search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ଅଣ-ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତି

 

ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ବେତନ ପ୍ରାପ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ

 

 

ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ଅବଲୋକନ ଓ ସାଧାରଣ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଦେବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଏବଂ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ। ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ଏବଂ ଦିଶାନିର୍ଦ୍ଦେଶଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ, ଦୟାକରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, ନିୟମାବଳୀ ଏବଂ ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଦେଖନ୍ତୁ।

 

 

ପ୍ରବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତି ହେଉଛନ୍ତି ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯିଏ କର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଭାରତର ବାସିନ୍ଦା ନୁହଁନ୍ତି। ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଅଣ-ନିବାସୀ କି ନୁହେଁ ତାହା ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରିବା ପାଇଁ, ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ପରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961 ର ଧାରା 6 ଅନୁଯାୟୀ ତାଙ୍କର ଆବାସିକ ସ୍ଥିତି ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ:

 

ଯଦି ସେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସର୍ତ୍ତଗୁଡିକ ମଧ୍ୟରୁ କୌଣସିକୁ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ କରନ୍ତି ତେବେ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଯେ କୌଣସି ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଭାରତରେ ନିବାସୀ ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯିବ:
1. ଯଦି ସେ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ 182 ଦିନ କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ଅବଧି ପାଇଁ ଭାରତରେ ଅଛନ୍ତି କିମ୍ବା
2. ଯଦି ସେ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ରେ 60 ଦିନ କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ସମୟ ପାଇଁ ଏବଂ ପୂର୍ବ ବର୍ଷର ଠିକ୍‌ 4 ବର୍ଷ ଅବଧିରେ 365 ଦିନ କିମ୍ବା ଅଧିକ ସମୟ ପାଇଁ ଭାରତରେ ଅଛନ୍ତି।

କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତି ଯିଏ ଉପରୋକ୍ତ ଉଭୟ ସର୍ତ୍ତକୁ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ କରନ୍ତି ନାହିଁ, ସେହି ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଅଣ ନିବାସୀ ଭାବରେ ବିବେଚିତ ହେବେ।

ଅବଶ୍ୟ, ଜଣେ ଭାରତୀୟ ନାଗରିକ ଏବଂ ଜଣେ ଭାରତୀୟ ବଂଶୋଦ୍ଭବଙ୍କ ସମ୍ବନ୍ଧରେ, ଯେଉଁମାନେ ଏହି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତ ଗସ୍ତରେ ଆସିଛନ୍ତି, ଉପରୋକ୍ତ (2) ରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା 60 ଦିନର ଅବଧିକୁ 182 ଦିନ ସହିତ ପ୍ରତିସ୍ଥାପିତ କରାଯିବ। କ୍ୟୃ ସଦସ୍ୟ ଭାବରେ କିମ୍ବା ଭାରତ ବାହାରେ ନିୟୋଜନ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ଭାରତ ଛାଡିଥିବା ଭାରତୀୟ ନାଗରିକଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ସମାନ ରିହାତି ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି।

ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ, 2020 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2021-22ଠାରୁ କାର୍ଯ୍ଯକ୍ଷମ, ଉପରୋକ୍ତ ବ୍ୟତିକ୍ରମରେ ସଂଶୋଧନ କରି ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିଛି ଯେ ଯଦି ଜଣେ ଭାରତୀୟ ନାଗରିକ କିମ୍ବା ଜଣେ ଭାରତୀୟ ବଂଶୋଦ୍ଭବ ବ୍ୟକ୍ତି ଯାହାଙ୍କର ବିଦେଶୀ ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ଭିନ୍ନ ସମୁଦାୟ ଆୟ ସେହି ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ₹ 15 ଲକ୍ଷ ଅତିକ୍ରମ କରିଛି ତେବେ ଉପରୋକ୍ତ (2) ରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା 60 ଦିନର ଅବଧିକୁ 120 ଦିନ ସହିତ ପ୍ରତିସ୍ଥାପିତ କରାଯିବ।

ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ, 2020 ନୂତନ ଧାରା 6(1A) ମଧ୍ୟ ପ୍ରବର୍ତ୍ତନ କରିଛି ଯାହା ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2021-22ରୁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ । ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ₹ 15 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ମୋଟ ଆୟ କରୁଥିବା ଭାରତୀୟ ନାଗରିକ (ବିଦେଶୀ ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ବ୍ୟତୀତ) ଯଦି ସେ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଦେଶରେ କର ଦେବାକୁ ଉତ୍ତରଦାୟୀ ନୁହଁନ୍ତି ତେବେ ଭାରତର ବାସିନ୍ଦା ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯିବ।

 

1. ITR-2 - ଅଣ-ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ (ବାସିନ୍ଦା ହୁଅନ୍ତୁ କିମ୍ବା ଅଣ-ବାସିନ୍ଦା) ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ।

ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିର ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ ଆୟ ନଥିବା।

କିଏ ITR -1 ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହଁନ୍ତି

 

2. ITR-3 - ଅଣ-ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ (ବାସିନ୍ଦା ହୁଅନ୍ତୁ କିମ୍ବା ଅଣ-ବାସିନ୍ଦା) ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ।

ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିର ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ ଆୟ ଥିବା।

କିଏ ITR-1, 2 କିମ୍ବା 4 ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହଁନ୍ତି

 

ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ

 

1. ଫର୍ମ 12BB - କର ରିହାତି ପାଇଁ ଜଣେ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାବିର ବିବରଣୀ (ଧାରା 192 ଅଧୀନରେ)

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ନିଯୁକ୍ତିଦାତା (ମାନେ)ଙ୍କୁ ଜଣେ କର୍ମଚାରୀ

HRA, LTC, ଋଣ ମୂଳଧନ ଉପରେ ସୁଧ ରିହାତି, କର ସଞ୍ଚୟ ଦାବି/ କର ହିସାବ କରିବା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଉତ୍ସ (TDS)ଠାରେ କଟାଯିବାକୁ ଥିବା ରିହାତିର ପ୍ରମାଣ କିମ୍ବା ବିବରଣୀ

 

2. ଫର୍ମ 16 - ବେତନ ଉପରେ ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା କରର ବିବରଣୀ ( ଆୟକର ଅଧିନିୟମ 1961ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର)

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ପୈଠ ହୋଇଥିବା ବେତନ, ରିହାତି/ ଛାଡ଼ ଏବଂ ଦେୟଯୋଗ୍ୟ/ ଫେରସ୍ତଯୋଗ୍ୟ କର ହିସାବ କରିବା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ନିମନ୍ତେ ଉତ୍ସଠାରେ କଟାଯାଇଥିବା କର

 

3.ଫର୍ମ 16A - ବେତନ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଆୟ ଉପରେ କର TDS ପାଇଁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ରିହାତିକାରୀଙ୍କ ଠାରୁ ରିହାତି ପ୍ରାପକ

ଫର୍ମ 16A ହେଉଛି ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା କର (TDS) ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଯାହା ତ୍ରୈମାସିକ ଭାବରେ ଜାରି କରାଯାଏ ଯେଉଁଥିରେ TDS ର ପରିମାଣ, ଦେୟର ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ଆୟକର ବିଭାଗରେ ଜମା ହୋଇଥିବା TDS ର ବିବରଣୀ ରହିଥାଏ।

 

4.

ଫର୍ମ 26 AS

AIS (ବାର୍ଷିକ ସୂଚନା ବିବରଣୀ)

ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ଆୟକର ବିଭାଗ (ଏହା ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଉପଲବ୍ଧ:

ଲଗ୍‌ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > ଇ-ଫାଇଲ୍ କରନ୍ତୁ > ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ > ଫର୍ମ 26AS ଦେଖନ୍ତୁ)

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

ଉତ୍ସରୁ କର କଟାଯାଇଛି/ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଛି।

ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ଆୟକର ବିଭାଗ (ଆୟକର ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରିବା ପରେ ଏହାକୁ ଆକ୍ସେସ୍ କରାଯାଇପାରିବ)

ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ > ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > AIS କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

  • ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା / ସଂଗୃହିତ କର
  • SFT ସୂଚନା
  • କରଗୁଡ଼ିକର ପୈଠ
  • ଦାବି / ରିଫଣ୍ଡ୍

ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସୂଚନା (ଯେପରିକି ବିଚାରାଧୀନ / ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଥିବା ପ୍ରକ୍ରିୟା, GST ସୂଚନା, ବିଦେଶୀ ସରକାରଙ୍କଠାରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ସୂଚନା ଇତ୍ୟାଦି)

 

ଟିପ୍ପଣୀ:(ଅଗ୍ରୀମ କର/SAT, ରିଫଣ୍ଡ୍ ବିବରଣୀ, SFT ବିନିମୟ, ଧାରା 194 IA,194 IB,194M ଅଧୀନରେ TDS, TDS ଖିଲାପ) ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସୂଚନା ଯାହା 26ASରେ ଉପଲବ୍ଧ ଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ ନିମ୍ନରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା AISରେ ଉପଲବ୍ଧ।

 

5. ଫର୍ମ 10E - ଯେତେବେଳେ ବେତନ ବକେୟା କିମ୍ବା ଅଗ୍ରୀମ ଭାବରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥାଏ ସେତେବେଳେ ଧାରା 89(1) ଅଧୀନରେ ରିଲିଫ୍ ଦାବି ପାଇଁ ଆୟର ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଫର୍ମ

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଆୟକର ବିଭାଗର ଜଣେ କର୍ମଚାରୀ

  • ବକେୟା / ଅଗ୍ରୀମ ବେତନ
  • ଆନୁତୋଷିକ
  • ସମାପ୍ତି ସମୟରେ କ୍ଷତିପୂରଣ
  • ପେନ୍‌ସନ୍‌ର ଲଘୁକରଣ

 

6. ଫର୍ମ 3CB-3CD

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

କରଦାତା ଯିଏ ଧାରା 44AB ଅନୁଯାୟୀ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଅଡିଟ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି।

ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ ଫେରସ୍ତ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।

 

ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 44AB ଅଧୀନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ଆକାଉଣ୍ଟର ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଏବଂ ସବିେଶଷ ବିବରଣର ବିବୃତ୍ତି।

 

7. ଫର୍ମ 3CEB

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

କରଦାତା ଯିଏ ଏକ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିନିମୟ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଘରୋଇ ବିନିମୟରେ ପ୍ରବେଶ କରିବା ପାଇଁ ଧାରା ଧାରା 92E ଅଧୀନରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି।

ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ ଫେରସ୍ତ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।

ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ କାରବାର(ଗୁଡିକ) ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଘରୋଇ କାରବାର(ଗୁଡିକ) ସମ୍ପର୍କରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ରିପୋର୍ଟ

 

8. ଫର୍ମ 3CE

ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

କରଦାତା ଯିଏ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କଠାରୁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଆୟ ଗ୍ରହଣ କରିବା ପାଇଁ ଧାରା 44DA ଧାରା ଅଧୀନରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି।

ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ ଫେରସ୍ତ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।

ସରକାର କିମ୍ବା ଏକ ଭାରତୀୟ ସଂସ୍ଥାଠାରୁ ବୈଷୟିକ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ନିମନ୍ତେ ସ୍ୱତ୍ତ୍ୱ ଶୁଳ୍କ କିମ୍ବା ଶୁଳ୍କ ଭାବରେ ଆୟ ପ୍ରାପ୍ତି ସମ୍ପର୍କରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ରିପୋର୍ଟ।

 

ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26*** ପାଇଁ କର ସ୍ଲାବ୍

  • ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ 2024 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2024-25 ରୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଭାବରେ ଧାରା 115 BAC ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସଂଶୋଧନ କରିଛି ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF, AOP (ସମବାୟ ସମିତି ହୋଇ ନଥିବ), BOI କିମ୍ୱା କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି ପରି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପୂର୍ବନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରିବ।। ଅବଶ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ ପାଖରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ବାହାରି ଯିବାର ଏବଂ ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ଦେବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି। ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆରମ୍ଭ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ଆୟକର ଗଣନା ଓ ସ୍ଲାବ୍‌ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବୁଝାଏ। ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ବିଭିନ୍ନ କର ରିହାତି ଏବଂ ଛାଡ଼ ଦାବି କରିବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି।

 

  • "ଅଣ-ବ୍ୟବସାୟିକ ମାମଲା" କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଧାରା139(1) ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ତାରିଖରେ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଥିବା ITRରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଷ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ କରିବାର ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ।

 

  • ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଅର୍ଜନ କରୁଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ହେଉଛି ଡିଫଲ୍ଟ ବ୍ୟବସ୍ଥା। ଯଦି କରଦାତା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି, ତେବେ ସେମାନେ ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ପାଇଁ ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ -10- IEA ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବେ। ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଏହିପରି ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଅର୍ଥାତ୍ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବା ଫର୍ମ ନଂ .10-IEA ପ୍ରଦାନ କରିବା ମାଧ୍ୟମରେ ମଧ୍ୟ କରାଯିବ। ତଥାପି, ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବଦଳାଇବା ଏବଂ ଯେକୌଣସି ପରବର୍ତ୍ତୀ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷରେ ଏହି ବିକଳ୍ପ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ନିମନ୍ତେ ବିକଳ୍ପ ଜୀବନକାଳରେ କେବଳ ଥରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ।

 

  1. ଅଣ ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନୋକ୍ତ ମତେ:

 

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଧାରା 115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

₹ 2,50,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000

₹ 2,50,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000

₹ 3,00,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 12,500 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

10%

₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

25%

 

*ଟିପ୍ପଣୀ: ଧାରା 111A, 112, 112A ଏବଂ ଲାଭାଂଶ ଆୟ ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ଆୟରୁ ସ୍ଥିତି ଯେପରି ହେଲେ ମଧ୍ୟ 25% ଏବଂ 37% ବର୍ଦ୍ଧିତ ଅଧିକର ଆଦାୟ କରାଯାଏ ନାହିଁ। ଯେତେବେଳେ ଧାରା 115A, 115AB, 115AC, 115ACA ଏବଂ 115E ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ କରଯୋଗ୍ୟ ହୋଇଥାଏ ତାହାକୁ ବାଦ୍‌ ଦେଲେ, ଏହିପରି ଆୟ ଉପରେ ଦେୟ କର ଉପରେ ସର୍ବାଧିକ ଅଧିକର ହାର 15% ହେବ।

***ଟିପ୍ପଣୀ: 4% ହାରରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର ଆୟକର ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ପରିମାଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯିବ (ଯଦି କିଛି ଥାଏ)।

ଯଦି ଅର୍ଜିତ ଆୟର ପରିମାଣ ଯଥାକ୍ରମେ ₹ 50 ଲକ୍ଷ, ₹ 1 କୋଟି, ₹ 2 କୋଟି କିମ୍ବା ₹ 5 କୋଟି ରୁ ଅଧିକ ହୁଏ ତେବେ ଅଧିକରରୁ ମାର୍ଜିନ ରିଲିଫ୍ ଦାବି ନିମ୍ନୋକ୍ତ ମତେ କରାଯାଇପାରିବ:

 

ମୋଟ ଆୟ ପରିସର

ନାମ ମାତ୍ର ରିହାତି ବା ମାର୍ଜିନାଲ୍‌ ରିଲିଫ୍‌

ଅତିକ୍ରମ କରେ (ଟ.)

ଅତିକ୍ରମ କରେ ନାହିଁ (ଟ.)

 

 

50 ଲକ୍ଷ

1 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 50 ଲକ୍ଷ ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 50 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

1 କୋଟି

2 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 1 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 1 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

2 କୋଟି

5 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 2 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 2 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

5 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 5 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 5 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

 

ନିବେଶ / ଦେୟ / ଆୟ ଯାହା ଉପରେ ମୁଁ କର ଲାଭ ରିହାତି ପାଇପାରିବି

 

115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଚୟନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ହେବ:

 

  1. ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି:

ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର

ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା)

ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ

 

 

  1. ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି

ଧାରା 80CCD(2)

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍‌ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ଯୋଗଦାନ ଉପରେ ରିହାତି

ସମସ୍ତ ବର୍ଗର ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ

 

ବେତନର ରିହାତି ସୀମା 14%

 

ଧାରା 80CCH

ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ଯୋଗଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି

ଯେଉଁଠାରେ ଜଣେ କରଦାତା, ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଭାବରେ ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଛନ୍ତି ଏବଂ 1 ନଭେମ୍ବର, 2022 କିମ୍ବା ଏହା ପରେ ଅଗ୍ନିବୀର କର୍ପସ ପାଣ୍ଠିରେ ସଦସ୍ୟ ହୋଇଛନ୍ତି, ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଉକ୍ତ ପାଣ୍ଠିରେ ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଯେକୌଣସି ରାଶି ପୈଠ କିମ୍ବା ଜମା କରିଛନ୍ତି

 

ମୋଟ ଆୟ ଗଣନାରେ ଏହିପରି ପୈଠ କିମ୍ବା ଜମା ହୋଇଥିବା ସମଗ୍ର ରାଶିର ଏକ ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି

ଯେଉଁଠାରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଅଗ୍ନିବୀର କର୍ପସ ପାଣ୍ଠିରେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ କୌଣସି ଯୋଗଦାନ କରନ୍ତି

 

ଏହିପରି ଭାବରେ ଯୋଗଦାନ ଦିଆଯାଇଥିବା ସମୁଦାୟ ପରିମାଣର ମୋଟ ଆୟ ହିସାବରେ ଏକ ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କର ରିହାତି

  1. ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଏବଂ ଗୃହ ଉନ୍ନୟନ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି। ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ ସମ୍ପତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆବାସ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଉଥିବା ସୁଧ ରିହାତି ପାଇଁ ଉପର ସୀମା ହେଉଛି ₹ 2 ଲକ୍ଷ। ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ ଉପରେ ସୁଧକୁ ନିମ୍ନରେ ସାରଣୀ କରାଯାଇଛି:

ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର

କେବେ ଋଣ ନିଆଯାଇଥିଲା

ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଅନୁମତିଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା)

ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ

1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

₹ 2,00,000

1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ

₹ 30,000

1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

₹ 30,000

1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ

₹ 30,000

ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା

ଯେକୌଣସି ସମୟରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ

 

ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି

ଧାରା 80C, 80CCC, 80CCD (1)

କରାଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି

80C

  • ଜୀବନ ବୀମା ପ୍ରିମିୟମ୍
  • ଭବିଷ୍ୟନିଧି ପାଣ୍ଠି
  • ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଇକ୍ୱିଟି ସେୟାର୍‌ର ସଦସ୍ୟତା
  • ଟ୍ୟୁସନ ଦେୟ
  • ଜାତୀୟ ସଞ୍ଚୟ ପ୍ରମାଣପତ୍ର
  • ଆବାସ ଋଣର ମୂଳ
  • ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଭିନ୍ନ ଜିନିଷ

 

ସଂଯୁକ୍ତ ରିହାତି ସୀମା ₹ 1,50,000

80CCC

ପେନ୍‌ସନ୍‌ ସ୍କିମ୍‌ ନିମନ୍ତେ ଏଲ୍‌ଆଇସି କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କର ବାର୍ଷିକ ଯୋଜନା

80CCD(1)

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍‌ସନ୍‌ ଯୋଜନା

 

 

ଧାରା 80CCD(1B)

80CCD (1) ଅଧୀନରେ ଦାବି କରାଯାଇଥିବା ରିହାତି ବ୍ୟତୀତ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍‌ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି

 

ରିହାତି ସୀମା ₹ 50,000

 

ଧାରା 80CCD(2)

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍‌ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ଯୋଗଦାନ ଉପରେ ରିହାତି

ଯଦି ନିଯୁକ୍ତିଦାତା ଜଣେ PSU କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ

 

ବେତନର ରିହାତି ସୀମା 10%

ଯଦି ନିଯୁକ୍ତିଦାତା କେନ୍ଦ୍ର କିମ୍ବା ରାଜ୍ୟ ସରକାର ହୋଇଥାନ୍ତି

ବେତନର ରିହାତି ସୀମା 14%

 

ଧାରା 80CCH

ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ଯୋଗଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି

ଯେଉଁଠାରେ ଜଣେ କରଦାତା, ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଭାବରେ ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଛନ୍ତି ଏବଂ 1 ନଭେମ୍ବର, 2022 କିମ୍ବା ଏହା ପରେ ଅଗ୍ନିବୀର କର୍ପସ ପାଣ୍ଠିରେ ସଦସ୍ୟ ହୋଇଛନ୍ତି, ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଉକ୍ତ ପାଣ୍ଠିରେ ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଯେକୌଣସି ରାଶି ପୈଠ କିମ୍ବା ଜମା କରିଛନ୍ତି

ମୋଟ ଆୟ ଗଣନାରେ ଏହିପରି ପୈଠ କିମ୍ବା ଜମା ହୋଇଥିବା ସମଗ୍ର ରାଶିର ଏକ ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି

ଯେଉଁଠାରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଅଗ୍ନିବୀର କର୍ପସ ପାଣ୍ଠିରେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ କୌଣସି ଯୋଗଦାନ କରନ୍ତି

 

ଏହିପରି ଭାବରେ ଯୋଗଦାନ ଦିଆଯାଇଥିବା ସମୁଦାୟ ପରିମାଣର ମୋଟ ଆୟ ହିସାବରେ ଏକ ରିହାତି ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି

 

ଧାରା 80D

ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ପ୍ରିମିୟମ୍ ଏବଂ ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

ନିଜର/ ଜୀବନସାଥୀ କିମ୍ବା ନିର୍ଭରଶୀଳ ସନ୍ତାନମାନଙ୍କ ପାଇଁ

 

₹ 25,000 (ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତି ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକ ତେବେ ₹ 50,000)

ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ₹ 5,000 ଉପରୋକ୍ତ ସୀମାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ

ପିତାମାତାଙ୍କ ପାଇଁ

₹ 25,000 (ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତି ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକ ତେବେ ₹50,000)

ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ₹ 5,000 ଉପରୋକ୍ତ ସୀମାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ

ଯଦି ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ସୁରକ୍ଷା ଉପରେ କୌଣସି ପ୍ରିମିୟମ୍ ପୈଠ କରାଯାଇ ନାହିଁ, ତେବେ ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ହୋଇଥିବା ଚିକିତ୍ସା ଖର୍ଚ୍ଚ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

 

ନିଜ ପାଇଁ / ଜୀବନସାଥୀ କିମ୍ବା ନିର୍ଭରଶୀଳ ସନ୍ତାନସନ୍ତତିଙ୍କ ପାଇଁ

ରିହାତି ସୀମା ₹ 50,000

ପିତାମାତାଙ୍କ ପାଇଁ

 

ରିହାତି ସୀମା ₹ 50,000

 

80E

ନିଜର କିମ୍ବା ସମ୍ପର୍କୀୟଙ୍କ ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ପାଇଁ ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି

 

ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ସୁଧ ଦିଗରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ମୋଟ ରାଶି

 

80EE

ଆବାସିକ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯେଉଁଠାରେ 1 ଏପ୍ରିଲ 2016 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2017ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି।

 

ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ରିହାତି ସୀମା ₹ 50,000

 

80EEA

ଆବାସିକ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯେଉଁଠାରେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ 1 ଏପ୍ରିଲ 2019 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2022 ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି ଏବଂ ଧାରା 80EE ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରାଯାଇ ନାହିଁ।

 

ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ରିହାତି ସୀମା ₹ 1,50,000

 

80EEB

ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ବାହନ କ୍ରୟ ପାଇଁ ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଯେଉଁଠାରେ 1 ଏପ୍ରିଲ 2019 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2023 ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି।

 

ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ରିହାତି ସୀମା ₹ 1,50,000

 

80G

କେତେକ ପାଣ୍ଠି, ଦାତବ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଇତ୍ୟାଦିକୁ, ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି।

ନିମ୍ନ ବର୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଅଧୀନରେ ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ:

କୌଣସି ସୀମା ବିନା

 

100% ରିହାତି

50% ରିହାତି

ଯୋଗ୍ୟତା ସୀମା ଅଧୀନରେ

 

100% ରିହାତି

50% ରିହାତି

 

ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2,000/ - ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତି ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ ।

 

80GG

ଗୃହ ପାଇଁ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ଭଡା ପ୍ରତି ରିହାତି ଏବଂ ଏହା କେବଳ ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ HRA ବେତନର ଅଂଶ ନୁହେଁ, ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ।

ନିମ୍ନଲିଖିତ ମଧ୍ୟରୁ ସର୍ବନିମ୍ନ ରିହାତି ଭାବରେ ଅନୁମୋଦିତ ହେବ:

ଏହି ରିହାତି ପୂର୍ବରୁ ମୋଟ ଆୟର 10%କୁ ହ୍ରାସ କରାଯାଇଥିବା ପୈଠ ଭଡ଼ା

ମାସ ପ୍ରତି ₹ 5,000

ଏହି ରିହାତି ପୂର୍ବରୁ ମୋଟ ଆୟର 25%


ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ରିହାତି ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ଫର୍ମ 10BA ଫଫାଇଲ୍ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ।

 

 

80GGA

ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା କିମ୍ବା ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି।

ନିମ୍ନ ବର୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଅଧୀନରେ ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ:

ଗବେଷଣା ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ, ମହାବିଦ୍ୟାଳୟ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ:

  • ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା
  • ସାମାଜିକ ବିଜ୍ଞାନ କିମ୍ବା ପରିସଂଖ୍ୟାନ ଗବେଷଣା

ସଙ୍ଗଠନ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ

  • ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ
  • ପ୍ରାକୃତିକ ସମ୍ପଦର ସଂରକ୍ଷଣ କିମ୍ବା ବନୀକରଣ ପାଇଁ

କୌଣସି ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ଜାତୀୟ ସମିତି ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ PSU କିମ୍ବା ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ କିମ୍ବା ଏକ ସଂଗଠନ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା।

ଏଥିପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅଧିସୂଚିତ ପାଣ୍ଠି:

  • ବନୀକରଣ
  • ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସ୍ଥାପିତ ଏବଂ ବିଜ୍ଞାପିତ ଜାତୀୟ ସହରାଞ୍ଚଳ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂରୀକରଣ ପାଣ୍ଠି

ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2,000/-ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତିକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଯଦି ମୋଟ ସମୁଦାୟ ଆୟରେ ବ୍ୟବସାୟ / ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ / ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ।

 

80GGC

ରାଜନୈତିକ ପକ୍ଷ କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଦିଗରେ ରିହାତି

 

ନଗଦ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ପଦ୍ଧତି ମାଧ୍ୟମରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ମୋଟ ପରିମାଣର ରିହାତି।

 

80IA

 

 

ଯେକୌଣସି ଭିତ୍ତିଭୂମି ସୁବିଧା (କେବଳ ଭାରତୀୟ କମ୍ପାନୀ), ଶିଳ୍ପ ପାର୍କ (ଯେକୌଣସି ଉଦ୍ୟୋଗ), କୌଣସି ଶକ୍ତି ଉଦ୍ୟୋଗ, ବିଦ୍ୟୁତ୍‌ ଉତ୍ପାଦନକାରୀ କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକର ପୁନଃନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା ପୁନରୁଦ୍ଧାର (ଭାରତୀୟ କମ୍ପାନୀ)ର ବିକାଶ, ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଏବଂ ସଂଚାଳନରେ ନିୟୋଜିତ ଉଦ୍ୟୋଗଗୁଡିକ ରିହାତି ଦାବି କରିବାକୁ ହକ୍‌ଦାର ହେବେ
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

15 / 20ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ଆସୁଥିବା କ୍ରମାଗତ 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%, ସେହି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷରୁ ଆରମ୍ଭ ହେବ ଯେଉଁଥିରେ କରଦାତା ଭିତ୍ତିଭୂମି ସୁବିଧା ବିକାଶ କରିଛନ୍ତି / ପରିଚାଳନା ଏବଂ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଆରମ୍ଭ କରିଛନ୍ତି।

1 ଏପ୍ରିଲ 2017 କିମ୍ବା ତା'ପରେ ଭିତ୍ତିଭୂମି ସୁବିଧାର ବିକାଶ କିମ୍ବା ପରିଚାଳନା ଏବଂ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଆରମ୍ଭ କରୁଥିବା କୌଣସି ଉଦ୍ୟୋଗକୁ କୌଣସି ରିହାତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ।

(ଯଦି ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବ୍ୟବସାୟ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ତାରିଖ ପରେ ବିକାଶ, ସଂଚାଳନ ଇତ୍ୟାଦି ଆରମ୍ଭ ହୁଏ ତେବେ କୌଣସି ରିହାତିକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ)

 
 

 

80IAB

 

 

ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ଜୋନ୍ ବିକାଶରେ ନିୟୋଜିତ ଏକ ଉଦ୍ୟୋଗ କିମ୍ବା ଏକ ଏଣ୍ଟରପ୍ରାଇଜ୍ ଦ୍ୱାରା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ଯେଉଁ ବର୍ଷଠାରୁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଏକ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ମଣ୍ଡଳ ସୂଚିତ କରାଯାଇଛି ସେବେଠାରୁ 15ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରୁ କ୍ରମାଗତ 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%

1 ଏପ୍ରିଲ 2017 ରେ କିମ୍ବା ଏହା ପରେ ବିକାଶ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ଜୋନ୍‌ ନିମନ୍ତେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କୁ କୌଣସି ରିହାତି ନାହିଁ

 
 

 

80IB

ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଦିଗରେ ରିହାତି। ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଥିବା ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ଠାରୁ 10 ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100% (ଯଦି 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2000 ପରେ ଅନୁମୋଦିତ ହୁଏ କିନ୍ତୁ 1 ଏପ୍ରିଲ 2007 ପୂର୍ବରୁ)

ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯାହାର ମୋଟ୍‌ ସମୁଦାୟ ଆୟ ବ୍ୟବସାୟରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ଯେକୌଣସି ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ:

ଜାମ୍ମୁ-କାଶ୍ମୀରରେ SSI ସମେତ ଏକ ଔଦ୍ୟୋଗିକ ଉପକ୍ରମ

ଖଣିଜ ତୈଳର ବ୍ୟବସାୟିକ ଉତ୍ପାଦନ ଏବଂ ବିଶୋଧନ

ଫଳ କିମ୍ବା ପନିପରିବା, ମାଂସ ଏବଂ ମାଂସ ଉତ୍ପାଦ କିମ୍ବା କୁକୁଡ଼ା ଚାଷ କିମ୍ବା ସାମୁଦ୍ରିକ କିମ୍ବା ଦୁଗ୍ଧଜାତ ଦ୍ରବ୍ୟର ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ, ସଂରକ୍ଷଣ ଏବଂ ପ୍ୟାକେଜିଂ; ଖାଦ୍ୟ ଶସ୍ୟ ପରିଚାଳନା, ଭଣ୍ଡାରଣ ଏବଂ ପରିବହନର ଏକୀକୃତ ବ୍ୟବସାୟ;

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

ବୈଜ୍ଞାନିକ ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ଅନୁସନ୍ଧାନ ଏବଂ ବିକାଶକୁ ନିଜର ମୁଖ୍ଯ ଉଦ୍ଦେଶ୍ଯ କରିଥିବା ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ ଭାରତୀୟ କମ୍ପାନୀ ରିହାତି ଦାବି କରିବାକୁ ହକ୍‌ଦାର ହେବ।

ଯେଉଁ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ଠାରୁ ଏହା ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଛି, ସେହି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ଠାରୁ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ଉଦ୍ୟୋଗ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ 5 / 10 / 7 ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100% / 25% (ଯଦି 1 ଏପ୍ରିଲ 1999 ପୂର୍ବରୁ ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଥାଏ)।

 

80IBA

ଆବାସ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ବିକାଶ ଏବଂ ନିର୍ମାଣରୁ ମିଳିଥିବା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅଧୀନରେ ଲାଭର 100%

 

80IC

ହିମାଚଳ ପ୍ରଦେଶ, ସିକ୍କିମ୍, ଉତ୍ତରାଞ୍ଚଳ ଏବଂ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ କେତେକ ଉଦ୍ୟୋଗ ସମ୍ପର୍କରେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସାମଗ୍ରୀ କିମ୍ବା ଜିନିଷ ପ୍ରସ୍ତୁତି କିମ୍ବା ଉତ୍ପାଦନ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଥମ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ଲାଭର 100% ଏବଂ ପରବର୍ତ୍ତୀ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ଲାଭର 25% (ଏକ କମ୍ପାନୀ ପାଇଁ 30)

 

 

80IE

ଉତ୍ତର - ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦ୍ୟୋଗ ସ୍ଥାପନ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ 10 ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର100%

 

80JJA

ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଉପରେ ରିହାତି

(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)

ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ସର୍ବମୋଟ ଆୟରେ ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ କିମ୍ବା ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ଜୈବବସ୍ତୁର ବ୍ୟବସାୟରୁ ଆସିଥିବା କୌଣସି ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର100%

 

 

80JJAA

ନୂତନ ଶ୍ରମିକ / କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ନିଯୁକ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି, ସେହି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଲାଗୁ ହୋଇଥାଏ ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଧାରା 44AB ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ)।

 

କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ, 3ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଅତିରିକ୍ତ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଖର୍ଚ୍ଚର30%

 

80TTA

ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ (ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ) / HUF ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ସଞ୍ଚୟରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ସୁଧ ଉପରେ ରିହାତି।

ରିହାତି ସୀମା ₹ 10,000/ -

 

 

ପେଜ୍‌ଟି ଶେଷଥର ସମୀକ୍ଷା କିମ୍ବା ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଛି: 22-Apr-2025