ସମ୍ବାଦ ଏବଂ ଇ-ଅଭିଯାନ
ନୂତନ ଫର୍ମ୍-1 (ବିମାନ ଲିଜ୍ ବ୍ୟବସାୟ), ଫର୍ମ -1 { ଧାରା 10(34B ଅଧିନରେ ଲାଭାଂଶ ଛାଡ଼)}, ଫର୍ମ-1 (ଜାହଜ ଲିଜ୍ ବ୍ୟବସାୟ), ଫର୍ମ-10IEA ଫର୍ମ-10IFA ଏବଂ ଫର୍ମ-3AF ଜାରି କରାଯାଇଛି। ଦୟାକରି ଫର୍ମ 1 (ବିମାନ ଲିଜ୍ ବ୍ୟବସାୟ) ପାଇଁ ବିଜ୍ଞପ୍ତି 65/2022, ଫର୍ମ 1 {ଧାରା 10 (34B ଅଧିନରେ ଲାଭାଂଶ ଛାଡ)} ପାଇଁ ବିଜ୍ଞପ୍ତି 52 /2023,ଫର୍ମ 1 (ଜାହଜ ଲିଜ୍ ବ୍ୟବସାୟ) ପାଇଁ ବିଜ୍ଞପ୍ତି 57/2023, ଫର୍ମ୍ 10-IEA ପାଇଁ ବିଜ୍ଞପ୍ତି 43/2023,ଫର୍ମ୍ 10-IFA ପାଇଁ ବିଜ୍ଞପ୍ତି 83 /2023 ଏବଂ ଫର୍ମ୍ 3AF ପାଇଁ ବିଜ୍ଞପ୍ତି 54/2023 ଦେଖନ୍ତୁ।
ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2024-25 ପାଇଁ ITR-1, ITR-2 ଏବଂ ITR-4ର ଏକ୍ସେଲ ଉପଯୋଗିତା ଗୁଡିକ ଫାଇଲିଂ ଲାଗି ଉପଲବ୍ଧ। ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରିବାକୁ।
ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷ 2024-25 ପାଇଁ ITR-1, ITR-2, ITR-4 ଏବଂ ITR 6 ପାଇଁ ଅଫ୍ଲାଇନ୍ ଉପଯୋଗିତା ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ ଡାଉନ୍ଲୋଡ୍ କରିବାକୁ।
ITR-1, 2 ଏବଂ 4ର ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫର୍ମକୁ ପୋର୍ଟାଲରେ ପ୍ରାକ୍ ପୂରଣ ହୋଇଥିବା ତଥ୍ୟ ସହିତ ଅନ୍ଲାଇନ୍ ପଦ୍ଧତିରେ ଫାଇଲ୍ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ କରାଯାଇଛି।
ଟ୍ରଷ୍ଟ / ପ୍ରତିଷ୍ଠାନଗୁଡିକ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ
ଆୟକର ଅଧିନିୟମ,1961 (ଆଗକୁ ଯାହାକୁ ଅଧିନିୟମ କୁହାଯିବ)ର ଧାରା 10ର ଖଣ୍ଡ(23C)ର ଉପଖଣ୍ଡ (iv) କିମ୍ବା ଉପଖଣ୍ଡ (v) କିମ୍ବା ଉପଖଣ୍ଡ (vi) କିମ୍ବା ଉପଖଣ୍ଡ (via)ରେ ସୂଚିତ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କୌଣସି ପାଣ୍ଠି କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା କିମ୍ବା କୌଣସି ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଶୈକ୍ଷଣିକ ଅନୁଷ୍ଠାନ କିମ୍ବା କୌଣସି ଡାକ୍ତରଖାନା କିମ୍ବା ଚିକିତ୍ସା ଅନୁଷ୍ଠାନ (ଆଗକୁ ଯାହାକୁ ପ୍ରଥମ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନ୍ତର୍ଗତରେ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ କୁହାଯିବ) କିମ୍ବା ଅଧିନିୟମର ଧାରା 12AA କିମ୍ବା ଧାରା 12AB ଅଧିନରେ ପଂଜିକୃତ କୌଣସି ଟ୍ରଷ୍ଟ୍ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ (ଯାହାକୁ ଆଗକୁ ଦ୍ୱିତିୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧିନରେ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ କୁହାଯିବ)ର ଆୟକୁ ଅଧିନିୟମର ବିଭିନ୍ନ ଧାରାଗୁଡିକ ଅଧିନରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କିଛି ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ପୁରଣରେ ରିହାତି ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।
ପ୍ରଥମ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧିନରେ ରିହାତି ଦାବି କରିବା ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟତା ଅର୍ଜନ ଲାଗି ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ ଦ୍ୱାରା ପୁରଣ କରାଯିବାକୁ ଥିବା ସର୍ତ୍ତବଳୀ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ସର୍ତ୍ତ ଅଧିନିୟମର ଧାରା10ର ଖଣ୍ଡ (23C)ର ଦଶମ ପ୍ରାବଧାନର ଖଣ୍ଡ (B)ରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ କରାଯାଇଛି। ଏହା କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଯଦି ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନର ମୋଟ ଆୟ, ପ୍ରଥମ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ରିହାତି ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ନକରି ଅଧିନିୟମ ଅଧିନରେ ଗଣନା କରାଯାଏ, ଯାହା ପୂର୍ବ ବର୍ଷର କୌଣସି ଆୟକର ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ହୋଇଥିବା ସର୍ବାଧିକ ରାଶିଠାରୁ ଅଧିକ ହୁଏ, ତେବେ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନକୁ ଏହାର ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ଅଡିଟ୍ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ତାରିଖ ପୂର୍ବରୁ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଫର୍ମରେ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ।
ଅଧିନିୟର ଧାରା 12Aର ଉପଧାରା (1)ର ଖଣ୍ଡ (B)ର ଉପଖଣ୍ଡ (iii)ରେ ଦ୍ୱିତୀୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧିନରେ ଟ୍ରଷ୍ଟ୍ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଏହିଭଳି ସମାନ ସର୍ତ୍ତ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ।
ଆୟକର ନିୟମାବଳୀ, 1962 (ଯାହାକୁ ଆଗକୁ ନିୟମାବଳୀ କୁହାଯିବ)ର ନିୟମ 16CC ଓ 17B କ୍ରମଶଃ ପ୍ରଥମ ଓ ଦ୍ୱିତୀୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅଧିନରେ ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ ଅଡ଼ିଟ୍ ରିପୋର୍ଟର ପ୍ରାରୁପ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରନ୍ତି। ଏଥିରେ ପ୍ରାବଧାନ ରହିଛି ଯେ କୌଣସି ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନର ଆକାଉଣ୍ଟର ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ୍ ନିମ୍ନଲିଖିତ ରୂପରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯିବ-
(a) ଫର୍ମ ସଂଖ୍ୟା l0B ଯେଉଁଠାରେ,
(i) ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନର ସମୁଦାୟ ଆୟ, ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ ପାଞ୍ଚ କୋଟିରୁ ଅଧିକ; କିମ୍ବା
(ii) ଏହିପରି ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ କୌଣସି ବିଦେଶୀ ଯୋଗଦାନ ଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି; କିମ୍ବା
(iii) ଏଭଳି ଟ୍ରଷ୍ଟ କିମ୍ବା ଅନୁଷ୍ଠାନ ଗତ ବର୍ଷ ଭାରତ ବାହାରେ ଏହାର ଆୟର କୌଣସି ଅଂଶ ନିବେଶ କରିଛନ୍ତି;
(b) ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଫର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା 10BB
ନୂତନ ଫର୍ମ୍, ଫର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା l0B/ଫର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା l0BB, 2023ର ବିଜ୍ଞପ୍ତି ସଂଖ୍ୟା 7ଦିନାଙ୍କିତ ଫେବୃଆରୀ 21 ତାରିଖ 2023 ଦ୍ୱାରା ବିଜ୍ଞାପିତ କରାଯାଇଥିଲା। ଉପରୋକ୍ତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଆୟକର (ତୃତୀୟ ସଂଶୋଧନ) ନିୟମାବଳୀ, 2023 ଅଧିନରେ 01.04.2023 ଠାରୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରାଯାଇଛି ଓ ତେଣୁ ଏହା ଆୟକର ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2023-24 ତଥା ପରବର୍ତ୍ତୀ ଆୟକର ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଅଟେ। ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2023-24 ପାଇଁ ଏହିପରି ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଫାଇଲ କରିବାର ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ତାରିଖ 31 ଅକ୍ଟୋବର, 2023 ଥିଲା।
ବୋର୍ଡର ଦୃଷ୍ଟିଗୋଚର ହୋଇଛି ଯେ, ଅନେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଟ୍ରଷ୍ଟ/ଅନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକ ଫର୍ମ ସଂଖ୍ୟା 10Bରେ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଦାଖଲ କରିଛନ୍ତି, ଯଦିଓ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2023-24 ପାଇଁ ଫର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା 10BB ଦାଖଲ କରିବାର ଥିଲା। ସେହିଭଳି, ଅନେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଟ୍ରଷ୍ଟ୍/ଅନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକ ଫର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା 10BBରେ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ୍ ଦାଖଲ କରିଛନ୍ତି, ଯେତେବେଳେକି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2023-24 ପାଇଁ ଫର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା 10Bରେ ଦାଖଲ କରିବାର ଥିଲା। ଯେମିତିକି ଉପରେ ଉଲ୍ଲେଖିତ ଅଛି ଯେ, ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଅନୁମୋଦିତ ଫର୍ମରେ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ୍ ଦାଖଲ ନକରିଲେ ଏଭଳି କ୍ଷେତ୍ରରେ ରିହାତି ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ କାରଣ ଏହା ସେହି ସର୍ତ୍ତ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ଯାହାକୁ ରିହାତି ଦାବି ପାଇଁ ପୁରଣ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ।
ଉପରୋକ୍ତ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି, କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ କର ବୋର୍ଡ୍ ଅଧିନିୟମର ଧାରା 119 ଅଧିନରେ ନିଜ ଶକ୍ତି ପ୍ରୟୋଗ କରି ସେହି ଟ୍ରଷ୍ଟ୍/ଅନୁଷ୍ଠାନଙ୍କୁ, ଯେଉଁମାନେ ଫ୍ରର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା 10Bରେ 31 ଅକ୍ଟୋବର,2023 ଦିନ କିମ୍ବା ତା ପୂର୍ବରୁ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ୍ ଦାଖଲ କରିଛନ୍ତି, ଯେଉଁଠାରେ ଫର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା 10BB ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଥିଲା ଓ ଏହାର ବିପରୀତରେ, ଆୟକର ଅଧିନିୟମର, 1961ର ଧାରା 10ର ଖଣ୍ଡ (23C)ର ଦଶମ ପ୍ରାବଧାନର ଖଣ୍ଡ (b) ଓ ଧାରା 12Aର ଉପଧାରା (1)ର ଖଣ୍ଡ (b)ର ଉପଖଣ୍ଡ (ii) ଅଧିନରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2023-24 ପାଇଁ ପ୍ରଯୋଜ୍ୟ ଫର୍ମ୍ ସଂଖ୍ୟା 10B/10BBରେ 31 ମାର୍ଚ୍ଚ,2024 ଦିନ କିମ୍ବା ତା ପୂର୍ବରୁ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଅନୁମତି ପ୍ରଦାନ କରିଛନ୍ତି। ଦୟାକରି CBDT (କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ କର ବୋର୍ଡ୍) ପରିପତ୍ର 2/2024 ଦିନାଙ୍କିତ: 05 ମାର୍ଚ୍ଚ 2024 କୁ ଦେଖନ୍ତୁ। ରିହାତି ଦାବି କରିବାକୁ ଦୟାକରି 31 ମାର୍ଚ୍ଚ 2024 ରେ କିମ୍ବା ଏହା ପୂର୍ବରୁ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ 2023-24 ପାଇଁ ସଠିକ୍ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଫର୍ମରେ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ ଦାଖଲ କରନ୍ତୁ।
ଆୟକର ଅଧିନିୟମ 1961ର ଧାରା 139(8A) ଅଧିନରେ, ଯେକୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କୌଣସି ଆୟକର ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ (ଯାହାକୁ ଏଠାରେ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ କର ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ କୁହାଯାଇଛି) ପାଇଁ, ନିଜ ଆୟ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟକୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଆୟ ସମ୍ବନ୍ଧରେ, ଯାହା ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସେ ଏହି ଅଧିନିୟମ ଅଧିନରେ କରଯୋଗ୍ୟ ଅଟନ୍ତି, ଏଭଳି କର ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ସହ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ପାଇଁ, ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ କର ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷର ସମାପ୍ତିର 24 ମାସ ମଧ୍ୟରେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଫର୍ମ୍ 61 ରେ ଅଦ୍ୟତନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରାଯାଇ ପାରିବ, ତେଣିକି ସେ ଉପଧାରା (1) କିମ୍ବା ଉପଧାରା (4) କିମ୍ବା ଉପଧାରା(5) ଅଧିନରେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଫାଇଲ କରିଥାନ୍ତୁ କି ନକରିଥାନ୍ତୁ।
ଧାରା 139(8A)ର ପ୍ରାବଧାନ ଲାଗୁ ହେବ ନାହିଁ, ଯଦି ଅଦ୍ୟତନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ.-
(a) କ୍ଷତିର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଅଟେ; କିମ୍ବା
(b) ଉପ-ଧାରା (1) କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା (4) କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା (5) ଅଧିନରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଆଧାରରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ମୋଟ କର ଦେୟତା ହ୍ରାସ କରିବାର ପ୍ରଭାବ ରହିଛି; କିମ୍ବା
(c) ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଏହି ଅଧିନିୟମ ଅଧୀନରେ ଉପ-ଧାରା (1) କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା (4) କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା (5) ଅନୁଯାୟୀ ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଆଧାରରେ ରିଫଣ୍ଡ୍ କରା ହୋଇଛି କିମ୍ବା ରିଫଣ୍ଡ୍ ଦେୟ ବୃଦ୍ଧି ହୋଇଛି:
ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଏହି ଉପ-ବିଭାଗ ଅଧୀନରେ ଏକ ଅଦ୍ୟତନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ ହେବେ ନାହିଁ, ଯେଉଁଠାରେ -
(a) ଏଭଳି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଧାରା 132 ଅଧିନରେ ଅନୁସନ୍ଧାନ ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଛି କିମ୍ବା ଧାରା 132A ଅଧିନରେ ଆକାଉଣ୍ଟ୍ ବହି କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଦସ୍ତାବିଜ କିମ୍ବା କୌଣସି ପରିସମ୍ପତି ଅଧିଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବ କିମ୍ବା
(b) ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଧାରା 133A ଅଧିନରେ ସେହି ବିଭାଗର ଉପ-ବିଭାଗ (2A) କୁ ବାଦ୍ ଦେଇ ଏକ ସର୍ବେକ୍ଷଣ କରାଯାଇଛି ; କିମ୍ବା
(c) ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସହ ସମ୍ବନ୍ଧିତ କୌଣସି ଅନ୍ୟବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଧାରା 132 କିମ୍ବା ଧାରା 132A ଅଧିନରେ କୌଣସି ଧନରାଶି, ସୁନା, ଆଭୁଷଣ କିମ୍ବା ମୁଲ୍ୟବାନ ବସ୍ତୁ ଅଥବା ସାମଗ୍ରୀ ଜବତ କିମ୍ବା ଅଧିଗୃହିତ ହୋଇଥିବାର ଏଭଳି କୌଣସି ସୂଚନା ଜାରି କରାଯାଇଥିବ, କିମ୍ବା
(d) କୌଣସି ଅନ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଧାରା 132 କିମ୍ବା ଧାରା 132A ଅଧିନରେ ଜବତ କିମ୍ବା ଅଧିଗୃହିତ କୌଣସି ଆକାଉଣ୍ଟର ବହି କିମ୍ବା ଦସ୍ତାବିଜ କିମ୍ବା ଏଥିରେ ଥିବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ସୂଚନା ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସହ ସମ୍ବନ୍ଧିତ, ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଯେଉଁଥିରେ ଏପରି ଅନୁସନ୍ଧାନ ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଛି କିମ୍ବା ସର୍ବେକ୍ଷଣ କରାଯାଇଛି କିମ୍ବା ଅଧିଗୃହୀତ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଏପରି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପୂର୍ବରୁ କୌଣସି ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ :
ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କୌଣସି ଅଦ୍ୟତନ ହୋଇଥିବା ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ, ଯେଉଁଠାରେ -
(a) ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଏହି ଉପ-ଧାରା ଅଧୀନରେ ତାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଏକ ଅଦ୍ୟତନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି; କିମ୍ବା
(b) ଏହି ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଆୟର ମୂଲ୍ୟାୟନ କିମ୍ବା ପୁନଃ ମୂଲ୍ୟାୟନ କିମ୍ବା ପୁନଃ ଗଣନା କିମ୍ବା ସଂଶୋଧନ ପାଇଁ କୌଣସି ପ୍ରକ୍ରିୟା ବିଚାରାଧୀନ ଅଛି କିମ୍ବା ତାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ସମ୍ପୁର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି; କିମ୍ବା
(c) ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ଚୋରା ଚାଲାଣକାରୀ ଏବଂ ବୈଦେଶିକ ମୁଦ୍ରା ହେରଫେର (ସମ୍ପତ୍ତି ବାଜ୍ୟାପ୍ତିକରଣ) ଅଧିନିୟମ, 1976 (1976 ର 13) କିମ୍ବା ବେନାମୀ ସମ୍ପତ୍ତି କାରବାର ନିଷେଧ ଅଧିନିୟମ, 1988 ( 1988 ର 45) କିମ୍ବା ଋଣ ଶୋଧନ ନିବାରଣ ଅଧିନିୟମ, 2002 ( 15 ର 2003) କିମ୍ବା କଳା ଧନ (ଅଘୋଷିତ ବିଦେଶୀ ଆୟ ଏବଂ ସମ୍ପତ୍ତି) ଏବଂ କର ଅଧିନିୟମ 2015 ( 2015 ର 22) ଅଧୀନରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ପାଖରେ ସୂଚନା ରହିଛି ଏବଂ ଏହି ଉପ-ଧାରା ଅନୁଯାୟୀ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ ତାରିଖ ପୂର୍ବରୁ ତାଙ୍କୁ ସୂଚିତ କରାଯାଇଛି; କିମ୍ବା
(d) ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ଧାରା 90 କିମ୍ବା ଧାରା 90A ରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା ଏକ ଚୁକ୍ତିନାମା ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ ସୂଚନା ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଏହି ଉପ-ବିଭାଗ ଅଧୀନରେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ ତାରିଖ ପୂର୍ବରୁ ତାଙ୍କୁ ଏହା ସୂଚିତ କରାଯାଇଛି; କିମ୍ବା
(e) ଏହି ଉପଧାରା ଅଧୀନରେ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ ତାରିଖ ପୂର୍ବରୁ, ଏହିପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ମୂଲ୍ୟାୟନ ବର୍ଷ ପାଇଁ XXII ଅଧ୍ୟାୟ ଅଧୀନରେ କୌଣସି ଅଭିଯୋଜନ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଛି; କିମ୍ବା
(f) ସେ ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତି କିମ୍ବା ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ଏଭଳି ବର୍ଗରେ ଆସନ୍ତି, ଯାହାଙ୍କୁ ବୋର୍ଡ ଦ୍ୱାରା ଏସମ୍ବନ୍ଧରେ ସୂଚିତ କରାଯାଇପାରେ:
ଏହା ମଧ୍ୟ ପ୍ରାବଧାନ ରହିଛି ଯେ ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତି ପୂର୍ବ ବର୍ଷରେ କୌଣସି କ୍ଷତି ସହିଛନ୍ତି ଏବଂ ଉପ-ଧାରା (1) ଅଧିନରେ ଅନୁମୋଦିତ ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଫର୍ମରେ କ୍ଷତିର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ପଦ୍ଧତିରେ ସତ୍ୟାପନ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିବରଣୀ ଧାରଣ କରିଛନ୍ତି, ତେବେ ତାଙ୍କୁ ଏକ ଅଦ୍ୟତନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯିବ ଯେଉଁଠାରେ ଏହିପରି ଅଦ୍ୟତନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଆୟର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଅଟେ:
ଏହା ମଧ୍ୟ ପ୍ରାବଧାନ ରହିଛି ଯେ ଯଦି ଅଧ୍ୟାୟ VI ଅନୁଯାୟୀ ଆଗକୁ ନିଆଯାଇଥିବା କ୍ଷତି କିମ୍ବା ଏହାର କୌଣସି ଅଂଶ କିମ୍ବା ଧାରା 32 ର ଉପଧାରା (2) ଅଧିନରେ ଅନାବଶ୍ୟକ ଅବମୂଲ୍ୟାୟନ କିମ୍ବା ଧାରା 115JAA କିମ୍ବା ଧାରା 115JD ଅଧୀନରେ ଆଗକୁ ବଢାଯାଇଥିବା କର କ୍ରେଡିଟ୍ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଏହି ଉପ-ଧାରା ଅଧୀନରେ ଆୟକର ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଦାଖଲର ପରିଣାମ ସ୍ୱରୂପ ପରବର୍ତ୍ତୀ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ପାଇଁ ହ୍ରାସ କରାଯିବ, ତେବେ ଏହିପରି ପ୍ରତ୍ୟେକ ପରବର୍ତ୍ତୀ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଏକ ଅଦ୍ୟତନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।
ଫର୍ମ I SWF ର ଫାଇଲ୍ କରିବା ବର୍ତ୍ତମାନ 2020ର ପରିପତ୍ର ସଂଖ୍ୟା 15 ଦିନାଙ୍କିତ 22 ଜୁଲାଇ 2020 ଅନୁଯାୟୀ ଅନ୍ଲାଇନ୍ ଫାଇଲିଂ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ
"ଫର୍ମ୍ ଅଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟ SWF ବର୍ତ୍ତମାନ ଦିନାଙ୍କିତ 19 ଏପ୍ରିଲ 2021ର ବିଜ୍ଞପ୍ତି ସଂଖ୍ୟା 33/2021 ଅନୁଯାୟୀ ଫାଇଲ କରିବା ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ।" ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଦେଖନ୍ତୁ
ଦାବିଗୁଡିକର ସମାପ୍ତି ଏବଂ ରିହାତି
ଅବଶିଷ୍ଟ ଯୋଗ୍ୟ ବକେୟା ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ କର ଦାବିକୁ ରିହାତି ପ୍ରଦାନ କରିବା ସହିତ ସମାପ୍ତ କରାଯାଇଛି। ଦୟାକରି ଆପଣଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଏହି ମାର୍ଗ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ ବିଚାରାଧୀନ କାର୍ଯ୍ୟ ବକେୟା ରାଶିର ଦାବି ସମ୍ବନ୍ଧିତ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାସ୍ଥିତି ଯାଞ୍ଚ କରିବାକୁ 'ଦାବି ସମାପ୍ତିର' ଆପଣଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ କୌଣସି ପ୍ରକାରର ପ୍ରଶ୍ନ/ସମସ୍ୟା କ୍ଷେତ୍ରରେ,ଦୟାକରି କଲ୍ କରନ୍ତୁ 1800 309 0130କିମ୍ବ କୁ ଇମେଲ୍ କରନ୍ତୁ, ଯାହା ଦ୍ୱାରାtaxdemand@cpc.incometax.gov.in ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଆପଣଙ୍କର ସମସ୍ୟା ଦୂର ହୋଇପାରିବ।
କର ରିହାତିକାରୀ/ସଂଗ୍ରହକାରୀ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ!!
ଆୟକର ଅଧିନିୟମର ଧାରା 206AA/ 206CCର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ଯେଉଁ ରିହାତି ପ୍ରାପକ/ସଂଗ୍ରହପ୍ରାପକଙ୍କ PAN ସ୍ଥିତି 'ନିଷ୍କ୍ରିୟ' ଥିବ, ସେମାନଙ୍କ ଉପରେ ଉଚ୍ଚହାରରେ TDS /TCS ଲାଗୁ ହୋଇଥାଏ। ଦୟାକରି 28 ମାର୍ଚ୍ଚ 2023ର CBDT ବିଜ୍ଞପ୍ତି ସଂଖ୍ୟା 15/2023 ଏବଂ ପରିପତ୍ର ସଂଖ୍ୟା 3/2023 କୁ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ। ତ୍ୱରିତ ଲିଙ୍କ୍ ଅଧୀନରେ ଉପଲବ୍ଧ 'PAN ସତ୍ୟାପନ ସ୍ଥିତି' ଲିଙ୍କ୍ରେ କ୍ଲିକ୍ କରି PAN ସ୍ଥିତି ଯାଞ୍ଚ କରାଯାଇପାରିବ।