ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ବ୍ୟବସାୟ / ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ
ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ 2025-26 ପାଇଁ ବ୍ୟବସାୟ / ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ
ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ପୃଷ୍ଠାରେ ଥିବା ବିଷୟବସ୍ତୁ କେବଳ ଏକ ଅବଲୋକନ ଓ ସାଧାରଣ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଦେବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଏବଂ ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ। ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ବିବରଣୀ ଏବଂ ମାର୍ଗଦର୍ଶିକା ପାଇଁ ଦୟାକରି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, ନିୟମ ଏବଂ ବିଜ୍ଞପ୍ତିଗୁଡ଼ିକ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।
|
1. ITR-3 - ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ HUF ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ |
||
|
ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଏବଂ ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ;
|
|
2. ITR -4 (ସୁଗମ) - ବ୍ୟକ୍ତିଗତ, HUF ଏବଂ ଫାର୍ମ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ (LLP ବ୍ୟତୀତ) |
|||||||||
| ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି କିମ୍ବା ହିନ୍ଦୁ ଅବିଭକ୍ତ ପରିବାର (HUF) ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ, ଯିଏ ଜଣେ ବାସିନ୍ଦା ଅଟନ୍ତି, ସାଧାରଣ ଭାବେ ବାସିନ୍ଦା ହୋଇ ନଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି କିମ୍ବା ଆବାସିକ ଫାର୍ମ (LLP ବ୍ୟତୀତ) ବ୍ୟତୀତ, ଯାହାର ସମୁଦାୟ ଆୟ ₹ 50 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ ଅଛି ଯାହା ଏକ ଆନୁମାନିକ ଆଧାରରେ ଗଣନା କରାଯାଇଛି (ଧାରା 44AD / 44ADA / 44AE ଅଧୀନରେ) ଏବଂ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଯେକୌଣସି ଉତ୍ସରୁ ଆୟ ଅଛି: | |||||||||
| ବେତନ / ପେନ୍ସନ୍ | ଗୋଟିଏ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି | ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଉତ୍ସ (ସୁଧ, ପାରିବାରିକ ପେନ୍ସନ୍, ଲାଭାଂଶ ଇତ୍ୟାଦି) | ₹ 5,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କୃଷି ଆୟ | ଧାରା 112A ଅଧୀନରେ ପୁଞ୍ଜି ଲାଭରୁ ଆୟ ₹ 125000ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ | |||||
|
ଟିପ୍ପଣୀ:1
|
|||||||||
ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ
|
1. ଫର୍ମ 16A - ବେତନ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଆୟ ଉପରେ TDS ପାଇଁ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ, 1961ର ଧାରା 203 ଅଧୀନରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର |
||||
|
||||
|
|
|
2. |
||||
|
|
3. ଫର୍ମ 3CB-CD |
||||
|
|
4. ଫର୍ମ 15G - ନିବାସୀ କରଦାତାଙ୍କ (ଏକ କମ୍ପାନୀ କିମ୍ବା ଫାର୍ମ ନୁହେଁ) ଦ୍ୱାରା କର କାଟ ବିନା କେତେକ ପ୍ରାପ୍ତିର ଦାବି କରିବାର ଘୋଷଣା |
||||
|
|
5. ଫର୍ମ 15H - ଜଣେ ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ଯାହାଙ୍କର ବୟସ 60 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ଅଧିକ) ଦ୍ୱାରା କର କାଟ ବିନା କେତେକ ପ୍ରାପ୍ତିର ଦାବି ପାଇଁ କରାଯିବାକୁ ଥିବା ଘୋଷଣା |
||||
|
|
6. ଫର୍ମ 3CEB |
||||
|
ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ 2025-26*** ପାଇଁ କର ସ୍ଲାବ୍
- କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ବଦଳାଇବା ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଷ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ITRରେ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇ ପାରିବ ଏବଂ ଏପରି ITR ଧାରା 139(1) ଅନ୍ତର୍ଗତ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ୱା ତାହା ପୂର୍ବରୁ ପୂରଣ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ।
- ବ୍ୟବସାୟ ଏବଂ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ କରୁଥିବା ଯୋଗ୍ୟ କର ଦାତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଯଦି କରଦାତା ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରୁ ଓହରିଯିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି, ତେବେ ସେମାନଙ୍କୁ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ଧାରା 139(1) ଅଧୀନରେ ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ କିମ୍ୱା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ -10- IEA ଦାଖଲ କରିପାରିବେ। ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଏହିପରି ବିକଳ୍ପ ପ୍ରତ୍ୟାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଅର୍ଥାତ୍ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ପୁନଃ ପ୍ରବେଶ କରିବା ମଧ୍ୟ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଧାରା 139(4) ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ତାରିଖରେ କିମ୍ୱା ପୂର୍ବରୁ ଫର୍ମ ନଂ.10-IEA ଦାଖଲ ମାଧ୍ୟମରେ କରାଯାଇ ପାରିବ। ଅଥଚ, ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିବା ଓ ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ପୁନଃ ପ୍ରବେଶ କରିବା ବିକଳ୍ପ କେବଳ ପରବର୍ତ୍ତୀ AYରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ ଓ ବ୍ୟବସାୟ ଓ ବୃତ୍ତିରୁ ଆୟ କରୁଥିବା ଜଣେ ଯୋଗ୍ୟ କରଦାତାଙ୍କ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଜୀବନକାଳରେ କେବଳ ଥରେ ମାତ୍ର ଉପଲବ୍ଧ ହେବ।
- ପୂର୍ବ ବର୍ଷଗୁଡ଼ିକରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 60 ବର୍ଷରୁ କମ୍ ବ୍ୟକ୍ତି (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣବାସିନ୍ଦା)ଙ୍କ ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:
|
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ଧାରା 115BAC (1A) ଅଧୀନରେ ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
||||
|
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
|
₹ 2,50,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 2,50,001 - ₹ 5,00,000** |
₹ 2,50,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000** |
₹ 3,00,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 12,500 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
10% |
₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000 |
₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
15% |
₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
25% |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
10% |
|
₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,12,500 + 30% |
37% |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
15% |
|
|
|
|
₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
25% |
- ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 60 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ଅଧିକ କିନ୍ତୁ 80 ବର୍ଷରୁ କମ୍ ଆୟୁର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣ-ବାସିନ୍ଦା) ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:
|
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ଧାରା 115BAC (1A) ଅଧୀନରେ ଡିଫଲ୍ଟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
||||
|
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
ଆୟକର ସ୍ଲାବ |
ଆୟକର ହାର |
*ଅଧିକର |
|
₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,000 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 3,00,001 - ₹ 5,00,000** |
₹ 3,00,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 3,00,001 - ₹ 7,00,000** |
₹ 3,00,000 ଉପରେ 5% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 5,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 5,00,000 ଉପରେ ₹ 10,000 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 7,00,001 - ₹ 10,00,000 |
₹ 7,00,000 ଉପରେ ₹ 20,000 + 10% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 10,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,10,000 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
₹ 10,00,001 - ₹ 12,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 50,000 + 15% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,10,000 + 30% |
10% |
₹ 12,00,001 - ₹ 15,00,000 |
₹ 12,00,000 ଉପରେ ₹ 80,000 + 20% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,10,000 + 30% |
15% |
₹ 15,00,001- ₹ 50,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
ଶୂନ୍ୟ |
|
₹ 200,00,001- ₹ 500,00,000 |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,10,000 + 30% |
25% |
₹ 50,00,001- ₹ 100,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
10% |
|
₹ 500,00,000ରୁ ଅଧିକ |
₹ 10,00,000 ଉପରେ ₹ 1,10,000 + 30% |
37% |
₹ 100,00,001- ₹ 200,00,000 |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
15% |
|
|
|
|
₹ 200,00,001ରୁ ଅଧିକ |
₹ 15,00,000 ଉପରେ ₹ 1,40,000 + 30% |
25% |
- ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ 80 ବର୍ଷ କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ଆୟୁର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ (ବାସିନ୍ଦା କିମ୍ବା ଅଣ-ବାସିନ୍ଦା) ପାଇଁ କର ହାର ନିମ୍ନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି:
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*ଟିପ୍ପଣୀ: ଧାରା 111A, 112, 112A ଏବଂ ଲାଭାଂଶ ଆୟ ଅଧୀନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ଆୟରୁ ସ୍ଥିତି ଯେପରି ହେଲେ ମଧ୍ୟ 25% ଏବଂ 37% ବର୍ଦ୍ଧିତ ଅଧିକର ଆଦାୟ କରାଯାଏ ନାହିଁ। ଯେତେବେଳେ ଧାରା 115A, 115AB, 115AC, 115ACA ଏବଂ 115E ଅନୁଯାୟୀ ଆୟ କରଯୋଗ୍ୟ ହୋଇଥାଏ ତାହାକୁ ବାଦ୍ ଦେଲେ, ଏହିପରି ଆୟ ଉପରେ ଦେୟ କର ଉପରେ ସର୍ବାଧିକ ଅଧିକର ହାର 15% ହେବ।
**ଧାରା 87A ଅଧୀନରେ ଛାଡ଼: ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ମଧ୍ୟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଉପରେ ନିର୍ଭର କରି ସର୍ବାଧିକ ସୀମା ଅଧୀନରେ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ମତେ ଆୟକରର 100% ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରିହାତି ପାଇବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ଅଟନ୍ତି:
|
ମୋଟ ଆୟ |
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥା |
|
ଧାରା 87 ଅଧୀନରେ ରିହାତି ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ |
||
|
ଟ. 5 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
.12,500 ଟଙ୍କା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କର ରିହାତି ବାସିନ୍ଦାଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ଯଦି ମୋଟ ଆୟ 5,00,000 ଟଙ୍କାରୁ ଅଧିକ ନୁହେଁ (ପ୍ରବାସୀ ଭାରତୀୟଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନୁହେଁ) |
.20,000 ଟଙ୍କା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କର ରିହାତି ବାସିନ୍ଦାଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ଯଦି ମୋଟ ଆୟ 7,00,000 ଟଙ୍କାରୁ ଅଧିକ ନୁହେଁ (ପ୍ରବାସୀ ଭାରତୀୟଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନୁହେଁ) |
|
5 ଲକ୍ଷରୁ 7 ଲକ୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ |
ଶୂନ୍ୟ |
|
***ଟିପ୍ପଣୀ: 4% ହାରରେ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ଉପକର ଆୟକର ଯୁକ୍ତ ଅଧିକର ପରିମାଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯିବ (ଯଦି କିଛି ଥାଏ)।
ଯଦି ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଯଥାକ୍ରମେ ₹50 ଲକ୍ଷ, ₹1 କୋଟି, ₹2 କୋଟି କିମ୍ବା ₹5 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଅର୍ଜନ ହୋଇଛି ଏବଂ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଯଥାକ୍ରମେ ₹50ଲକ୍ଷ, ₹1 କୋଟି ଏବଂ ₹2 କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଆୟ ହୋଇଛି ତେବେ ନିମ୍ନ ପ୍ରକାରେ ପ୍ରାନ୍ତୀୟ ଆଶ୍ୱସ୍ତି ଦାବି କରାଯାଇପାରିବ:
|
ମୋଟ ଆୟ ପରିସର |
ନାମ ମାତ୍ର ରିହାତି |
|
|
ଅତିକ୍ରମ କରେ (ଟ.) |
ଅତିକ୍ରମ କରେ ନାହିଁ (ଟ.)
|
|
|
50 ଲକ୍ଷ |
1 କୋଟି |
ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ.50 ଲକ୍ଷ ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣରୁ ଉଭୟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଟ.50ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। |
|
1 କୋଟି |
2 କୋଟି |
ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ.1କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣରୁ ଉଭୟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଟ.1କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। |
|
2 କୋଟି |
5 କୋଟି |
ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବରେ ଦେୟ ରାଶି ମୋଟ ଟ.2କୋଟି ଆୟ ଉପରେ ଆୟକର ଭାବରେ ଦେୟ ମୋଟ ପରିମାଣରୁ ଉଭୟ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଟ.2କୋଟିରୁ ଅଧିକ ହୋଇଥିବା ଆୟ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହେବ ନାହିଁ। |
|
5 କୋଟି |
– |
ଆୟକର ଏବଂ ଅଧିକର ଭାବେ ଦେୟ ରାଶି ଟ.5କୋଟିର ମୋଟ ଆୟ ଉପରେ ଦିଆଯାଉଥିବା ଆୟକରର ମୋଟ ଦେୟ ରାଶି ଠାରୁ ପୁରୁଣା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧୀନରେ ଟ.5କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଆୟ ଉପରେ ଦିଆଯାଉଥିବା ରାଶି ଠାରୁ ଅଧିକ ହେବନାହିଁ। |
ନିବେଶ / ଦେୟ / ଆୟ ଯାହା ଉପରେ ମୁଁ କର ସୁବିଧା ପାଇପାରିବି
115BAC ଅଧୀନରେ ନୂତନ କର ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଚୟନ କରୁଥିବା କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ହେବ:
- ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି:
|
ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର |
ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ |
ଅନୁମୋଦନଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା) |
ITR ଭରିବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ବିବରଣୀ |
|
ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
କୌଣସି ସୀମା ନଥିବା ବାସ୍ତବ ମୂଲ୍ୟ (କିନ୍ତୁ ଯଦି “ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟ” ଅନ୍ତର୍ଗତ କୌଣସି ହାନୀ ହୋଇଥାଏ ତେବେ ତାହାକୁ ଅନୁସୂଚୀ CYLAରେ କୌଣସି ଅନ୍ୟ ଶୀର୍ଷକ ପାଇଁ ସମାଯୋଜିତ ହେଇ ପାରିବନାହିଁ ଏବଂ ଆସନ୍ତା ବର୍ଷର ହିସାବରେ ସାମିଲ କରାଯାଇ ପାରିବନାହିଁ) |
ବ୍ୟାଙ୍କ / ବ୍ୟାଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଠାରୁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ • ଯେଉଁ ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନ / ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କଠାରୁ ଋଣ ନିଆଯାଇଛି ତାହାର ନାମ • ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନର ଋଣ ଖାତା ସଂଖ୍ୟା • ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ • ସମୁଦାୟ ଋଣ ରାଶି • ବିତ୍ତୀୟ ବର୍ଷର ଶେଷ ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା ବକେୟା ଋଣ • ଧାରା 24(B) ଅଧୀନରେ ଋଣ କରାଯାଇଥିବା ପୁଞ୍ଜି ଉପରେ ସୁଧ |
- ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି
|
ଧାରା 80CCD(2) |
|||||
|
କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ଯୋଗଦାନ ଉପରେ ରିହାତି
|
ଧାରା 80CCH
ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ଯୋଗଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି
|
ପୁରୁଣା କର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ କର ରିହାତି
- ଧାରା 24(b) - ଗୃହ ଋଣ ଏବଂ ଗୃହ ଉନ୍ନୟନ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ ଆୟରୁ ରିହାତି। ସ୍ୱ-ଅଧିକୃତ ସମ୍ପତ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆବାସ ଋଣ ଉପରେ ପୈଠ କରାଯାଉଥିବା ସୁଧ ରିହାତି ପାଇଁ ଉପର ସୀମା ହେଉଛି ₹ 2 ଲକ୍ଷ। ଧାରା 24(b) ଅଧୀନରେ ଋଣ ଉପରେ ସୁଧକୁ ନିମ୍ନରେ ସାରଣୀ କରାଯାଇଛି:
|
ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରକାର |
କେବେ ଋଣ ନିଆଯାଇଥିଲା |
ଋଣର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ |
ଅନୁମୋଦନଯୋଗ୍ୟ (ସର୍ବାଧିକ ସୀମା) |
ବିବରଣୀ ଆବଶ୍ୟକ |
|
ସ୍ୱ-ଭୋଗଦଖଲରେ ଥିବା |
1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
₹ 2,00,000 |
ବ୍ୟାଙ୍କ / ବ୍ୟାଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ଠାରୁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ • ଯେଉଁ ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନ / ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କଠାରୁ ଋଣ ନିଆଯାଇଛି ତାହାର ନାମ • ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନର ଋଣ ଖାତା ସଂଖ୍ୟା • ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ • ସମୁଦାୟ ଋଣ ରାଶି • ବିତ୍ତୀୟ ବର୍ଷର ଶେଷ ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା ବକେୟା ଋଣ • ଧାରା 24(B) ଅଧୀନରେ ଋଣ କରାଯାଇଥିବା ପୁଞ୍ଜି ଉପରେ ସୁଧ |
|
1/04/1999 ରେ କିମ୍ବା ପରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ |
₹ 30,000 |
||
|
1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
₹ 30,000 |
||
|
1/04/1999 ପୂର୍ବରୁ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତିର ମରାମତି ପାଇଁ |
₹ 30,000 |
||
|
ଭଡ଼ା ଦିଆଯାଇଥିବା |
ଯେକୌଣସି ସମୟରେ |
ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା କ୍ରୟ |
କୌଣସି ସୀମା ବିନା ବାସ୍ତବିକ ମୂଲ୍ୟ |
ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଅଧ୍ୟାୟ VIA ଅଧୀନରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କର ରିହାତି
|
ଧାରା 80C, 80CCC, 80CCD (1) |
||||||||
|
କରାଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି
|
||||||||
|
ଧାରା 80CCD(1B) |
|
||||
|
80CCD (1) ଅଧୀନରେ ଦାବି କରାଯାଇଥିବା ରିହାତି ବ୍ୟତୀତ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି |
|
||||
ଟିପ୍ପଣୀ:
1. 80 C ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରୁଥିବା କରଦାତାମାନେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ରାଶି
- ନୀତି ସଂଖ୍ୟା କିମ୍ବା ଦସ୍ତାବିଜ ପରିଚୟ ସଂଖ୍ୟା
2.ଧାରା 80 CCD (1),80 CCD (1B) ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରୁଥିବା ଟିକସଦାତାମାନେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ଯୋଗଦାନ ରାଶି
- କରଦାତାଙ୍କ PRAN।
|
ଧାରା 80CCD(2) |
||||||||||
|
କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପେନ୍ସନ୍ ଯୋଜନାରେ ଜଣେ ନିଯୁକ୍ତିଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ଯୋଗଦାନ ଉପରେ ରିହାତି
|
ଧାରା 80CCH
ଅଗ୍ନିପଥ ଯୋଜନାରେ ଯୋଗଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି
|
|
ଧାରା 80D |
||||||||||||||||||||
|
ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ପ୍ରିମିୟମ୍ ଏବଂ ପ୍ରତିଷେଧକାତ୍ମକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦେୟ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି
ଯଦି ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ସୁରକ୍ଷା ଉପରେ କୌଣସି ପ୍ରିମିୟମ୍ ପୈଠ କରାଯାଇ ନାହିଁ, ତେବେ ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ହୋଇଥିବା ଚିକିତ୍ସା ଖର୍ଚ୍ଚ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି
|
ଟିପ୍ପଣୀ:
ଧାରା 80 D ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରୁଥିବା କରଦାତାମାନେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ:
ବୀମାକର୍ତ୍ତାଙ୍କ (ବୀମା କମ୍ପାନୀ) ନାମ
• ନୀତି ସଂଖ୍ୟା
• ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୀମା ରାଶି
|
ଧାରା 80DD |
|
|
|
ଜଣେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ କିମ୍ବା ଚିକିତ୍ସା ଉପଚାର ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ପୈଠ କିମ୍ବା ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଅନୁମୋଦିତ ଯୋଜନା ଅଧୀନରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା / ଜମା କରାଯାଇଥିବା ଯେ କୌଣସି ପରିମାଣ ପ୍ରତି ରିହାତି |
ଏହାର ସିଧାସଳଖ ରିହାତି ଏହି ରିହାତି ହେଉଛି |
|
ଟିପ୍ପଣୀ:
ଧାରା 80 DD ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ITRରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ଅକ୍ଷମତାର ପ୍ରକୃତି
- ଅକ୍ଷମତାର ପ୍ରକାର
- କାଟ ପରିମାଣ
- ନିର୍ଭରଶୀଳ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପ୍ରକାର
- ନିର୍ଭରଶୀଳ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ PAN
- ନିର୍ଭରଶୀଳ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଆଧାର
- ଅଟିଜିମ୍, ସେରେବ୍ରାଲ୍ ପାଲ୍ସି କିମ୍ବା ଏକାଧିକ ଅକ୍ଷମତା ରହିଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମ10 IAର ପ୍ରାପ୍ତି ସ୍ୱୀକାର ସଂଖ୍ୟା।
- UDID ସଂଖ୍ୟା (ଯଦି ଉପଲବ୍ଧ ଥାଏ)
|
ଧାରା 80DDB |
|
|||
|
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ରୋଗ ପାଇଁ ନିଜର କିମ୍ବା ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ଚିକିତ୍ସା ଦିଗରେ ପୈଠ କରାଯାଇଥିବା ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି |
|
|||
|
ଧାରା 80E |
||
|
ନିଜର କିମ୍ବା ସମ୍ପର୍କୀୟଙ୍କ ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ପାଇଁ ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି |
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ:
ଧାରା 80E ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ITRରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନରୁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ
- ଯେଉଁ ଅନୁଷ୍ଠାନ / ବ୍ୟାଙ୍କରୁ ଋଣ ନିଆଯାଇଛି ତାହାର ନାମ
- ବ୍ୟାଙ୍କର ଋଣ ଖାତା ସଂଖ୍ୟା
- ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ
- ଋଣର ମୋଟ ପରିମାଣ
- ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷର ଶେଷ ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା ଋଣ ବକେୟା
- ଧାରା 80E ଅଧୀନରେ ସୁଧ
ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ ଯେ ଧାରା 24(b) ରେ ଥିବା ସୀମା ସମାପ୍ତ ହେବାପରେ ହିଁ ଧାରା 80E ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରାଯାଇପାରିବ।
|
ଧାରା 80EE |
||
|
ଆବାସିକ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଉପଲବ୍ଧ ଯେଉଁଠାରେ 1 ଏପ୍ରିଲ 2016 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2017ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି। |
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ:
ଧାରା 80EE ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ITRରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନରୁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ
- ଯେଉଁ ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନରୁ ଋଣ ନିଆଯାଇଛି ତାହାର ନାମ
- ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନର ଋଣ ଖାତା ସଂଖ୍ୟା।
- ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ
- ଋଣର ମୋଟ ପରିମାଣ
- ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷର ଶେଷ ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା ଋଣ ବକେୟା
- ଧାରା 80EE ଅଧୀନରେ ସୁଧ
|
ଧାରା 80EEA |
|||
|
ଆବାସିକ ଗୃହ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି କେବଳ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ ରିହାତି ଯେଉଁଠାରେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ 1 ଏପ୍ରିଲ 2019 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2022 ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି ଏବଂ ଧାରା 80EE ଅଧୀନରେ ରିହାତି ଦାବି କରାଯାଇ ନାହିଁ। |
|
||
ଟିପ୍ପଣୀ:
ଧାରା 80EE ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ITRରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନରୁ ନିଆଯାଇଥିବା ଋଣ
- ଯେଉଁ ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନରୁ ଋଣ ନିଆଯାଇଛି ତାହାର ନାମ
- ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନର ଋଣ ଖାତା ସଂଖ୍ୟା।
- ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ
- ଋଣର ମୋଟ ପରିମାଣ
- ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷର ଶେଷ ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା ଋଣ ବକେୟା
- ଧାରା 80EE ଅଧୀନରେ ସୁଧ
ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ ଯେ ଧାରା 24(b) ରେ ଥିବା ସୀମା ସମାପ୍ତ ହେବାପରେ ହିଁ ଧାରା 80E ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରାଯାଇପାରିବ। ଏହାସହିତ, ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ ଓ ଅନ୍ୟ ଯୋଗ୍ୟ ସ୍ଥିତି ଆଧାରରେ 80EE କିମ୍ୱା 80EEA କରଦାତା ଦାବି କରିପାରିବେ।
|
ଧାରା 80EEB |
||
|
ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ବାହନ କ୍ରୟ ପାଇଁ ଋଣ ଉପରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ସୁଧ ଦେୟ ପ୍ରତି ରିହାତି ଯେଉଁଠାରେ 1 ଏପ୍ରିଲ 2019 ରୁ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2023 ମଧ୍ୟରେ ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି। |
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ:
ଧାରା 80EEB ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ITRରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ଯେଉଁ ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନରୁ ଋଣ ନିଆଯାଇଛି ତାହାର ନାମ
- ବ୍ୟାଙ୍କ / ଅନୁଷ୍ଠାନର ଋଣ ଖାତା ସଂଖ୍ୟା
- ଋଣ ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ତାରିଖ
- ଋଣର ମୋଟ ପରିମାଣ
- ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷର ଶେଷ ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା ଋଣ ବକେୟା
- ବାହନ ପଞ୍ଜୀକରଣ ନମ୍ବର
- ଧାରା 80EEB ଅଧୀନରେ ସୁଧ
|
ଧାରା 80G |
||||||||||||
|
ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ପାଣ୍ଠି, ଦାତବ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଇତ୍ୟାଦି ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି। ନିମ୍ନ ବର୍ଗ ଅଧୀନରେ କରାଯାଇଥିବା ଦାନ ରିହାତି ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ଅଟେ
ଟିପ୍ପଣୀ:ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ ₹ 2000/ - ରୁ ଅଧିକ ନଗଦ ଆକାରରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ସମ୍ବନ୍ଧରେ କୌଣସି ରିହାତିର ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ନାହିଁ। |
|
ଧାରା 80GG |
|||
|
ଗୃହ ପାଇଁ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଥିବା ଭଡ଼ା ପ୍ରତି ରିହାତି ଏବଂ ଏହା କେବଳ ଯେଉଁମାନେ ଆତ୍ମ-ନିଯୁକ୍ତ କିମ୍ବା ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ HRA ବେତନର ଅଂଶ ନୁହେଁ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନିମ୍ନଲିଖିତ ମଧ୍ୟରୁ ସର୍ବନିମ୍ନ ରିହାତି ଭାବରେ ଅନୁମୋଦିତ ହେବ
|
|
ଧାରା 80GGA |
|||||||
|
ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗବେଷଣା କିମ୍ବା ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଉପରେ ରିହାତି
|
|
ଧାରା 80GGC |
|
|
|||||
|
ରାଜନୈତିକ ଦଳ କିମ୍ବା ନିର୍ବାଚନୀ ଟ୍ରଷ୍ଟକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଦାନ ଦିଗରେ ରିହାତି |
|
|
|||||
|
|
|||||||
|
80IA |
|
||||||
|
ଧାରା 80- IA (4) (iv) [ପାୱାର] ରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା ଏକ ଉଦ୍ୟୋଗର ଲାଭ ସମ୍ୱନ୍ଧରେ କାଟ |
|
|
|||||
|
|
|||||||
|
80IB |
|||||
|
ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ଉଦ୍ୟୋଗ ବ୍ୟତୀତ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଶିଳ୍ପ ଉଦ୍ୟୋଗରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ପାଇଁ କାଟ: ଏହି ଧାରା ଅଧୀନରେ କାଟ ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ ହେଇପାରିବ ଯାହାର ମୋଟ ଆୟ ନିମ୍ନ ବ୍ୟବସାୟରୁ ମିଳିଥିବା ଯେକୌଣସି ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତିକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ:
|
|
80IE |
||
|
ଉତ୍ତର - ପୂର୍ବ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ସ୍ଥାପିତ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦ୍ୟୋଗ ନିମନ୍ତେ ରିହାତି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
|
|
80JJA |
||
|
ଜୈବ ବିଘଟନଯୋଗ୍ୟ ବର୍ଜ୍ୟବସ୍ତୁ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ବ୍ୟବସାୟରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଉପରେ ରିହାତି (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
|
|
80JJAA |
|||
|
ନୂତନ ଶ୍ରମିକ / କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ନିଯୁକ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧରେ ରିହାତି, ସେହି କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଲାଗୁ ହୋଇଥାଏ ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଧାରା 44AB ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ (କେତେକ ସର୍ତ୍ତ ଅଧୀନସ୍ଥ) |
|
||
|
80QQB |
|||
|
ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ ନିର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଟ ପୁସ୍ତକର ବାସିନ୍ଦା ଲେଖକଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି |
|
||
ଟିପ୍ପଣୀ: ଏଠାରେ ଦାବି କରାଯାଇଥିବା ରିହାତି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ ଅଧୀନରେ ଅନ୍ୟତ୍ର ଦାବି କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ।
|
80RRB |
||
|
ପ୍ୟାଟେଣ୍ଟ ଉପରେ ସ୍ୱତ୍ତ୍ୱ ଶୁଳ୍କ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ନିବାସୀ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି |
|
|
ଟିପ୍ପଣୀ: ଏଠାରେ ଦାବି କରାଯାଇଥିବା ରିହାତି ଆୟକର ଅଧିନିୟମ ଅଧୀନରେ ଅନ୍ୟତ୍ର ଦାବି କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ।
|
ଧାରା 80TTA |
|
||||
|
ଅଣ-ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସଞ୍ଚୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ଖାତା ଉପରେ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ସୁଧ ଉପରେ ରିହାତି |
|
||||
|
ଧାରା 80TTB |
|
||||
|
ନିବାସୀ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଜମା ଉପରେ ପ୍ରାପ୍ତ ସୁଧ ଉପରେ ରିହାତି |
|
||||
|
ଧାରା 80U |
|
||||
|
ଭିନ୍ନକ୍ଷମତା ଥିବା ଜଣେ ନିବାସୀ ଏକକ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି |
|
||||
ଟିପ୍ପଣୀ:
80 DD କିମ୍ବା 80U ଅଧୀନରେ କାଟ ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ITRରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ:
- ଅକ୍ଷମତାର ପ୍ରକୃତି
- ଅକ୍ଷମତାର ପ୍ରକାର
- କାଟ ପରିମାଣ
- ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ PAN
- ନିର୍ଭରଶୀଳଙ୍କ ଆଧାର
- ଫାଇଲ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମ 10 IAର ପ୍ରାପ୍ତିସ୍ୱୀକୃତି ସଂଖ୍ୟା