରାଯାଇଥିବା ପୈଠ ଭଡ଼ା

ମାସ ପ୍ରତି ₹ 5,000

ସମୁଦାୟ ଆୟର 25% (ଧାରା 111A ଅଧୀନରେ ଦୀର୍ଘକାଳୀନ ପୁଞ୍ଜି ଲାଭ, ସ୍ୱଳ୍ପ ମିଆଦି ପୁଞ୍ଜି ଲାଭ କିମ୍ବା ଧାରା 115A କିମ୍ବା 115D ଅଧୀନରେ ଆୟକୁ ବାଦ୍ ଦେଇ)


ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ରିହାତି ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ଫର୍ମ 10BA ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ହେବ।

 

ଧାରା 80GGA

ବୈଜ୍ଞାନିକ ଅନୁସନ୍ଧାନ କିମ୍ବା ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି


ନିମ୍ନ ବର୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଅଧୀନରେ ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ:

ଗବେଷଣା ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ, ମହାବିଦ୍ୟାଳୟ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ

  • ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା
  • ସାମାଜିକ ବିଜ୍ଞାନ କିମ୍ବା ପରିସଂଖ୍ୟାନ ଗବେଷଣା

ସଙ୍ଗଠନ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ

  • ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ
  • ପ୍ରାକୃତିକ ସମ୍ପଦର ସଂରକ୍ଷଣ କିମ୍ବା ବନୀକରଣ ପାଇଁ

କୌଣସି ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ଜାତୀୟ ସମିତି ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ PSU କିମ୍ବା ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ କିମ୍ବା ଏକ ସଂଗଠନ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା।

ଏଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅଧିସୂଚିତ ପାଣ୍ଠି

  • ବନୀକରଣ
  • ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସ୍ଥାପିତ ଏବଂ ବିଜ୍ଞାପିତ ଜାତୀୟ ସହରାଞ୍ଚଳ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂରୀକରଣ ପାଣ୍ଠି

 

ଟିପ୍ପଣୀ: ₹ 2000/- ରୁ ଅଧିକ ପରିମାଣର ଦାନ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସମ୍ବନ୍ଧରେ କିମ୍ବା ଯଦି ସର୍ବମୋଟ ଆୟରେ ବ୍ୟବସାୟ / ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ / ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥାଏ ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ କୌଣସି ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହେବ ନାହିଁ

 

 

ଧାରା 80GGC

 

 

ରାଜନୈତିକ ପକ୍ଷ କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଦିଗରେ ରିହାତି

ରାଜନୈତିକ ପକ୍ଷ କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଦିଗରେ ରିହାତି

 
 

 

ଧାରା 80TTA

 

 

ଅଣ-ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସଞ୍ଚୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ଖାତା ଉପରେ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ରିହାତି

ରିହାତି ସୀମା
₹ 10,000/-

 
 

 

ଧାରା 80TTB

 

 

ନିବାସୀ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ହୋଇଥିବା ଜମା ଉପରେ ମିଳିଥିବା ସୁଧ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

ରିହାତି ସୀମା
₹ 50,000/-

 
 

 

ଧାରା 80U

 

 

ଭିନ୍ନକ୍ଷମତା ଥିବା ଜଣେ ନିବାସୀ ଏକକ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି

କରାଯାଇଥିବା ବ୍ୟୟ ନିର୍ବିଶେଷରେ ଅକ୍ଷମତା ଥିବା ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଫ୍ଲାଟ୍ ₹ 75,000 ରିହାତି

କରାଯାଇଥିବା ବ୍ୟୟ ନିର୍ବିଶେଷରେ ଗୁରୁତର ଅକ୍ଷମତା ଥିବା (80% କିମ୍ବା ଅଧିକ) ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଫ୍ଲାଟ୍ ₹ 1,25,000 ରିହାତି

 
 

ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ଯଦି କରଦାତା ଧାରା 80U ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରୁଛନ୍ତି ତେବେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ 10-IA ମଧ୍ୟ ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି।

ଫର୍ମ 10IA ପରେ ମଧ୍ୟ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ କିନ୍ତୁ ପରେ କୌଣସି ଅସୁବିଧାକୁ ଏଡ଼ାଇବା ପାଇଁ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ସହିତ 10-IA ଫାଇଲ୍‌ କରିବାକୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଛି।

 

 
ପେଜ୍‌ଟି ଶେଷଥର ସମୀକ୍ଷା କିମ୍ବା ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଛି: 24-Apr-2025