ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ସହଭାଗିତା ଫାର୍ମ / LLP ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମ
ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ଅବଲୋକନ / ସାଧାରଣ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଦେବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଏବଂ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ। ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ବିବରଣୀ ଏବଂ ମାର୍ଗଦର୍ଶିକା ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, ନିୟମାବଳୀ ଏବଂ ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।
ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961 ର ଧାରା 2(23)(i) ରେ ଦର୍ଶାଯାଇଛି ଯେ ଭାରତୀୟ ସହଭାଗିତା ଅଧିନିୟମ, 1932 ରେ ଥିବା ପରି ଫାର୍ମର ଅର୍ଥ ସମାନ ହେବ। ଭାରତୀୟ ସହଭାଗିତା ଅଧିନିୟମ, 1932ର ଧାରା 4 ଫାର୍ମକୁ ନିମ୍ନ ଅନୁଯାୟୀ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରେ:
"ଯେଉଁ ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ପରସ୍ପର ସହ ସହଭାଗିତା କରିଛନ୍ତି ସେମାନଙ୍କୁ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ "ଅଂଶୀଦାର" ଏବଂ ସାମୂହିକ ଭାବରେ "ଏକ ଫାର୍ମ" କୁହାଯାଏ, ଏବଂ ଯେଉଁ ନାମ ଅଧୀନରେ ସେମାନଙ୍କର ବ୍ୟବସାୟ କରାଯାଏ ତାହାକୁ "ଫାର୍ମ ନାମ" କୁହାଯାଏ।
ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ଅନୁଯାୟୀ, ଫାର୍ମରେ ସୀମିତ ଦାୟିତ୍ୱ ସହଭାଗିତା ଅଧିନିୟମ, 2008ରେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରାଯାଇଥିବା ଏକ ସୀମିତ ଦାୟିତ୍ୱ ସହଭାଗିତା (LLP) ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହେବ। ସୀମିତ ଦାୟିତ୍ୱ ସହଭାଗିତା ଅଧିନିୟମ, 2008ର ଧାରା 2(1)(n) ଏହି ଅଧିନିୟମ ଅଧୀନରେ ଗଠିତ ଏବଂ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ସହଭାଗିତାକୁ "ସୀମିତ ଦାୟିତ୍ୱ ସହଭାଗିତା" ଭାବରେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରେ। ଏହା ଏହାର ସହଭାଗୀ ଠାରୁ ପୃଥକ ଏକ ଆଇନଗତ ସଂସ୍ଥା।
1.ITR -4 (ସୁଗମ) - ବ୍ୟକ୍ତିଗତ, HUF ଏବଂ ଫାର୍ମ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ (LLP ବ୍ୟତୀତ)
|
ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ କିମ୍ବା ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ, ଯିଏ ବାସିନ୍ଦା କିନ୍ତୁ ସାଧାରଣ ଭାବରେ ବାସିନ୍ଦା ନୁହଁନ୍ତି କିମ୍ବା ଏକ ନିବାସୀ ଫାର୍ମ (LLP ବ୍ୟତୀତ) ଯାହାଙ୍କର ମୋଟ ଆୟ ₹ 50 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରହିଛି ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଅନୁମାନମୂଳକ ଆଧାରରେ (ଧାରା 44AD / 44ADA / 44AE) ଗଣନା କରାଯାଉଥିବା ଆୟ ଏବଂ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଯେକୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ରହିଛି:
ଗୋଟିଏ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି
|
ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଉତ୍ସ (ସୁଧ, ପାରିବାରିକ ପେନ୍ସନ୍, ଲାଭାଂଶ ଇତ୍ୟାଦି)
|
₹ 5,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କୃଷି ଆୟ
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ITR-4 ସେହି ବ୍ୟକ୍ତି ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ ନାହିଁ ଯିଏ:
(a) ଏକ କମ୍ପାନୀରେ ଜଣେ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ
(b) ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ କୌଣସି ଅଣତାଲିକାଭୁକ୍ତ ଇକ୍ୱିଟି ସେୟାର ରଖିଛନ୍ତି
(c) ଭାରତ ବାହାରେ କୌଣସି ସମ୍ପତ୍ତି ରହିଛି (ଯେକୌଣସି ସଂସ୍ଥାରେ ଆର୍ଥିକ ଆଗ୍ରହ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ)
(d) ଭାରତ ବାହାରେ ଅବସ୍ଥିତ କୌଣସି ଆକାଉଣ୍ଟରେ ସ୍ୱାକ୍ଷର କରିବାର ଅଧିକାର ରହିଛି
(e) ଭାରତ ବାହାରେ କୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ଅଛି
(f) ହେଉଛନ୍ତି ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯାହାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦେୟ କିମ୍ବା କର ରିହାତି ESOPରେ ସ୍ଥଗିତ ରଖାଯାଇଛି
(g) ଯାହାଙ୍କର ଆୟର ଯେକୌଣସି ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ କୌଣସି ଅଗ୍ରଗାମୀ କ୍ଷତି କିମ୍ବା ଅଗ୍ରାନ୍ୱୀତ କ୍ଷତି ରହିଛି
(h) ସମୁଦାୟ ଆୟ ଟ. 50 ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ରହିଛି।
ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ ଯେ ITR-4 (ସୁଗମ) ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ନୁହେଁ। ଏହା ଏକ ସରଳୀକୃତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫର୍ମ ଯାହା ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଇଛା ଅନୁଯାୟୀ ବ୍ୟବହୃତ ହେବ, ଯଦି ସେ ଧାରା 44AD, 44ADA କିମ୍ବା 44AE ଅଧୀନରେ ଆନୁମାନିକ ଆଧାରରେ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଘୋଷଣା କରିବାକୁ ଉପଯୁକ୍ତ।
|
|
2. ITR-5
|
ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ:
- ଫାର୍ମ
- ସୀମିତ ଦେୟତା ସହଭାଗିତା (LLP)
- ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ସଂଗଠନ (AOP)
- ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସଂସ୍ଥା (BOI)
- ଧାରା 2(31)ର ଖଣ୍ଡ (vii)ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ କରାଯାଇଥିବା କୃତ୍ରିମ ନ୍ୟାୟିକ ବ୍ୟକ୍ତି (AJP)
- ଧାରା 2(31) ର ଖଣ୍ଡ (vi) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ କରାଯାଇଥିବା ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ
- ଧାରା 160(1)(iii) କିମ୍ବା (iv) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ ପ୍ରତିନିଧିମୂଳକ କରଦାତା
- ସମବାୟ ସମିତି
- ସମିତି ପଞ୍ଜିକରଣ ଅଧିନିୟମ, 1860 କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ରାଜ୍ୟର ଆଇନ ଅନୁଯାୟୀ ପଞ୍ଜିକୃତ ସମିତି
- ଫର୍ମ ITR -7 ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ଟ୍ରଷ୍ଟଗୁଡ଼ିକ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଟ୍ରଷ୍ଟ
- ମୃତକଙ୍କ ସମ୍ପତ୍ତି
- ଜଣେ ଦେବାଳିଆଙ୍କ ସମ୍ପତ୍ତି
- ଧାରା 139(4E) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ ବ୍ୟବସାୟିକ ଟ୍ରଷ୍ଟ ଏବଂ ଧାରା 139(4F) ରେ ସନ୍ଦର୍ଭିତ ନିବେଶ ପାଣ୍ଠି
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ତଥାପି, ଧାରା 139(4A) କିମ୍ବା 139(4B) କିମ୍ବା 139(4D) ଅଧୀନରେ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ଏହି ଫର୍ମ ବ୍ୟବହାର କରିବେ ନାହିଁ।
ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ
1.
|
ଫର୍ମ 26 AS
|
AIS (ବାର୍ଷିକ ସୂଚନା ବିବରଣୀ)
|
ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:
ଆୟକର ବିଭାଗ (ଏହା ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଉପଲବ୍ଧ:
ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > ଇ-ଫାଇଲ୍ କରନ୍ତୁ > ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ > ଫର୍ମ 26AS ଦେଖନ୍ତୁ)
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:
ଉତ୍ସରୁ କର କଟାଯାଇଛି/ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇଛି।
|
ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:
ଆୟକର ବିଭାଗ (ଆୟକର ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରିବା ପରେ ଏହାକୁ ଆକ୍ସେସ୍ କରାଯାଇପାରିବ)
ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ > ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ > AIS କୁ ଯାଆନ୍ତୁ
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ:
- ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା / ସଂଗୃହିତ କର
- SFT ସୂଚନା
- କରଗୁଡ଼ିକର ପୈଠ
- ଦାବି / ରିଫଣ୍ଡ୍
ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସୂଚନା (ଯେପରିକି ବିଚାରାଧୀନ / ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଥିବା ପ୍ରକ୍ରିୟା, GST ସୂଚନା, ବିଦେଶୀ ସରକାରଙ୍କଠାରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ସୂଚନା ଇତ୍ୟାଦି)
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ: (ଅଗ୍ରୀମ କର/SAT, ରିଫଣ୍ଡ୍ ବିବରଣୀ, SFT ବିନିମୟ, TDS ଧାରା 194 IA,194 IB,194M, TDS ଖିଲାପ) ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସୂଚନା ଯାହା 26AS ରେ ବର୍ତ୍ତମାନ ଉପଲବ୍ଧ ଥିଲା ତାହା ଏବେ AISରେ ଉପଲବ୍ଧ।
2. ଫର୍ମ 16A - ବେତନ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଆୟ ଉପରେ TDS ପାଇଁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961 ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର
|
ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି
|
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ
|
ରିହାତିକାରୀଙ୍କ ଠାରୁ ରିହାତି ପ୍ରାପକ
|
ଫର୍ମ 16A ହେଉଛି ଉତ୍ସରୁ କଟାଯାଇଥିବା କର (TDS) ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଯାହା ତ୍ରୈମାସିକ ଭାବରେ ଜାରି କରାଯାଏ ଯେଉଁଥିରେ TDS ର ପରିମାଣ, ଦେୟର ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ଆୟକର ବିଭାଗରେ ଜମା ହୋଇଥିବା TDS ପେମେଣ୍ଟର ବିବରଣୀ ରହିଥାଏ
|
|
3. ଫର୍ମ 3CA-3CD
|
ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି
|
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ
|
ଯେଉଁ କରଦାତା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଆଇନ ଅନୁଯାୟୀ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ଅଡିଟ୍ ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି ଏବଂ ଯିଏ ଧାରା 44AB ଅଧୀନରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଅଡିଟ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି। ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅଧୀନରେ ଆୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ।
|
ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 44AB ଅଧୀନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ଆକାଉଣ୍ଟର ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଏବଂ ସବିେଶଷ ବିବରଣର ବିବୃତ୍ତି।
|
|
4. ଫର୍ମ 3CB-3CD
|
ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି
|
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ
|
କରଦାତା ଯିଏ ଧାରା 44AB ଅନୁଯାୟୀ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ତାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଅଡିଟ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି। ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅଧୀନରେ ଆୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ।
|
ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 44AB ଅଧୀନରେ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଆବଶ୍ୟକ ଆକାଉଣ୍ଟଗୁଡ଼ିକର ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ (ଫର୍ମ 3CB) ଏବଂ ସବିେଶଷ ବିବରଣର ବିବୃତ୍ତି (ଫର୍ମ 3CD)
|
|
5. ଫର୍ମ 3CEB
|
ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି
|
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ
|
ଏକ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିନିମୟ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଘରୋଇ ବିନିମୟରେ ପ୍ରବେଶ କରୁଥିବା କରଦାତା ଧାରା 92E ଅଧୀନରେ ଜଣେ ଚାର୍ଟାର୍ଡ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ। ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅଧୀନରେ ଆୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ।
|
ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ସମସ୍ତ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ କାରବାର(ଗୁଡିକ) ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଘରୋଇ କାରବାର(ଗୁଡିକ) ସମ୍ପର୍କରେ ବିବରଣୀ ଧାରଣ କରିଥିବା ରିପୋର୍ଟ
|
|
6. ଫର୍ମ 3CE
|
ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି
|
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ
|
ଭାରତରେ ବ୍ୟବସାୟ କରୁଥିବା ବିଦେଶୀ କମ୍ପାନୀ କିମ୍ବା ଅଣ ନିବାସୀ କରଦାତା ଯେଉଁମାନେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କଠାରୁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଆୟ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଧାରା 44DA ଅଧୀନରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଠାରୁ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି। ଧାରା 139ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅଧୀନରେ ଆୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସ୍ତୁତ ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ।
|
ସରକାର କିମ୍ବା ଏକ ଭାରତୀୟ ସଂସ୍ଥାଠାରୁ ବୈଷୟିକ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ନିମନ୍ତେ ସ୍ୱତ୍ତ୍ୱ ଶୁଳ୍କ କିମ୍ବା ଶୁଳ୍କ ଭାବରେ ଆୟ ପ୍ରାପ୍ତି ସମ୍ପର୍କରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ରିପୋର୍ଟ
|
|
7. ଫର୍ମ 29C
|
ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି
|
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ
|
କରଦାତା ଯିଏ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 115JC ଅଧୀନରେ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କଠାରୁ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି।
|
ଗୋଟିଏ କମ୍ପାନୀ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସମାଯୋଜିତ ମୋଟ ଆୟ ଏବଂ ବିକଳ୍ପ ସର୍ବନିମ୍ନ କର ହିସାବ ପାଇଁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961 ର ଧାରା 115JC ଅଧୀନରେ ରିପୋର୍ଟ
|
|
8. ଫର୍ମ 67 - ଭାରତ ବାହାରେ ଥିବା ଏକ ଦେଶ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଅଞ୍ଚଳରୁ ଆୟ ଏବଂ ବିଦେଶୀ କର କ୍ରେଡିଟ୍ର ବିବରଣୀ
|
ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି
|
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ
|
କରଦାତା, ଧାରା 139(1) ITR ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ପାଇଁ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖରେ କିମ୍ବା ଏହା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବାକୁ ହେବ
|
ଭାରତ ବାହାରେ ଏକ ଦେଶରେ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଅଞ୍ଚଳରେ ହୋଇଥିବା ଆୟ ବିବରଣୀ ଏବଂ ଦାବି କରାଯାଇଥିବା ବିଦେଶୀ କର କ୍ରେଡିଟ୍
|
|
9. ଫର୍ମ 10CCB
|
ଏହାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଛି
|
ଫର୍ମରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ବିବରଣୀ
|
କରଦାତା ଯିଏ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ,1961 ର ଧାରା 80(7) / 80- IA /80-IB / 80-IC / 80-IE ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ଜଣେ ଆକାଉଣ୍ଟାଣ୍ଟଙ୍କ ଠାରୁ ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି
|
ଧାରା 80- I (7) / 80- IA / 80- IB / 80- IC / 80- IE ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରିବା ନିମନ୍ତେ ଫର୍ମ 10-CCBରେ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଏକ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ଆବଶ୍ୟକତା । ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ITR ଫାଇଲ୍ କରିବାର ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖର 1 ମାସ ପୂର୍ବରୁ ଏହା ଫାଇଲ୍ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ
|
|
ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ସହଭାଗିତା ଫାର୍ମ / LLP ପାଇଁ କର ସ୍ଲାବ୍
ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2025- 26 ପାଇଁ, ଏକ ସହଭାଗିତା ଫାର୍ମ (LLP ସମେତ) 30%ରେ କରଯୋଗ୍ୟ।
ଅଧିକର, ମାର୍ଜିନାଲ୍ ରିଲିଫ୍ ଏବଂ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଓ ଶିକ୍ଷା ଉପକର
|
ଅଧିକର କ’ଣ?
|
ଯଦି ମୋଟ ଆୟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସୀମା ଅତିକ୍ରମ କରେ ତେବେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ହାରରେ ଆୟକର ପରିମାଣ ଉପରେ ଅଧିକର ଆରୋପ କରାଯାଏ:
- ଯଦି କରଯୋଗ୍ୟ ଆୟ ₹ 1 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ତେବେ 12%
|
ନାମ ମାତ୍ର ରିହାତି ବା ମାର୍ଜିନାଲ୍ ରିଲିଫ୍ କ’ଣ?
|
ନିମ୍ନଲିଖିତ ଉପାୟରେ ଅଧିକରରୁ ନାମମାତ୍ର ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ:
- ଯଦି ସର୍ବମୋଟ୍ ଆୟ ₹ 1 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୁଏ, ତେବେ ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ₹ 1 କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣକୁ ₹ 1 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ।
|
ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର କଣ?
|
4% ହାରରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର ଆୟକର ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ପରିମାଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯିବ (ଯଦି କିଛି ଥାଏ)।
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ଏକ ଫାର୍ମ / LLP ଅର୍ଜିତ ଲାଭର 18.5%ରେ AMT (ବୈକଳ୍ପିକ ସର୍ବନିମ୍ନ କର) ଦେବାକୁ ଦାୟବଦ୍ଧ ହେବ (ଏଥିସହ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଅଧିକର ଏବଂ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର), ଯେଉଁଠାରେ ସାଧାରଣ କର ଦେୟତା ଅର୍ଜିତ ଲାଭର 18.5%ରୁ କମ୍ ଅଟେ।
|
|
|
|
ନିବେଶ / ପୈଠ / ଆୟ ଯାହା ଉପରେ ମୁଁ କର ରିହାତି ପାଇପାରିବି
ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି
ଧାରା 80G
|
ଅନୁମୋଦିତ ପାଣ୍ଠି, ଦାତବ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଇତ୍ୟାଦିକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି।
ନିମ୍ନ ବର୍ଗ ଅଧୀନରେ କରାଯାଇଥିବା ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ଅଟେ
ଯୋଗ୍ୟତା ସୀମା ଅଧୀନରେ
|
|
100% ଦାନ ଦିଆଯାଇଛି
|
50% ଦାନ ଦିଆଯାଇଛି
|
|
|
କୌଣସି ସୀମା ବିନା
|
|
100% ଦାନ ଦିଆଯାଇଛି
|
50% ଦାନ ଦିଆଯାଇଛି
|
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2000/-ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତିକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ।
|
ଧାରା 80GGA
|
ବୈଜ୍ଞାନିକ ଅନୁସନ୍ଧାନ କିମ୍ବା ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି
ନିମ୍ନ ବର୍ଗ ଅଧୀନରେ କରାଯାଇଥିବା ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ଅଟେ
ଗବେଷଣା ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ, ମହାବିଦ୍ୟାଳୟ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ
- ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା
- ସାମାଜିକ ବିଜ୍ଞାନ କିମ୍ବା ପରିସଂଖ୍ୟାନ ଗବେଷଣା
|
ସଙ୍ଗଠନ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ
- ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ
- ପ୍ରାକୃତିକ ସମ୍ପଦର ସଂରକ୍ଷଣ କିମ୍ବା ବନୀକରଣ ପାଇଁ
|
କୌଣସି ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ଜାତୀୟ ସମିତି ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ PSU କିମ୍ବା ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ କିମ୍ବା ଏକ ସଂଗଠନ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା।
|
ଏଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅଧିସୂଚିତ ପାଣ୍ଠି
|
କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସ୍ଥାପିତ ଏବଂ ବିଜ୍ଞାପିତ ଜାତୀୟ ସହରାଞ୍ଚଳ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂରୀକରଣ ପାଣ୍ଠି
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹2000/-ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତିକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ। କିମ୍ବା ଯଦି ମୋଟ୍ ସମୁଦାୟ ଆୟରେ ବ୍ୟବସାୟ / ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ / ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୋଇଥାଏ
ଧାରା 80GGC
|
ରାଜନୈତିକ ପାର୍ଟି କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟରେ ଯୋଗଦାନ କରିଥିବା ରାଶି ପାଇଁ ରିହାତି ରହିଛି
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)
|
|
ନଗଦ ଅର୍ଥ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ପଦ୍ଧତି ମାଧ୍ୟମରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ମୋଟ ପରିମାଣର ରିହାତି
|
|
ଧାରା 80IA
|
|
ଶିଳ୍ପ ପାର୍କରେ (ଯେକୌଣସି ଉଦ୍ୟୋଗ) ନିୟୋଜିତ ଉଦ୍ୟୋଗ ଏବଂ ଯେକୌଣସି ଶକ୍ତି ଉଦ୍ୟୋଗ ରିହାତି ଦାବି କରିବାକୁ ହକଦାର ହେବେ (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ)।
|
|
15ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରୁ କ୍ରମାଗତ 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର100%
|
(ଯଦି ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବ୍ୟବସାୟ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ତାରିଖ ପରେ ବିକାଶ, ସଂଚାଳନ ଇତ୍ୟାଦି ଆରମ୍ଭ ହୁଏ ତେବେ କୌଣସି ରିହାତିକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ)
|
|
|
|
|
ଧାରା 80IAB
|
|
ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ଜୋନ୍ ବିକାଶରେ ନିୟୋଜିତ ଏକ ଉଦ୍ୟୋଗ କିମ୍ବା ଏକ ଏଣ୍ଟରପ୍ରାଇଜ୍ ଦ୍ୱାରା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)
|
|
ଯେଉଁ ବର୍ଷଠାରୁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଏକ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ମଣ୍ଡଳ ସୂଚିତ କରାଯାଇଛି ସେବେଠାରୁ 15ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରୁ କ୍ରମାଗତ 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର100%
|
1 ଏପ୍ରିଲ 2017 ରେ କିମ୍ବା ଏହା ପରେ ବିକାଶ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଅର୍ଥନୈତିକ ଜୋନ୍ ନିମନ୍ତେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କୁ କୌଣସି ରିହାତି ନାହିଁ
|
|
|
|
|
ଧାରା 80IAC
|
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଏକ ଯୋଗ୍ୟ ଷ୍ଟାର୍ଟ-ଅପ୍ ଦ୍ୱାରା ମିଳିଥିବା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି
|
ଯେଉଁ ବର୍ଷଠାରୁ ଯୋଗ୍ୟ ଷ୍ଟାର୍ଟ-ଅପ୍ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି ସେବେଠାରୁ 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରୁ କ୍ରମାଗତ 3ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%
|
ଧାରା 80IB
|
ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ଉଦ୍ୟୋଗ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଶିଳ୍ପ ଉଦ୍ୟୋଗରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ପ୍ରତି ରିହାତି - ଅନୁମୋଦିତ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦନ କରାଯାଇଥିବା ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ଠାରୁ 10 ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100% (ଯଦି 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2000 ପରେ କିନ୍ତୁ 1 ଏପ୍ରିଲ 2007 ପୂର୍ବରୁ ଅନୁମୋଦନ କରାଯାଇଥାଏ)।
ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯାହାର ମୋଟ୍ ସମୁଦାୟ ଆୟ ବ୍ୟବସାୟରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ଯେକୌଣସି ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ:
ଜାମ୍ମୁ-କାଶ୍ମୀରରେ SSI ସମେତ ଏକ ଔଦ୍ୟୋଗିକ ଉପକ୍ରମ
|
ଖଣିଜ ତୈଳର ବ୍ୟବସାୟିକ ଉତ୍ପାଦନ ଏବଂ ବିଶୋଧନ
|
ଫଳ କିମ୍ବା ପନିପରିବା, ମାଂସ ଏବଂ ମାଂସ ଉତ୍ପାଦ କିମ୍ବା କୁକୁଡ଼ା କିମ୍ବା ସାମୁଦ୍ରିକ କିମ୍ବା ଦୁଗ୍ଧଜାତ ଦ୍ରବ୍ୟର ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ, ସଂରକ୍ଷଣ ଏବଂ ପ୍ୟାକେଜିଂ
|
ଖାଦ୍ୟ ଶସ୍ୟ ପରିଚାଳନା, ଭଣ୍ଡାରଣ ଏବଂ ପରିବହନର ଏକୀକୃତ ବ୍ୟବସାୟ
|
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)
|
ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ଉଦ୍ୟୋଗ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ 5 / 10 / 7 ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100% / 25%
|
ଧାରା 80IBA
|
ଆବାସ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ବିକାଶ ଏବଂ ନିର୍ମାଣରୁ ମିଳିଥିବା ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି
|
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ ଲାଭର100%
|
ଧାରା 80IC
|
ହିମାଚଳ ପ୍ରଦେଶ, ସିକ୍କିମ୍, ଉତ୍ତରାଞ୍ଚଳ ଏବଂ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ କେତେକ ଉଦ୍ୟୋଗ ସମ୍ପର୍କରେ ରିହାତି
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)
|
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସାମଗ୍ରୀ କିମ୍ବା ଜିନିଷ ପ୍ରସ୍ତୁତି କିମ୍ବା ଉତ୍ପାଦନ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଥମ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ଲାଭର 100% ଏବଂ ପରବର୍ତ୍ତୀ 5 ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ଲାଭର 25% (ଏକ କମ୍ପାନୀ ପାଇଁ 30)
|
ଧାରା 80IE
|
ଉତ୍ତର - ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ସ୍ଥାପିତ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦ୍ୟୋଗ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)
|
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିଭିନ୍ନ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଲାଭର 100%
|
ଧାରା 80JJA
|
ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଉପରେ ରିହାତି
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)
|
କ୍ରମାଗତ 5ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ, ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ଏବଂ ବିଶୋଧନ ଗତିବିଧିରୁ ଲାଭର100%
|
ଧାରା 80JJAA
|
ନୂତନ ଶ୍ରମିକ / କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ନିଯୁକ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି, ସେହି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଲାଗୁ ହୋଇଥାଏ ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଧାରା 44AB ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)
|
କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ, 3ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଅତିରିକ୍ତ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଖର୍ଚ୍ଚର30%
|
ଧାରା 80LA
|
ବିଦେଶୀ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ ୟୁନିଟ୍ ଏବଂ ଅନ୍ତଃରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ ବିତ୍ତୀୟ ସେବା କେନ୍ଦ୍ରରୁ ଆୟ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି
(କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ)
|
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ କ୍ରମାଗତ 5 / 10ଟି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଆୟର100% / 50%
|