search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

FO_61_view ଗ୍ରାହକ ଏବଂ 1ମ ପ୍ରକାର ERI Services_User manual_FAQ_v0.1

 

1. ଅବଲୋକନ

ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ 1ମ ପ୍ରକାର ERIଙ୍କ ପାଇଁ ଗ୍ରାହକ ବିବରଣୀ ଦେଖନ୍ତୁ ସେବା ଉପଲବ୍ଧ। ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗଇନ୍ କରି 1ମ ପ୍ରକାର ERI ଏହି ସେବା ଆକ୍‌ସେସ୍‌ କରିପାରିବେେ।ERIମାନେ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ସକ୍ରିୟ ଏବଂ ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଦେଖିପାରିବେ।

ନିମ୍ନଲିଖିତ କାର୍ଯ୍ୟଗୁଡ଼ିକ 1ମ ପ୍ରକାର ERI ଦ୍ୱାରା ସମ୍ପାଦିତ ହୋଇପାରିବ:

  • ସେମାନଙ୍କର ସକ୍ରିୟ ଏବଂ ନିଷ୍କ୍ରିୟ କିମ୍ବା ନିଷ୍କ୍ରିୟ କରାଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସମୁଦାୟ ସଂଖ୍ୟା ଏବଂ ମାସ ଓ ବର୍ଷର ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ମନୋନୀତ ମେଳକରେ ସକ୍ରିୟ ଏବଂ ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଗଣନା ଦେଖିବା।
  • PAN କିମ୍ବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ନାମ ଦ୍ୱାରା ସେମାନଙ୍କ ସହ ଯୋଡ଼ା ଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ଖୋଜିବା।
  • ERI ସେମାନଙ୍କ ସକ୍ରିୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ଯେଉଁ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ଆକ୍‌ସେସ୍‌ କରିପାରିବେେ ତାହାର ତାଲିକା ଦେଖିବା।

2. ଏହି ସେବା ପାଇବା ପାଇଁ ପ୍ରାକ୍‌ ଆବଶ୍ୟକତାଗୁଡ଼ିକ

  • ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ERI ପଞ୍ଜୀକୃତ ହେବା ନିହାତି ଆବଶ୍ୟକ
  • ERIଙ୍କ ନିକଟରେ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ବୈଧ PAN ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ
  • କରଦାତାଙ୍କ PANକୁ ERI ଦ୍ୱାରା ଗ୍ରାହକ ଭାବରେ ଯୋଗ କରାଯିବା ଉଚିତ, କିମ୍ବା କରଦାତା ସେବା ବ୍ୟବହାର କରି ଲଗ୍‌ଇନ୍‌ କରିବା ପରେ କରଦାତା ମୋ ERI ଦ୍ୱାରା ଜଣେ ERI ଯୋଡ଼ି ପାରିବେ
  • ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ERI ବିଦ୍ୟମାନ ସେବା କିମ୍ବା କୌଣସି ଅତିରିକ୍ତ ଉପଲବ୍ଧ ସେବାରେ ପହଞ୍ଚିବା ପାଇଁ, ଗ୍ରାହକ (କରଦାତା)ଙ୍କ PAN ସକ୍ରିୟ ହେବା ଉଚିତ୍।

    3. ପର୍ଯ୍ୟାୟକ୍ରମିକ ମାର୍ଗଦର୍ଶିକା

    ସୋପାନ 1: ଆପଣଙ୍କର ଉପଭୋକ୍ତା ID ଏବଂ ପାସୱାର୍ଡ ବ୍ୟବହାର କରି ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍‌ଇନ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""__

    ସୋପାନ‍ 2: ଡ୍ୟାଶ୍‍ ବୋର୍ଡରେ ଗ୍ରାହକ ପରିଚାଳନା କରନ୍ତୁ>ମୋ ଗ୍ରାହକରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ସୋପାନ 3: ଆପଣ ବର୍ତ୍ତମାନ ଆପଣଙ୍କ ପାଇଁ ସକ୍ରିୟ ଏବଂ ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଦେଖିପାରିବେ। ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସମୟ ଅବଧି ପାଇଁ ସକ୍ରିୟ ଏବଂ ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଦେଖିବାକୁ ମାସ ଏବଂ ବର୍ଷ ଚୟନ କରନ୍ତୁ।

    ""_


    ସୋପାନ 4: ଜଣେ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ଖୋଜିବା ପାଇଁ, ଗ୍ରାହକ ଖୋଜନ୍ତୁକୁ ଯାଇ PAN କିମ୍ବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ନାମ ଦ୍ୱାରା ସନ୍ଧାନ କରନ୍ତୁ, ଚୟନ ଉପରେ ଆଧାର କରି PAN କିମ୍ବା ଗ୍ରାହକ ନାମ ଭରନ୍ତୁ ଏବଂ ସନ୍ଧାନ ଚିହ୍ନରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ସୋପାନ 5: PANର ବୈଧିକରଣ ପରେ, ଗ୍ରାହକ ବିବରଣୀ ଉପଲବ୍ଧ ହୁଏ। ଯଦି ଆପଣ ଗ୍ରାହକ ନାମ ଦ୍ୱାରା ସନ୍ଧାନ କରନ୍ତି, ତେବେ ପ୍ରବେଶ କରାଯାଇଥିବା ପ୍ରଥମ 4 ଅକ୍ଷର ଅନୁରୂପ ସମସ୍ତ ଫଳାଫଳ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ।

    ""_

    ଜଣେ ERI ଭାବରେ, ଆପଣ ଅତିରିକ୍ତ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ERI ସେବାଗୁଡ଼ିକରେ ପହଞ୍ଚିପାରିବେ, ଯେପରିକି ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ନିଷ୍କ୍ରିୟ କରିବା, ଗ୍ରାହକଙ୍କ ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା, ଅତିରିକ୍ତ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ସେବା(ସମ୍ମତି ଭିତ୍ତିକ) ଯୋଡ଼ିପାରିବେ। ଏବଂ ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ଗ୍ରାହକକୁ ସକ୍ରିୟ କରିବା ପରି ସେବା।

    ଆଗକୁ ବଢିବା ପାଇଁ ନିମ୍ନ ସାରଣୀକୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ:

     

    ERI ସେବାଗୁଡ଼ିକ ଆକ୍‌ସେସ୍‌ କରନ୍ତୁ ଓ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ

    ଧାରା 5.1କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

    ଯୋଡ଼ା ଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ନିଷ୍କ୍ରିୟ କରନ୍ତୁ

    ଧାରା 5.2କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

    ନିଷ୍କ୍ରିୟ ହୋଇଥିବା ସଂଯୁକ୍ତ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସକ୍ରିୟ କରନ୍ତୁ

    ଧାରା 5.3କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

    ବୈଧତା ବଢ଼ାନ୍ତୁ

    ଧାରା 5.4କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

    ERI ସେବାଗୁଡ଼ିକର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ତାଲିକା

    ଧାରା 5.5କୁ ଯାଆନ୍ତୁ

     

    5.1 ଆକ୍‌ସେସ୍‌ କରନ୍ତୁ ଯୋଗ କରନ୍ତୁ ERI ସେବାଗୁଡ଼ିକ

    ସୋପାନ 1: ଅତିରିକ୍ତ ସେବା ପାଇଁ ଅନୁରୋଧ କରିବାକୁ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ସୋପାନ 2: ଆବଶ୍ୟକ ଅତିରିକ୍ତ ସେବା ଚୟନ କରନ୍ତୁ, ବୈଧତା ଅବଧି ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    5.2 ଯୋଡ଼ା ଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ନିଷ୍କ୍ରିୟ କରନ୍ତୁ

     

    ସୋପାନ 1: ଯେଉଁ ସକ୍ରିୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ନିଷ୍କ୍ରିୟ କରିବାକୁ ଅଛି ତାଙ୍କ ପାଖରେ ଥିବା ନିଷ୍କ୍ରିୟ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ସୋପାନ 2: ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ନିଷ୍କ୍ରିୟ କରିବା ପାଇଁ କାରଣ ଲେଖନ୍ତୁ ଏବଂ ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ନିଷ୍କ୍ରିୟ କରିବା ପରେ, ଏକ ବିନିମୟ ID ସହିତ ଏକ ସଫଳତା ବାର୍ତ୍ତା ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୁଏ। ଭବିଷ୍ୟତ ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ଦୟାକରି ବିନିମୟ IDର ଏକ ସୂଚନା ରଖନ୍ତୁ।

    ""_

    5.3 ନିଷ୍କ୍ରିୟ ହୋଇଥିବା ସଂଯୁକ୍ତ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସକ୍ରିୟ କରନ୍ତୁ

    ସୋପାନ 1: ଆପଣ ସକ୍ରିୟ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ନାମ ସାମ୍ନାରେସକ୍ରିୟ କରନ୍ତୁକୁ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ସୋପାନ 2: ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ସୋପାନ 3: ବୈଧତା ଅବଧି ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଯାହା ପାଇଁ ଆପଣ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସକ୍ରିୟ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି।

    ""_

    ସୋପାନ 3: କରଦାତାଙ୍କ ସମ୍ମତି ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଚେକ୍ ବକ୍ସ ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ସଫଳତାର ସହ ସକ୍ରିୟ ହେବା ପରେ, ଏକ ବିନିମୟ ID ସହିତ ଏକ ସଫଳତା ବାର୍ତ୍ତା ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୁଏ। ଭବିଷ୍ୟତ ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ଦୟାକରି ବିନିମୟ IDର ଏକ ସୂଚନା ରଖନ୍ତୁ।

    ""_

    ଟିପ୍ପଣୀ:

    • ବିନିମୟ ID ମଧ୍ୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇମେଲ୍ ଆଇଡି ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରକୁ ପଠାଯାଏ, ଯେଉଁଠାରେ ଗ୍ରାହକ ଇ-ଫାଇଲିଂ ହୋମ୍ ପେଜ୍‌ରେ ସର୍ଭିସ୍ ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ ବ୍ୟବହାର କରି ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବେେ।
    • ବିନିମୟ ID 7 ଦିନ ପାଇଁ ବୈଧ ହେବ, ଯାହା ପରେ ଏହା ସମାପ୍ତ ହେବ।


    5.4 ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରନ୍ତୁ

    ସୋପାନ 1: ଗ୍ରାହକଙ୍କ ନାମ ସାମ୍ନାରେ ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରନ୍ତୁ କୁ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ସୋପାନ 2: ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ସମୟ ଅବଧି ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ ରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

    ""_

    ଟିପ୍ପଣୀ: ଜଣେ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ବୈଧତା ସର୍ବାଧିକ ଏକ ବର୍ଷକୁ ବୃଦ୍ଧି କରାଯାଇପାରିବ। ଏବଂ ସର୍ବନିମ୍ନ 1 ମାସ ପାଇଁ।


    ବୈଧତାର ସଫଳ ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ପରେ, ଏକ ବିନିମୟ ID ସହିତ ଏକ ସଫଳତା ବାର୍ତ୍ତା ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୁଏ। ଭବିଷ୍ୟତ ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ଦୟାକରି ବିନିମୟ IDର ଏକ ସୂଚନା ରଖନ୍ତୁ।

    ""_

    ଟିପ୍ପଣୀ:

    • ବିନିମୟ ID ମଧ୍ୟ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇମେଲ୍ ID ଏବଂ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରକୁ ପଠାଯାଏ, ଯେଉଁଠାରେ ଗ୍ରାହକ ମୂଳ ପୃଷ୍ଠାରେ ସେବା ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତୁ କ୍ୱିକ୍‌ ଲିଙ୍କ୍ ବ୍ୟବହାର କରି ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବେେ।
    • ଏହି ଅନୁରୋଧ 7 ଦିନ ପାଇଁ ବୈଧ ହେବ ଯାହା ପରେ ବିନିମୟ IDର ଅବଧି ସମାପ୍ତ ହେବ।

    5.5 ସନ୍ଦର୍ଭ ପାଇଁ ସେବାଗୁଡ଼ିକର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ତାଲିକା (ପୂର୍ବନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଏବଂ ଅତିରିକ୍ତ) ୟୁଜ୍‌ କେସ୍‌ ID ସହିତ

    ସମସ୍ତ 1ମ ପ୍ରକାର ERI ସେବାଗୁଡ଼ିକ ନିମ୍ନରେ ସାରଣୀ କରାଯାଇଛି। ପ୍ରତ୍ୟେକ ସେବା ପାଇଁ, ସମ୍ପୃକ୍ତ ୟୁଜ୍‌ କେସ୍ ID ସହିତ ଅନୁରୂପ ୟୁଜର୍ ମାନୁଆଲ୍ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ଲିଙ୍କ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରି ଅନୁସରଣ କରାଯାଇପାରିବ। 1ମ ପ୍ରକାର ERI ସେବାରେ କୌଣସି ବିଭେଦ ଆସିଲେ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ବା ବିନ୍ଦୁ ଗୁଡ଼ିକୁ ଉଲ୍ଳେଖ କରିବାକୁ ହେବ, ତାହା ଟେବୁଲର ଶେଷ ସ୍ତମ୍ଭରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଛି।

    କ୍ର.

    ସେବାଗୁଡ଼ିକ

    ସମ୍ମତି ଆଧାରିତ (ଏକକାଳୀନ)

    ଧ୍ୟାନ ଦେବା ଯୋଗ୍ୟ ବିନ୍ଦୁଗୁଡ଼ିକ

     

    ITR / ଫର୍ମ

     

    1

    ଆୟକର ଫର୍ମ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ

    ସଂ.

    • କେବଳ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ ERIମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ
    1. FORM10E - ଅନଲାଇନ୍ ଫାଇଲ୍ ହୋଇଛି
    2. FORM10BA - ଅନଲାଇନ୍ ଫାଇଲ୍ ହୋଇଛି
    3. FORM67 - ଅନଲାଇନ୍ ଫାଇଲ୍ ହୋଇଛି
    • ERI ସେମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଯୋଡ଼ାଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ଫର୍ମ ଫାଇଲ୍ କରିପାରିବେେ କିନ୍ତୁ ଏହାକୁ ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିପାରିବେେ ନାହିଁ।
    • ସେମାନଙ୍କ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ERI ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମକୁ କେବଳ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଇ-ସତ୍ୟାପନ ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ ହିଁ ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ବିବେଚନା କରାଯିବ। ସେହି ସମୟ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଫର୍ମ ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ବିବେଚନା କରାଯାଏ ନାହିଁ।
    • ଇ-ଫାଇଲିଂ ମୂଳ ପୃଷ୍ଠାରେ ସେବା ଅନୁରୋଧ କାର୍ଯ୍ୟକାରିତାକୁ ଯାଞ୍ଚ କରି ERI ଫର୍ମ ଦାଖଲ କରିବା ସମୟରୁ 24 ଘଣ୍ଟା ମଧ୍ୟରେ କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରାଯିବ।

     

    2

    ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ ଦେଖନ୍ତୁ

    ସଂ.

    • ERI ଯୋଡ଼ାଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକ ପାଇଁ ନିଜେ ଫାଇଲ୍ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ ଦେଖିପାରିବେ।

     

    ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ପରବର୍ତ୍ତୀ

     

    3

    ବକେୟା କର ଦାବି

    ସଂ.

    ଯଦି କିଛି ଥାଏ ERI ବକେୟା କର ଦାବି ଦେଖିପାରିବେ,

     

    4

    କର ଜମା ଅମେଳ ଦେଖିପାରିବେ

    ସଂ.

    ERI କର-ଜମା ଅମେଳ ଦେଖିପାରିବେ

     

    5

    ସଂଶୋଧନ

    ହଁ

    • ERI ସେବା ସୁବିଧା ଯୋଗ କରି ସଂଶୋଧନ ଅନୁରୋଧ ଦେଖିବା ଏବଂ ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଠାରୁ ଆକ୍ସେସ୍ ଅନୁରୋଧ କରିପାରିବେେ
    • ERI ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ସଂଶୋଧନ ଅନୁରୋଧ ସୃଷ୍ଟି କରିପାରିବେେ
    • ERI ଆୟକର ଏବଂ ସମ୍ପତ୍ତି କର ଅଧୀନରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଆଦେଶ ପାଇଁ ନୂତନ ସଂଶୋଧନ ଅନୁରୋଧ ସୃଷ୍ଟି କରିପାରିବେେ
    • ERI ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ସଂଶୋଧନ ଅନୁରୋଧର ସ୍ଥିତି ଦେଖିପାରିବେ।

     

    6

    ସେବା ଅନୁରୋଧ - ITR-V ଦାଖଲ କରିବାରେ ବିଳମ୍ବ ପାଇଁ କ୍ଷମା ପ୍ରାର୍ଥନା

    ହଁ

    • ERI ସେବା ସୁବିଧା ଯୋଗ କରି ଦେଖିବା ଏବଂ କ୍ଷମାଦାନ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଠାରୁ ଆକ୍ସେସ୍ ଅନୁରୋଧ କରିପାରିବେ
    • ERI ଯୋଡ଼ାଯାଇଥିବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ।

     

    7

    ଫେରସ୍ତ ପୁନଃଜାରି

    ହଁ

    • ERI ଗ୍ରାହକ ଠାରୁ ଆକ୍ସେସ୍ ଦେଖିବା ଏବଂ ଯୋଗ ସେବା ସୁବିଧା ଦ୍ୱାରା ସର୍ବକ୍ଷମା ଅନୁରୋଧ / ଫେରସ୍ତ ପୁନଃପ୍ରଦାନ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିପାରିବେ
    • ERI ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା OTP ସମ୍ମତି ପରେ ଫେରସ୍ତ ପୁନଃପ୍ରଦାନ ଅନୁରୋଧ କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ଦେଖିପାରିବେ ଏବଂ ଦାଖଲ କରିପାରିବେେ
    • ERI ଏହାର ଅତିରିକ୍ତ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ କିନ୍ତୁ ଏହାକୁ ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିପାରିବେେ ନାହିଁ।
    • ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ERI ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଅନୁରୋଧକୁ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ବିଚାରାଧୀନ ଇ-ସତ୍ୟାପନ ସହିତ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିବା ଅନୁରୋଧ ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯିବ।

     

    ଅଭିଯୋଗଗୁଡ଼ିକ

     

    31

    ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିବା

    ହଁ

    ERI ଅତିରିକ୍ତ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ତରଫରୁ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ

     

    32

    ଅଭିଯୋଗ ସ୍ଥିତି ଦେଖିବା

    ହଁ

    ERI ଏହାର ଅତିରିକ୍ତ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ଦାଖଲ ହୋଇଥିବା ଅଭିଯୋଗ ଉପରେ ସ୍ଥିତି / ଅପଡେଟ୍ ଦେଖିପାରିବେ

     


     

     

    4 ସମ୍ବନ୍ଧିତ ବିଷୟଗୁଡ଼ିକ

    • ଲଗ୍‌ଇନ୍ କରନ୍ତୁ
    • ଡ୍ୟାଶ୍‌ବୋର୍ଡ
    • ଗ୍ରାହକ ଯୋଡ଼ନ୍ତୁ
    • ମୋ ERI
    • ପ୍ରୋଫାଇଲ୍
    • ବଲ୍‌କ ITR ଅପଲୋଡ୍‌/ ଦେଖନ୍ତୁ

     

    ଗ୍ରାହକ ଦେଖନ୍ତୁ ଏବଂ 1ମ ପ୍ରକାର ERI ସେବା > ବାରମ୍ବାର ପଚରା ଯାଉଥିବା ପ୍ରଶ୍ନ

    1. 1ମ ପ୍ରକାର ERI କ'ଣ? 1ମ ପ୍ରକାର ERI ସେବା ମଧ୍ୟରେ କ’ଣ ସବୁ ଉପଲବ୍ଧ?

    ଆୟକର ଧାରା ଉପଯୋଗିତା / ଆୟକର ଧାରା ଅନୁମୋଦିତ ଉପଯୋଗିତା ବ୍ୟବହାର କରି ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ / ଫର୍ମ ଦାଖଲ କରୁଥିବା ERI 1ମ ପ୍ରକାର ଅଧୀନରେ ଆସନ୍ତି।ନିମ୍ନଲିଖିତଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି 1ମ ପ୍ରକାର ERI ସେବା। ସମସ୍ତ ସେବା ପାଇଁ, ERI ତାଙ୍କ ଗ୍ରାହକ ସୂଚନାକୁ ଦେଖିପାରିବେ / ସମ୍ପାଦନା / ସମୀକ୍ଷା କରିପାରିବେେ।

    • ବଲ୍‌କ ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଅପ୍‌ଲୋଡ୍‌
    • ଆୟକର ଫର୍ମ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ
    • ଫାଇଲ୍ ହୋଇଥିବା ରିଟର୍ନ ଦେଖିବା
    • ଫାଇଲ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମକୁ ଦେଖିବା
    • କର ଜମା ଅମେଳ ଦେଖିପାରିବେ
    • ସଂଶୋଧନ
    • ସେବା ଅନୁରୋଧ - ITR-V ଦାଖଲ କରିବାରେ ବିଳମ୍ବ ପାଇଁ ସର୍ବକ୍ଷମା ଅନୁରୋଧ
    • ଫେରସ୍ତ ପୁନଃଜାରି
    • ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିବା
    • ଅଭିଯୋଗ ସ୍ଥିତି ଦେଖିବା

    2 ଜଣେ ERI ତାଙ୍କ ଗ୍ରାହକ ହୋଇଥିବା ଜଣେ କରଦାତାଙ୍କ ପାଇଁ ରିଟର୍ନ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ କି?

    ସଫଳତାର ସହ ଏହାର ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଲାଗି ରିଟର୍ନ ଫାଇଲ୍ ଅପଲୋଡ୍ କରିବା ପରେ ଏହାକୁ ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ। ତେବେ ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟା ଏଠାରେ ସମାପ୍ତି ହେଉନାହିଁ। ସ୍ୱୀକୃତି ନମ୍ବର କରଦାତା / ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇମେଲ୍ ଆଇଡିରେ ପଠାଯାଏ ଏବଂ କରଦାତାଙ୍କୁ ସ୍ୱୀକୃତି ନମ୍ବର ସହିତ ତାଙ୍କ ରିଟର୍ଣ୍ଣକୁ ଇ-ଯାଞ୍ଚ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ।

    4. ସମସ୍ତ 1ମ ପ୍ରକାର ERI ସେବା କରଦାତା / ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସମ୍ମତି ଉପରେ ଆଧାରିତ କି? ଯଦି ନୁହେଁ, ତେବେ କେଉଁ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ସମ୍ମତି ଆବଶ୍ୟକ ନୁହେଁ?

    ସମସ୍ତ 1ମ ପ୍ରକାର ERI ସେବା କରଦାତା / ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଠାରୁ ଏକକାଳୀନ ସମ୍ମତି ଆବଶ୍ୟକ କରେ ନାହିଁ। ନିମ୍ନରେ ଏହି ସେବାଗୁଡ଼ିକ ଦିଆଯାଇଛି। ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ERI ଯୋଡ଼ାଯିବା ପରେ ନିମ୍ନ ସେବାଗୁଡ଼ିକ ଜଣେ ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସମ୍ପନ୍ନ କରାଯାଇପାରିବ।

    • ଆୟକର ଫର୍ମ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ
    • ଫାଇଲ ହୋଇଥିବା ଫର୍ମକୁ ଦେଖିବା
    • ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ କରିବା (ବଲ୍‌କ)
    • ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦେଖିବା (ବଲ୍‌କ)
    • କର ଜମା ଅମେଳ ଦେଖିପାରିବେ

    5. ବିନିମୟ ID କେତେ ଦିନ ପାଇଁ ବୈଧ ଅଟେ?

    ବିନିମୟ IDର ଉତ୍ପନ୍ନ ପରେ, ଏହା 7 ଦିନ ପାଇଁ ବୈଧ ଅଟେ। ବିନିମୟ ID ସଫଳତାର ସହିତ ଉତ୍ପନ୍ନ ହେବା ପରେ ଆପଣଙ୍କୁ ଏକ ମେଲ୍ ମଧ୍ୟ ମିଳିବ।

     

    6. ଯଦି ଗ୍ରାହକ ERI ଦ୍ୱାରା ଉତ୍‌ଥାପନ କରାଯାଇଥିବା ସକ୍ରିୟଣ ଅନୁରୋଧକୁ ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତି ନାହିଁ ତେବେ କ’ଣ ହେବ?

    ଥରେ ସକ୍ରିୟକରଣ ଅନୁରୋଧ ସଫଳ ହେବା ପରେ, ଏକ କାରବାର ID ଉତ୍ପନ୍ନ ହୁଏ ଯାହା 7 ଦିନ ପାଇଁ ବୈଧ ଅଟେ। ଯଦି ଗ୍ରାହକ ଏହା ଦ୍ୱାରା ସକ୍ରିୟକରଣ ଅନୁରୋଧ ଯାଞ୍ଚ ନକରନ୍ତି, ତେବେ ପୁନର୍ବାର ଅନୁରୋଧ କରିବାକୁ ପଡିବ।

    ଶବ୍ଦାବଳୀ

    ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ନାମ/ସଂକ୍ଷିପ୍ତକରଣ

    ବର୍ଣ୍ଣନା/ପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ୱରୂପ

    DOB

    ଜନ୍ମ ତାରିଖ

    ITD

    ଇନ୍‌କମ୍‌ ଟ୍ୟାକ୍ସ ଡିପାର୍ଟମେଣ୍ଟ

    NRI

    ପ୍ରବାସୀ ଭାରତୀୟ

    NSDL

    ନ୍ୟାସନାଲ୍‌ ସିକ୍ୟୁରିଟିଜ୍‌ ଡିପୋଜିଟୋରୀ ଲିମିଟେଡ୍‌

    OTP

    ଏକକାଳୀନ ପାସୱାର୍ଡ

    PAN

    ପର୍ମାନେଣ୍ଟ ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର

    SMS

    ସଂକ୍ଷିପ୍ତ ସନ୍ଦେଶ ସେବା

    UIDAI

    ଭାରତୀୟ ଅନନ୍ୟ ପରିଚୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ

    UTIISL

    UTI ଇନ୍‌‌ଫ୍ରାଷ୍ଟ୍ରକ୍ଚର ଟେକ୍ନୋଲୋଜି & ସର୍ଭିସେସ୍ ଲିମିଟେଡ୍

    AY

    ଆସେସ୍‌ମେଣ୍ଟ ଇୟର୍‌

    ERI

    ଇ ରିଟର୍ନ ମଧ୍ୟସ୍ଥି

    DTT

    ଡାଟା ଟ୍ରାନ୍ସମିସନ୍ ଟେଷ୍ଟ

    API

    ଆପ୍ଲିକେସନ୍‌ ପ୍ରୋଗ୍ରାମିଂ ଇଣ୍ଟରଫେସ୍

     

    ମୂଲ୍ୟାୟନ ପ୍ରଶ୍ନ

    Q1. ନିମ୍ନଲିଖିତ କାର୍ଯ୍ୟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ କେଉଁଟି ଜଣେ ERIଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସମ୍ପାଦନ କରାଯାଇପାରିବ?

    1. ନେଟ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍ ସୁବିଧା ବ୍ୟବହାର କରି ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଯୋଡ଼ିବା
    2. ଗ୍ରାହକଙ୍କ ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା
    3. ଗ୍ରାହକଙ୍କ ITBA ନୋଟିସ୍ ଦେଖିବା
    4. ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ଆଧାର ଲିଙ୍କ୍ କରିବା

    ଉତ୍ତର: 1. ଗ୍ରାହକଙ୍କ ବୈଧତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା


    Q2. ଜଣେ ERI ଗ୍ରାହକଙ୍କ ବୈଧତା କେବଳ 6 ମାସ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବୃଦ୍ଧି କରିପାରିବେେ।

    1. ଠିକ୍‌
    2. ଭୁଲ୍‌

    ଉତ୍ତର: 2.ଭୁଲ୍‌