search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?
Document

 

ଇ-PAN ସମ୍ବନ୍ଧିତ ବାରମ୍ବାର ପଚରାଯାଉଥିବା ପ୍ରଶ୍ନ

ପ୍ରଶ୍ନ 1:

ମୋର ଏକ PAN ଅଛି କିନ୍ତୁ ମୁଁ ଏହାକୁ ହଜାଇଛି। ଆଧାର ମାଧ୍ୟମରେ ମୁଁ ଏକ ନୂତନ ଇ-PAN ପ୍ରାପ୍ତ କରି ପାରିବି କି?

ସମାଧାନ:

ନା। ଯଦି ଆପଣଙ୍କର PAN ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ଏକ ବୈଧ ଆଧାର ଅଛି ଏବଂ ଆପଣଙ୍କର KYC ବିବରଣୀ ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଛି ତେବେ ଏହି ସେବା ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ।

ପ୍ରଶ୍ନ 2:

ଇ-PAN ପାଇଁ କୌଣସି ଶୁଳ୍କ / ଦେୟ ଅଛି କି?

ସମାଧାନ:

ନା। ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ନିଃଶୁଳ୍କ ଅଟେ।

ପ୍ରଶ୍ନ 3:

ତତ୍କାଳ ଇ-PAN ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରାଥମିକ-ଆବଶ୍ୟକତା କ'ଣ?

ସମାଧାନ:

ତତ୍କାଳ ଇ-PAN ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରାଥମିକ-ଆବଶ୍ୟକତା ହେଉଛି:

  • ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଯାହାଙ୍କୁ ଏକ PAN ଆବଣ୍ଟନ କରାଯାଇନାହିଁ
  • ଆଧାର ସହିତ ଲିଙ୍କ୍‌‌ ହୋଇଥିବା ବୈଧ ଆଧାର ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର
  • ଅନୁରୋଧ ତାରିଖ ଅନୁଯାୟୀ ଉପଭୋକ୍ତା ନାବାଳକ ନୁହଁନ୍ତି; ଏବଂ
  • ଉପଭୋକ୍ତା ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଧାରା 160 ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରତିନିଧୀ କରଦାତାର ବ୍ୟାଖ୍ୟା ଅଧୀନରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ନୁହଁନ୍ତି।

ପ୍ରଶ୍ନ 4:

ଏକ ନୂତନ ଇ-PAN ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ମୁଁ କେଉଁ ଦସ୍ତାବିଜଗୁଡିକ ଆବଶ୍ୟକ କରେ?

ସମାଧାନ:

ଆପଣଙ୍କୁ କେବଳ ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଥିବା KYC ବିବରଣୀ ସହିତ ଏକ ବୈଧ ଆଧାର ଏବଂ ଆପଣଙ୍କ ଆଧାର ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ଏକ ବୈଧ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ଆବଶ୍ୟକ।

ପ୍ରଶ୍ନ 5:

ମୁଁ କାହିଁକି ଏକ ଇ-PAN ଉତ୍ପନ୍ନ କରିବି?

ସମାଧାନ:

ଆପଣଙ୍କର ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରିବାବେଳେ ଆପଣଙ୍କର ସ୍ଥାୟୀ ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର (PAN) କୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରିବା ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ଅଟେ। ଯଦି ଆପଣଙ୍କୁ ଏକ PAN ଆବଣ୍ଟନ କରାଯାଇ ନାହିଁ, ତେବେ ଆପଣ ଆପଣଙ୍କର ଆଧାର ସାହାଯ୍ୟରେ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କ ଆଧାରରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଏକ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ସାହାଯ୍ୟରେ ଆପଣ ଆପଣଙ୍କର ଇ-PAN ଉତ୍ପନ୍ନ କରିପାରିବେ। ଇ-PAN ଉତ୍ପନ୍ନ କରିବା ନିଃଶୁଳ୍କ ଅଟେ, ଅନ୍‌ଲାଇନ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଏବଂ ଆପଣଙ୍କୁ କୌଣସି ଫର୍ମ ପୂରଣ କରିବାର ଆବଶ୍ୟକତା ନାହିଁ।

ପ୍ରଶ୍ନ 6:

ମୋର PAN ଆବଣ୍ଟନ ଅନୁରୋଧ ସ୍ଥିତିର ସାମ୍ପ୍ରତିକ ସ୍ଥିତି “PAN ଆବଣ୍ଟନ ଅନୁରୋଧ ବିଫଳ ହୋଇଛି” ଭାବରେ ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଛି। ମୁଁ କଣ କରିବା ଉଚିତ୍ ?

ସମାଧାନ:

ଆପଣଙ୍କ ଇ-PAN ଆବଣ୍ଟନର ବିଫଳତା କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଆପଣ epan@incometax.gov.inକୁ ଲେଖିପାରିବେ।

ପ୍ରଶ୍ନ 7:

ମୋର ଇ-PAN ଉତ୍ପନ୍ନ ଅନୁରୋଧ ସଫଳତାର ସହିତ ଦାଖଲ ହୋଇଛି ବୋଲି ମୁଁ କିପରି ଜାଣିବି?

ସମାଧାନ:

ଏକ ପ୍ରାପ୍ତିସ୍ବୀକାର ID ସହିତ ଏକ ସଫଳତା ସନ୍ଦେଶ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ। ଭବିଷ୍ୟତ ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ଦୟାକରି ପ୍ରାପ୍ତିସ୍ବୀକାର ID ଟିପି ରଖନ୍ତୁ। ଏହା ସହିତ, ଆଧାରରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ ଆପଣ ପ୍ରାପ୍ତିସ୍ବୀକାର ID ର ଏକ ପ୍ରତିଲିପି ପ୍ରାପ୍ତ କରିବେ।

ପ୍ରଶ୍ନ 8:

ମୁଁ ମୋର ଇ-PANରେ ମୋର ଜନ୍ମ ତାରିଖ ଅଦ୍ୟତନ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେଉ ନାହିଁ। ମୁଁ କ’ଣ କରିବା ଉଚିତ୍?
ସମାଧାନ:

ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ଆଧାରରେ କେବଳ ଜନ୍ମ ବର୍ଷ ଉପଲବ୍ଧ, ତେବେ ଆପଣଙ୍କୁ ଆଧାରରେ ଜନ୍ମ ତାରିଖ ଅଦ୍ୟତନ କରିବାକୁ ପଡିବ ଏବଂ ପୁନର୍ବାର ଚେଷ୍ଟା କରିବାକୁ ପଡିବ।

ପ୍ରଶ୍ନ 9:

ବିଦେଶୀ ନାଗରିକମାନେ ଇ-KYC ପଦ୍ଧତି ମାଧ୍ୟମରେ PAN ପାଇଁ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ କି?
ସମାଧାନ:

ନା।

ପ୍ରଶ୍ନ 10:

ଯଦି ଇ-KYC ସମୟରେ ମୋର ଆଧାର ପ୍ରମାଣୀକରଣ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ ହୁଏ, ତେବେ ମୁଁ କ'ଣ କରିବା ଉଚିତ୍?

ସମାଧାନ:

ଭୁଲ୍ OTP ବ୍ୟବହାର ହେତୁ ଆଧାର ପ୍ରାମାଣିକରଣ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ ହୋଇପାରେ। ସଠିକ୍ OTP ପ୍ରବେଶ କରି ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ କରା ଯାଇପାରିବ। ତଥାପି ଯଦି ଏହା ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ ହୁଏ, ତେବେ ଆପଣଙ୍କୁ UIDAI ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ କରିବାକୁ ପଡିବ।

ପ୍ରଶ୍ନ 11:

ମୋତେ KYC ଆବେଦନର ଭୌତିକ ପ୍ରତିଲିପି କିମ୍ବା ଆଧାର କାର୍ଡର ପ୍ରମାଣ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ହେବ କି?

ସମାଧାନ:

ନା। ଏହା ଏକ ଅନ୍‌ଲାଇନ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟା। କୌଣସି କାଗଜପତ୍ର ସମ୍ବନ୍ଧିତ କାର୍ଯ୍ୟ ଆବଶ୍ୟକ ନାହିଁ।

ପ୍ରଶ୍ନ 12:

ଇ-KYC ପାଇଁ ମୋତେ ଏକ ସ୍କାନ୍ ହୋଇଥିବା ଫଟୋ, ଦସ୍ତଖତ ଇତ୍ୟାଦି ଅପ୍‌‌ଲୋଡ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କି?
ସମାଧାନ:

ନା।

ପ୍ରଶ୍ନ 13:

ମୋତେ ବ୍ୟକ୍ତିଗତଭାବେ ସତ୍ୟାପନ (IPV) କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କି?
ସମାଧାନ:

ନା। ପ୍ରକ୍ରିୟା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣରୂପେ ଅନଲାଇନ୍ ଅନ୍‌ଲାଇନ୍। ଏଥିପାଇଁ ଆପଣଙ୍କୁ କୌଣସି କେନ୍ଦ୍ର ପରିଦର୍ଶନ କରିବାକୁ ପଡିବ ନାହିଁ।

ପ୍ରଶ୍ନ 14:

ମୁଁ ଏକ ଭୌତିକ PAN କାର୍ଡ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବି କି?
ସମାଧାନ:

ନା। ଆପଣଙ୍କୁ PAN ର ଏକ ବୈଧ ରୂପ ଭାବେ ଏକ ଇ-PAN ଜାରି କରାଯିବ।

ପ୍ରଶ୍ନ 15:

ମୁଁ ଏକ ଭୌତିକ PAN କାର୍ଡ କିପରି ପ୍ରାପ୍ତ କରିବି?

ସମାଧାନ:

ଯଦି ଏକ PAN ଆବଣ୍ଟିତ ହୋଇଛି, ଆପଣ ନିମ୍ନ ଲିଙ୍କ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ଏକ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରି ଏକ ମୁଦ୍ରିତ ଭୌତିକ PAN କାର୍ଡ ପାଇପାରିବେ:
https://www.onlineservices.nsdl.com/paam/ReprintEPan.html
https://www.utiitsl.com/UTIITSL_SITE/mainform.html

ଆପଣ ଏକ ଭୌତିକ PAN କାର୍ଡ ପାଇଁ PAN ସେବାପ୍ରତିନିଧିମାନଙ୍କ ସହିତ ଏକ ଅଫ୍‌ଲାଇନ୍ ଆବେଦନ ମଧ୍ୟ ଫାଇଲ୍ କରିପାରିବେ

ପ୍ରଶ୍ନ 16:

ମୋର ଆଧାର ପୂର୍ବରୁ ଏକ PAN ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଛି, ମୁଁ ତତ୍କାଳ ଇ-PAN ପାଇଁ ଆବେଦନ କରିପାରିବି କି?

ସମାଧାନ:

ଯଦି ଏକ PAN ପୂର୍ବରୁ ଆପଣଙ୍କୁ ଆବଣ୍ଟନ କରାଯାଇଛି ଯାହା ଆପଣଙ୍କ ଆଧାର ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ, ତେବେ ଆପଣ ତତ୍କାଳ ଇ-PAN ପାଇଁ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ ନାହିଁ। ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ଆଧାର ଭୁଲ୍ PAN ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଛି, ତେବେ PAN ରୁ ଆଧାରକୁ ଡିଲିଙ୍କ୍ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରାଧିକରଣ ମୂଲ୍ୟାୟନ ଅଧିକାରୀ (JAO) ଙ୍କୁ ଏକ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ। ଡିଲିଙ୍କ୍ କରିବା ପରେ, ତତ୍କାଳ ଇ-PAN ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ।

AOଙ୍କ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ଜାଣିବା ପାଇଁ ପରିଦର୍ଶନ କରନ୍ତୁ:

https://eportal.incometax.gov.in/iec/foservices/#/pre-login/knowYourAO

ପ୍ରଶ୍ନ 17:

ମୁଁ ତତ୍କାଳ ଇ-PAN ପାଇଁ ଆବେଦନ କରିପାରିବି ନାହିଁ କାରଣ ଆଧାରର ମୋର ନାମ / ଜନ୍ମ ତାରିଖ/ଲିଙ୍ଗ ଭୁଲ୍ କିମ୍ବା ମୋର ଆଧାର ନମ୍ବର କୌଣସି ସକ୍ରିୟ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇନାହିଁ। ମୁଁ କ’ଣ କରିବା ଉଚିତ୍?

ସମାଧାନ:

ଆପଣଙ୍କୁ ଆଧାର ଡାଟାବେସ୍‌ରେ ଆପଣଙ୍କର ବିବରଣୀ ସଂଶୋଧନ କରିବାକୁ ହେବ। ଆପଣ ଆଧାର ବିବରଣୀକୁ ଏଥିରେ ସଂଶୋଧନ କରିପାରିବେ:

ପ୍ରଶ୍ନ / ସହାୟତା କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଦୟାକରି ଟୋଲ୍ ଫ୍ରି ନମ୍ବର 18003001947 କିମ୍ବା 1947 ରେ ଯୋଗାଯୋଗ କରନ୍ତୁ

ଆଧାରରେ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ଅଦ୍ୟତନ କରିବାକୁ ଆପଣଙ୍କୁ ନିକଟସ୍ଥ ଆଧାର ପଞ୍ଜୀକରଣ କେନ୍ଦ୍ର ପରିଦର୍ଶନ କରିବାକୁ ହେବ।

 

ଅସ୍ୱୀକରଣ: ଏହି ବାରମ୍ବାର ପଚରାଯାଉଥିବା ପ୍ରଶ୍ନଗୁଡ଼ିକ କେବଳ ସୂଚନାମୂଳକ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ। ଏହି ଦସ୍ତାବିଜରେ କୌଣସି ବିଷୟ ଆଇନଗତ ପରାମର୍ଶ ଗଠନ କରେ ନାହିଁ।