Do not have an account?
Already have an account?

2025-26 ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ ପାଇଁ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ

 

ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ଅବଲୋକନ ଓ ସାଧାରଣ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଦେବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଏବଂ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ। ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ବିବରଣୀ ଏବଂ ମାର୍ଗଦର୍ଶିକା ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, ନିୟମାବଳୀ ଏବଂ ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।

 

 

1. ITR -2 - ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ (ITR 1 ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହେଁ) ଏବଂ HUF ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ

ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ କିମ୍ବା ପ୍ରାପ୍ତି ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ ଆୟ ରହିଛି

ଯିଏ ITR -1 ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହଁନ୍ତି (କେବଳ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ)

 

 

2. ITR -3 - ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ HUF ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ

ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିର ଲାଭ କିମ୍ବା ପ୍ରାପ୍ତି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ ଆୟ ରହିଛି

ଯିଏ ITR-1, ITR-2 କିମ୍ବା ITR-4 ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହଁନ୍ତି

 

 

 

3. ITR -4 (ସୁଗମ) - ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF ଏବଂ ଫାର୍ମ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ (LLP ବ୍ୟତୀତ)

ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ କିମ୍ବା ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ, ଯିଏ ବାସିନ୍ଦା କିନ୍ତୁ ସାଧାରଣ ଭାବେ ବାସିନ୍ଦା ହୋଇନଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ବ୍ୟତୀତ କିମ୍ୱା ଏକ ଫାର୍ମ (LLP ବ୍ୟତୀତ) ଯାହାଙ୍କର ମୋଟ ଆୟ ₹ 50 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରହିଛି ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଅନୁମାନମୂଳକ ଆଧାରରେ (ଧାରା 44AD / 44ADA / 44AE) ଗଣନା କରାଯାଉଥିବା ଆୟ ଏବଂ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଯେକୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ରହିଛି:

ବେତନ / ପେନ୍‌ସନ୍

ଗୋଟିଏ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି

ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଉତ୍ସ (ସୁଧ, ପାରିବାରିକ ପେନ୍‌ସନ୍, ଲାଭାଂଶ ଇତ୍ୟାଦି)

₹ 5,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କୃଷି ଆୟ

ଧାରା 112A ଅଧୀନରେ ପୁଞ୍ଜି ଲାଭରୁ ଆୟ ଟ.125000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

 

 

ଟିପ୍ପଣୀ: 1

ITR -4 ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନୁହେଁ ଯିଏ:

  1. ଏକ କମ୍ପାନୀରେ ଜଣେ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ଅଟନ୍ତି
  2. ସ୍ୱଳ୍ପମିଆଦି ପୁଞ୍ଜି ଲାଭ ଅଛି
  3. ଧାରା 112 ଅଧୀନରେ ଟ.1.25 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କାରୁ ଅଧିକ ଦୀର୍ଘମିଆଦି ପୁଞ୍ଜି ଲାଭ ଅଛି
  4. ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ କୌଣସି ଅଣତାଲିକାଭୁକ୍ତ ପୁଞ୍ଜି ପତ୍ର ରଖିଛନ୍ତି।
  5. ଭାରତ ବାହାରେ ଯେକୌଣସି ସମ୍ପତ୍ତି ରଖିଛନ୍ତି (ଯେକୌଣସି ସଂସ୍ଥା ସହ ଆର୍ଥିକ ସମ୍ପୃକ୍ତି ସମେତ)
  6. ଭାରତ ବାହାରେ ଅବସ୍ଥିତ କୌଣସି ଖାତାରେ ସ୍ୱାକ୍ଷର କରିବାର ଅଧିକାର ରହିଛି
  7. ଭାରତ ବାହାରେ କୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ କରୁଛନ୍ତି
  8. ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯାହାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦେୟ କିମ୍ବା କର କାଟ ESOPରେ ସ୍ଥଗିତ ରଖାଯାଇଛି।
  9. ଯାହାଙ୍କର ଆୟର ଯେକୌଣସି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ କୌଣସି ପୂର୍ବରୁ ଆସିଥିବା କ୍ଷତି କିମ୍ବା ଆଗକୁ ନେଇଯିବା କ୍ଷତି ଅଛି।
  10. ସମୁଦାୟ ଆୟ 50 ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କାରୁ ଅଧିକ କରୁଛନ୍ତି।


ଟିପ୍ପଣୀ:2

ITR-4 (ସୁଗମ) ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ନୁହେଁ। ଏହା ଏକ ସରଳୀକୃତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫର୍ମ ଯାହା ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଇଛା ଅନୁଯାୟୀ ବ୍ୟବହୃତ ହେବ, ଯଦି ସେ ଧାରା 44AD, 44ADA କିମ୍ବା 44AE ଅଧୀନରେ ଆନୁମାନିକ ଆଧାରରେ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଘୋଷଣା କରିବାକୁ ଉପଯୁକ୍ତ।

 

ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ

1. ଫର୍ମ 16A - ବେତନ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଆୟ ଉପରେ TDS ପାଇଁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର

ଯାହା ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

ରିହାତିକାରୀଙ୍କ ଠାରୁ ରିହାତି ପ୍ରାପକ

ଫର୍ମ 16A ହେଉଛି ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା କର (TDS) ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଯାହା TDS ର ପରିମାଣ, ଦେୟର ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ଆୟକର ବିଭାଗରେ ଜମା ହୋଇଥିବା TDS ର ବିବରଣୀକୁ ସୂଚିତ କରେ।

 

2.

ଫର୍ମ 26 AS

AIS (ବାର୍ଷିକ ସୂଚନା ବିବରଣୀ)

ଯାହା ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ଆୟକର ବିଭାଗ (ଏହା ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଉପଲବ୍ଧ:

ଲଗ୍‌ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > ଇ-ଫାଇଲ୍ କରନ୍ତୁ > ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ > ଫର୍ମ 26AS ଦେଖନ୍ତୁ)

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

ଉତ୍ସରୁ କର କଟାଯାଇଛି/ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଛି।

ଯାହା ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:

ଆୟକର ବିଭାଗ (ଆୟକର ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରିବା ପରେ ଏହା ଉପଲବ୍ଧ)

ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ > ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > AIS କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:

  • ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା / ସଂଗୃହିତ କର
  • SFT ସୂଚନା
  • କରଗୁଡ଼ିକର ପୈଠ
  • ଦାବି / ରିଫଣ୍ଡ୍

ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସୂଚନା (ଯେପରିକି ବିଚାରାଧୀନ / ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଥିବା ପ୍ରକ୍ରିୟା, GST ସୂଚନା, ବିଦେଶୀ ସରକାରଙ୍କଠାରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ସୂଚନା ଇତ୍ୟାଦି)

 

3. ଫର୍ମ 15G - ନିବାସୀ କରଦାତାଙ୍କ (ଏକ କମ୍ପାନୀ କିମ୍ବା ଫାର୍ମ ନୁହେଁ) ଦ୍ୱାରା କର କାଟ ବିନା କେତେକ ପ୍ରାପ୍ତିର ଦାବି କରିବାର ଘୋଷଣା

ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଯଦି ଆୟ ମୌଳିକ ଛାଡ ସୀମାରୁ କମ୍ ଥାଏ, ତେବେ ସୁଧ ଆୟ ଉପରେ TDS ନ କାଟିବା ପାଇଁ ବ୍ୟାଙ୍କକୁ 60 ବର୍ଷରୁ କମ୍ ବୟସର ଜଣେ ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ କିମ୍ବା HUF କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତି (କମ୍ପାନୀ / ଫାର୍ମ ବ୍ୟତୀତ)

ବିତ୍ତ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଆକଳିତ ଆୟ

 

4. ଫର୍ମ 67- ଭାରତ ବାହାରେ ଏକ ଦେଶ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଅଞ୍ଚଳରୁ ଆୟର ବିବରଣୀ ଏବଂ ବିଦେଶୀ କର ଜମା

ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

କରଦାତା, ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ITR ଫାଇଲ୍ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ବା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ଥିବା କରଦାତା।

ଭାରତ ବାହାରେ ଥିବା ଏକ ଦେଶ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଅଞ୍ଚଳରୁ ଆୟ ରହିଛି ଏବଂ ବିଦେଶୀ କର ଜମା ଦାବି କରାଯାଇଛି।

 

 

5. ଫର୍ମ 3CB-3CD

ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

କରଦାତା ଯିଏ ଧାରା 44AB ଅନୁଯାୟୀ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଅଡିଟ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି।

ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ ଫେରସ୍ତ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।

 

ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 44AB ଅଧୀନରେ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଆବଶ୍ୟକ ଆକାଉଣ୍ଟଗୁଡ଼ିକର ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ (ଫର୍ମ 3CB) ଏବଂ ସବିେଶଷ ବିବରଣର ବିବୃତ୍ତି (ଫର୍ମ 3CD)

 

 

6. ଫର୍ମ 3CEB

ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି

ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ

ଏକ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିନିମୟ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଘରୋଇ ବିନିମୟରେ ପ୍ରବେଶ କରୁଥିବା କରଦାତା ଧାରା 92E ଅଧୀନରେ ଜଣେ ଚାର୍ଟାର୍ଡ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ।

ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ ଫେରସ୍ତ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।

ଜଣେ ଚାର୍ଟାର୍ଡ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ସମସ୍ତ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିନିମୟ ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଘରୋଇ ବିନିମୟ(ଗୁଡ଼ିକ)ର ବିବରଣୀ ଧାରଣ କରିଥିବା ରିପୋର୍ଟ।

ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ 2025-26*** ପାଇଁ କର ସ୍ଲାବ୍

  • ବିତ୍ତ ଅଧିନିୟମ 2024 ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ 2024-25 ରୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଭାବରେ ଧାରା 115 BAC ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ସଂଶୋଧନ କରିଛି ଯାହା ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ, HUF, AOP (ସମବାୟ ସମିତି ହୋଇ ନଥିବ), BOI କିମ୍ୱା AOP ପରି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପୂର୍ବନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରିବ।। ତେବେ, ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ ପାଖରେ ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ଓହରିଯିବା ଏବଂ ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ କର ଦେବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି। ପୂରାତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆରମ୍ଭ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ଆୟକର ଗଣନା ଓ ସ୍ଲାବ୍‌ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବୁଝାଏ। ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ବିଭିନ୍ନ କର ରିହାତି ଏବଂ ଛାଡ଼ ଦାବି କରିବାର ବିକଳ୍ପ ରହିଛି। ତେବେ ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କର ହାର ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଠାରୁ କମ୍‌ ଅଟେ।

 

  • "ଅଣ-ବ୍ୟବସାୟ ମାମଲା"କ୍ଷେତ୍ରରେ ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବଦଳାଇବା ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଷ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ITRରେ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇ ପାରିବ ଏବଂ ଏପରି ITR ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ୱା ତାହା ପୂର୍ବରୁ ପୂରଣ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ।

 

  • ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ କରୁଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କର ଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଯଦି କରଦାତା ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ଓହରିଯିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି, ତେବେ ସେମାନଙ୍କୁ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ୱା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ -10- IEA ଦାଖଲ କରିବାକୁ ହେବ। ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଏହିପରି ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଅର୍ଥାତ୍‌ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ପୁନଃ ପ୍ରବେଶ ଫର୍ମ ନଂ.10- IEA ଦାଖଲ ମାଧ୍ୟମରେ ମଧ୍ୟ କରାଯିବ। ଅଥଚ, ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବା ଓ ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ପୁନଃ ପ୍ରବେଶ କରିବା ବିକଳ୍ପ କେବଳ ପରବର୍ତ୍ତୀ AYରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟ ଓ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ କରୁଥିବା ଜଣେ ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଜୀବନକାଳରେ କେବଳ ଥରେ ମାତ୍ର ଉପଲବ୍ଧ ହେବ।

 

  • ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ HUF (ନିବାସୀ କିମ୍ବା ପ୍ରବାସୀ) ପାଇଁ ଟିକସ ହାର ନିମ୍ନ ଅନୁଯାୟୀ ରହିଛି:

 

ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଧାରା 115BAC (1A) ଅଧୀନରେ ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

ଆୟକର ସ୍ଲାବ

ଆୟକର ହାର

*ଅଧିକର

₹ 2,50,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ଶୂନ୍ୟ

ଶୂନ୍ୟ

₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000**

₹ 2,50,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000**

₹ 3,00,000 ଉପରେ 5%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 12,500 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000

₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

10%

₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000

₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

15%

₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

ଶୂନ୍ୟ

₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

25%

₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

10%

₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ

₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30%

37%

₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

15%

 

 

 

₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ

₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30%

25%

 

 

*ଟିପ୍ପଣୀ: ଧାରା 111A, 112, 112A ଏବଂ ଲାଭାଂଶ ଆୟ ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ଆୟରୁ ସ୍ଥିତି ଯେପରି ହେଲେ ମଧ୍ୟ 25% ଏବଂ 37% ବର୍ଦ୍ଧିତ ଅଧିକର ଆଦାୟ କରାଯାଏ ନାହିଁ। ଯେତେବେଳେ ଧାରା 115A, 115AB, 115AC, 115ACA ଏବଂ 115E ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ କରଯୋଗ୍ୟ ହୋଇଥାଏ ତାହାକୁ ବାଦ୍‌ ଦେଲେ, ଏହିପରି ଆୟ ଉପରେ ଦେୟ କର ଉପରେ ସର୍ବାଧିକ ଅଧିକର ହାର 15% ହେବ।

 

***ଟିପ୍ପଣୀ: 4% ହାରରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର ଆୟକର ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ପରିମାଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯିବ (ଯଦି କିଛି ଥାଏ)।

ଯଦି ଅର୍ଜିତ ଆୟର ପରିମାଣ ଯଥାକ୍ରମେ ₹ 50 ଲକ୍ଷ, ₹ 1 କୋଟି, ₹ 2 କୋଟି କିମ୍ବା ₹ 5 କୋଟି ରୁ ଅଧିକ ହୁଏ ତେବେ ଅଧିକରରୁ ନାମ ମାତ୍ର ରିହାତି ଦାବି ନିମ୍ନୋକ୍ତ ମତେ କରାଯାଇପାରିବ:

 

ମୋଟ ଆୟ ପରିସର

ନାମ ମାତ୍ର ରିହାତି

ଅତିକ୍ରମ କରେ (ଟ.)

ଅତିକ୍ରମ କରେ ନାହିଁ (ଟ.)

 

 

50 ଲକ୍ଷ

1 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 50 ଲକ୍ଷ ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 50 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

1 କୋଟି

2 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 1 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 1 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

2 କୋଟି

5 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 2 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 2 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

5 କୋଟି

ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ. 5 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣ ଟ. 5 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।

 

ଯେଉଁ ନିବେଶ / ପୈଠ / ଆୟ ଉପରେ ଜଣେ କରଦାତା କର ସୁବିଧା ପାଇପାରିବେ

ଧାରା 115BAC (1A) ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ କାଟ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ:

 

    1. ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି:

ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର

ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଅନୁମୋଦନଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା)

ବିବରଣୀ ଆବଶ୍ୟକ

ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

କୌଣସି ସୀମା ନଥିବା ବାସ୍ତବ ମୂଲ୍ୟ (କିନ୍ତୁ ଯଦି “ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟ” ଅନ୍ତର୍ଗତ କୌଣସି ହାନୀ ହୋଇଥାଏ ତେବେ ତାହାକୁ ଅନୁସୂଚୀ CYLAରେ କୌଣସି ଅନ୍ୟ ଶୀର୍ଷକ ପାଇଁ ସମାଯୋଜିତ ହେଇ ପାରିବନାହିଁ ଏବଂ ଆସନ୍ତା ବର୍ଷର ହିସାବରେ ସାମିଲ କରାଯାଇ ପାରିବନାହିଁ)


ବ୍ୟାଙ୍କ / ବ୍ୟାଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଠାରୁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ
• ଯେଉଁ ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନ / ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କଠାରୁ ଋଣ ନିଆଯାଇଛି ତାହାର ନାମ
• ଋଣ ଖାତା ସଂଖ୍ୟା
• ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ
• ସମୁଦାୟ ଋଣ ରାଶି
• ବିତ୍ତୀୟ ବର୍ଷର ଶେଷ ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା ଋଣ ବକେୟା
• ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ କରାଯାଇଥିବା ପୁଞ୍ଜି ଉପରେ ସୁଧ

2.ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VI-A ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର କାଟ

ଧାରା 115 BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଚୟନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ଅଧ୍ୟାୟ VI-A ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ହେବ ନାହିଁ।

ଖ.ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଚୟନ କରିଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ କାଟ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ

  1. ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଏବଂ ଗୃହ ଉନ୍ନୟନ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି। ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ ସମ୍ପତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆବାସ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଉଥିବା ସୁଧ ରିହାତି ପାଇଁ ଉପର ସୀମା ହେଉଛି ₹ 2 ଲକ୍ଷ। ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ ଉପରେ ସୁଧକୁ ନିମ୍ନରେ ସାରଣୀ କରାଯାଇଛି:

ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର

କେବେ ଋଣ ନିଆଯାଇଥିଲା

ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ

ଅନୁମୋଦନଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା)

ବିବରଣୀ ଆବଶ୍ୟକ

ସ୍ୱ-ଭୋଗଦଖଲରେ ଥିବା

1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

₹ 2,00,000

ବ୍ୟାଙ୍କ / ବ୍ୟାଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଠାରୁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ
• ଯେଉଁ ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନ / ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କଠାରୁ ଋଣ ନିଆଯାଇଛି ତାହାର ନାମ
• ଋଣ ଖାତା ସଂଖ୍ୟା
• ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ
• ସମୁଦାୟ ଋଣ ରାଶି
• ବିତ୍ତୀୟ ବର୍ଷର ଶେଷ ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା ଋଣ ବକେୟା
• ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ କରାଯାଇଥିବା ପୁଞ୍ଜି ଉପରେ ସୁଧ

1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ

₹ 30,000

1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

₹ 30,000

1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ

₹ 30,000

ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା

ଯେକୌଣସି ସମୟରେ

ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ

2. ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି

80C

କରାଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି

  • ଜୀବନ ବୀମା ପ୍ରିମିୟମ୍
  • ଭବିଷ୍ୟନିଧି ପାଣ୍ଠି
  • ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପୁଞ୍ଜି ପତ୍ରର ସଦସ୍ୟତା
  • ଟ୍ୟୁସନ ଦେୟ
  • ଜାତୀୟ ସଞ୍ଚୟ ପ୍ରମାଣପତ୍ର,
  • ଆବାସ ଋଣର ମୂଳ
  • ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଭିନ୍ନ ଜିନିଷ

 

ସଂଯୁକ୍ତ ରିହାତି ସୀମା

₹ 1,50,000

ପ୍ରତ୍ୟେକ ଯୋଗ୍ୟ ଦେୟ ପାଇଁ ଭରିବାକୁ ଥିବା ବିବରଣୀ

• ପଲିସି ସଂଖ୍ୟା କିମ୍ୱା ଦସ୍ତାବିଜ ଚିହ୍ନଟ ସଂଖ୍ୟା
• ଧାରା 80C ଅଧୀନରେ କାଟଯୋଗ୍ୟ ରାଶି

ଟିପ୍ପଣୀ:

80 C ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରୁଥିବା କରଦାତାମାନେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ:
• କାଟ ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ରାଶି
• ପଲିସି ସଂଖ୍ୟା କିମ୍ୱା ଦସ୍ତାବିଜ ଚିହ୍ନଟ ସଂଖ୍ୟା

 

80D

ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ପ୍ରିମିୟମ୍ ଏବଂ ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

HUFର ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ( 60 ବର୍ଷରୁ କମ୍)

 

ରିହାତି ସୀମା ହେଉଛି
ପ୍ରତିଷେଧାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ ପାଇଁ ₹ 25,000 ଏବଂ ₹ 5,000 ଉପରୋକ୍ତ ସୀମାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି

HUFର ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ( 60 ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ)

 

ରିହାତି ସୀମା ହେଉଛି
ପ୍ରତିଷେଧାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ ପାଇଁ ₹ 50,000 ଏବଂ ₹ 5,000 ଉପରୋକ୍ତ ସୀମାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି

 

 

 

 

 

 

 

 

ଯଦି ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ସୁରକ୍ଷା ଉପରେ କୌଣସି ପ୍ରିମିୟମ୍ ପୈଠ କରାଯାଇ ନାହିଁ, ତେବେ HUFର ସଦସ୍ୟ ହୋଇଥିବା ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ହୋଇଥିବା ଚିକିତ୍ସା ଖର୍ଚ୍ଚ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି

ରିହାତି ସୀମା ₹ 50,000

ଟିପ୍ପଣୀ:
ଧାରା 80 D ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରୁଥିବା କରଦାତାମାନେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ:
ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କ (ବୀମା କମ୍ପାନୀ) ନାମ
• ପଲିସି ସଂଖ୍ୟା
• ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ରାଶି

 

 

 

80DD

 

ଜଣେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ତତ୍ୱାବଧାନ କିମ୍ବା ଡାକ୍ତରୀ ଚିକିତ୍ସା ଦିଗରେ ହୋଇଥିବା ପୈଠ କିମ୍ବା ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଅନୁମୋଦିତ ଯୋଜନା ଅଧୀନରେ ହୋଇଥିବା ପୈଠ/ଜମା ଦିଗରେ ରିହାତି।

 

ଏହାର ସିଧାସଳଖ ରିହାତି
₹ 75,000
କରାଯାଇଥିବା ବ୍ୟୟ ନିର୍ବିଶେଷରେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମତା ଥିବା ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଉପଲବ୍ଧ।

ଏହି ରିହାତି ହେଉଛି
₹ 1,25,000
ଯଦି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କର ଗୁରୁତର ଅକ୍ଷମତା (80% କିମ୍ୱା ଅଧିକ) ଅଛି।

 
 

ଟିପ୍ପଣୀ:

ଧାରା 80 DD ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ITRରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ:
• ଅକ୍ଷମତାର ପ୍ରକୃତି
• ଅକ୍ଷମତା ପ୍ରକାର
• କଟା ଯାଇଥିବା ରାଶି ପରିମାଣ
• ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ପ୍ରକାର - "HUFର ସଦସ୍ୟ" ହେବା ସ୍ଥଳେ
• ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ PAN
• ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ଆଧାର
• ଅଟିଜିମ୍, ସେରେବ୍ରାଲ୍ ପାଲ୍ସି କିମ୍ବା ଏକାଧିକ ଅକ୍ଷମତା ରହିଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମ 10 IAର ପ୍ରାପ୍ତି ସ୍ୱୀକାର ସଂଖ୍ୟା
UDID ନମ୍ବର (ଯଦି ଉପଲବ୍ଧ ଥାଏ)

 

80DDB

 

ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ରୋଗ ପାଇଁ ନିଜର କିମ୍ବା ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ଡାକ୍ତରୀ ଚିକିତ୍ସା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ଦିଗରେ ରିହାତି।

 

ରିହାତି ସୀମା
₹ 40,000
(ଯଦି ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକ ହୋଇଥାନ୍ତି ତେବେ ₹1,00,000)

 
 

 

80G

ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ପାଣ୍ଠି, ଦାତବ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଇତ୍ୟାଦି ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି।

ନିମ୍ନ ବର୍ଗ ଅଧୀନରେ କରାଯାଇଥିବା ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ଅଟେ

କୌଣସି ସୀମା ବିନା

 

100% ରିହାତି
50% ରିହାତି

ଯୋଗ୍ୟତା ସୀମା ଅଧୀନରେ

 

100% ରିହାତି
50% ରିହାତି

ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2,000/-ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତିକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ।

 

80GGA

ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା କିମ୍ବା ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି

ନିମ୍ନ ବର୍ଗଗୁଡ଼ିକ ଅଧୀନରେ ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ:

ଗବେଷଣା ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ, ମହାବିଦ୍ୟାଳୟ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ

  • ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା
  • ସାମାଜିକ ବିଜ୍ଞାନ କିମ୍ବା ପରିସଂଖ୍ୟାନ ଗବେଷଣା

ସଙ୍ଗଠନ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ

  • ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ
  • ପ୍ରାକୃତିକ ସମ୍ପଦର ସଂରକ୍ଷଣ କିମ୍ବା ବୃକ୍ଷରୋପଣ ପାଇଁ

କୌଣସି ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ଜାତୀୟ ସମିତି ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ PSU କିମ୍ବା ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ କିମ୍ବା ଏକ ସଂଗଠନ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା।

ଏଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅଧିସୂଚିତ ପାଣ୍ଠି

  • ବନୀକରଣ
  • ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ

କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସ୍ଥାପିତ ଏବଂ ଅଧିସୂଚିତ ଜାତୀୟ ସହରାଞ୍ଚଳ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂରୀକରଣ ପାଣ୍ଠି

ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2,000/-ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତିକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ।

 

80GGC

 

ରାଜନୈତିକ ଦଳ କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଦିଗରେ ରିହାତି

 

ନଗଦ ଅର୍ଥ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ପଦ୍ଧତି ମାଧ୍ୟମରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ମୋଟ ପରିମାଣର ରିହାତି

 
 

 

80TTA

 

ସଞ୍ଚୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ଖାତା ଜମା ବାବଦରେ ପ୍ରାପ୍ତ ସୁଧ ଉପରେ କାଟ

 

ରିହାତି ସୀମା
₹ 10,000

 
 

ପେଜ୍‌ଟି ଶେଷଥର ସମୀକ୍ଷା କିମ୍ବା ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଛି: