search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

1. ଏହି ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ମୁଁ କାହିଁକି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ?
ଆୟକର ବିଭାଗ ଆପଣଙ୍କ PAN ବିପକ୍ଷରେ ହୁଏତ କିଛି ବକେୟା କର ଦାବି ପାଇପାରିଥାଏ। ଦର୍ଶାଯାଇଥିବା ଏହି ଦାବି ଯଦି ଠିକ୍‌ ତାହା ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ, ଆପଣଙ୍କୁ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଜଣାଇବା ନିମନ୍ତେ ଏକ ସୁଯୋଗ ଦିଆଯାଏ। ଯଦି ଆପଣ ଏହାର ଉତ୍ତର ଦିଅନ୍ତି ନାହିଁ, ତେବେ ଦାବିଟି ନିଶ୍ଚିତ ହୋଇଯିବ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କର ରିଫଣ୍ଡ୍ ରାଶି (ଯଦି କିଛି ଥାଏ) ତାହା ବିପକ୍ଷରେ ସମାଯୋଜିତ ହେବ କିମ୍ବା ଆପଣଙ୍କ PAN ବିପକ୍ଷରେ ଦାବି ଦେୟଯୋଗ୍ୟ ବୋଲି ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ (କୌଣସି ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇବାକୁ ନଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ)।


2. ମୋ PAN ବିପକ୍ଷରେ କୌଣସି ବକେୟା ଦାବି ରହିଯାଇଛି କି ନାହିଁ ତାହା ମୁଁ କିପରି ଜାଣିପାରିବି?
ଆପଣ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ ମାଧ୍ୟମରେ କୌଣସି ବକେୟା ଦାବି ଅଛି କି ନାହିଁ ତାହା ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବେ। ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଲଗ୍‌ ଇନ୍‌ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ସ୍ଥଗିତ କାର୍ଯ୍ୟ > ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ରେ କ୍ଲିକ୍‌ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଆପଣ ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପୃଷ୍ଠାକୁ ଆସିଯିବେ। ଯଦି ଆପଣଙ୍କ PAN ବିପକ୍ଷରେ କୌଣସି ବକେୟା ଦାବି ଥାଏ, ତେବେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଅତୀତ/ ବିଦ୍ୟମାନ ବକେୟା ଦାବି ବିପକ୍ଷରେ ବର୍ତ୍ତମାନ ସ୍ଥିତି ସ୍ଥଗିତ ପୈଠ/ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଭାବରେ ଅଦ୍ୟତନ ହେବ। ସେହି ଅନୁଯାୟୀ, ଆପଣ ବର୍ତ୍ତମାନ ପୈଠ କରନ୍ତୁ / ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ ରେ କ୍ଲିକ୍‌ କରିପାରିବେ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଆପଣ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ଆପଣଙ୍କ ଇମେଲ୍‌ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍‌ ନମ୍ବରରେ ଏକ ସନ୍ଦେଶ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବେ।


3. ଯଦି ମୁଁ ବକେୟା ଦାବିର ପରିମାଣ ସହ ଅସହମତ ହୁଏ ତେବେ ମୁଁ କ’ଣ କରିପାରିବି?
ଆପଣ ଦାବି ସହିତ ଅସହମତ (ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କିମ୍ବା ଆଂଶିକ ଭାବରେ) ଚୟନ କରିପାରିବେ। ଆପଣ ଏହି ବିକଳ୍ପ ଚୟନ କରିବା ପରେ, କାରଣଗୁଡ଼ିକର ତାଲିକାରୁ ଆପଣଙ୍କୁ ଆପଣ କେଉଁଥିପାଇଁ ଦାବି ରାଶି ପ୍ରତି ଅସହମତ ତାହା ଚୟନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ହେବ। ଆପଣ ତାଲିକା ମଧ୍ଯରୁ ଚୟନ କରିସାରିବା ପରେ, ଆପଣ ଆପଣଙ୍କ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ କାରଣ ନିମନ୍ତେ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ହେବ। ଯଦି ଆପଣ ଏହି ଦାବି ପ୍ରତି ଆଂଶିକ ଭାବରେ ଅସହମତ ତେବେ ଆପଣ ଦାବିର ଯେଉଁ ଅଂଶ ନିର୍ବିବାଦୀୟ (ଅର୍ଥାତ୍‌ ଯାହା ସହିତ ଆପଣ ସହମତ) ସେଥିପାଇଁ ପୈଠ କରିବା ଉଚିତ୍‌।


4. ଯଦି ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ଅସହମତିର କାରଣ ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ହୋଇନଥାଏ ତେବେ ମୁଁ କ’ଣ କରିପାରିବି?
ଆପଣ ଦାବି ସହ ଅସହମତ (ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କିମ୍ବା ଆଂଶିକ ଭାବରେ) ଚୟନ କରିବା ପରେ ଏକ କାରଣ ଭାବରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବାଛି ପାରିବେ। ଚୟନ କରିବା ପରେ, ଆପଣ ଆପଣଙ୍କ କାରଣ ନିମନ୍ତେ ବିବରଣୀ ଏବଂ ଏହି ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା କାରଣ ଅଧିନରେ ଦେୟଯୋଗ୍ୟ ହୋଇନଥିବା ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ପରିମାଣ ଭରିପାରିବେ।


5. ମୁଁ ଅତୀତରେ ଦାଖଲ କରିଥିବା ପ୍ରତିକ୍ରିୟାଗୁଡ଼ିକ କେଉଁଠାରେ ଦେଖିପାରିବି?
ଆପଣ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ରେ ଲଗ୍‌ଇନ୍‌ କରିବା ପରେ, ସ୍ଥଗିତ କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ > ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ରେ କ୍ଲିକ୍‌ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଆପଣ ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପୃଷ୍ଠାକୁ ଆସିଯିବେ। ଅତୀତର ଏବଂ ବିଦ୍ୟମାନ ଥିବା ବକେୟା ଦାବିଗୁଡ଼ିକର ତାଲିକା ମଧ୍ୟରେ ସେହି ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଦାବି ବିପକ୍ଷରେ ଦେଖନ୍ତୁ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍‌ କରନ୍ତୁ। ଆପଣ ଯେଉଁ ଦାବିଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରତି ଅତି କମ୍‌ରେ ଗୋଟିଏ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିଛନ୍ତି କେବଳ ସେହିଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ଆପଣ ଦେଖନ୍ତୁ ବିକଳ୍ପ ଦେଖିବାକୁ ସମର୍ଥ ହେବେ।


6. ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପୃଷ୍ଠାରେ କାରଣଗୁଡ଼ିକ ଚୟନ କରିବା ସମୟରେ, ମତେ ଏହି ସନ୍ଦେଶ ମିଳୁଛି - ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ନିମନ୍ତେ ପରିଶୋଧିତ/ ସଂଶୋଧିତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପାଇଁ କୌଣସି ରେକର୍ଡ ମିଳୁନାହିଁ। ମୁଁ କ'ଣ କରି ପାରିବି?
ଦୟାକରି ପୁଣିଥରେ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତୁ। ଯଦି ଏହି ସମସ୍ୟା ଲାଗି ରହେ, ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ସଂଶୋଧନ/ ପରିଶୋଧିତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ପ୍ରାପ୍ତିସ୍ୱୀକୃତି ସଂଖ୍ୟା ବୈଧିକରଣ କରନ୍ତୁ।


7. ମୁଁ ବକେୟା କର ଦାବି କିପରି ପୈଠ କରିବି?
ଆପଣ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ ମାଧ୍ୟମରେ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ଉପାୟଗୁଡ଼ିକରେ ଆପଣଙ୍କ ଆୟକର ଦାବିକୁ ପୈଠ କରିପାରିବେ:

  • ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପୃଷ୍ଠାରେ ସଂପୃକ୍ତ DRN (ଡିମାଣ୍ଡ୍ ରେଫରେନ୍ସ ନମ୍ବର) ନିମନ୍ତେ ବର୍ତ୍ତମାନ ପୈଠ କରନ୍ତୁ ବିକଳ୍ପରେ କ୍ଲିକ୍‌ କରି ସିଧାସଳଖ କର ପୈଠ କରନ୍ତୁ; କିମ୍ବା
  • ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦାଖଲ କରିବା ସମୟରେ (ଆପଣ ବକେୟା ଦାବି ପ୍ରତି ସହମତ କିମ୍ବା ଆଂଶିକ ସହମତ ଥିବା କ୍ଷେତ୍ରରେ) ବର୍ତ୍ତମାନ ପୈଠ କରନ୍ତୁ ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରି ପୈଠ କରନ୍ତୁ।


8. ମୁଁ କେଉଁ ଭିନ୍ନ ଉପାୟରେ ଦେୟ ପୈଠ କରିପାରିବି?
ଆପଣ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍‌ ମାଧ୍ୟମରେ ଦେୟ ପୈଠ କରିପାରିବେ। ଆପଣ କର ପୈଠ କରିବା ପାଇଁ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ଅନ୍‌ଲାଇନ୍‌ ପଦ୍ଧତିଗୁଡ଼ିକ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ:

  • ନେଟ୍‌-ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ; କିମ୍ବା
  • ଡେବିଟ୍‌ କାର୍ଡ; କିମ୍ବା
  • ପେମେଣ୍ଟ ଗେଟ୍‌ୱେ (ଅଣ-ଅଧିକୃତ ବ୍ୟାଙ୍କର କ୍ରେଡିଟ୍‌ କାର୍ଡ/ ଡେବିଟ୍‌ କାର୍ଡ/ ଅଣ-ଅଧିକୃତ ବ୍ୟାଙ୍କର ନେଟ୍‌ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ/UPI ବ୍ୟବହାର କରି)

ଆପଣ କର ପୈଠ କରିବା ପାଇଁ ନିମ୍ନୋକ୍ତ ଅଫ୍‌ଲାଇନ୍‌ ପଦ୍ଧତିଗୁଡ଼ିକ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ:

  • NEFT / RTGS (ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିବା ମ୍ଯାଣ୍ଡେଟ୍ ଫର୍ମ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରେ କିମ୍ବା ନେଟ୍‌ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ ବ୍ୟବହାର କରି ଅନ୍‌ଲାଇନ୍‌ ସ୍ଥାନାନ୍ତର କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରେ); କିମ୍ବା
  • କାଉଣ୍ଟରରେ ପୈଠ କରନ୍ତୁ (ନଗଦ ଅର୍ଥ/ ଚେକ୍‌/ ଡିମାଣ୍ଡ ଡ୍ରାଫ୍ଟ ମାଧ୍ୟମରେ)।

ଅଧିକ ଜାଣିବା ପାଇଁ ଅନ୍‌ଲାଇନ୍‌ରେ ପୈଠ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଅଫ୍‌ଲାଇନ୍‌ରେ ପୈଠ କରନ୍ତୁ ଉପଭୋକ୍ତା ମାନୁଆଲ୍‌ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।


9. ଯଦି ମୋ ପାଖରେ ସଂଯୁକ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଚାଲାଣର ପ୍ରତିଲିପି ନଥାଏ ତେବେ କ’ଣ ହେବ? ମୁଁ କେଉଁଠାରେ ଏହା ପାଇପାରିବି?
ଆପଣ ନେଟ୍‌ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍ ବ୍ୟବହାର କରି କିମ୍ବା ବ୍ୟାଙ୍କ ଶାଖାକୁ ଯାଇ ଆପଣଙ୍କ ସଂପୃକ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରୁ ଆପଣଙ୍କ ଚାଲାଣ ପୁନଃ ପ୍ରିଣ୍ଟ ବାହାର କରିପାରିବେ କିମ୍ବା ପୁନଃ ସୃଷ୍ଟି କରିପାରିବେ।