ERI > ଉପଭୋକ୍ତା ମାନୁଆଲ ସେବା ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତୁ
1. ଅବଲୋକନ
ସେବା ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ ହେଉଛି ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପ୍ରି-ଲଗ୍ ଇନ୍ କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା। ଏହି ସେବା ସହିତ, ଆପଣ (ଜଣେ ERIଙ୍କ ଗ୍ରାହକ) ଆପଣଙ୍କ ତରଫରୁ ଇଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ରେ କାମ କରୁଥିବା ସମୟରେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ ଏବଂ ଫର୍ମ ସମେତ ଏକ ଇ-ରିଟର୍ଣ୍ଣ ମଧ୍ୟସ୍ଥି ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ଅନୁରୋଧକୁ ଯାଞ୍ଚ ପାଇଁ ସକ୍ଷମ ହେବେ,
ERI ମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସେବାଗୁଡ଼ିକ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିପାରିବ:
- ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ିବା (ପଞ୍ଜୀକୃତ ଏବଂ ଅଣପଞ୍ଜୀକୃତ ଉପଭୋକ୍ତା)
- ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସକ୍ରିୟ କରିବା
- ଗ୍ରାହକ ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା
- ସେବା ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା
- ସେବା ଯୋଗ କରିବା
- ଆୟକର ଫର୍ମ ଫାଇଲ୍ କରିବା
- ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପୁନଃଜାରି ଅନୁରୋଧ
ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଯାଞ୍ଚ ପରେ ହିଁ ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଅନୁରୋଧ ସମ୍ପନ୍ନ ହେବ।
2. ଏହି ସେବା ପାଇବା ପାଇଁ ପ୍ରାକ୍ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ
- ବୈଧ ଓ ସକ୍ରିୟ PAN
- ଜଣେ ଇ-ରିଟର୍ନ ମଧ୍ୟସ୍ଥି ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଏହାର ଗ୍ରାହକ (କରଦାତା)ଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ଅନୁରୋଧ ଆରମ୍ଭ କରିଥିବେ।
- ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଅନୁରୋଧର ବିନିମୟ ID
- ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ସମୟରେ ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଅନୁରୋଧର ବିନିମୟ ID ବୈଧ/ସକ୍ରିୟ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ
- OTP ପ୍ରାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ସକ୍ରିୟ ପ୍ରାଥମିକ ମୋବାଇଲ ନମ୍ବର / ପ୍ରାଥମିକ ଇମେଲ ID
- ଫର୍ମ / ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପୁନଃ-ଜାରି ଅନୁରୋଧର ଯାଞ୍ଚ ପାଇଁ, କରଦାତାଙ୍କର ନିମ୍ନଲିଖିତ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ: PAN ସଂଯୁକ୍ତ ଆଧାର କିମ୍ବା EVC ସକ୍ଷମ ବ୍ୟାଙ୍କ କିମ୍ବା ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ / ନେଟବ୍ୟାଙ୍କିଂ ଲଗଇନ୍ / ପଞ୍ଜୀକୃତ DSC
3. ପର୍ଯ୍ୟାୟ କ୍ରମିକ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ
ସୋପାନ 1: ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ ମୂଳପୃଷ୍ଠାକୁ ଯାଆନ୍ତୁ ଏବଂ ସେବା ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 2: ସେବା ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ ପୃଷ୍ଠାରେ, ଆପଣଙ୍କର ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର (ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ) ରେ ପ୍ରାପ୍ତ ଅନୁରୋଧର ଟ୍ରାଞ୍ଜାକ୍ସନ୍ ID ଏବଂ PAN ଉଲ୍ଲେଖ କରନ୍ତୁ। ବୈଧିକରଣ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ଯଦି ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜିକରଣ ପାଇଁ ଯାଞ୍ଚ ଅନୁରୋଧ ଥାଏ, ପଞ୍ଜିକରଣ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବା ସମୟରେ ERI ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ଆପଣଙ୍କ ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ ପ୍ରାପ୍ତ ବିନିମୟ ID ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତୁ।
ସୋପାନ 3: ସଫଳ ବୈଧତା ପରେ, ଜାରି ରଖନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

ସୋପାନ 4: ଯାଞ୍ଚର ପଦ୍ଧତି ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଅନୁରୋଧର ପ୍ରକାର ଉପରେ ନିର୍ଭର କରିବ।
ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଅନୁରୋଧର ପ୍ରକାର |
ଯାଞ୍ଚର ପଦ୍ଧତି |
|
ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଥିବା 6-ଅଙ୍କ ବିଶିଷ୍ଟ OTP |
|
ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ ପ୍ରାପ୍ତ ଦୁଇଟି ପୃଥକ 6-ଅଙ୍କ ବିଶିଷ୍ଟ OTP |
|
ଇ-ସତ୍ୟାପନ |
ସୋପାନ 5a: 6-ଅଙ୍କ ବିଶିଷ୍ଟ OTP ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତୁ (ଅଧିକ ବିବରଣୀ ପାଇଁ ସୋପାନ 4ରେ ସାରଣୀକୁ ଦେଖନ୍ତୁ)। ଜାରି ରଖନ୍ତୁ ରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ

ଟିପ୍ପଣୀ:
- OTP କେବଳ 15 ମିନିଟ୍ ପାଇଁ ବୈଧ ହେବ।
- ଆପଣ ସଠିକ୍ OTP ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ 3 ଥର ସୁଯୋଗ ରହିଛି
- OTP ସମୟ ସମାପ୍ତି ସମ୍ପର୍କରେ ସ୍କ୍ରିନରେ ଥିବା କାଉଣ୍ଟଡାଉନ୍ ଟାଇମର୍ ଆପଣଙ୍କୁ କହିଥାଏ।
- ପୁଣି OTP ପଠାନ୍ତୁ, କ୍ଲିକ୍ କରିବା ପରେ ଏକ ନୂତନ OTP ସୃଷ୍ଟି ହେବ ଏବଂ ପଠାଯିବ।
- ଯଦି ଆପଣ ଜଣେ ଅଣପଞ୍ଜୀକୃତ ଉପଭୋକ୍ତା, ତେବେ ଆପଣଙ୍କୁ ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଗ କରିବା ସମୟରେ ଆପଣଙ୍କ ଇ-ମେଲ୍ ID ଏବଂ ଆପଣଙ୍କ ERI ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ ପ୍ରାପ୍ତ ଦୁଇଟି ପୃଥକ 6-ଅଙ୍କ ବିଶିଷ୍ଟ OTP ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ପଡିବ।
ସୋପାନ 5b: ଯଦି ERI ଆୟକର ଫର୍ମ ଦାଖଲ, ରିଫଣ୍ଡ ପୁନଃ-ପ୍ରଦାନ ଅନୁରୋଧ ପରି ସେବାଗୁଡିକ ସମ୍ପାଦନ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛି, ଆପଣଙ୍କ ତରଫରୁ, ଉପଲବ୍ଧ ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବହାର କରି ଆପଣଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧକୁ ଇ-ଯାଞ୍ଚ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ।
ଟିପ୍ପଣୀ: କିପରି ଇ- ଯାଞ୍ଚ କରିବେ ଜାଣିବା ଲାଗି ଉପଭୋକ୍ତା ମାନୁଆଲକୁ ଦେଖନ୍ତୁ।
ସଫଳ ଯାଞ୍ଚରେ, ଏକ ବିନିମୟ ID ସହିତ ଏକ ସଫଳତା ବାର୍ତ୍ତା ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ। ଭବିଷ୍ୟତ ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ଦୟାକରି କାରବାର IDର ଏକ ଟିପ୍ପଣୀ ରଖନ୍ତୁ। ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ଆପଣଙ୍କର ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ ଆପଣ ଏକ ନିଶ୍ଚିତକରଣ ବାର୍ତ୍ତା ମଧ୍ୟ ପାଇବେ।

4. ସମ୍ବନ୍ଧିତ ବିଷୟଗୁଡ଼ିକ
ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ
ଡ୍ୟାଶ୍ବୋର୍ଡ
ଗ୍ରାହକ ଏବଂ 1ମ ପ୍ରକାର ERI ସେବାଗୁଡିକ ଦେଖନ୍ତୁ
ଇ-ସତ୍ୟାପନ କିପରି କରାଯିବ
ପଞ୍ଜିକରଣ
ERI ସେବା ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତୁ > ବାରମ୍ବାର ପଚରା ଯାଉଥିବା ପ୍ରଶ୍ନଗୁଡ଼ିକ
1. ERI ସେବାର ସତ୍ୟାପନ ଅନୁରୋଧ କ'ଣ?
ଏହି ସେବା ସହିତ, 1ମ ପ୍ରକାର ERIଙ୍କ ଗ୍ରାହକ ସେମାନଙ୍କ ତରଫରୁ ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବେ।
2. ERI ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ସେବା ଅନୁରୋଧଗୁଡ଼ିକୁ କିଏ ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବ?
ସମସ୍ତ ଉପଭୋକ୍ତା (ପଞ୍ଜୀକୃତ / ଅଣପଞ୍ଜୀକୃତ) ERI ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ସେବା ଅନୁରୋଧଗୁଡିକ ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବେ।
3. ମୋ ତରଫରୁ ଜଣେ ERI କେଉଁ ପ୍ରକାରର ସେବା କରିପାରିବେ?
ERI ମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସେବାଗୁଡ଼ିକ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିପାରିବ:
- ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ିବା (ପଞ୍ଜୀକୃତ ଏବଂ ଅଣପଞ୍ଜୀକୃତ ଉପଭୋକ୍ତା)
- ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସକ୍ରିୟ କରିବା
- ଗ୍ରାହକ ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା
- ସେବା ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା
- ସେବା ଯୋଗ କରିବା
- ITR-V ଦାଖଲ କରିବାରେ ବିଳମ୍ବ ପାଇଁ କ୍ଷମା ପ୍ରାର୍ଥନା
- ପ୍ରାଧିକୃତ ପ୍ରତିନିଧି ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ
- ନିଜ ତରଫରୁ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଅନ୍ୟ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ପ୍ରାଧିକୃତ କରନ୍ତୁ
- ପ୍ରତିନିଧି କରଦାତା ଭାବରେ ପଞ୍ଜିକରଣ କରନ୍ତୁ
- ଅନ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ତରଫରୁ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ପଞ୍ଜିକରଣ କରନ୍ତୁ
- ଆୟକର ଫର୍ମ ଫାଇଲ୍ କରିବା
- ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପୁନଃଜାରି ଅନୁରୋଧ
- ସଂଶୋଧନ ଅନୁରୋଧ
- ସମୟ ପ୍ରତିବନ୍ଧିତ ହେବା ପରେ ITR ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ କ୍ଷମା ପ୍ରାର୍ଥନା ଅନୁରୋଧ
- ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଯାଞ୍ଚ ହୋଇଥିବା ସମ୍ପର୍କ ବିବରଣୀ ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରାଥମିକ ସମ୍ପର୍କ ବିବରଣୀ ଅପଡେଟ୍ କରନ୍ତୁ
- ଡିମାଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ ସତ୍ୟାପିତ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରାଥମିକ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ଅପ୍ଡେଟ୍ କରିବା
4. ଯଦି ମୋ ତରଫରୁ ଜଣେ ERI ଫେରସ୍ତ ପୁନଃ ଜାରୀ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିଛନ୍ତି ତେବେ ମୁଁ ସତ୍ୟାପନ ନ କଲେ ଏହି ଅନୁରୋଧ ବୈଧ ହେବ କି?
ନା। ଆପଣଙ୍କ ତରଫରୁ ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା କୌଣସି ଅନୁରୋଧ ପୂରଣ ହେବ ନାହିଁ ଯଦି ଏହା ଆପଣଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସତ୍ୟାପନ ହୋଇନାହିଁ।
5. ମୋ ତରଫରୁ ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଅନୁରୋଧକୁ ମୁଁ ସତ୍ୟାପନ କରିବା ପାଇଁ କୌଣସି ସମୟ ଅବଧି ଅଛି କି?
ବିନିମୟ ID ସୃଷ୍ଟି ହେବାର 7 ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ଆପଣଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ ସତ୍ୟାପନ କରିବାକୁ ହେବ, ନହେଲେ ତାହା ଅବୈଧ ହୋଇଯିବ।
6. ଜଣେ ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ସେବା ଅନୁରୋଧକୁ ସତ୍ୟାପନ କରିବା ପାଇଁ ମୁଁ କେଉଁ ବିବରଣୀ ଆବଶ୍ୟକ କରେ?
ଆପଣଙ୍କୁ ଆପଣଙ୍କର PAN ଏବଂ ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଅନୁରୋଧର ବିନିମୟ ID ଆବଶ୍ୟକ ହେବ।
ଶବ୍ଦାବଳୀ
ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ନାମ/ସଂକ୍ଷିପ୍ତକରଣ |
ବର୍ଣ୍ଣନା/ପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ୱରୂପ |
AY |
ଆସେସ୍ମେଣ୍ଟ ଇୟର୍ |
ITD |
ଇନ୍କମ୍ ଟ୍ୟାକ୍ସ ଡିପାର୍ଟମେଣ୍ଟ |
ITR |
ଇନ୍କମ୍ ଟ୍ୟାକ୍ସ ରିଟର୍ଣ୍ଣ |
HUF |
ହିନ୍ଦୁ ଅନ୍ଡିଭାଇଡେଡ୍ ଫ୍ୟାମିଲି |
TAN |
TDS ଆଣ୍ଡ TCS ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର |
ERI |
ଇ-ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଇଣ୍ଟରମେଡିଆରୀ |
ମେଟାଡାଟା
ଗ୍ରାହକମାନଙ୍କୁ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ
1ମ ପ୍ରକାର ERI
2ମ ପ୍ରକାର ERI
ସେବା ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତୁ
ERIମାନେ
ମୂଲ୍ୟାୟନ ପ୍ରଶ୍ନ
(ବି.ଦ୍ର.: ସଠିକ୍ ଉତ୍ତରଟି ଗାଡ଼ ଅକ୍ଷରରେ ଅଛି)
Q1. କେଉଁ ଅବଧି ପାଇଁ ଗ୍ରାହକମାନଙ୍କୁ ଯୋଡ଼ିବାକୁ ଅନୁରୋଧ (ERIମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା) ସକ୍ରିୟ ରହିଥାଏ?
a) 24 ଘଣ୍ଟା
b) 5 ଦିନ
c) 7 ଦିନ
d) 30 ଦିନ
ଉତ୍ତର - c) 7 ଦିନ
Q1. ଯଦି ଜଣେ ERI ଫେରସ୍ତ ପୁନଃଜାରି ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିଛନ୍ତି, ତେବେ କରଦାତା କ’ଣ ବ୍ୟବହାର କରି ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବେ? (ଆପଣ ଗୋଟିଏରୁ ଅଧିକ ବିକଳ୍ପ ଚୟନ କରିପାରିବେ)
a) ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବା ସମୟରେ ପ୍ରଦତ୍ତ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ OTP
b) ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ ସହିତ ପଞ୍ଜୀକୃତ ମୋବାଇଲ ନମ୍ବରରେ OTP
C) EVC
D) ଆଧାର ସହିତ ପଞ୍ଜୀକୃତ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ OTP
ଉତ୍ତର - b) ଆଧାର ସହିତ ପଞ୍ଜୀକୃତ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ OTP ଏବଂ d) ଆଧାର ସହିତ ପଞ୍ଜୀକୃତ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରରେ OTP