search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

1. ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା କ’ଣ?
ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ହେଉଛି ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ ବ୍ୟବହାର କରି ଆରମ୍ଭରୁ ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ପରିଚାଳନା କରିବା ନିମନ୍ତେ ଏକ ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍‌ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ। ଏହି ସେବା ବ୍ୟବହାର କରି, ଯେ କୌଣସି ପଞ୍ଜୀକୃତ ଉପଭୋକ୍ତା (କିମ୍ବା ତାଙ୍କର ଅଧିକୃତ ପ୍ରତିନିଧି) ଆୟକର ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ଯେ କୌଣସି ନୋଟିସ୍‌ / ଅବଗତି ପତ୍ର / ପତ୍ର ଦେଖିପାରିବେ ଏବଂ ଏଥିପାଇଁ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିପାରିବେ।

2. ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟାର ସୁବିଧାଗୁଡ଼ିକ କ’ଣ?
ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ହେଉଛି ଆୟକର ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ସମସ୍ତ ନୋଟିସ୍‌ / ସୂଚନା / ପତ୍ରଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରତି ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍‌ ଭାବରେ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପ୍ରଦାନ କରିବାର ଏକ ସରଳ ଉପାୟ। ଏହା କରଦାତାଙ୍କ ଅନୁପାଳନ ଦାୟିତ୍ୱକୁ ହ୍ରାସ କରିଥାଏ କାରଣ ଆୟକର କାର୍ଯ୍ୟାଳୟକୁ ଯିବାର କୌଣସି ଆବଶ୍ୟକତା ରହେନାହିଁ। ଏଥିସହିତ, ଭବିଷ୍ୟତରେ ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ଦାଖଲକରଣ ଏବଂ ରେକର୍ଡ ରଖିବାକୁ ଟ୍ରାକ୍ କରିବା ସହଜ ହୋଇଥାଏ।

3.ମୋତେ ଜାରି ହୋଇଥିବା ନୋଟିସ୍‌ ନିମନ୍ତେ ମୁଁ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ମୁଁ ମୋର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେଖିପାରିବି କି?
ହଁ, ଆପଣ କିମ୍ବା ଆପଣଙ୍କ ଅଧିକୃତ ପ୍ରତିନିଧିଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଆପଣ ଦେଖିପାରିବେ।

4. ଧାରା 143(1)(a) ଅଧୀନରେ ମୋତେ ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ସମାଯୋଜନ ଉପରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ମୋର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ବିପକ୍ଷରେ କୌଣସି ପ୍ରଶ୍ନ ଉତ୍ଥାପିତ ହୋଇଛି କି ନାହିଁ, ଏହା ମୁଁ କେଉଁଠାରେ ଦେଖିପାରିବି?
ଆପଣ ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ଅଧୀନରେ ଆୟକର ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ଉତ୍ଥାପିତ ପ୍ରଶ୍ନଗୁଡ଼ିକ ଦେଖିପାରିବେ।

5. ମୋର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ ବଟନ୍ କାହିଁକି ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଅଛି?
ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ ବଟନ୍ ନିମ୍ନୋକ୍ତ କାରଣରୁ ନିଷ୍କ୍ରିୟ ହୋଇପାରେ
CPC ନୋଟିସ୍‌ ପାଇଁ - ଯଦି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି।
ITBA ନୋଟିସ୍‌ ପାଇଁ - ଯଦି ଆୟକର କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ସ୍ଥିତି ବନ୍ଦ/ଅବରୋଧ ହୋଇଛି।

6. ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଏକ ନୋଟିସ୍‌ ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ମୁଁ ମୋର ପ୍ରତିକ୍ରିୟାକୁ ସମ୍ପାଦିତ କରିପାରିବି?
ନା, ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଏକ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ଆପଣ ଏହାକୁ ସମ୍ପାଦିତ କରିପାରିବେ ନାହିଁ।

7. ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ଅଧୀନରେ ମୁଁ କେଉଁ ନୋଟିସ୍‌ଗୁଡ଼ିକର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେଇପାରିବି?

ଆୟକର ବିଭାଗ ଏବଂ CPC ଦ୍ୱାରା ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ସମସ୍ତ ନୋଟିସ୍‌/ ସୂଚନା/ ପତ୍ର ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ଅଧିନରେ ଉପଲବ୍ଧ କରାଯାଏ ଯେଉଁଠାରେ ଆପଣ ଦେଖିପାରିବେ ଏବଂ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଅନୁସଂଲଗ୍ନଗୁଡ଼ିକୁ ଅପ୍‌ଲୋଡ୍‌ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଏହାକୁ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାଗୁଡ଼ିକ ସହ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ। ଏହି ସେବା ଜରିଆରେ ଆପଣ ନିମ୍ନ ନୋଟିସ୍‌ଗୁଡ଼ିକ ଦେଖିପାରିବେ ଏବଂ ଏଥିପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିପାରିବେ

  • ଧାରା 139(9) ଅଧିନରେ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ନୋଟିସ୍‌
  • ଧାରା 143(1)(a) ଅଧୀନରେ ପ୍ରଥମ ଦୃଷ୍ଟିରେ ସମାଯୋଜନ
  • ଧାରା 154 ଅଧୀନରେ ସ୍ୱ-ବିବେଚିତ ସଂଶୋଧନ
  • ଆୟକର କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ନୋଟିସ୍‌
  • ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଯୋଗାଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକତା

ପାଥ୍
ଡ୍ୟାଶ୍‌ବୋର୍ଡ/ସ୍ଥଗିତ କାର୍ଯ୍ୟ/ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା

 

8. ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ଅଧୀନରେ ଅନୁମୋଦିତ ସୀମାଠାରୁ ସଂଲଗ୍ନଗୁଡ଼ିକର ସଂଖ୍ୟା/ଆକାର ଅଧିକ, ମୁଁ କ'ଣ କରିବା ଉଚିତ୍?
ଗୋଟିଏ ସଂଲଗ୍ନକର ଅନୁମୋଦିତ ସର୍ବାଧିକ ଆକାର 5 MB ଅଟେ । ଯଦି ଆପଣଙ୍କ ପାଖରେ ଅପଲୋଡ୍ କରିବା ପାଇଁ 1 ରୁ ଅଧିକ ଦସ୍ତାବିଜ ଅଛି, ତେବେ ଆପଣ 10 ଟି ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସଂଲଗ୍ନକ ଚୟନ କରିପାରିବେ। ସମସ୍ତ ସଂଲଗ୍ନକର ସର୍ବାଧିକ ଆକାର 50 MBରୁ ଅଧିକ ହେବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ। ଯଦି ଏକକ ଦସ୍ତାବିଜର ଆକାର ଅନୁମୋଦିତ ସୀମା ଅତିକ୍ରମ କରେ, ଆପଣ ଫାଇଲ୍ ଆକାର ହ୍ରାସ କରି ଦସ୍ତାବିଜକୁ ଅନୁକୁଳିତ କରିପାରିବେ।

9. ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ରିଟର୍ଣ୍ଣ କ’ଣ?
ରିଟର୍ଣ୍ଣ କିମ୍ବା କାର୍ଯ୍ୟସୂଚୀରେ ଅସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କିମ୍ବା ଅସଙ୍ଗତ ସୂଚନା ଥିଲେ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି କାରଣରୁ ରିଟର୍ଣ୍ଣଗୁଡିକ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଇପାରେ।

10. ଯଦି ମୋର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଥାଏ ତେବେ ମୁଁ କିପରି ଜାଣିବି?
ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ବୋଲି ଜଣାପଡ଼େ ତେବେ ଆୟକର ବିଭାଗ ଇମେଲ୍‌ ଜରିଆରେ ଆପଣଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇ-ମେଲ୍‌ ଆଇଡିରେ ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଏକ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ନୋଟିସ୍‌ ଧାରା 139(9) ଅଧୀନରେ ପଠାଇବ ଏବଂ ତାହା ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଲଗ୍‌ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଦେଖାଯାଇପାରିବ।


11. ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ମୁଁ ମୋର ପ୍ରତିକ୍ରିୟାକୁ ଅପଡେଟ୍‌ କିମ୍ବା ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିପାରିବି?
ନା, ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଆପଣଙ୍କର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଥରେ ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ଆପଣ ଏହାକୁ ଅପଡେଟ୍‌ କିମ୍ବା ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିପାରିବେ ନାହିଁ।

12. ମୋର ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ନୋଟିସ୍‌ ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବାକୁ ମୁଁ ଅନ୍ୟ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ପ୍ରାଧିକୃତ କରିପାରିବି କି?
ହଁ, ଧାରା 139(9) ଅଧୀନରେ ଆପଣଙ୍କ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ନୋଟିସ୍‌ର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବାକୁ ଆପଣ ଅନ୍ୟ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ପ୍ରାଧିକୃତ କରିପାରିବେ।

13. ମୁଁ ଅନ୍‌ଲାଇନ୍‌ ITR ଫର୍ମରେ ତ୍ରୁଟି ସଂଶୋଧନ କରିପାରିବି କି?
ହଁ, ଆପଣ ଅନ୍‌ଲାଇନ୍‌ ITR ଫର୍ମରେ ଥିବା ତ୍ରୁଟି ସଂଶୋଧନ କରି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିପାରିବେ।

14. ଆୟକର ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ପଠାଯାଇଥିବା ଏକ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ନୋଟିସ୍‌ର ମୁଁ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପ୍ରଦାନ କରିବାର ସମୟ ସୀମା କେତେ?
ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ବୋଲି ଜଣାପଡେ, ଆପଣ ନୋଟିସ୍‌ ଗ୍ରହଣ କରିବାର ତାରିଖ ଠାରୁ 15 ଦିନର ସମୟ କିମ୍ବା ଆପଣଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଫାଇଲ୍ କରାଯାଇଥିବା ନୋଟିସ୍‌ରେ ତ୍ରୁଟି ସୁଧାରିବା ପାଇଁ ଉଲ୍ଲେଖିତ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସମୟ ଅବଧି ପ୍ରାପ୍ତ କରିବେ। ଅବଶ୍ୟ, ଆପଣ ସ୍ଥଗିତ ରଖିବାକୁ ଚାହିଁପାରିବେ ଏବଂ ଏକ ପରିବର୍ଦ୍ଧନ ନିମନ୍ତେ ଅନୁରୋଧ କରିପାରିବେ।

15. ଯଦି ମୁଁ ଏକ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ନୋଟିସ୍‌ର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ନ ଦିଏ, ତେବେ କ'ଣ ହେବ?
ଯଦି ଆପଣ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ନୋଟିସ୍‌ର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବାରେ ବିଫଳ ହୁଅନ୍ତି ତେବେ ଆପଣଙ୍କର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଅବୈଧ ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯିବ ଏବଂ ଆୟକର ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଘଟଣାଟି ଯାହା ହୋଇପାରେ ସେଥିପାଇଁ ଜୋରିମାନା, ସୁଧ, କ୍ଷତିଗୁଡ଼ିକ ଆଗକୁ ନ ନେବା, ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଛାଡ଼ ହରାଇବା ଆଦି ପରିଣାମ ହୋଇପାରେ।

16. ଧାରା 139(9) ଅଧିନରେ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବିଷୟରେ ମୋତେ ସୂଚିତ କରାଯାଇଛି। ମୁଁ ସେହି ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ନୂତନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍‌ କରିପାରିବି କି?
ହଁ, ଆପଣ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ ରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସମୟ ଶେଷ ହୋଇନଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆପଣ ଏକ ନୂତନ/ ସଂଶୋଧିତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ଏହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍‌ କରିପାରିବେ କିମ୍ବା ବିକଳ୍ପ ଭାବରେ ଆପଣ ଧାରା 139 ଅଧିନରେ ନୋଟିସ୍‌ର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବାକୁ ଚୟନ କରିପାରିବେ। ତଥାପି, ଗୋଟିଏ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷରେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍‌ କରିବା ନିମନ୍ତେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସମୟ ଶେଷ ହୋଇଯିବା ପରେ, ଆପଣ ଏକ ନୂତନ/ ସଂଶୋଧିତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ଏକ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍‌ କରିବାକୁ ସମର୍ଥ ହେବେ ନାହିଁ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କୁ ଧାରା 139(9) ଅଧୀନରେ ନୋଟିସ୍‌ର ଉତ୍ତର ଦେବାକୁ ହେବ। ଯଦି ଆପଣ ନୋଟିସ୍‌ ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ଅସମର୍ଥ ହୁଅନ୍ତି ତେବେ ସେହି ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଅବୈଧ କିମ୍ବା ସେହି ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ଫାଇଲ୍‌ ହୋଇନଥିବା ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯିବ।

17. ଏକ ରିଟର୍ଣ୍ଣକୁ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ କରୁଥିବା ସାଧାରଣ ଭୁଲ୍‌ଗୁଡ଼ିକ କ’ଣ?
ଏକ ରିଟର୍ଣ୍ଣକୁ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ କରୁଥିବା କିଛି ସାଧାରଣ ଭୁଲଗୁଡିକ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ପ୍ରକାରର:

  • TDS ପାଇଁ କ୍ରେଡିଟ୍‌ ଦାବି କରାଯାଇଛି କିନ୍ତୁ କର ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ପାଇଁ ସଂଶ୍ଲିଷ୍ଟ ପ୍ରାପ୍ତି/ ଆୟ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବାରୁ ବାଦ୍‌ ଦିଆଯାଇଛି
  • ଫର୍ମ 26AS ରେ ଦର୍ଶାଯାଇଥିବା ମୋଟ ପ୍ରାପ୍ତି, ଯାହା ଉପରେ TDS ପାଇଁ କ୍ରେଡିଟ୍ ଦାବି କରାଯାଇଛି, ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣର ପ୍ରତିବଦଳରେ ସମସ୍ତ ଆୟର ଶୀର୍ଷକ ଅଧୀନରେ ଦର୍ଶାଯାଇଥିବା ସମୁଦାୟ ପ୍ରାପ୍ତିଠାରୁ ଅଧିକ।
  • ମୋଟ ସମୁଦାୟ ଆୟ ଏବଂ ଆୟର ସମସ୍ତ ଶୀର୍ଷକ ଶୂନ୍ୟ କିମ୍ବା 0 ଭାବରେ ପୂରଣ କରାଯାଇଛି କିନ୍ତୁ କର ଦାୟବଦ୍ଧତା ହିସାବ ଏବଂ ପୈଠ କରାଯାଇଛି।
  • ITRରେ କରଦାତାଙ୍କ ନାମ PAN ଡାଟାବେସ୍‌ ଅନୁଯାୟୀ ଥିବା ନାମ ସହିତ ମେଳ ଖାଉନାହିଁ।
  • କରଦାତାଙ୍କର ଆୟ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ଲାଭ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତି ଶୀର୍ଷକ ଅଧିନରେ ଅଛି କିନ୍ତୁ ବିତ୍ତୀୟ ସ୍ଥିତି ବିବରଣୀ ଏବଂ ଲାଭ ଓ ପ୍ରାପ୍ତି ଆକାଉଣ୍ଟ ପୂରଣ କରାଯାଇନାହିଁ।

18. ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଯୋଗାଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକତା କ’ଣ?
ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଯୋଗାଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକତା କରଦାତାଙ୍କ ନିକଟକୁ ପ୍ରେରଣ କରାଯାଏ, ଯଦି ରିଟର୍ଣ୍ଣର ଏକ ଅନୁସୂଚୀ କିମ୍ବା ଅନୁବନ୍ଧ ଅଧିନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସୂଚନା ଅପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ କିମ୍ବା ଅନୁପଯୁକ୍ତ ହୁଏ ଏବଂ କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଦାବି ଉପରେ ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଆବଶ୍ୟକ ହୋଇଥାଏ।

19. ମୁଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ସେବା ବ୍ୟବହାର କରି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେଖିବା ଏବଂ ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ ଲଗ୍‌ଇନ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କି?
ହଁ, ଆପଣ ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ସେବା ବ୍ୟବହାର କରି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେଖିବା ଏବଂ ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଲଗ୍‌ଇନ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ହେବ।

20.ମୁଁ ପ୍ରଦାନ କରିହଟିବା ପ୍ରତିକ୍ରିୟା/ଦାଖଲକରଣକୁ ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କି?
ନା, ଆପଣଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ପ୍ରତିକ୍ରିୟାକୁ ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ନୁହେଁ।

21. ମୁଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଲଗ୍‌ଇନ୍‌ ନ କରି ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଆବଶ୍ୟକ ନୋଟିସ୍‌ ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେଇପାରିବି କି?
ନା, ଏକ ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଯୋଗାଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକତା ନିମନ୍ତେ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବାକୁ ଆପଣଙ୍କୁ ଲଗ୍‌ଇନ୍‌ କରିବାକୁ ହେବ। ଆପଣ ଆପଣଙ୍କୁ ଜାରି ହୋଇଥିବା ନୋଟିସ୍‌କୁ ଦେଖିବା କିମ୍ବା ନୋଟିସ୍‌ ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବାକୁ ସମର୍ଥ ହେବେ ନାହିଁ।

22. ଆୟକର କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମୋତେ ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ନୋଟିସ୍‌ ପ୍ରତି ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ସେବା ବ୍ୟବହାର କରି ମୋ ତରଫରୁ ଅନ୍ୟ କେହି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପ୍ରଦାନ କରିପାରିବେ କି?
ହଁ, ଇ-କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ସେବା ବ୍ୟବହାର କରି ଆପଣଙ୍କ ତରଫରୁ ଏକ ନୋଟିସ୍‌ର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବା ପାଇଁ ଆପଣ ଜଣେ ପ୍ରାଧିକୃତ ପ୍ରତିନିଧି ଯୋଗ କରିପାରିବେ।

23. ମୁଁ ପୂର୍ବରୁ ଯୋଡ଼ା ଯାଇଥିବା/ ବିଦ୍ୟମାନ ପ୍ରାଧିକୃତ ପ୍ରତିନିଧିଙ୍କୁ ଅପସାରଣ କରିପାରିବି କି?
ହଁ, ଆପଣ ଆପଣଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରାଧିକୃତ ହୋଇଥିବା ପ୍ରତିନିଧିଙ୍କୁ ଅପସାରଣ କିମ୍ବା ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିପାରିବେ।

24. ମୋତେ ଜାରି ହୋଇଥିବା ନୋଟିସ୍‌ ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବା ପାଇଁ ମୁଁ ଦୁଇ ଜଣ ଅଧିକୃତ ପ୍ରତିନିଧି ଯୋଡ଼ି ପାରିବି କି?
ନା, ଆପଣ ଗୋଟିଏ କାର୍ଯ୍ୟପ୍ରକ୍ରିୟା ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ସମୟରେ ମାତ୍ର ଜଣେ ପ୍ରାଧିକୃତ ପ୍ରତିନିଧିଙ୍କୁ ସକ୍ରିୟ କରିପାରିବେ।

25. ମୁଁ ଏକ ପରିଶୋଧିତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍‌ କରିଛି। ମୁଁ କ’ଣ ତଥାପି ମୋତେ ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଯୋଗାଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକତାର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବା ଆବଶ୍ୟକ?
ନା, ଆପଣ ସମାନ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ଏକ ସଂଶୋଧିତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍‌ କରିସାରିଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏହା ଏକ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ ଅନୁମତି ଦେବ ନାହିଁ। ‘ଏହି ନୋଟିସ୍‌ ବିପକ୍ଷରେ ସଂଶୋଧିତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ୍‌ ହୋଇସାରିଛି; ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଗତିବିଧି ଆବଶ୍ୟକ ନାହିଁ’ ଦର୍ଶାଇ ଏକ ସନ୍ଦେଶ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ।

26. ମୋତେ ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଯୋଗାଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକତାର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେବା ମୋ ପାଇଁ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କି? ଯଦି ହଁ, ତେବେ କେଉଁ ସମୟ ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ମୁଁ ମୋର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ଉଚିତ୍‌?
ଆପଣ ଆପଣଙ୍କୁ ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ଯୋଗାଯୋଗରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ ଅନୁଯାୟୀ ଆପଣଙ୍କର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ/ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଉଚିତ୍‌। ଧାର୍ଯ୍ୟ ତାରିଖ ଅତିକ୍ରାନ୍ତ ହୋଇଥିବା ଏବଂ କୌଣସି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇନଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ CPC ସେମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ଉପଲବ୍ଧ ସୂଚନା ଅନୁଯାୟୀ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ କରିବେ।