ଡିଜିଟାଲ୍ ହସ୍ତାକ୍ଷର ପ୍ରମାଣପତ୍ର (DSC) ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ସମସ୍ୟା ଏବଂ ସମାଧାନ
କରଦାତାମାନଙ୍କୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଉଛି ଯେ, ଇ-ସତ୍ୟାପନରେ ଶେଷମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ଆସୁଥିବା ସମସ୍ୟାରୁ ରକ୍ଷା ପାଇବା ପାଇଁ DSCର ସମାପ୍ତି ତାରିଖ ବାବଦରେ ଯାଞ୍ଚ କରିନିଅନ୍ତୁ, ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ୍ରେ ପଞ୍ଜିକରଣ କରିନିଅନ୍ତୁ ତଥା ସଦ୍ୟତମ ଏମବ୍ରିଜ୍ ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ଇନଷ୍ଟଲ କରିନିଅନ୍ତୁ।
ଯଦି ଆପଣ DSC ମାଧ୍ୟମରେ ଇ-ସତ୍ୟାପନ ସମୟରେ କୌଣସି ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି, ଦୟାକରି ନିମ୍ନଲିଖିତ ବାରମ୍ବାର ପଚରାଯାଉଥିବା ପ୍ରଶ୍ନଗୁଡ଼ିକୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ:
ପ୍ରଶ୍ନ 1: DSC ବ୍ୟବହାର କରି ଇ-ସତ୍ୟାପନ ସମୟରେ, ମୋତେ "କିଛି ଭୁଲ୍ ହୋଇଛି" ତ୍ରୁଟି ସନ୍ଦେଶ ମିଳୁଛି, ମୁଁ କ'ଣ କରିବି?
ଉତ୍ତର: ଯଦି ଆପଣ DSCରେ ସମସ୍ୟା (କିଛି ଭୁଲ୍ ହୋଇଛି)ର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି, ତେବେ ଦୟାକରି ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ପର୍ଯ୍ୟାୟଗୁଡ଼ିକକୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ:
- ପ୍ରଥମେ ବିଦ୍ୟମାନ ଥିବା ଏମ୍ବ୍ରିଜ୍ ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ଅଣସଂସ୍ଥାପନ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ତା'ପରେ ସଦ୍ୟତମ ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରନ୍ତୁ।
- ସଦ୍ୟତମ ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରିବାକୁ: କୁ ଯାଆନ୍ତୁ https://embridge.emudhra.com/
- ନୂତନ ସଂସ୍କରଣ ସଂସ୍ଥାପନ କରନ୍ତୁ।
- ସାଧାରଣ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଏମ୍ବ୍ରିଜ୍ ଇନଷ୍ଟଲରରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।
- ଦୟାକରି ବିଦ୍ୟମାନ ପ୍ରମାଣପତ୍ରକୁ ବିଲୋପ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଏହାକୁ ଇପାସ୍ଟୋକନ୍ ଉପକରଣରେ ପୁନର୍ବାର ଇମ୍ପୋର୍ଟ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ପୁନଃଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତୁ।
ପ୍ରଶ୍ନ2: ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜିକୃତ ହୋଇଥିବା ମୋର DSCର ସମୟ ଅବଧି ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି, ମୁଁ କ'ଣ କରିବି?
ଉତ୍ତର: କରଦାତାଙ୍କୁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲ ସହିତ ଏକ ନୂତନ ବୈଧ DSC ପଞ୍ଜିକରଣ କରିବାକୁ ପଡିବ । ଦୟାକରି ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ପର୍ଯ୍ୟାୟଗୁଡ଼ିକୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ:
- DSC ପ୍ରଦାନକାରୀଙ୍କଠାରୁ ଏକ ନୂତନ ଡିଜିଟାଲ ସ୍ୱାକ୍ଷର ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରାପ୍ତ କରନ୍ତୁ।
- ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ "DSC ପଞ୍ଜିକରଣ କରନ୍ତୁ" କାର୍ଯ୍ୟକାରିତାକୁ ଯାଆନ୍ତୁ।
- ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ନୂଆ DSC ପଞ୍ଜିକରଣ କରନ୍ତୁ।
ପ୍ରଶ୍ନ 3: ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜିକୃତ ହୋଇଥିବା ମୋର DSC ସମୟ ଅବଧି ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି। ମୁଁ ଏକ ନୂତନ DSC ପଞ୍ଜିକୃତ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଛି, କିନ୍ତୁ ଏହି ତ୍ରୁଟି ସନ୍ଦେଶ ପାଉଛି “ଗ୍ରାହକ ପୂର୍ବରୁ ବିଦ୍ୟମାନ ଅଛନ୍ତି”, କ’ଣ କରାଯିବା ଉଚିତ?
ଉତ୍ତର: ନୂତନ DSC ପଞ୍ଜିକରଣ କରିବା ପାଇଁ, ଦୟାକରି ଆପଣଙ୍କ PAN ବିପକ୍ଷରେରେ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜିକୃତ ପୁରୁଣା DSCକୁ ଅଣ-ପଞ୍ଜିକୃତ କରନ୍ତୁ। ଦୟାକରି ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ପର୍ଯ୍ୟାୟଗୁଡ଼ିକୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ:
- DSC ପ୍ରଦାନକାରୀଙ୍କଠାରୁ ଏକ ନୂତନ ଡିଜିଟାଲ ସ୍ୱାକ୍ଷର ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରାପ୍ତ କରନ୍ତୁ।
- ପୁରୁଣା DSCକୁ ଅଣ-ପଞ୍ଜିକୃତ କରିବା ପାଇଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଅଭିଯୋଗ ଉତ୍ଥାପନ କରନ୍ତୁ। ଅଭିଯୋଗ ଉତ୍ଥାପନ ସହିତ ତ୍ରୁଟି ସନ୍ଦେଶର ସ୍କ୍ରିନ୍ ସଟ୍ ମଧ୍ୟ ସଂଲଗ୍ନ କରନ୍ତୁ।
- ନୂତନ DSC ପଞ୍ଜିକରଣ କରିବାର କାରଣ ଉଲ୍ଲେଖ କରନ୍ତୁ।
- ଆପଣଙ୍କର ପୁରୁଣା DSC ଅଣପଞ୍ଜିକୃତ ହେବାପରେ, ଆପଣ ଏକ ଇମେଲ୍ ପ୍ରାପ୍ତ କରିବେ, ଏହାପରେ ଆପଣ DSC ପଞ୍ଜିକରଣର ପର୍ଯ୍ୟାୟଗୁଡିକ ଅନୁସରଣ କରି ଏକ ନୂତନ DSC ପଞ୍ଜିକୃତ କରିପାରିବେ।
ପ୍ରଶ୍ନ4: କର୍ପୋରେଟ୍ ସହିତ ଜଡିତ ପ୍ରମୁଖ ବ୍ୟକ୍ତି କମ୍ପାନୀ ଛାଡି ଦେଇଛନ୍ତି ଏବଂ ନୂତନ ପ୍ରମୁଖ ବ୍ୟକ୍ତି ତାଙ୍କ ପାନ ବିପକ୍ଷରେ DSC ପଞ୍ଜିକୃତ କରିଛନ୍ତି କିନ୍ତୁ DSC ବ୍ୟବହାର କରି ଇ-ସତ୍ୟାପନ ସମୟରେ, ତଥାପି ପୂର୍ବ ପ୍ରମୁଖ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ PAN ଦେଖାଉଛି, ଦୟାକରି ମାର୍ଗଦର୍ଶନ କରନ୍ତୁ।
ଉତ୍ତର: ଯଦି ସମ୍ବନ୍ଧିତ ମୁଖ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତି ବଦଳି ଯାଇଛନ୍ତି, ତେବେ ଆପଣଙ୍କୁ ପ୍ରୋଫାଇଲରେ ନୂତନ ମୁଖ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ବିବରଣୀ ଅଦ୍ଯତନ କରିବାକୁ ପଡିବ ଏବଂ ତାଙ୍କୁ ମୁଖ୍ୟ ଯୋଗାଯୋଗକାରୀ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରିବାକୁ ପଡିବ । ଦୟାକରି ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ପର୍ଯ୍ୟାୟଗୁଡ଼ିକୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ:
- କର୍ପୋରେଟ୍ PAN ବ୍ୟବହାର କରି ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ ।
- ମାଇ ପ୍ରୋଫାଇଲ୍- > ମୁଖ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ବିବରଣୀ - > ନୂତନ ମୁଖ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ବିବରଣୀ ଯୋଡନ୍ତୁ - > ମୁଖ୍ୟ ଯୋଗାଯୋଗ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରନ୍ତୁକୁ ଯାଆନ୍ତୁ
- ମୁଖ୍ୟ ଯୋଗାଯୋଗକାରୀଙ୍କୁ ତାଙ୍କର PAN ସହିତ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଲଗ୍ଇନ୍ କରିବାକୁ ଏବଂ ମାଇ ପ୍ରୋଫାଇଲ୍ - > DSC ପଞ୍ଜିକରଣ କରନ୍ତୁକୁ ଯିବାକୁ କୁହନ୍ତୁ।
- DSC ପଞ୍ଜିକରଣ ପର୍ଯ୍ୟାୟଗୁଡ଼ିକୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ।
- ଥରେ DSC ସଫଳତାର ସହିତ ପଞ୍ଜିକୃତ ହେବା ପରେ, ITRs/ଫର୍ମ/ କର୍ପୋରେଟ୍ PAN ପାଇଁ ଅନ୍ୟ ଅନୁରୋଧର ସତ୍ୟାପନ ପାଇଁ ଏହାକୁ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ।
ପ୍ରଶ୍ନ5: DSC ବ୍ୟବହାର କରି ସତ୍ୟାପନ କରିବା ସମୟରେ, ମୋତେ "ପ୍ରମାଣପତ୍ର ମେଳ ଖାଉନାହିଁ" ତ୍ରୁଟି ମିଳୁଛି ?
ଉତ୍ତର: ଅଣ-ବ୍ୟକ୍ତିଗତ (କମ୍ପାନୀ, ଫାର୍ମ, ଟ୍ରଷ୍ଟ, LLPs ଇତ୍ୟାଦି) PAN କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦୟାକରି ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ ଯେ ସତ୍ୟାପନ ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ DSCକୁ ମୁଖ୍ୟ ସମ୍ପର୍କଙ୍କ PAN ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ କରାଯିବା ଉଚିତ ଏବଂ DSCକୁ ମୁଖ୍ୟ ସମ୍ପର୍କଙ୍କ ଲଗ୍ଇନ୍ରୁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜିକୃତ କରିବା ଉଚିତ ।
ଯଦି ଆପଣ DSC ମାଧ୍ୟମରେ ଇ-ସତ୍ୟାପନରେ ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି, ଦୟାକରି ସହାୟତା ଡେସ୍କ ନମ୍ବର 18001030025 180041940025 ଏବଂ +91-80-46122000 +91-80-61464700