1. ମୁଁ ଏକାଧିକ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ କରିପାରିବି କି?
ନା। ଯେକୌଣସି ସମୟରେ କେବଳ ଗୋଟିଏ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ ହୋଇପାରିବ। ଯଦି ଆପଣ ଅନ୍ୟ ଏକ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତି, ତେବେ ବିଦ୍ୟମାନ ଆକାଉଣ୍ଟ ପାଇଁ EVC ବିକଳ୍ପକୁ ଅକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଆପଣ ଏକ ସନ୍ଦେଶ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବେ। ଥରେ ଆପଣ ବିଦ୍ୟମାନ ଆକାଉଣ୍ଟରୁ EVC ବିକଳ୍ପ ଅକ୍ଷମ କରିବା ପରେ ଆପଣ ଏହାକୁ ଅନ୍ୟ ଏକ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ ସକ୍ଷମ କରିପାରିବେ।
2. ଏକ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ଯୋଡିବା ପାଇଁ ପ୍ରାଥମିକ ଆବଶ୍ୟକତାଗୁଡ଼ିକ କ’ଣ?
ଏକ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ଯୋଡିବା ନିମନ୍ତେ:
- ଆପଣ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ରେ ଜଣେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଉପଭୋକ୍ତା ହୋଇଥିବା ଆବଶ୍ୟକ
- ଆପଣଙ୍କର PAN ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା NSDL କିମ୍ବା CDSL ସହିତ ଏକ ବୈଧ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ଥିବା ଆବଶ୍ୟକ
- NSDL ଡିପୋଜିଟୋରୀ ପ୍ରକାର ପାଇଁ, ଆପଣଙ୍କର ଏକ DP ID ଏବଂ କ୍ଲାଏଣ୍ଟ ID ଥିବା ଆବଶ୍ୟକ
- CSDL ଡିପୋଜିଟୋରୀ ପ୍ରକାର ପାଇଁ, ଆପଣଙ୍କର ଏକ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ନମ୍ବର ଥିବା ଆବଶ୍ୟକ
- OTP ନମ୍ବର ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କ ପାଖରେ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ଏକ ବୈଧ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର କିମ୍ବା ଇମେଲ୍ ID ଥିବା ଆବଶ୍ୟକ
3. ଯଦି ମୁଁ ଡିମାଟ୍ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ମୋ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର/ଇମେଲ୍ ID କୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରେ, ଯାହା ଡିପୋଜିଟୋରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପୂର୍ବରୁ ସତ୍ୟାପିତ ହୋଇସାରିଛି, ତେବେ କ’ଣ ହେବ?
ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ, ଆପଣ ଆପଣଙ୍କର ଯୋଡା ଯାଇଥିବା ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପୃଷ୍ଠାରେ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର/ଇମେଲ୍ ID ପାଖରେ ଏକ ଚେତାବନୀ ସଙ୍କେତ "!" ଦେଖିବେ। ଡିପୋଜିଟୋରୀଙ୍କ ସହିତ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ଆପଣଙ୍କର ବିବରଣୀ ମେଳ କରିବା ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କୁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଆପଣଙ୍କର ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ଅଦ୍ୟତନ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯିବ।
4. ଯଦି ମୋର ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ ପାଇଁ ବୈଧତା ବିଫଳ ହୁଏ ତେବେ ମୁଁ କ’ଣ କରିବା ଉଚିତ୍?
ବୈଧତା ବିଫଳ ହେବା କ୍ଷେତ୍ରରେ, ସ୍କ୍ରିନ୍ ଉପରେ ଗ୍ରହଣ କରା ଯିବାକୁ ଥିବା କାର୍ଯ୍ୟ ସହିତ ବିଫଳତାର କାରଣ ଥିବା ଏକ ସନ୍ଦେଶ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ ଆପଣ ପୁନଃ-ବୈଧକରଣ କରିପାରିବେ, ବିସ୍ତୃତ ବିବରଣୀ ଅଦ୍ୟତନ କରିପାରିବେ ଏବଂ ପୁନର୍ବାର ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ।
5. PAN ଅନୁଯାୟୀ ମୋର ନାମ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଥିବା ମୋ ନାମ ସହିତ ମେଳ ଖାଉ ନାହିଁ ଯେଉଁଥିପାଇଁ ମୁଁ ମୋର ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ବୈଧ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେଉ ନାହିଁ। ମୁଁ କ’ଣ କରିବା ଉଚିତ୍?
ନାମ ମେଳ ଖାଉ ନଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ, PAN ଅନୁଯାୟୀ ନାମ ଅଦ୍ୟତନ କରିବାକୁ ଡିପୋଜିଟୋରୀଙ୍କ ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ କରନ୍ତୁ। ଥରେ ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଗଲେ, ଆପଣ ମୋର ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ପୁନଃ-ବୈଧକରଣ କରନ୍ତୁ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରିପାରିବେ, ବିବରଣୀ ଅଦ୍ୟତନ କରିପାରିବେ ଏବଂ ବୈଧକରଣ ପାଇଁ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ।
6. ଆୟକର ପୋର୍ଟାଲ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ମୋର ଡିମାଟ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ସକ୍ରିୟ କରିବାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ କ’ଣ?
ଯଦି ଆପଣ ଆପଣଙ୍କ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ସକ୍ରିୟ କରନ୍ତି, ଆପଣ ଏହାକୁ ରିଟର୍ଣ୍ଣ /ଫର୍ମ ଇ-ସତ୍ୟାପିତ କରିବା, ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା, ରିଫଣ୍ଡ ପୁନଃ-ଜାରି କରିବା, ପାସ୍ୱାର୍ଡ୍ ପୁନଃ ସେଟ୍ କରିବା ପାଇଁ EVC ଉତ୍ପନ୍ନ କରିବା ଏବଂ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ସତ୍ୟାପିତ ମୋବାଇଲ ନମ୍ବର/ଇମେଲ୍ ID ରେ ପଠାଯାଇଥିବା OTP ବ୍ୟବହାର କରି ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ସୁରକ୍ଷିତ ଲଗଇନ୍ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରି ପାରିବେ।
7. ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ମୋର ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ମୋ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ମୋର ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀଠାରୁ ଭିନ୍ନ। ସମାନ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ରହିବା ମୋ ପାଇଁ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କି?
ନା। ଆପଣଙ୍କ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ସହିତ ମେଳ ହେବା ପାଇଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ଆପଣଙ୍କର ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀକୁ ଅଦ୍ୟତନ କରିବା ଆପଣଙ୍କ ପାଇଁ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ନୁହେଁ।
8. ମୋର ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ କରିବା ପରେ ମୁଁ ମୋର ଇ-ଫାଇଲିଂ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ମୋର ପ୍ରାଥମିକ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ପରିବର୍ତ୍ତନ କିମ୍ବା ଅଦ୍ୟତନ କରିପାରିବି କି?
ହଁ, ଆପଣ EVC ସକ୍ଷମ କରିବା ପରେ ଆପଣଙ୍କର ପ୍ରାଥମିକ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିପାରିବେ। ଆପଣଙ୍କ ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ଏବଂ ସତ୍ୟାପିତ ହୋଇଥିବା ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର/ଇମେଲ୍ IDରେ EVC ପ୍ରାପ୍ତ କରିବେ।