search-openmobilesearch
Do not have an account?
Already have an account?

1.ମୁଁ କାହିଁକି ମୋର ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ (ଗୁଡିକ) କୁ ପୂର୍ବ-ବୈଧ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ?

ଆୟକର ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇବା ପାଇଁ କେବଳ ଏକ ପୂର୍ବ-ବୈଧ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ମନୋନୀତ କରାଯାଇପାରିବ।
ଏହାବ୍ୟତୀତ, ଇ-ସତ୍ୟାପନ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ EVC (ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ଭେରିଫିକେସନ୍ କୋଡ୍) ସକ୍ଷମ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ କରଦାତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଏକ ପୂର୍ବ-ବୈଧ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ମଧ୍ୟ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇପାରେ। ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଫର୍ମ, ଇ-କାର୍ଯ୍ଯ ପ୍ରକ୍ରିୟା, ରିଫଣ୍ଡ ପୁନଃ ଜାରିକରଣ, ପାସ୍‌‌ୱାର୍ଡ୍ ପୁନର୍ବାର ସେଟ୍ ଏବଂ ଇ-ଫାଇଲିଂ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ସୁରକ୍ଷିତ ଲଗ୍ଇନ୍ ପାଇଁ ଇ-ସତ୍ୟାପନ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇପାରିବ।

2.ଜଣେ ଅଣ-ବ୍ୟକ୍ତିଗତ କରଦାତା EVC ବ୍ୟବହାର କରି ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିପାରିବେ କି?

EVC ସକ୍ଷମ କିମ୍ବା ଅକ୍ଷମ କରିବା କେବଳ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ କରଦାତାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ହୋଇଥାଏ। ଅନ୍ୟ ବର୍ଗର କରଦାତାମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଫର୍ମଗୁଡ଼ିକୁ ଇ-ସତ୍ୟାପନ କରିବା ପାଇଁ EVC ଉତ୍ପନ୍ନ କରିବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କର ପୂର୍ବ-ବୈଧ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ ନାହିଁ।

3. ମୁଁ ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇଁ ଏକାଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ବୈଧ ଏବଂ ମନୋନୀତ କରିପାରିବି କି?

ହଁ। ଆପଣ ଏକାଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ପୁର୍ବ-ବୈଧ କରିପାରିବେ ଏବଂ ଆୟକର ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇଁ ଏକରୁ ଅଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ମନୋନୀତ କରିପାରିବେ।

4. ମୁଁ ଆୟକର ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ମନୋନୀତ କରିପାରିବି କି ଏବଂ ଏକ ପୃଥକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ EVC-ସକ୍ଷମ କରିପାରିବି କି?

ହଁ, କିନ୍ତୁ ଉଭୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ଖାତାର ସ୍ଥିତି ବୈଧ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ।

5. ଏକାଧିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ କରା ଯାଇପାରିବ କି?

ନା। EVC ଯେକୌଣସି ସମୟରେ କେବଳ ଗୋଟିଏ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ପାଇଁ ସକ୍ଷମ କରାଯାଇ ପାରିବ। ଯଦି ଆପଣ ଅନ୍ୟ ଏକ ପୂର୍ବ-ବୈଧ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତି, ତେବେ ବିଦ୍ୟମାନ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ପାଇଁ EVC ଅକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଆପଣଙ୍କର ନିଶ୍ଚିତକରଣ ମାଗି ଏକ ସନ୍ଦେଶ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ। ସେହି ଅନୁଯାୟୀ, ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ମଧ୍ୟରୁ ଯେକୌଣସି ଗୋଟିଏ ପାଇଁ EVC ସକ୍ଷମ ହେବ।
ଟିପ୍ପଣୀ: EVC କେବଳ ଇ-ଫାଇଲିଂ ସହିତ ସମନ୍ୱିତ ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡିକ ପାଇଁ ସକ୍ଷମ ହୋଇପାରିବ। ଇ-ଫାଇଲିଂ ସମନ୍ବିତ ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡିକର ତାଲିକା https://eportal.incometax.gov.in/iec/foservices/#/pre-login/e-filing-integratedbanks ପୃଷ୍ଠାରେ ମିଳିପାରିବ।

6. ଏକ ସଫଳ ପୂର୍ବ-ବୈଧକରଣ ପାଇଁ ପ୍ରାଥମିକ ଆବଶ୍ୟକତାଗୁଡ଼ିକ କ'ଣ?

ସଫଳ ପୁର୍ବ-ବୈଧକରଣ ପାଇଁ, ଆପଣଙ୍କର ଇ-ଫାଇଲିଂ ସହିତ ପଞ୍ଜିକୃତ ଏକ ବୈଧ PAN ଏବଂ PAN ସହିତ ଲିଙ୍କ୍ ହୋଇଥିବା ଏକ ସକ୍ରିୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ।

 

7. ପୂର୍ବ-ବୈଧକରଣ ସଫଳ ହୋଇଛି ବୋଲି ମୁଁ କିପରି ଜାଣିବି? ଯଦି ଏହା ଅସଫଳ ହୁଏ ତେବେ ମୁଁ କ’ଣ କରିବା ଉଚିତ୍?

ବୈଧକରଣ ଅନୁରୋଧର ସ୍ଥିତି ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଆପଣଙ୍କ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର ଏବଂ ଇମେଲ୍ IDକୁ ପ୍ରେରଣ କରାଯିବ।ଯଦି ବୈଧକରଣ ବିଫଳ ହୁଏ, ବିବରଣୀ ବିଫଳ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ଅଧୀନରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବ। ବିଫଳ ହୋଇଥିବା ବ୍ୟାଙ୍କ ପ୍ରାକ୍-ବୈଧକରଣ କ୍ଷେତ୍ରରେ ବିଫଳ ହୋଇଥିବା ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟଗୁଡିକ ବୈଧତା ପାଇଁ ପୁନଃ-ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ: ବିଫଳ ହୋଇଥିବା ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ବିଭାଗରେ ବ୍ୟାଙ୍କ ପାଇଁ ପୁନଃ ବୈଧକରଣ କରନ୍ତୁ ଏବଂ 'ବୈଧକରଣ ପ୍ରଗତିରେ ଅଛି' ସ୍ଥିତି ଥିବା ଆକାଉଣ୍ଟରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

8.ମୁଁ ମୋର ଋଣ / PPF ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ପୂର୍ବ- ବୈଧକରଣ କରିପାରିବି କି?

ନା। ରିଫଣ୍ଡ୍ ପାଇଁ ଆପଣ କେବଳ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଆକାଉଣ୍ଟଗୁଡ଼ିକୁ ପୂର୍ବ-ବୈଧ କରିପାରିବେ:

  • ସେଭିଙ୍ଗ୍ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ,
  • କରେଣ୍ଟ ଆକାଉଣ୍ଟ,
  • କ୍ୟାଶ୍ କ୍ରେଡିଟ୍ ଆକାଉଣ୍ଟ,
  • ଓଭର୍ ଡ୍ରାଫ୍ଟ ଆକାଉଣ୍ଟ,
  • NRO ଆକାଉଣ୍ଟ।

ଯଦି ଆପଣ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଆକାଉଣ୍ଟ ପ୍ରକାରକୁ ପୂର୍ବ ବୈଧ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତି, ତେବେ ବ୍ୟାଙ୍କ ବୈଧକରଣ ବିଫଳ ହେବ, ଏବଂ ସିଷ୍ଟମ୍ ଏକ ଅବୈଧ ଆକାଉଣ୍ଟ ତ୍ରୁଟି ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିବ।

9. ଯଦି ମୁଁ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ମୋର ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର / ଇମେଲ୍ ID ପରିବର୍ତ୍ତନ କରେ, ଯାହାକୁ ମୁଁ ପୂର୍ବରୁ ବୈଧ କରିସାରିଛି, ତେବେ କ'ଣ ହେବ?

ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ, ଆପଣ ଏକ ! ଚେତାବନୀ ସଙ୍କେତ ଆପଣଙ୍କର ଯୋଡା ଯାଇଥିବା ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ବିଭାଗରେ ଅମେଳ ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ (ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର / ଇମେଲ୍ ID) ପାଖରେ ଦେଖିବେ। ଯଦି ଆପଣ ସେହି ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ EVC-ସକ୍ଷମ କରିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି, ଆପଣଙ୍କୁ ବ୍ୟାଙ୍କ ସହିତ ପଞ୍ଜିକୃତ ହୋଇଥିବା ବିବରଣୀ ସହିତ ମେଳ କରିବା ପାଇଁ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପୋର୍ଟାଲରେ ଆପଣଙ୍କର ଯୋଗାଯୋଗ ବିବରଣୀ ଅଦ୍ୟତନ କରିବାକୁ ପଡିବ କିମ୍ବା ଆପଣଙ୍କ ଇ-ଫାଇଲିଂ ପଞ୍ଜିକୃତ ପ୍ରାଥମିକ ମୋବାଇଲ୍ / ଇମେଲ୍ ସହିତ ସମାନ ମୋବାଇଲ୍ / ଇମେଲ୍ ବ୍ୟାଙ୍କ ତରଫରୁ ଅଦ୍ୟତନ କରିବାକୁ ପଡିବ। ଥରେ ବିବରଣୀଗୁଡିକ ଅଦ୍ୟତନ ହେବା ପରେ, ଆପଣଙ୍କ ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ପୁନଃ ବୈଧ କରନ୍ତୁ।

10. ଥରେ ମୁଁ ମୋର ବିବରଣୀ ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ମୋର ବ୍ୟାଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ବୈଧ କରିବା ପାଇଁ କେତେ ସମୟ ଲାଗିଥାଏ?

ପୂର୍ବ-ବୈଧକରଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଅଟେ। ଥରେ ଆପଣଙ୍କ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ ହେବା ପରେ ଏହାକୁ ଆପଣଙ୍କ ବ୍ୟାଙ୍କକୁ ପଠାଯାଇଥାଏ। 10 - 12ଟି କାର୍ଯ୍ୟ ଦିବସ ମଧ୍ୟରେ ଆପଣଙ୍କ ଇ-ଫାଇଲିଂ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ବୈଧତା ସ୍ଥିତି ଅଦ୍ୟତନ କରାଯାଇଥାଏ।